חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023 1 |
1. |
2. (ד) השר, באישור ועדת החוץ והביטחון, רשאי, בצו, לשנות את התוספת הראשונה, ובכלל זה להוסיף לפרטי המידע המפורטים בה או לגרוע מהם, ובלבד שלעניין הוספת פרטי מידע - יהיו פרטי המידע שיוספו כאלה הנאספים על ידי מוביל נוסעים במהלך העסקים הרגיל שלו, ובהתאם לקבוע באמנות בין-לאומיות או בתקינה בין-לאומית המונהגת על ידי ארגון התעופה הבין-לאומי (ICAO ) כהגדרתו בחוק הטיס, התשע"א-2011; הוסף פרט מידע כאמור - יצוין בצו אם הוא פרט זיהוי מובהק כמשמעותו בסעיף 17(ב)(1). |
3. (ג) (1) (א) מנהל המרכז, בהסכמת מנהל הרשות כהגדרתו בסעיף 2(א) לחוק רשות התעופה האזרחית, התשס"ה-2005, רשאי לתת הוראות באשר לאופן מסירת פרטי המידע שבתוספת הראשונה למרכז, ובכלל זה לאיכות הנתונים, דרך פירוטם והצגתם והאמצעים הדיגיטליים למסירת המידע (בפסקה זו - הוראות למסירת פרטי מידע). (ב) הוראות למסירת פרטי מידע יינתנו על בסיס מדריכי יישום, קווים מנחים ומסמכי תקינה אחרים בנושא התעופה האזרחית המקובלים על ארגון התעופה הבין-לאומי ICAO , כפי שיתפרסמו מזמן לזמן. (ג) הוראות למסירת פרטי מידע יובאו לידיעת מובילי הנוסעים באמצעות דואר אלקטרוני שיישלח לנציגיהם שמונו לפי סעיף 4, ויפורסמו באתר האינטרנט של המרכז, והן אינן טעונות פרסום ברשומות. (2) השר, בהתייעצות עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים ועם שר הפנים, רשאי לקבוע תקנות לביצוע הוראות פרק זה, ובכלל זה לעניין אופן אבטחת המידע בעת העברתו. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. (4) הוראות פסקאות (2) ו-(3) לא יחולו על מידע חיצוני שהועבר למרכז מרשות האוכלוסין וההגירה והתקבל על ידה מכוח סמכויות לפי סעיף 8 לחוק הכניסה לישראל. (ג) המרכז רשאי לקבל ולשמור במאגר נתוני הנוסעים מידע שהתקבל מרשות זרה (בחוק זה - מידע זר), בין דרך כלל ובין במקרה מסוים. (ד) המרכז רשאי לקבל ולשמור מידע שהוא מוסמך לקבל לפי כל דין ממאגרי מידע אחרים, ובלבד שהמידע נוגע לאחת או יותר מהמטרות המנויות בסעיף 12. |
10. |
11. (ה) הממונה על הגנת הפרטיות במרכז יפקח על היישום במרכז של הוראות לפי חוק זה שתכליתן הגנת הפרטיות וכן הוראות לפי חוק הגנת הפרטיות, לרבות הוראות והנחיות רשם מאגרי המידע לפי החוק האמור (בסעיף קטן זה - הוראות הגנת הפרטיות), ויונחה מקצועית בידי הרשות להגנת הפרטיות, ולשם כך יבצע, בין השאר, את כל אלה: (1) יכין תוכנית עבודה שנתית שתובא לאישור ראש המרכז וראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, לפיקוח על קיום הוראות הגנת הפרטיות במרכז ולבירור הפרות של הוראה מהוראות הגנת הפרטיות (בסעיף קטן זה - תוכנית הפיקוח); (2) יבדוק את נוהלי המרכז ומדיניותו בתחום הגנת הפרטיות והתאמתם להוראות חוק הגנת הפרטיות; (3) יברר הפרות של הוראות הגנת הפרטיות במרכז, מיוזמתו או על פי תלונה; (4) יקיים הכשרה והדרכה של עובדי המרכז בנושאים הנוגעים להוראות הגנת הפרטיות; (5) בכפוף להוראות אבטחת המידע והמידור החלות על המרכז - ידווח לרשות להגנת הפרטיות, בלא דיחוי, על ממצאים של פעולות הפיקוח, הבדיקה והבירור שביצע; (6) ידווח לראש המרכז על סיכונים וכשלים שאיתר בקשר להגנת הפרטיות במאגר נתוני הנוסעים, וימליץ על הפעולות שיש לנקוט בקשר לכך; (7) יקיים בקרה על אופן תיקון ליקויים שהתגלו בממצאי הפיקוח והבירור; (8) יגיש לראש המרכז ולרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים דין וחשבון שנתי על אופן ביצוע תוכנית הפיקוח ועל קיום הוראות הגנת הפרטיות במרכז. |
