2. [תיקונים: התשע"ט, התשפ"א, התשפ"ב (מס' 2), התשפ"ג, התשפ"ג (מס' 3), (מס' 5), התשפ"ד (מס' 2)] בכללים אלה - [תיקונים: התשע"ט, התשפ"א, התשפ"ב (מס' 2), התשפ"ג, התשפ"ג (מס' 3), (מס' 5), התשפ"ד (מס' 2)] |
7. (א) לא יוטל חיוב בתשלומי הקמה בשל שטח המיועד להפקעה. (ב) שילם בעל נכס תשלומי הקמה או תשלום קודם בשל נכס ובמהלך חמש השנים שממועד התשלום הוחל בהליך הפקעה וניתנה הודעה לפי סעיפים 5 ו-7 לפקודת הקרקעות (רכישה לצורכי ציבור), 1943, תשיב המועצה האזורית לבעל הנכס במועד ההפקעה את הסכום ששולם כאמור, בתוספת הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן מיום התשלום עד יום ההשבה; הוחל בהליך הפקעה וניתנה הודעה כאמור לאחר שחלפו חמש שנים ממועד התשלום אך בטרם חלפו חמש עשרה שנים ממועד התשלום, תשיב המועצה האזורית לבעל הנכס במועד ההפקעה את הסכום ששולם כאמור בניכוי 10% ממנו בעד כל שנה או חלק ממנה מחלוף חמש שנים ממועד התשלום עד מתן ההודעה כאמור, בצירוף הפרשי הצמדה למדד המחירים לצרכן מיום התשלום עד יום ההשבה. |
14א. בפרק זה - |
14יב. [תיקון התשפ"ג (מס' 2)] עלות מוכרת בעד הון חוזר תהיה - (1) לשירותי מים - 0.051 ש"ח למ"ק; (2) לשירותי ביוב - 0.020 ש"ח למ"ק. |
14טז [תיקון התשפ"ג (מס' 2)]
[2. ]
(א) ראה מנהל הרשות הממשלתית כי השתנתה רמת הטיפול בשפכים של ספק כפרי רב–יישובי, יעדכן בהתאמה את העלות המוכרת של הספק בעד שירותי ביוב בתוספת תשיעית ב'. (ב) ראה מנהל הרשות הממשלתית כי בוצעה השקעה חדשה מוכרת בתחום שירותי ביוב, בנכס שנקבע בסקר תשתיות כנכס מהותי טרם הקמתו, הוא רשאי לעדכן את העלות המוכרת לספק כפרי רב–יישובי בעד שירותי ביוב בתוספת תשיעית ב', בסמוך למועד הפעלת הנכס ובלבד שיאפשר לציבור להשמיע את טענותיו בעניין זה. (ג) מועצת הרשות הממשלתית רשאית, לבקשת ספק כפרי רב–יישובי, ובהמלצת מנהל הרשות הממשלתית, להכיר לו בהשקעה תעריפית עד לגובה של 40% מסכום הפער בין ההשקעה לפי תוכנית ההשקעות לעלות המוכרת לפחת ערך כינון בפריסה על תקופת ההשקעות אם מתקיימים כל אלה: (1) מנהל הרשות הממשלתית אישר לספק הכפרי הרב–יישובי תוכנית השקעות חמש שנתית (בסעיף זה - תוכנית ההשקעות); (2) סכום ההשקעה בשיקום תשתיות לפי תוכנית ההשקעות שאישר מנהל הרשות הממשלתית עולה פי 3 לפחות על העלות המוכרת לפחת ערך כינון בתקופה המקבילה; (3) ההשקעה התעריפית לא תעלה על שני שלישים מגובה ההלוואות שהספק הכפרי הרב–יישובי יידרש ליטול בעצמו בהתחשב בהשקעה התעריפית; (4) מנהל הרשות השתכנע כי בלא השקעה תעריפית הספק הכפרי הרב–יישובי אינו עומד ביחסי הכיסוי למימון הפער בין ההשקעה לפי תוכנית ההשקעות לעלות המוכרת לפחת ערך כינון שאושרה לו בתוכנית ההשקעות. |
14יז. [תיקונים: התשפ"ג (מס' 4), התשפ"ד] התעריף לצרכן שמקבל שירותי מים וביוב מספק כפרי רב-רשותי יהיה כמפורט בתוספת התשיעית ג' בתוספת תעריף החזר הון כמפורט בתוספת השישית. |
