תאריך תצוגה: 01/06/2023
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני
סימן א': חובת רישוי
2. עיסוק בייעוץ פנסיוני
3. עיסוק בשיווק פנסיוני
4. סייג לתחולה
סימן ב': רישיון יועץ פנסיוני ורישיון סוכן שיווק פנסיוני
5. תנאים למתן רישיון יועץ פנסיוני
6. תנאים למתן רישיון סוכן שיווק פנסיוני
7. תקנות לענין בחינות והתמחות
8. בקשה לרישיון
9. החלטת הממונה בבקשה
10. ביטול רישיון, התלייתו או התניית תנאים בו
11. עיסוק בייעוץ פנסיוני בידי תאגיד בנקאי
פרק ג': חובות, איסורים והגבלות לענין עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני
סימן א': התאמת השירות לצורכי הלקוח
12. התאמת השירות לצורכי הלקוח
13. ביצוע עסקה עבור לקוח כחלק מייעוץ פנסיוני או משיווק פנסיוני
14. נימוק בכתב של המלצות בעל רישיון
סימן ב': חובות אמון וזהירות
15. חובת אמון
16. חובת זהירות
17. ניגוד ענינים
17א. הגבלות לעניין ביצוע עסקה בין לקוח לבין גוף מוסדי
18. איסור התקשרות של יועץ פנסיוני בהסכם חריג
19. תמריצים ועמלות בקשר עם ייעוץ פנסיוני
19א. תמריצים ועמלות בקשר עם שיווק פנסיוני
20. הגבלות לענין התקשרות יועץ פנסיוני
21. גילוי נאות
22. חובת סודיות
סימן ג': פרסום אסור
23. איסור פרסום של גופים מוסדיים בידי יועץ פנסיוני
24. הגבלת השימוש במילה "ייעוץ"
סימן ד': אחריות בעל רישיון
25. אחריות בעל רישיון יחיד
26. איסור התניה על אחריות בעל רישיון
סימן ה': הסכם ייעוץ פנסיוני
27. הסכם ייעוץ פנסיוני בכתב
28. שכר, החזר הוצאות ותשלום עמלת הפצה ליועץ פנסיוני
28א. איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות עם יועץ פנסיוני
28ב. איסור הפליית בעל רישיון במתן שירותים
פרק ד': רישום ודיווח
29. רישום פעולות
30. דיווח לממונה
פרק ה': הפיקוח על בעל רישיון
31. פיקוח הממונה
31א. חובת רישוי
31ב. תנאים למתן רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ג. בקשה לרישיון
31ד. תנאים ברישיון ושינוים
31ה. פקיעת רישיון וביטולו
31ו. שליטה והחזקת אמצעי שליטה בחברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ז. אורגנים ובעלי תפקידים אחרים בחברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ח. הון עצמי מזערי
31ט. השימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31י. אחריות חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יא. חובת מתן שירות באמצעות מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יב. הטלת חובה לעשות שימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יג. חובת אמון וזהירות
31יד. תשלומים בעבור פעולות במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
סימן ד': סודיות ואבטחת מידע
31טו. חובת סודיות
31טז. הוראות בדבר אבטחת מידע, שמירתו ונגישותו
31יז. הגבלות לעניין המידע המועבר במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יח. פיקוח הממונה
31יט. דוחות, הודעות ומידע
פרק ו': עיצום כספי וקנס אזרחי
32. עיצום כספי
33. עדכון עיצום כספי
34. קנס אזרחי
35. סכומים מופחתים
36. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
36א. דרישת העיצום הכספי או הקנס האזרחי ותשלומו
36ב. סכומי עיצום כספי וקנס אזרחי מעודכנים
36ג. הפרשי הצמדה וריבית
36ד. גבייה
36ה. שמירת אחריות פלילית
36ו. פרסום על הטלת עיצום או קנס
36ז. ערעור
פרק ז': עונשין
37. שיעור הקנס הבסיסי
38. עונשין
39. עבירה כדי להטעות או לרמות
40. קנס בעבירה נמשכת
41. חובת פיקוח
פרק ח': הוראות שונות
42. אגרות
42א. הגבלת השימוש בצירוף המילים "מערכת סליקה פנסיונית" או "מסלקה פנסיונית"
43. פרסום הוראות הממונה
44. ביצוע ותקנות
45. תיקון פקודת מס הכנסה - מס' 149
46. תיקון חוק בתי משפט לענינים מינהליים - מס' 16
פרק ט': תחילה, הוראות מעבר והוראות שעה
47. תחילה
48. הוראת מעבר לענין עיסוק בייעוץ השקעות
49. הוראות מעבר לענין עיסוק ביעוץ פנסיוני
50. הוראות מעבר לענין עיסוק בשיווק פנסיוני
51. הוראת מעבר לענין שימוש במילים "ייעוץ" ו"פנסיוני"
52. הוראות שעה

חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005 1

1.   
