תאריך תצוגה: 19/05/2020
הקליקו על כותרת הסעיף
1. סמכות יושב ראש הוועדה לעיון בעונש
2. דחיית דיוני הוועדה לעיון בעונש במצב חירום מיוחד
2א. נוכחות כלוא בדיוני הוועדה לעיון בעונש
3. קיום דיון שלא בנוכחות האסיר
4. קיום דיון בהשתתפות מרחוק
5. קיום דיון על יסוד הכתב בהסכמה
6. קיום דיון באמצעים חלופיים
7. דיון חוזר בנוכחות האסיר
תוספת

תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (דיוני הוועדה לעיון בעונש), התש"ף-2020 1

בתוקף סמכותה לפי סעיף 39 לחוק–יסוד: הממשלה, מתקינה הממשלה תקנות שעת חירום אלה:
 
1.   
(א) יושב ראש הוועדה לעיון בעונש, כמשמעותה בסעיף 509 לחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו-1955 (להלן - חוק השיפוט הצבאי), יהיה רשאי לדון בדן יחיד בעניינים המנויים בתוספת.
(ב) החלטה שיושב ראש הוועדה לעיון בעונש מוסמך לתתה לפי תקנת משנה (א), או לפי סעיף הוראות סעיף 23(ד) לחוק שחרור על–תנאי ממאסר, התשס"א-2001, כפי שהוחל בסעיף 510(ד)(3) לחוק השיפוט הצבאי, יכול שתינתן על יסוד הכתב ובלא קיום דיון בעל פה, ובלבד שהחלטה בעניין בקשה של אחד הצדדים תתקבל רק לאחר שניתנה לצד השני הזדמנות להגיב לבקשה בכתב.
2.   
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), הדיונים המפורטים להלן יתקיימו כסדרם, אלא אם כן הורה יושב ראש הוועדה לעיון בעונש על דחיית הדיון מטעמים שיירשמו:
(1) דיון לפי סעיף 510(א1) לחוק השיפוט הצבאי;
(2) דיון בפסק דין שהביא הפרקליט הצבאי הראשי לעיון הוועדה בהתאם לסעיף 512(א) לחוק השיפוט הצבאי, שדחייתו תביא לכך שלא יהיה ניתן לקיימו במועד שלפני תום מחצית מתקופת המאסר שעל האסיר לשאת;
(3) דיון לפי סעיף 510(ד)(2) ו–(3) לחוק השיפוט הצבאי;
(4) דיון בפסק דין שמצא הפרקליט הצבאי הראשי שיש להביאו לפני הוועדה לעיון בעונש בהתאם לסעיף 512(ג) לחוק השיפוט הצבאי.
(ג) על אף האמור בתקנת משנה (א), רשאי יושב ראש הוועדה לעיון בעונש להורות מיוזמתו, לבקשת האסיר או לבקשת בא כוח הפרקליט הצבאי הראשי, כי בנסיבות העניין יש לקיים דיון בתקופת תוקפה של ההודעה, בשל דחיפות העניין; יושב ראש הוועדה לעיון בעונש ינמק את החלטתו בעניין זה.
(ד) על דיוני הוועדה לעיון בעונש לפי תקנות משנה (ב) ו–(ג) יחולו הוראות תקנות 3 עד 6.
2א.   
3.   
(3) הדיון יתקיים בדרך שתבטיח כי האסיר, הסניגור, בא כוח הפרקליט הצבאי הראשי וחברי הוועדה לעיון בעונש ישמעו זה את זה, וככל האפשר גם יראו זה את זה, במהלך הדיון, והכול בהתאם למכשיר הטכנולוגי שבאמצעותו יתקיים הדיון.
4.   
על אף הוראות סעיף 511(א) לחוק השיפוט הצבאי, יושב ראש הוועדה לעיון בעונש רשאי לאפשר קיום דיון בוועדה לעיון בעונש שלא בנוכחות בא כוח האסיר או בא כוח הפרקליט הצבאי הראשי, אלא בהשתתפותם באמצעות מכשירים טכנולוגיים המאפשרים

העברת קול, וככל האפשר גם העברת תמונה, בזמן אמת, אם מצא כי אין אפשרות שיהיו נוכחים בדיון, ובלבד שקיום דיון בלא נוכחות האסיר ובא כוח האסיר יהיה בהסכמת האסיר; סירב האסיר לקיום הדיון כאמור - יידחה הדיון למועד אחר; על דיון לפי תקנת משנה זו יחולו הוראות תקנה 3(ב), לפי העניין.
5.   
(א) על אף הוראות סעיף 511(א) לחוק השיפוט הצבאי, הוועדה לעיון בעונש רשאית, בהסכמת הצדדים, לקיים דיון בבקשה לעיון בעונש של אסיר על יסוד הכתב ובלא קיום דיון בעל פה.
(ב) החליטה הוועדה לעיון בעונש לשחרר על–תנאי אסיר על יסוד הכתב, יעוכב ביצועה של ההחלטה למשך 48 שעות שבמהלכן יהיה בא כוח הפרקליט הצבאי הראשי רשאי להודיע כי בכוונתו להגיש עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק נגד ההחלטה, ואם חלו שבת או חג בתוך פרק הזמן האמור - יעוכב הביצוע למשך 72 שעות; החליט בא כוח הפרקליט הצבאי הראשי שלא להגיש עתירה נגד ההחלטה, יודיע על כך בלא דיחוי לוועדה לעיון בעונש, וביצוע ההחלטה לא יעוכב עוד.
6.   
(א) שוכנע נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, כמשמעותו בחוק השיפוט הצבאי ((להלן - נשיא בית הדין הצבאי לערעורים), או משנהו כי אין אפשרות לקיום דיון בוועדה לעיון בעונש במתכונת המפורטת בתקנות 3 או 4, רשאי הוא להורות על קיום הדיון באמצעי טכנולוגי המאפשר העברת קול ותמונה בזמן אמת, ואם לא ניתן לקיים את הדיון באופן המאפשר העברת תמונה של האסיר בזמן אמת, יתקיים הדיון באמצעי המאפשר את העברת קולו בלבד, והכול באופן שימזער, ככל האפשר, את הפגיעה באסיר בשל כך שהדיון מתקיים שלא בנוכחותו; על דיון כאמור יחולו הוראות תקנה 3(ב)(2) ו–(3) בשינוים המחויבים, ואם לא היה האסיר מיוצג - ימונה לו סניגור.
(ב) הורה נשיא בית הדין הצבאי לערעורים או משנהו כאמור בתקנת משנה (א), לא תחול תקנה 4 לגבי דיון כאמור.
(ג) הוראת נשיא בית הדין לערעורים או משנהו לפי תקנת משנה (א), תהיה לפרק זמן שייקבע בה, ויכול שתתייחס לכלל הדיונים בוועדה לעיון בעונש או לחלק מהם.
7.   
[1.] ק"ת 8422, התש"ף (25.3.2020), עמ' 906.
תיקון:ק"ת 8564, התש"ף (17.5.2020), עמ' 1426 (ת"ט בק"ת 8565, התש"ף, עמ' 1433).

מפת מסמך

1. סמכות יושב ראש הוועדה לעיון בעונש
2. דחיית דיוני הוועדה לעיון בעונש במצב חירום מיוחד
2א. נוכחות כלוא בדיוני הוועדה לעיון בעונש
3. קיום דיון שלא בנוכחות האסיר
4. קיום דיון בהשתתפות מרחוק
5. קיום דיון על יסוד הכתב בהסכמה
6. קיום דיון באמצעים חלופיים
7. דיון חוזר בנוכחות האסיר
תוספת