12. (א) חוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016; (ב) צו בדבר הוראות ביטחון [נוסח משולב] (יהודה ושומרון) (מס' 1651), התש"ע-2009; (ג) תקנות ההגנה (שעת חירום), 1945; (2) אבטחת התעופה האזרחית אל ישראל וממנה, ובכלל זה הגנה על ביטחונם של הנוסעים אל ישראל וממנה מפני איומים ביטחוניים; (3) זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין בשל עבירות שעונשן מאסר שלוש שנים או יותר, המנויות בתוספת החמישית; (4) מאבק בהגירה בלתי חוקית ושיפור ביקורת הגבולות בתחנות הכניסה לישראל, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק הכניסה לישראל; (5) הגנה על בריאות הציבור, באמצעות זיהוי, מניעה או טיפול באפשרות התפרצותן או התפשטותן של מחלות אפידמיות, כמשמעותן בסעיף 20 או בתוספת ב' לפקודת בריאות העם, 1940, או מחלה זיהומית המקימה סיכון משמעותי לחיי אדם. (ב) שר המשפטים, באישור ועדת החוץ והביטחון, רשאי, בצו, לשנות את התוספת החמישית, ובכלל זה להוסיף על העבירות הקבועות בה או לגרוע מהן, ובלבד שלא תיווסף אלא עבירה שעונשה מאסר שלוש שנים או יותר. |
13. |
15. (ב) אין בהוראת סעיף זה כדי לגרוע מהוראות כל דין, לרבות פקודות משטרת ישראל כהגדרתן בפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א-1973, לעניין החזקה, שמירה, העמדה לעיון או כל שימוש אחר, בחומר חקירה כמשמעותו בסעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982, או בראיות המוגשות, במסגרת ההליך הפלילי, לבית משפט. |
16. |
17. |
18. |
19. (ו) האופן והתנאים והתשלום למימושה של זכות העיון במידע יהיו בהתאם להוראות שנקבעו לעניין זה לפי חוק הגנת הפרטיות, בשינויים המחויבים וככל שלא נקבע אחרת בחוק זה או לפיו. |
20. (א) ראש המרכז יעמוד בראשה של ועדת היגוי, שבה יהיה נציג אחד מטעם כל אחת מהרשויות המוסמכות והרשויות המורשות, נציג מערך הסייבר הלאומי כהגדרתו בחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, התשנ"ח-1998, וכן הממונה על הגנת פרטיות במרכז (בחוק זה - ועדת ההיגוי). (ב) ועדת ההיגוי רשאית - (1) להסדיר בנהלים את אופן הגשת בקשות להערכה או שאילתה מצד רשות מוסמכת או רשות מורשית, וכן את אופן העברת התוצאות של ההערכה או השאילתה; (2) להסדיר בנהלים מסירת משוב מרשות מוסמכת או רשות מורשית למרכז, בנוגע לאיכות תוצאות ההערכה או השאילתה שנמסרו להן ויעילותן; (3) לדון בנוהלי עבודה ותהליכי עבודה בשלוחות בהתאם להנחיית ראש המרכז, לרבות בעניין דיווח של מי שמונה לממונה על הגנת הפרטיות בשלוחה שברשות מוסמכת, כאמור בסעיף 24(ג), לממונה על הגנת הפרטיות במרכז; (4) להסדיר בנהלים את הדיווח של השלוחות לשם בקרה של המרכז, כאמור בסעיפים 23(ג) ו-25(ד); (5) להסדיר בנהלים את אופן הטיפול בבקשות להעברת מידע שהתקבלו מרשויות זרות ואת אופן העברת המידע אליהן, כאמור בסעיף 29(א); (6) להסדיר בנהלים את תיעוד פעולות עיבוד המידע שבוצעו במאגר נתוני הנוסעים, לפי סעיף 18(ב); (7) לדון באירועים חריגים שאירעו במרכז או בשלוחות ולנתחם; (8) לייעץ לשר בנוגע לשינוי התוספת הראשונה; (9) לדון בהצעות להתקנת תקנות לפי חוק זה; (10) לדון בכל נושא שראש המרכז או שניים לפחות מחברי ועדת ההיגוי ביקשו לקיים דיון לגביו. (ג) ועדת ההיגוי תקבע את סדרי עבודתה ואת סדרי דיוניה ורשאית היא להקים ועדות משנה או להסמיך את ראש המרכז לקיים דיונים מסוימים בהשתתפות חלק מחבריה. (ד) חברי ועדת ההיגוי שהם נציגי רשויות מוסמכות, יעבירו לרשויות המוסמכות המלצות שיידונו בוועדת ההיגוי בכל הנוגע לנוהלי אבטחת המידע בשלוחות. (ה) הוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, יחולו על דיוני ועדת ההיגוי ונוהליה, אולם יראו דיווחים מטעם הרשויות המוסמכות כמידע שנוצר על ידיהן והוראות סעיף 14 לחוק האמור יחולו בעניינם. |