"בעל ענין" - כהגדרתו בחוק ניירות ערך;
"בעל רישיון" - כל אחד מאלה:
(1) יועץ פנסיוני;
(2) סוכן פנסיוני;
"אמצעי שליטה", "גוף מוסדי", "החזקה", "מבטח", "סוכן ביטוח", "קרוב" ו "שליטה" - כהגדרתם בחוק הפיקוח על הביטוח;
"הוועדה" - כהגדרתה בחוק הפיקוח על הביטוח;
"הממונה" - הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשמעותו בחוק הפיקוח על הביטוח;
"המפקח על הבנקים" - כמשמעותו בפקודת הבנקאות;
"זיקה" , של אדם, למוצר פנסיוני - כל אחד מאלה:
(1) אותו אדם הוא חברה מנהלת של קופת גמל שאינה קופת ביטוח, לרבות קרן השתלמות, שהיא המוצר הפנסיוני;
(2) אותו אדם הוא מבטח המנהל קופת ביטוח או המנהיג תכנית ביטוח, שהיא המוצר הפנסיוני;
(3) לענין אדם שאינו אחד מהמנויים בפסקאות (1) ו–(2) - גם כל אחד מאלה:
(א) אותו אדם הוא עובד של גוף מוסדי שהתקיימו לגביו הוראות פסקאות (1) או (2), או שהוא מועסק על ידו או נושא משרה בו;
(ב) אותו אדם זכאי לטובת הנאה בקשר עם ביצוע עסקה במוצר הפנסיוני, למעט קבלת עמלה לפי הוראות סעיף 19(א)(2);
לענין הגדרה זו, "אדם" - לרבות השולט בו או מי שנשלט בידי מי מהם, ונושא משרה באחד מאלה;
"חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" - חברה שקיבלה רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית;
"חברה מנהלת", "מדד", "מעביד", "עמית", "עמית-עצמאי", "עמית-שכיר", "קופת גמל", "קופת גמל אישית לפיצויים", "קופת ביטוח", "קופת גמל לקצבה", "קופת גמל לחיסכון", "קופת גמל להשקעה", "קופת גמל לתגמולים" ו "קרן השתלמות" - כהגדרתם בחוק הפיקוח על קופות גמל;
"חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות" - חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995;
"חוק הפיקוח על הביטוח" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
"חוק הפיקוח על קופות גמל" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005;
"חוק השקעות משותפות" - חוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994;
"חסכון" , באמצעות מוצר פנסיוני - לרבות המשך העברת סכומים לחסכון באמצעות מוצר פנסיוני או השארת סכומים שנצברו בחסכון כאמור;
"טובת הנאה" - טובת הנאה הניתנת, שלא בידי לקוח, לאדם או לאחר מטעמו או בעבורו, במישרין או בעקיפין;
"יועץ פנסיוני" - בעל רישיון יועץ פנסיוני שניתן לו לפי סעיף 5;
"ייעוץ פנסיוני" - מתן ייעוץ ליחיד בנוגע לכדאיות החסכון, שלו או של קרובו, כעמית-שכיר, כעמית-עצמאי או כמבוטח, באמצעות מוצר פנסיוני שאין לנותן הייעוץ זיקה אליו;
"לקוח" - יחיד שהייעוץ הפנסיוני או השיווק הפנסיוני הניתן לו נוגעים לחסכון, שלו או של קרובו, כעמית-שכיר, כעמית עצמאי או כמבוטח ולעניין ההגדרה "מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" והוראות פרק ה'1 - יחיד כאמור וכן עמית ומבוטח;
"מוצר פנסיוני" - כל מוצר הכלול באחד מסוגי המוצר הפנסיוני;
"מעביד" - לרבות מי שהורשה מטעמו להפקיד כספים בעד עובדיו;
"מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" או "המערכת" - מערכת מרכזית שמיועדת להעברה של מידע על לקוחות או של כספים מכלל הגופים המוסדיים וביניהם, לכלל היועצים הפנסיוניים והסוכנים הפנסיוניים או מהם או להעברת מידע מכלל הגופים המוסדיים ללקוחות, והכל לגבי מוצר פנסיוני או תכנית ביטוח כהגדרתה בסעיף 31ט(ז);