14יח. [תיקון התשפ"ג (מס' 4)] התעריפים הנקובים בסימן זה אינם כוללים מס ערך מוסף כמשמעותו בחוק מס ערך מוסף. |
14יט. [תיקון התשפ"ג (מס' 4)] ספק כפרי רב-יישובי לא יגבה כל תשלום בעד שירותי מים וביוב שלא לפי התעריפים הנקובים בכללים אלה. |
14כ. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (א) עדכון כמות המים למוסד עירוני לצורך כללי מקורות, יבוצע בכל שנה שבה מעודכן סקר התשתיות שנערך בהתאם לסעיף 14טו, לפי דיווח של הספק כפרי רב-יישובי, לפי סעיף 23 לכללי המים (קביעת תנאים ברישיון), התשע"ד-2024, על כמויות המים שמכר הספק כפרי רב-יישובי לאותו שימוש. (ב) מנהל הרשות הממשלתית רשאי להורות לספק כפרי רב-יישובי למסור לו הסבר, פירוט, ידיעות או מסמכים בנוגע לכמות המים שנצרכה בצריכה עירונית, לרבות התפלגות חיוב הצריכה לפי עונות השנה, סוגי מבנים או מבנה מסוים, הבדיקות שערך לאימות הנתונים והנכסים שגרע מרשימת הנכסים. (ג) ראה מנהל הרשות הממשלתית כי סך כל הכמות למוסד עירוני שמכר הספק כפרי רב-יישובי בפועל לשימוש זה פחותים ממה שדיווח הספק כפרי רב-יישובי, יעדכן לו את כמות המים שדווחה כמוסד עירוני לצורך כללי מקורות. (ד) לא העביר ספק כפרי רב-יישובי דיווח עד מועד עדכון סקר תשתיות לפי סעיף קטן (א), תהיה כמות המים במ"ק המוכרת לספק כפרי רב-יישובי לצורך כללי מקורות, לפי החלטת מנהל הרשות הממשלתית בשים לב לנתונים המצויים בידו. (ה) ראה מנהל הרשות הממשלתית או ספק כפרי רב-יישובי כי בנכס שנמסר לגביו שהוא מוסד עירוני, לא מתקיימים כל התנאים לסיווגו כאמור, יפעלו כלהלן: (1) מנהל הרשות הממשלתית - יפחית את הכמות לפי הוראות סעיף קטן (ג); (2) הספק הכפרי הרב–יישובי - יחייב את הנכס כנכס שאינו מוסד עירוני ויערוך בדיקה נוספת לגבי השימוש במים בכל המוסדות העירוניים בכלי סוג שימוש דומה; על הוצאות הבדיקה יחולו התעריפים כאילו נערכה בהם בדיקת מד מים כאמור בתוספת השנייה לכללי התעריפים לתאגידים. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] |
18. (א) הרשות הממשלתית תברר תלונות של צרכן או בעל נכס בין השאר, לעניין תשלומים שחויבו בהם לפי כללים אלה, לפי סעיף 101(ב) לחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001, כפי שהוחל לעניין כללים אלה בסעיף 15א(ב) לחוק הביוב, ובלבד שהמתלונן פנה תחילה בכתב למועצה האזורית וצירף לתלונתו את הפנייה האמורה; תלונה שעניינה חיוב בתשלומי הקמה שהוגשה לגביו בקשה לבירור לפי סעיף 17 לא תוגש אלא בחלוף המועד למתן הודעה על תוצאות הבירור לפי סעיף 17(ד), ויצורפו אליה הבקשה לבירור והודעת המועצה האזורית על תוצאות הבירור. (ב) מועצה אזורית תפעל לפי הוראות הרשות הממשלתית בבירור תלונה לפי סעיף קטן (א), לרבות לעניין הקפאת הליכים או עיכוב ביצוע. (ג) הוראה להקפאת הליכים או לעיכוב ביצוע כאמור בסעיף קטן (ב) תינתן רק במקרים שבהם סברה הרשות הממשלתית, לאחר בחינה ראשונית של התלונה, כי הנסיבות מצדיקות הוראה כאמור, ויכול שהוראה כאמור תוגבל בזמן. |