21. |
22. |
23. |
24. |
25. |
26. |
27. |
28. |
29. |
30. |
31. |
32. |
33. |
34. |
35. |
36. |
37. |
38. |
39. |
40. לא שילם המפר עיצום כספי במועד, ייווספו על העיצום הכספי, לתקופת הפיגור, ריבית שקלית ודמי פיגורים עד לתשלומו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, בשינויים המחויבים; בחוק זה - |
41. |
42. |
43. |
44. |
45. |
47. (ג) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם המנהל פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח 1998-, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור. (ד) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על מפר יהיה לתקופה של ארבע שנים. (ה) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה. |
48. (א) הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים תפקח על הגנת פרטיותם של נוסעים ואנשי צוות ביישום הוראות חוק זה, ולשם כך יעמדו לרשותה הסמכויות המסורות לרשם מאגרי המידע לפי חוק הגנת הפרטיות. (ב) נוסע או איש צוות הרואה את עצמו נפגע מעיבוד מידע על אודותיו לפי חוק זה, רשאי לפנות בתלונה לרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. |
49. |
50. |
51. |
52. בחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, התשנ"ח-1998 - (1) בתוספת השנייה, אחרי פרט 2 יבוא: 4 "25. המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים";. (2) בתוספת החמישית, אחרי פרט 31 יבוא: "32. המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים". |
53. בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת הראשונה, בפרט 28, הסיפה החל במילים "החלטה של הרשם" תסומן "(1)", ואחריה יבוא: "(2) החלטה של הממונה על פניות הציבור כמשמעותו בסעיף 19(ה) לחוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג2023-". |
54. 6. כל מידע הנוגע לסוג מסמך נסיעה (דרכון, תעודת מעבר, תעודת מסע או מסמך נסיעה אחר שהוכר לפי חוק הכניסה לישראל). 7. מספר מסמך הנסיעה ומועד פקיעתו. חלק ב': נתונים הנוגעים לטיסה 1. שם חברת התעופה. 2. מספר הטיסה. 3. התאריך והשעה של ההמראה. 4. נמל המוצא שממנו ממריאה הטיסה ונמל היעד שאליו היא טסה. 5. התאריך והשעה של הנחיתה. חלק ג': נתוני ההזמנה של הנוסעים ( Passenger Name Record - PNR ) 1. שמות כל הנוסעים הכלולים בהזמנה, מגדרם ומדינת אזרחותם. 2. קוד PNR . 3. כל כתובת. 4. כל מספר טלפון או פקסימיליה המופיע ברשומת ה-PNR . 5. כל כתובת דואר אלקטרוני המופיעה ברשומת ה-PNR . 6. כל מידע על הכרטוס, לרבות מספר כרטיס טיסה, מועד הזמנת כרטיס הטיסה ואפיון כרטיס טיסה לכיוון אחד (one-way ticket ). 7. כל מידע על התשלום בעד כרטיס הטיסה, לרבות סכום התשלום, סוג אמצעי התשלום, ארבע הספרות האחרונות של מספר כרטיס האשראי וכתובת למשלוח קבלה. 8. כל מידע על מסלול הנסיעה המלא בעבור קוד ה-PNR . 9. כל מידע על מארגן הנסיעה, סוכן הנסיעות או סוכנות הנסיעות. 10. כל מידע על סטטוס המסע של הנוסע, לרבות אישורי הגעה, סטטוס עלייה למטוס, סטטוס התייצבות או אי-התייצבות לטיסה. 11. כל מידע בדבר השתייכות למועדון "נוסע מתמיד". 12. מספר המושב וכל מידע אחר בנוגע למושב. 13. מידע PNR מפוצל או מחולק. 