"משתמש" , במערכת - גוף מוסדי, יועץ פנסיוני, סוכן פנסיוני, מעביד או חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית אחרת, העושים שימוש במערכת;
"נושא משרה" - כהגדרתו בחוק החברות ולעניין חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית - לרבות כל עובד הכפוף לו במישרין;
"סוג מוצר פנסיוני" - כל אחד מאלה, לרבות כל שילוב ביניהם:
(1) קופת גמל לקצבה שאינה קופת ביטוח;
(1א) קופת גמל לחיסכון;
(2) קופת גמל לתגמולים שאינה קופת ביטוח;
(3) קופת גמל אישית לפיצויים שאינה קופת ביטוח;
(4) (נמחקה);
(4א) קופת גמל לא משלמת, לקצבה שהיא קופת ביטוח;
(5) קופת גמל לתגמולים שהיא קופת ביטוח;
(6) קופת גמל אישית לפיצויים שהיא קופת ביטוח;
(7) קרן השתלמות;
(7א) קופת גמל להשקעה;
(8) ביטוחים שבהם מבוטחים עמיתים בקופת גמל לפי סעיף 16(ד)(6) לחוק הפיקוח על קופות גמל, לפי תכנית ביטוח שהתיר הממונה הכלולה בקופת גמל המנויה בפסקאות (1) עד (7) או הנמכרת אגב אחת מאלה;
(9) כל סוג מוצר אחר שקבע השר;
"סוכן פנסיוני" - מי שרשאי לעסוק בשיווק פנסיוני לפי הוראות סעיף 3;
"עבירה" - כל אחת מאלה:
(1) עבירה לפי אחד החוקים המפורטים להלן, למעט עבירה שדינה קנס בלבד: חוק זה; חוק הפיקוח על קופות גמל; חוק הסדרת העיסוק בהשקעות; פקודת החברות; חוק ניירות ערך; חוק הבנקאות (רישוי); פקודת הבנקאות; חוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א-1981; חוק הפיקוח על הביטוח; חוק הפיקוח על המטבע, התשל"ח-1978; פקודת מס הכנסה; חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1976; פקודת המכס; חוק היטלי סחר, התשנ"א-1991; חוק איסור הלבנת הון, התש"ס- 2000;
(2) עבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה, מי שעבר אותה אינו ראוי לעסוק בייעוץ פנסיוני או בשיווק פנסיוני, או לשמש כנושא משרה בתאגיד שהוא יועץ פנסיוני, לפי הענין;
"עסקה" - התקשרות של לקוח או של קרובו עם גוף מוסדי, לענין חסכון באמצעות מוצר פנסיוני שלגוף המוסדי יש זיקה אליו לפי פסקאות (1) או (2) להגדרה זיקה, וכן ביצוע פעולות באותו מוצר פנסיוני;
"רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית" - רישיון להפעיל מערכת סליקה פנסיונית מרכזית, כמשמעותו בסעיף 31א;
"שותפות" ו "שותף מוגבל" - כהגדרתם בפקודת השותפויות [נוסח חדש], התשל"ה-1975;
"שיווק פנסיוני" - מתן ייעוץ ליחיד בנוגע לכדאיות החסכון, שלו או של קרובו, כעמית-שכיר, כעמית-עצמאי או כמבוטח, באמצעות מוצר פנסיוני שיש לנותן הייעוץ זיקה אליו;
"השר" - שר האוצר.
2.   
3.   
4.   
5.   
(1) האגודה התחייבה כי מי שיעסקו בשמה בייעוץ פנסיוני הם עובדיה שהם בעלי רישיון יועץ פנסיוני;
(2) האגודה התחייבה כי לא יכהן בה כנושא משרה מי שידוע לה כי הורשע בעבירה.
(ג) הממונה ייתן רישיון יועץ פנסיוני למבקש שהוא חברה כהגדרתה בחוק החברות, אם ראה שהתקיימו לגביה כל אלה:
(1) החברה התחייבה כי מי שיעסקו בשמה בייעוץ פנסיוני הם עובדיה שהם בעלי רישיון יועץ פנסיוני;
(2) החברה התחייבה כי לא יכהן בה כנושא משרה מי שידוע לה כי הורשע בעבירה.