26. כללי הוראת השעה - בטלים. |
(תיקונים: התשע"ט, התשפ"א) (הגדרת "מועצה אזורית" בסעיף 2 וסעיף 27(ב)) כללים אלה יחולו על כל אחת מהמועצות האזוריות האלה:
|
תוספת שנייה2 [תיקונים: התשע"ט, התשע"ט (מס' 3), התש"ף, התשפ"א, התשפ"ב, התשפ"ג] |
תוספת השישית6 [תיקונים: התשע"ט, התשע"ט (מס' 3), התש"ף, התשפ"א, התשפ"א (מס' 2), התשפ"ב, התשפ"ב (מס' 2), התשפ"ג, התשפ"ד, התשפ"ד (מס' 2)] (סעיף 11(1), (2)(ג), (3) עד (5), 14יז, 25(ב) ו–29(ה)) |
[תיקונים: התשע"ט, התשע"ט (מס' 2)] (סעיפים 11(4), 13(ב)) 1. על שפכים אסורים לפי פסקה (1) להלן, ברפתות המצויות בתחום המועצות האזוריות המנויות בתוספת הראשונה, יחולו הוראות אלה: (1) שפכים המכילים אחד או יותר מהמרכיבים המפורטים בטור א' בטבלה שבפסקה (2) הם שפכים אסורים, ובלבד שהריכוז של המרכיב הנמדד עולה על הריכוז המפורט לצדו בטור ב', מעבר לריכוזו הנמדד במים המסופקים לרפת בצירוף ערך אי–ודאות הבדיקה כפי שדיווחה המעבדה; (2) סכום לחיוב בעד שפכים כאמור בפסקה (1) יחושב לפי הנוסחה שלהלן:
7
בנוסחה זו - Ps - התעריף בשקלים חדשים למטר מעוקב שפכים; Cx - ריכוז המרכיב, במיליגרם לליטר, בשפכי הרפת; Cp - ריכוז המותר של המרכיב בשפכי הרפת, במיליגרם לליטר נוסף על ריכוזו שנמדד במי הרקע; Cw - הריכוז הממוצע של המרכיב במים מותפלים, במיליגרם לליטר; Wp - התעריף הקבוע בסעיף 7(ב)2.1.1.3א בכללי המים (תעריפים למים המסופקים מאת מקורות), התשמ"ז-1987;
2. רפת המצויה בתחום המועצות האזוריות המנויות בתוספת הראשונה המזרימה שפכים חריגים, המכילים אחד או יותר מהמרכיבים המנויים בטור א', בריכוזים העולים על הריכוזים המפורטים בטור ב' מעבר לערך אי–ודאות הבדיקה כפי שדיווחה המעבדה, תחויב לפי פרט 2 בתוספת השלישית לכללי התעריפים לתאגידים, ובלבד שהריכוז הקובע לצורך חישוב החיוב לא יעלה על הריכוז המרבי המפורט בטור ג' לגבי השנה הנוגעת לעניין:
2א.8 (בוטל); 3. על דיגום רפת יחולו ההוראות האלה: (1) רפת תידגם 4 פעמים בשנה ויידגמו בה המרכיבים האלה: COD, כלוריד, נתרן, חנקן קיילדל (TSS ,(TKN, זרחן כ–P; (2) מיקום הדיגום ברפת יהיה בנקודה שלאחר מיתקני הקדם לטיפול בשפכים; (3) דיגום לפי פסקה (1) יהיה דיגום חטף כהגדרתו בכללי שפכי תעשייה. 4. כמות המים לחיוב השפכים לפי תוספת זו תהיה: (1) לפי מטר מעוקב מים שנמדד בכניסה לחצר ההמתנה ולמכון החליבה במכפלה של 0.7; (2) בהעדר מד–מים בכניסה לחצר ההמתנה ולמכון החליבה, כמויות המים לחיוב יהיו 35% מכמויות המים שנמדדו בכניסה לרפת; (3) על אף האמור בפסקאות (1) ו–(2), ברפת שמותקן בה מד–שפכים בהסכמה, תחויב הרפת לפי כמויות השפכים שנמדדו במד–השפכים. (סעיף 12(ב) ו–(ג)) 1. נמסרה לרשות הממשלתית הודעה כי ספק אחר לא העביר מידע הדרוש למועצה האזורית לצורך חיוב צרכן בתשלומי ביוב כאמור בסעיף 12(ב) לכללים, רשאית הרשות הממשלתית להורות למועצה האזורית למסור מידע נוסף לרשות הממשלתית לעניין זה, וכן רשאית הרשות הממשלתית, לאחר ששמעה את עמדת המועצה האזורית, להורות לרשות המקומית לחייב את הצרכן לפי כמויות מים או שפכים, לפי העניין, שיחושבו באופן שתורה הרשות הממשלתית. 