תאריך תצוגה: 21/04/2009
הקליקו על כותרת הסעיף
1-6. הגדרות
7. מעבר חבר מקיבוץ לקיבוץ
8-22. מעבר חבר מקיבוץ לקיבוץ
23. ותק פנסיוני בקיבוצים אחדים
24-33. ותק פנסיוני בקיבוצים אחדים

כללים בדבר זכויות חבר יוצא או מוצא מקיבוץ, התשמ"ה-1985 1 , 2

בהתאם לתקנה 19(א) לתקנות האגודות השיתופיות (חברות), התשל"ג-1973 (להלן - התקנות), מתפרסמים בזה כללים בדבר זכויות חבר יוצא או מוצא מקיבוץ, שהותקנו בנוסח זהה בידי כל אחת מהתנועות הקיבוציות החתומות על כללים אלה.
 
1-6.   
7.   8-22.   
מעבר חבר מקיבוץ לקיבוץ
(א) חבר קיבוץ העובר בהעברה ישירה ללא שהיית ביניים מחוץ לקיבוץ - לקיבוץ אחר, לא יראו בהעברתו עזיבה המחייבת תשלום דמי עזיבה.
(ב) עוזב שנקלט בזמנו בקיבוץ, בהעברה ישירה מקיבוץ קודם, ללא שהיית ביניים מחוץ לקיבוץ, יחושב וותקו של העוזב החל בראשית חברותו בקיבוץ הקודם, כולל תקופת המועמדות, והקיבוץ הקודם יחזיר לקיבוץ הקולט חלק יחסי של מלוא סכום דמי העזיבה, כפי שהגיעו לעוזב בזמן העזיבה, על פי כללים אלה, כפי שיותקנו או ישונו מעת לעת, בהתאם ליחס שבין תקופת חברותו - כולל מועמדותו של העוזב בקיבוץ הקודם - לבין וותקו הכולל; עבר העוזב בזמנו מקיבוצים אחדים, בזה אחר זה, יחול האמור לעיל, ביחס לכל אחד מהקיבוצים הקודמים כאמור.
(ג) היה העוזב חבר בקיבוצים החברים בתנועות שונות, ייערך חישוב מענק העזיבה על פי הכללים המחייבים לגבי הקיבוץ האחרון בו היה העוזב חבר, והשתתפות כל אחד מהקיבוצים הקודמים תחושב בהתאם.
(ד) לפי דרישת הקיבוץ הקולט יתן לו הקיבוץ שהחבר עוזב, בנסיבות האמורות, התחייבות בכתב לקיום הוראות סעיף קטן (ג) עם העתק לתנועה שהקיבוץ הקולט משתייך אליה; חשבון דמי העזיבה של עוזב כאמור ייעשה ויסולק לו בידי הקיבוץ האחרון שאותו הוא עוזב שלא כדי להצטרף לקיבוץ אחר, כאמור, וכל קיבוץ קודם יעביר את דמי ההתשתתפות שלו לקיבוץ האחרון, כאמור.
(ה) חילוקי דעות ביחס לביצוע הוראות סעיף זה, אם הם בין קיבוצים של אותה תנועה - יימסרו להכרעת בורר או בוררים שתמנה התנועה ואם הם בין קיבוצים של תנועות שונות יימסרו להכרעת בורר או בוררים שתמנה ברית התנועה הקיבוצית.

(בוטלו).
23.   24-33.   
ותק פנסיוני בקיבוצים אחדים
בכפוף לאמור בסעיף 22, לגבי עוזב ותיק שהיה בעל ותק פנסיוני ביותר מקיבוץ אחד, ישתתף כל קיבוץ הנוגע בדבר בתשלומי הגימלה, או הקיצבה בהתאם לשיעור ותקו הפנסיוני של העוזב באותו קיבוץ.

(בוטלו).
התנועה הקיבוצית המאוחדת אגודה שיתופית מרכזית בע"מ
הקיבוץ הדתי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ
הקיבוץ הארצי השומר הצעיר אגודה שיתופית מרכזית בע"מ


אני מאשר.

ה' בניסן התשמ"ה (24 במרס 1985).
יאיר יקיר
רשם האגודות השיתופיות
[1.] י"פ 3196, התשמ"ה (16.5.1985), עמ' 2251 (ת"ט י"פ 3248, התשמ"ה, עמ' 3370).
[2.] כללים אלה בוטלו ע"י כללים בדבר זכויות חבר יוצא או מוצא מקיבוץ, התשנ"ג-1993. על אף זאת נקבע בתיקון התשס"ט לתקנות האגודות השיתופיות (חברות), התשל"ג-1973 (ק"ת 6773, עמ' 852) כי הקבוע בסעיפים 7 ו-23 לכללים אלה ימשיך לחול במקרים המפורטים בהוראת המעבר שבסעיף 5(א) לתיקון.

מפת מסמך

1-6. הגדרות
7. מעבר חבר מקיבוץ לקיבוץ
8-22. מעבר חבר מקיבוץ לקיבוץ
23. ותק פנסיוני בקיבוצים אחדים
24-33. ותק פנסיוני בקיבוצים אחדים