(ד) הממונה לא ייתן רישיון יועץ פנסיוני למבקש, אף אם התקיימו לגביו התנאים שבסעיפים קטנים (א) עד (ג), אם הוא אחד מאלה:
(1) סוכן פנסיוני או גוף מוסדי;
(2) סוכן ביטוח;
(3) משווק השקעות כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות;
(4) מי ששולט או מחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה באחד מהמנויים בפסקאות (1) עד (3), למעט תאגיד בנקאי השולט בסוכן ביטוח בהתאם להוראות סעיף 11(ב)(2) לחוק הבנקאות (רישוי);
(5) ארגון מעבידים;
(6) מי שנשלט או מועסק בידי אחד מהמנויים בפסקאות (1) עד (5), ואולם תאגיד בנקאי שנשלט בידי מי שמחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה בגוף מוסדי או בידי מי ששולט בגוף מוסדי, יהיה רשאי לקבל רשיון ייעוץ פנסיוני בכפוף לתנאים שקבע הממונה למניעת ניגוד ענינים במתן הייעוץ, ויראו רשיון כאמור כאילו נאמר בו שאסור לתאגיד הבנקאי לעסוק בייעוץ פנסיוני ביחס למוצרים פנסיוניים שלגוף המוסדי האמור זיקה לגביהם;
(7) מי שאחד מהמנויים בפסקאות (1) עד (5) מחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה בו, למעט תאגיד בנקאי.
6.   
7.   
8.   
9.   
(1) הוא הוכרז פסול דין, או הוכרז פושט רגל וטרם ניתן לו הפטר כאמור בסעיף 62 לפקודת פשיטת הרגל, ואם הוא תאגיד - ניתן לגביו צו פירוק זמני או מונה לו כונס נכסים, או שהוגשה בקשה לכל אחד מאלה, ובלבד שניתנה למבקש הזדמנות להשמיע את טענותיו לפני מתן ההחלטה;
(2) הוגש נגדו כתב אישום בשל עבירה וטרם ניתן פסק דין סופי בענינו, או מתנהלת נגדו חקירה פלילית בשל חשד לביצוע עבירה, ובלבד שניתנה למבקש הזדמנות להשמיע את טענותיו לפני מתן ההחלטה;
(3) הממונה סבר, לאחר התייעצות עם הוועדה, ולאחר שניתנה למבקש הזדמנות להשמיע את טענותיו לפניה בדרך שהורתה, כי קיימות נסיבות שבשלהן אין הוא ראוי לשמש כבעל רישיון יועץ פנסיוני או כבעל רישיון סוכן שיווק פנסיוני, בשים לב לדרישות המקצוע, ואם הוא תאגיד - כי קיימות נסיבות כאמור הנוגעות לנושא משרה בו או למי ששולט בו.
10.   
(5) בעל הרישיון כאמור הוכרז פסול דין, או הוכרז פושט רגל וטרם ניתן לו הפטר כאמור בסעיף 62 לפקודת פשיטת הרגל, ואם הוא תאגיד - ניתן לגביו צו פירוק זמני או מונה לו כונס נכסים או שהוא החליט על פירוקו מרצון;
(6) הממונה סבר כי קיימות נסיבות, שבשלהן אין הוא ראוי לשמש כבעל רישיון יועץ פנסיוני או כבעל רישיון סוכן שיווק פנסיוני, בשים לב לדרישות המקצוע, ואם הוא תאגיד - כי קיימות נסיבות כאמור הנוגעות לנושא משרה בו או למי ששולט בו.
(ב) ביטול רישיון, התלייתו או התניית תנאים בו לפי סעיף קטן (א) ייעשו לאחר שניתנה לבעל הרישיון כאמור הזדמנות להשמיע את טענותיו, ולענין פסקאות (4) או (6) - לאחר התייעצות בוועדה ולאחר שניתנה לבעל הרישיון הזדמנות להשמיע את טענותיו בפניה.
(ג) יועץ פנסיוני או סוכן שיווק פנסיוני, אשר חדל לעסוק בעיסוק נושא הרישיון, רשאי לבקש מן הממונה, בכתב, כי רשיונו יבוטל או יותלה לתקופה שיבקש.
(ד) הוגש נגד יועץ פנסיוני או נגד סוכן שיווק פנסיוני כתב אישום בשל עבירה, או הוגשה בקשה להכרזתו כפסול דין או להכרזתו כפושט רגל, ואם הוא תאגיד - הוגשה בקשה למתן צו לפירוקו או למינוי כונס נכסים לו, רשאי הממונה, לאחר שנתן ליועץ או לסוכן כאמור הזדמנות להשמיע את טענותיו, להתלות את רשיונו עד לסיום ההליכים.