2. חלפו 90 ימים לפחות מיום מסירת הודעה לרשות הממשלתית כאמור בסעיף 12(ב) לכללים ולא ניתנה הוראה אחרת של הרשות הממשלתית כאמור בפרט 1 לתוספת זו, רשאית המועצה האזורית לחייב את הצרכן בתשלומי ביוב לפי כמויות השפכים שלהלן, מוכפלות בתעריף למטר מעוקב שפכים שבתוספת השישית:
|
[תיקונים: התשפ"ג (מס' 2), התשפ"ג (מס' 4), התשפ"ד, התשפ"ד (מס' 2), (מס' 3)] (סעיפים 14ב(א), 14טז(א) ו–(ב), 25(ב1), 29) טבלת עלות חלוקה מוכרת נמוכה וגבוהה למים ותעריפי ביוב
|
[תיקונים: התשפ"ג (מס' 4), התשפ"ד, התשפ"ד (מס' 2), (מס' 3)] (סעיפים 2 ו–14יז) תעריף לצרכן בתחום הספק הכפרי הרב-יישובי
תוספת עשירית9 (סעיף 17) |
תוספת אחת עשרה10 [תיקונים: התשע"ט, התשע"ט (מס' 3), התשפ"א, התשפ"א (מס' 2), התשפ"ג] (סעיף 22(א)) (סעיף 24(ב)) 1. ההנחה בתעריפי ההקמה לביוב עקב אישור מענק השתתפות בהקמת מערכת ביוב תינתן לפי המפורט להלן: (1) ההנחה תינתן רק לאחר אישור ועדת ההשקעות של המילת"ב ופתיחת ההתחייבויות למועצה לגבי המענק שאושר; (2) ההנחה תינתן בשל תשלומי ההקמה הנוגעים לשלבים במערכת הביוב, שלגביהם אושר המענק; (3) ההנחה תינתן בעת חיוב לפי העילות הקבועות בסעיפים 8(א)(1) או (5) לכללים; (4) בעת הטלת חיוב לפי סעיף 8(א)(1) תינתן ההנחה רק לנכסים שבמועד שבו ועדת ההשקעות של המילת"ב אישרה את המענק אין בהם עדיין בנייה (נכסים חדשים), לרבות לתוספות בנייה מאוחרות יותר באותם נכסים, אך לא לתוספות בנייה בנכסים שבהם קיימת בנייה בעת אישור המענק; (5) בעת הטלת חיוב לפי סעיף 8(א)(5) תינתן ההנחה לגבי שטח הקרקע ושטח הבנייה כפי שהם בעת אישור המענק; (6) ההנחה תינתן לגבי נכסים באזורים מסוימים שהמענק מיועד לטובתם, לפי החלטת ועדת ההשקעות של המילת"ב; (7) ההנחה לפי פסקה (4) תינתן לתקופה של עד 15 שנים מיום שוועדת ההשקעות של המילת"ב, אישרה את המענק; (8) חוסר או עודף בתשלומי ההקמה, שנוצרו עקב מתן ההנחה, יילקחו בחשבון בעת החישוב הבא של תעריפי תשלומי ההקמה לביוב של המועצה האזורית; (9) ההנחה תחול רק על התעריפים המפורטים בתוספת השנייה. 2. שיעור ההנחה מתשלומי ההקמה לביוב (R) יחושב לפי הנוסחה הזו: 7 ולעניין זה - K - סך כל שטח קרקע לחיוב בתשלומי הקמה לביוב - מגורים; B - סך כל שטח בנייה לחיוב בתשלומי הקמה לביוב - מגורים; TK - סך כל שטח קרקע לחיוב בתשלומי הקמה - נכסים שאינם למגורים; TB - סך כל שטח בנייה לחיוב בתשלומי הקמה לביוב - נכסים שאינם למגורים; PK - סך כל תעריפי תשלומי ההקמה לביוב לשלבים שבעדם התקבלו מענקים - קרקע; PB - סך כל תעריפי תשלומי ההקמה לביוב לשלבים שבעדם התקבלו מענקים - בנייה; A- עלות הפרויקט בשקלים חדשים, כפי שאישרה ועדת השקעות של מילת"ב; X - סכום המענק בשקלים חדשים; R - שיעור ההנחה מתשלומי ההקמה לביוב. |