14. כל מידע המצוין בשדה "הערות כלליות" ומתייחס לפרט מהפרטים האחרים בתוספת זו, לרבות כל מידע על קטינים בלתי מלווים, ובכלל זה אלה: שם ומין הקטין; גיל הקטין; שפת הקטין; שם האפוטרופוס ופרטי ההתקשרות עימו בנקודת המוצא וזיקתו לקטין; שם האפוטרופוס ופרטי ההתקשרות עימו בנקודת היעד וזיקתו לקטין; סוכן בנקודת המוצא והיעד. 15. מידע בדבר קוד טיסה-בשיתוף (code-share information ). 16. כל מידע בדבר כבודה נלווית בין שהיא כבודה רשומה ובין שהיא כבודת יד. הרינו להודיעך כי חברת ___________________ (שם חברת התעופה) מחויבת על פי חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023 (להלן - החוק), להעביר נתונים שהצטברו בידיה במסגרת הזמנת כרטיס הטיסה, לידי המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים. נתונים אלה עשויים לשמש את הרשויות הקבועות בחוק למטרות ולשימושים הקבועים בחוק: מאבק בטרור, ביטחון התעופה, מאבק בפשיעה חמורה, שיפור מערך ביקורת הגבולות בתחנות הכניסה לישראל והגנה על בריאות הציבור. נתונים כאמור יישמרו לתקופות הקבועות בחוק. ניתן לקבל מידע נוסף, לרבות לעניין האמצעים להגנה על המידע וכן העתק של החוקהעתק של החוק, באתר האינטרנט של המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים. We hereby inform you that_________________ [Name of Airline] is obliged by the Law on Powers of Collection and Analysis of Data Regarding Passengers Entering or Leaving Israel (hereby - The Law), to submit data that it has acquired in the course of the ticket reservation process, to the National Center for Passenger Data Analysis (hereby - The Center). That data may be used by the authorities enumerated in the Law for the purposes set in the Law: combating terrorism, securing air travel, combating serious crime, improving border control and protecting public health. Such data shall be retained for the time periods set in the Law. You may find further information, including information regarding the protection of the data, as well as the full text of the Law, at the Center's website. (2) עבירות לפי סימן ד' לפרק ז' בחוק העונשין; (5) עבירות לפי סימן י' לפרק ח' בחוק העונשין; (6) עבירות לפי סימן ד' לפרק ט' בחוק העונשין; (7) עבירות לפי סימן ה' לפרק ט' בחוק העונשין; (8) עבירות לפי סימן א' לפרק י' בחוק העונשין; (9) עבירות לפי סימן ד' לפרק י' בחוק העונשין; (10) עבירות לפי סימן ה' לפרק י' בחוק העונשין; (11) עבירות לפי סימן ו'1 לפרק י' בחוק העונשין; (12) עבירות לפי סימן ז' לפרק י' בחוק העונשין; (13) עבירות לפי סימן ח' לפרק י' בחוק העונשין; (15) עבירות לפי סימן ג' לפרק י"א בחוק העונשין; (16) עבירות לפי סימן ה'1 לפרק י"א של חוק העונשין; (17) עבירות לפי סימן ו' לפרק י"א בחוק העונשין; (18) עבירות לפי סימן ט' לפרק י"א לחוק העונשין; (19) עבירות לפי פרק י"ב לחוק העונשין. 2. עבירות מסוג פשע לפי פרק ב' לחוק מאבק בארגוני פשיעה, התשס"ג-2003. 3. עבירות מסוג פשע לפי סימן ב' לפרק ג' בפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג-1973. 5. עבירות מסוג פשע לפי חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-200. 6. עבירות מסוג פשע לפי פרק ב' בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995. 9. עבירות מסוג פשע לפי פרק ט' לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007. 11. עבירות מסוג פשע לפי חוק למניעת הפצה ומימון של נשק להשמדה המונית, התשע"ח-2018. 12. עבירות מסוג פשע לפי פרק ג' בחוק הטיס (עבירות ושיפוט), התשל"א-1971.
|