(ה) מי שרשיונו הותלה לא יהיה רשאי לעסוק בייעוץ פנסיוני או בשיווק פנסיוני לתקופת ההתליה.
(ו) הודעה על ביטול רישיון יועץ פנסיוני או רישיון סוכן שיווק פנסיוני, או על התלייתו, תפורסם בידי הממונה או בידי בעל הרישיון כאמור, הכל כפי שיורה הממונה.
(ז) מי שרשיונו בוטל ועילת הביטול תוקנה, רשאי לבקש מהממונה לחדש את הרישיון; על חידוש הרישיון יחולו הוראות סעיפים 5 עד 9, בשינויים המחויבים.
11.   
(2) התאגיד הבנקאי אינו מחזיק יותר מחמישה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה במבטח ואינו מחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה בתאגיד אחר השולט במבטח או בתאגיד המחזיק במבטח יותר מעשרים וחמישה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה;
(3) התאגיד הבנקאי אינו מחזיק אמצעי שליטה בחברה מנהלת ואינו מחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה בתאגיד אחר השולט בחברה מנהלת או המחזיק בה יותר מעשרים וחמישה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה;
(4) התאגיד הבנקאי אינו מחזיק אמצעי שליטה במנהל קרן להשקעות משותפות בנאמנות, כהגדרתו בחוק השקעות משותפות, ואינו מחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה בתאגיד אחר השולט במנהל קרן להשקעות משותפות בנאמנות או המחזיק בו יותר מעשרים וחמישה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה;
(5) הממונה שוכנע כי אין במתן הרישיון כאמור כדי לפגוע פגיעה מהותית בהתפתחות התחרות ובמניעת הריכוזיות בישראל, בתחום הייעוץ הפנסיוני, בתחום פעילות התיווך שבין לקוחות ובין גופים מוסדיים, ובתחום הבנקאות.
(ב) החלטת הממונה לפי סעיף קטן (א)(5) תתקבל לאחר התייעצות עם הממונה על התחרות כמשמעותו בחוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988, ולענין השיקולים בדבר התפתחות התחרות ומניעת הריכוזיות בתחום הבנקאות - גם לאחר התייעצות עם המפקח על הבנקים.
(ג) על אף הוראות סעיף קטן (א)(2) עד (4), יהיה הממונה רשאי להתיר לתאגיד בנקאי המחזיק יותר מעשרה אחוזים בתאגיד אחר השולט במבטח או בחברה מנהלת, או בתאגיד אחר המחזיק יותר מעשרים וחמישה אחוזים בסוג מסויים של אמצעי שליטה באחד מאלה, להמשיך ולעסוק בייעוץ פנסיוני לתקופה ובתנאים שיקבע, ובלבד שהחריגה מהוראות הסעיפים האמורים נגרמה רק כתוצאה מפעולותיו של התאגיד האחר שבו מחזיק התאגיד הבנקאי אמצעי שליטה.
(ד) תאגיד בנקאי או מי שעוסק בשמו בייעוץ פנסיוני, לא ייתן ייעוץ פנסיוני לגבי מוצר פנסיוני שלגוף מוסדי שמחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה בתאגיד הבנקאי יש זיקה אליו; לענין זה, "גוף מוסדי" -לרבות מי ששולט בו, או מי שנשלט בידי מי מהם.
(ה) על אף הוראות כל דין, תאגיד בנקאי או מי שעוסק בשמו בייעוץ פנסיוני, לא יעסוק בייעוץ פנסיוני, אלא במבנה נייח וקבוע שבו מקבל התאגיד הבנקאי כדין פיקדונות כספיים כהגדרתם בחוק הבנקאות (רישוי), ואשר לגביו ניתן היתר סניף לפי סעיף 28 לחוק האמור.
(ו) תאגיד בנקאי לא ישלוט ולא יהיה בעל ענין בתאגיד שהוא יועץ פנסיוני ואינו תאגיד בנקאי.
(ז) תאגיד בנקאי לא יתקשר עם נציגות עובדים לענין מתן ייעוץ פנסיוני לעובדים המיוצגים בידי אותה נציגות עובדים.
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
17א.   
18.   
19.   
19א.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
28א.   
28ב.   
29.   
30.   
31.   
סימן א': רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31א.   
31ב.   
