"גובה מעל פני הים" (Elevation) - גובהה של נקודה הנמדד לעומת גיאואיד;
"גובה החלטה" (Decision height) - כהגדרתו בתקנות ההפעלה;
"גובה שדה התעופה" (Aerodrome elevation) - הגובה מעל פני הים של הנקודה הגבוהה ביותר באזור הנחיתה;
"גיאואיד" (Geoid) - המשטח שווה הפוטנציאל על פני כדור הארץ המתלכד עם מפלס פני הים הממוצעים, הנמשך ברציפות לאורך היבשות;
"גישת מכשירים מסוג (Instrument approach operation type A) " A - גישת מכשירים שבה מינימת ההפעלה המתוכננת (designed) הנמוכה ביותר, שמתחתיה ניתן להמשיך בגישה היא של גובה מזערי להנמכה או גובה החלטה של 75 מטרים (250 רגל) או יותר;
"גישת מכשירים מסוג (Instrument approach operation type B) " B - גישת מכשירים שבה מינימת ההפעלה המתוכננת (designed) הנמוכה ביותר, שמתחתיה ניתן להמשיך בגישה היא של גובה החלטה הנמוך מ–75 מטרים (250 רגל);
"גליות גיאואיד" (Geoid undulation) - המרחק של הגיאואיד מעל או מתחת לאליפסואיד הייחוס המתמטי;
"דוח תנאי מסלול" (Runway condition report (RCR)) - דיווח מקיף בדבר תנאי משטח מסלול והשפעתם על ביצועי כלי טיס הנוחת עליו או הממריא ממנו, ערוך בצורה, בעניינים ובתנאים המפורטים בהוראות מסמך 9981 לעניין " Runway surface condition assessment and reporting ";
"דיוק מידע" (Data accuracy) - מידת ההלימה בין ערך מוערך או מדוד של נתון לבין הערך האמיתי שלו;
"טמפרטורת הייחוס של שדה התעופה" - הממוצע החודשי של טמפרטורת השיא היומית של החודש שבו הטמפרטורה הממוצעת היא הגבוהה ביותר בשנה, בשדה התעופה, במשך חמש השנים האחרונות;
"מידע תעופתי" - מידע הנקבע, מפורט או מתואר לפי תקנות 3 עד 8, 10, 11(ב), (ג) ו–(ו), 12 ו–13 או הנגזר מתקנות 9 ו–14;
"מכשול" (Obstacle) - כל עצם נייח, בין אם באופן קבוע או באופן זמני, וכל עצם נייד, או כל חלק של עצם כאמור, שמתקיים בו אחד מאלה:
(1) הוא ממוקם באזור המיועד לתנועה קרקעית של כלי טיס;
(2) הוא מתנשא מעל משטח (Surface) מוגדר המיועד להגן על כלי טיס בטיסה;
(3) הוא ניצב מחוץ למשטח (Surface) מוגדר המיועד להגן על כלי טיס בטיסה והמנהל העריך כי הוא מהווה סיכון לתעופה;
"מנהל איכות" - מי שבעל רישיון מינה לשמש בתפקיד מנהל מערכת איכות למידע לפי תקנה 17;
"מנהל השדה" - מי שבעל הרישיון מינה לשמש בתפקיד מנהל שדה התעופה;
"מסלול" (Runway) - אזור מלבני מוגדר בשדה תעופה, המשמש להמראה ולנחיתה של כלי טיס;
"מסלול הסעה" (Taxiway) - דרך מוגדרת בשדה תעופה, המשמשת להסעה של כלי טיס והמאפשרת מעבר בין חלקים שונים של שדה התעופה;
"מסלול לא ממוכשר" (Non-instrument runway) - מסלול המיועד להפעלת כלי טיס העושים שימוש בנוהלי גישת ראייה או בנוהלי גישת מכשירים לנקודה שמעבר לה ניתן להמשיך את הגישה בתנאים מטאורולוגיים לטיסת ראייה;
"מסלול ממוכשר" (Instrument runway) - מסלול המיועד להפעלת כלי טיס העושים שימוש בנוהלי גישת מכשירים, שהוא אחד מאלה: מסלול ממוכשר לגישה לא מדויקת או מסלול ממוכשר לגישה מדויקת;