(2) עיסוקה הבלעדי הוא הפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית;
(3) הונה העצמי אינו נמוך מהשיעור המזערי שקבע השר לפי הוראות סעיף 31ח, ככל שקבע;
(4) לחברה סוגי ביטוח שקבע השר, בסכומים, בשיעורים ובתנאים שקבע, ככל שקבע;
(5) לחברה מערכות חומרה ותוכנה מהימנות המקנות רמה סבירה של זמינות ואמינות, והמעניקות הגנה סבירה מפני חדירה, שיבוש, הפרעה או גרימת נזק למחשב או לחומר מחשב כהגדרתם בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, בהתחשב ברגישות המידע;
(6) הממונה שוכנע, לאחר שהתייעץ עם הרשם כהגדרתו בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (בפרק זה - רשם מאגרי המידע), כי המערכת הטכנולוגית שתשמש את מערכת הסליקה הפנסיונית המרכזית עומדת בתנאים הקבועים בסעיף 31טז(א).
(ב) הממונה יביא בחשבון עניינים אלה בבואו לשקול בקשה לרישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית:
(1) תכניות הפעולה של החברה המבקשת וסיכוייה להגשימן;
(2) התאמתם של נושאי המשרה בחברה המבקשת;
(3) האמצעים הכספיים של החברה המבקשת;
(4) האמצעים הכספיים והרקע העסקי של בעלי אמצעי השליטה בחברה המבקשת;
(5) תרומת מתן הרישיון לתחרות בשוק ההון, ובמיוחד לתחרות בשוק החיסכון הפנסיוני ולרמת השירות בו;
(6) טעמים שבטובת הציבור.
(ג) לא יסרב הממונה לתת רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית לחברה שמתקיימים בה התנאים המפורטים בסעיף קטן (א), אלא לאחר התייעצות עם הוועדה, ולאחר שניתנה לחברה הזדמנות לטעון את טענותיה לפני הוועדה, בדרך שהורתה הוועדה.
(ד) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו–(ג), רשאי הממונה להורות כי רישיון יוענק בדרך של מכרז אם שוכנע כי זו הדרך המיטבית להענקתו; הורה כאמור, יכללו תנאי המכרז, בין השאר, את התנאים שבסעיף קטן (א), את מספר הזוכים במכרז ואת תקופת הרישיון; לעניין תשלומים בעבור פעולות במערכת סליקה פנסיונית מרכזית כאמור בסעיף 31יד, יכול שייכללו בתנאי המכרז או ברישיון שיוענק לזוכה במכרז הוראות שונות מהוראות לפי אותו סעיף.
31ג.   
31ד.   
31ה.   
סימן ב': הוראות לעניין שליטה בחברה להפעלת מערכת סליקהפנסיונית מרכזית, אורגנים ובעלי תפקידים בה והון עצמי
31ו.   
31ז.   
31ח.   
סימן ג': השימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית, אופן הפעלתה ותשלומים
31ט.   
(4) העברת מידע שאינה כאמור בפסקאות (1) עד (3), כפי שקבע השר באישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ובלבד שהעברה כאמור נעשית לבקשת לקוח, אגב עיסוק הנתון לפיקוחו של הממונה לפי כל דין;
(5) העברת משוב לבקרה בין המשתמשים במערכת על פעולות שבוצעו כאמור בסעיף קטן זה או בסעיף קטן (א)(1) או העברת משוב לבקרה על פעולה שבוצעה כאמור בסעיף קטן (א)(2).
(ה) בכפוף להוראות סעיף קטן (א)(3) או (ב), מערכת סליקה פנסיונית מרכזית תוכל לבצע פעולה אחת לפחות מהפעולות כמפורט להלן:
(1) העברת כספים בין גופים מוסדיים שונים לפי סעיף 23 לחוק הפיקוח על קופות גמל, והעברת מידע בין גופים אלה אגב העברת כספים כאמור, לפי הוראות אותו סעיף וכן העברת מידע בין גופים מוסדיים לפי הוראות סעיף 24ב(א) לחוק הפיקוח על קופות גמל, לשם איתור כספים הרשומים על שמו של עמית לא מפקיד, כהגדרתו בסעיף 24ב(ג) לחוק האמור, בחשבונות בקרן פנסיה והעברתם לקרן הפנסיה שאליה הצטרף; הממונה רשאי, באישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, להורות על תחילת ביצוע פעולה כאמור בפסקה זו, גם אם טרם חלפו 12 חודשים כאמור בסעיף קטן (א)(3) או (ב), לפי העניין;
(2) הפקדת כספים בעד לקוח אצל גוף מוסדי, והעברת מידע אגב הפקדה כאמור, על ידי יועץ פנסיוני, סוכן פנסיוני או מעביד;
(3) העברת כספים שאינה כאמור בפסקאות (1) או (2), כפי שקבע השר באישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ובלבד שהעברה כאמור נעשית לבקשת לקוח, אגב עיסוק הנתון לפיקוחו של הממונה לפי כל דין;
(4) העברת משוב לבקרה בין המשתמשים במערכת על פעולות שבוצעו כאמור בסעיף קטן זה.
(ו) הממונה רשאי לתת הוראות בדבר סוגי המידע שניתן להעביר לפי הוראות סעיפים קטנים (א) עד (ה), וייתן הוראות בדבר העברת המידע האמור בסעיף קטן (ג) בשים לב לכך שהמידע מיועד ללקוח.
(ז) בסעיף זה, "תכנית ביטוח" - כל אחת מאלה, ובלבד שלעניין תכנית ביטוח כאמור בפסקה (2) לא יועבר אלא מידע לעניין עצם קיומה של תכנית ביטוח ותוקפה:
(1) תכנית ביטוח מפני סיכון מוות או מפני סיכון אבדן כושר עבודה, שהממונה נתן לגביה היתר לפי הוראות סעיף 40(ב) לחוק הפיקוח על הביטוח, אשר נרכשה לטובת לקוח;
(2) תכנית ביטוח מפני סיכון מוות מתאונה, נכות מתאונה, נכות מקצועית, נכות רגילה, שחרור מתשלום פרמיה באבדן כושר עבודה, פיצוי חודשי באבדן כושר עבודה, ביטוח למקרה מוות של בן או בת הזוג או מחלות קשות או קטלניות או ביטוח בריאות או סיעוד אחר, או תכנית ביטוח אחרת שהורה עליה הממונה, והכל בלבד שהתכנית היתה כלולה במוצר פנסיוני, ולמעט תכנית ביטוח שהמוטב היחיד בה הוא גוף עסקי, שנכרתה אגב רכישת מוצר ממנו.
31י.   
31יא.   
31יב.   
31יג.   
31יד.   
תשלומים בעבור פעולות במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
סימן ד': סודיות ואבטחת מידע

(תיקון התשע"א)
31טו.   
31טז.   
31יז.   
סימן ה': פיקוח על פעילות חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יח.   
31יט.   
32.   
33.   
34.   
35.   
36.   
36א.   
36ב.   
36ג.   
36ד.   
36ה.   
36ו.   
36ז.   
37.   
(2) לגבי יחיד שאינו בעל רישיון - פי שניים מהסכום הקבוע בסעיף61(א)(4) לחוק העונשין;
(3) לגבי תאגיד שאינו גוף מוסדי, שאינו תאגיד בנקאי ושאינו חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית - פי שמונה מהסכום הקבוע בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין;
(4) לגבי גוף מוסדי, לגבי תאגיד בנקאי ולגבי חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית - פי ששה עשר מהסכום הקבוע בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין.
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
(ד) לא שילמו יועץ פנסיוני, סוכן שיווק פנסיוני או חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית אגרה שהיה עליהם לשלם לפי הוראות סעיף קטן (א) בתוך שנה מהמועד שנקבע לתשלומה לפי הוראות אותו סעיף קטן, יותלה רישיונם החל במועד שנקבע לכך בהתראה שמסר להם הממונה, עד לתשלום האגרה והתוספת לאגרה; יועץ פנסיוני או סוכן שיווק פנסיוני שרשיונו הותלה, יודיע על כך מיד ללקוחותיו; חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית שרישיונה הותלה, תודיע על כך מיד למשתמשי המערכת; הותלה רישיונה של חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית, רשאי הממונה, בתקופת ההתליה, לפעול בהתאם לסמכויותיו כאמור בסעיף 68 לחוק הפיקוח על הביטוח, כפי שהוחלו בסעיף 31יח(ג).
(ה) חידוש רישיון יועץ פנסיוני, רישיון סוכן שיווק פנסיוני או רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית שפקע, שבוטל או שהותלה, יותנה בתשלום חובותיהם של בעל הרישיון או החברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית, לפי העניין בשל אגרות ותוספות לאגרות שלא שולמו על ידם.
42א.   
43.   
44.   
45.   