"מסלול ממוכשר לגישה לא מדויקת" (Non-precision approach runway) - מסלול שבו קיימים עזרי ראייה ועזרים אחרים, המשמש לביצוע תהליכי נחיתה Landing) (operations לאחר גישת מכשירים מסוג A , בראות אופקית שלא תפחת מ–1,000 מטרים;
"מסלול ממוכשר לגישה מדויקת" (Precision approach runway) - מסלול שבו קיימים עזרי ראייה ועזרים אחרים, המשמש לביצוע תהליכי נחיתה (Landing operations) לאחר גישת מכשירים מסוג B ;
"מסמך 9981" - נהלים לשירותי טיס - שדות תעופה PANS-Aerodromes (Doc) (9981) , שפרסם ארגון התעופה הבין–לאומי;
"מסמך 10066" - נהלים לשירותי טיס - ניהול מידע תעופתי PANS-AIM (Doc) (10066) , שפרסם ארגון התעופה הבין–לאומי;
"מפתן מסלול" (Threshold) - תחילת הקטע במסלול המשמש לנחיתה;
"מפתן מסלול מוזז" (Displaced threshold) - מפתן מסלול שאינו ממוקם בקצה המסלול;
"מרחק האצה-עצירה זמין" (Accelerate-stop distance available (ASDA)) - מרחק ריצת ההמראה הזמין יחד עם אורך שטח העצירה, אם קיים;
"מרחק המראה זמין" (Take-off distance available (TODA)) - מרחק ריצת ההמראה הזמין יחד עם אורך השטח הנקי, אם קיים;
"מרחק נחיתה זמין" (Landing distance available (LDA)) - אורך המסלול שבעל הרישיון הגדירו זמין ומתאים לריצה הקרקעית של מטוס נוחת;
"מרחק ריצת המראה זמין" (Take-off run available (TORA)) - אורך המסלול שבעל הרישיון הגדירו זמין ומתאים לריצה הקרקעית של מטוס ממריא;
"מרחקים מוצהרים" (Declared distances) לגבי מסלול - כל אלה: מרחק האצה-עצירה זמין, מרחק המראה זמין, מרחק נחיתה זמין ומרחק ריצת המראה זמין באותו מסלול;
"משטח גישה פנימי" (Inner approach surface) - משטח שהגדיר בעל רישיון לפי הוראות נספח 14 לעניין "Obstacle restriction and removal" לגבי Inner approach" ; "surface
"משטח הפסקת נחיתה" ( Balked landing surface ) - משטח שהגדיר בעל רישיון לפי הוראות נספח 14 לעניין "Obstacle restriction and removal" לגבי Balked" ;" landing surface
"משטח מעבר פנימי" (Inner transitional surface) - משטח שהגדיר בעל רישיון לפי הוראות נספח 14 לעניין "Obstacle restriction and removal" לגבי Inner" ;" transitional surface
"מיתקן עזר לטיסה" - למעט מסלול נחיתה, מסלול המראה או מסלול הסעה;
"מתחם בדיקה" - מתחם בדיקת מד גובה לפני טיסה Pre-flight altimeter check) (location , לפי תקנה 9;
"נספח 14" - אמות המידה (Standards) וההמלצות (Recommendations) הקבועות בכרך הראשון לנספח 14 לאמנה שעניינו: "Aerodromes design and operations" , לרבות ההגדרות, התוספות (Appendix) והצרופות (Attachment) לנספח האמור;
"נספח 15" - אמות המידה (Standards) וההמלצות (Recommendations) הקבועות בנספח 15 לאמנה שעניינו: "Aeronautical information services" , לרבות ההגדרות והתוספות (Appendix) לנספח האמור;
"נתוני מיפוי שדה תעופה" (Aerodrome mapping data (AMD)) - נתונים שנאספים לצורך צבירת מידע בדבר מיפוי שדה תעופה לשימוש תעופתי;
"נתיב הסעה סטנדרטי" (Standard taxi-route) - נתיב מוגדר שהגדיר בעל הרישיון לתנועה קרקעית של כלי טיס בשדה התעופה מנקודה אחת לנקודה אחרת על גבי מסלולי הסעה ומסלולים, דרך נקודות ציון מוגדרות;
"סוג", לעניין מידע - שגרתי, חיוני או קריטי, לפי העניין;
"סימון" (Marking) - סמל (Symbol) או קבוצת סמלים המוצגים על פני אזור התנועה כדי להעביר מידע בדבר אופן התנועה בשדה התעופה;
"ספר העזר המבצעי" (Aerodrome manual) - ספר עזר מבצעי לשדה התעופה שעל בעל רישיון לקיים לפי פרק ג' לתקנות הבטיחות;
"עמדת חנייה" (Aircraft stand) - אזור ברחבה המיועד לחניית כלי טיס;
"עצם שביר" (Frangible object) - עצם שמסתו נמוכה, המתוכנן להישבר, להתעוות (Distort) או להתכופף (Yield) בעת פגיעה בו, כך שתתהווה סכנה מזערית לכלי טיס;
"עקרונות הגורם האנושי" (Human factors principles) - עקרונות הישימים לתכן, הדרכה, אחזקה והפעלה תעופתיים, המבקשים להביא לקיום ממשק בטוח בין האדם לבין שאר רכיבי המערכת, מתוך התחשבות הולמת בביצועי אנוש;
"ערכי חיכוך" - כאלה שנמדדו על מסלול יבש;
"צרופה א'" - צרופה א' (Attachment A) לנספח 14 שעניינה: Guidance material" ; "supplementary to Annex 14, Volume I
"ראות על מסלול" (Runway Visual Range (RVR)) - כהגדרתה בתקנות ההפעלה;
"רחבה" (Apron) - אזור מוגדר בשדה תעופה המיועד להעמסה ופריקה של נוסעים או של טובין, תדלוק, חנייה או תחזוקה של כלי טיס;
"רצועת מסלול" (Runway strip) - אזור מוגדר הכולל, בין השאר, את המסלול ואת שטח העצירה, אם קיים, שמטרתו -
(1) להקטין את הסיכון לנזק לכלי טיס החורג, בעת תנועתו, מהמסלול;
(2) להגן על כלי טיס הטס מעליו בעת הפעלתו בהמראה או בנחיתה;
"שטח בטיחות בקצה מסלול" (Runway end safety area (RESA)) - שטח צמוד לקצה רצועת המסלול משני קצותיה וסימטרי ביחס להמשכו של ציר המסלול, המיועד, בעיקר, להקטנת הנזק לכלי טיס המחטיא את תחילת המסלול (Undershooting) או החורג מקצה מסלול (Overrunning) ;
"שטח נקי" (Clearway) - אזור מלבני מוגדר על הקרקע או על המים, שנבחר או הוכן כדי שישמש בתור אזור מתאים מעליו יכול מטוס לבצע חלק מהטיפוס הראשוני, עד לגובה שהוגדר;
"שטח עצירה" (Stopway) - שטח מלבני מוגדר על הקרקע בסוף מרחק ריצת המראה זמין שהוכן כדי שישמש בתור שטח מתאים שבו ניתן לעצור כלי טיס במקרה של הפסקת המראה;
"שלמות מידע" (Data integrity (assurance level)) - מידת הוודאות שמידע או ערכיו לא אבדו או שונו מאז נוצר או שונה בידי מי שהוסמך לכך;
"תהליך הגיבוש" - תהליך יצירת המידע, ובכלל זה הצהרתו, חישובו או מדידתו, לפי העניין, איסופו, עריכתו, שמירתו והעברתו מהמקור שבו או לפיו נוצר עד למסירתו למשתמש המיועד הבא;