בפקודת מס הכנסה, אחרי סעיף 47ב יבוא:

"שכר והחזר הוצאות ששולמו ליועץ פנסיוני כתשלומים לקופת גמל
47ג. (א) שר האוצר רשאי לקבוע תנאים שבהתקיימם יראו, לענין סעיפים 3(ה3), 17(5א), 45א, ו–47, שכר והחזר הוצאות ששולמו ליועץ פנסיוני, כתשלומים ששולמו לקופת גמל; קבע שר האוצר כאמור, יחולו התנאים, התקרות, והמגבלות הקבועים בסעיפים האמורים, בשינויים המחויבים, על שכר והחזר הוצאות ששולמו כאמור.
(ב) בסעיף זה, "יועץ פנסיוני" - כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005."
46.   
בחוק בתי משפט לענינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת הראשונה, בפרט (21), אחרי פסקה (2) יבוא:
"(2א) החלטה של הממונה לפי סעיפים 5, 6, 9(א) ו–(ג), ו–10(א) ו–(ד) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005."
47.   
48.   
49.   
50.   
הוראות מעבר לענין עיסוק בשיווק פנסיוני
(א) (1) מי שערב יום הפרסום היה מועסק על ידי קופת גמל לקיצבה שאינה קופת ביטוח או על ידי גוף שניהל כדין קופה כאמור, ועיקר עיסוקו במסגרת העסקתו כאמור, במשך שלוש שנים רצופות שבתכוף לפני יום הפרסום, היה בשיווק פנסיוני בישראל של קופת גמל לקיצבה שאינה קופת ביטוח, יהיה פטור, בבחינות לפי סעיף 6(א)(4) לצורך קבלת רישיון סוכן שיווק פנסיוני, משאלות שכל ענינן המוצרים הפנסיוניים שלגביהם עסק בשיווק פנסיוני כאמור, וכן יהיה פטור מחובת התמחות לפי סעיף 6(א)(5).
(2) מי שערב יום הפרסום היה מועסק על ידי מבטח, ועיקר עיסוקו במשך שלוש שנים רצופות שבתכוף לפני המועד האמור, היה בשיווק פנסיוני בישראל של סוג מוצר פנסיוני המנוי בפסקאות (4) עד (6) להגדרה "סוג מוצר פנסיוני", יהיה פטור, בבחינות לפי סעיף 6(א)(4) לצורך קבלת רישיון סוכן שיווק פנסיוני, משאלות שכל ענינן המוצרים הפנסיוניים שלגביהם עסק בשיווק פנסיוני כאמור, וכן יהיה פטור מחובת התמחות לפי סעיף 6(א)(5).
(3) מי שערב יום הפרסום היה מועסק על ידי קופת גמל שאינה קופת גמל לקיצבה ואינה קופת ביטוח או על ידי מי שניהל כדין קופת גמל כאמור, ועיקר עיסוקו במשך שלוש שנים רצופות שבתכוף לפני יום הפרסום היה עיסוק כדין בייעוץ השקעות לפי הוראות חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות לגבי המוצרים הפנסיוניים שבפסקאות (2), (3), ו–(7) להגדרה "סוג מוצר פנסיוני", יהיה פטור בבחינות לפי סעיף 6(א)(4) לצורך קבלת רשיון שיווק פנסיוני, משאלות שכל עניינן המוצרים הפנסיונים שלגביהם עסק בייעוץ כאמור, וכן יהיה פטור מחובת התמחות לפי הוראות סעיף 6(א)(5);
(ב) מי שערב יום הפרסום היה מועסק על ידי קופת גמל שאינה קופת גמל לקיצבה ואינה קופת ביטוח או על ידי מי שניהל כדין קופת גמל כאמור, ועיקר עיסוקו במסגרת העסקתו כאמור, במשך שלוש שנים רצופות שבתכוף לפני יום הפרסום, היה בקבלת הוראות מאחרים לביצוע עסקאות בעבורם לגבי סוג מוצר פנסיוני המנוי בפסקאות (2), (3) או (7) להגדרה "סוג מוצר פנסיוני" ולגבי מי שהיה מועסק כאמור אצל חברה מנהלת שאושרה פחות משלוש שנים לפני יום הפרסום עיקר עיסוקו במסגרת העסקתו כאמור במשך שנה רצופה שבתכוף לפני יום הפרסום, רשאי, על אף הוראות סעיף 13 וכל עוד אינו רשאי לעסוק בשיווק פנסיוני לפי הוראות סעיף 3(1) או (2), להמשיך ולעסוק, במסגרת העסקתו כאמור, באותן פעולות, למשך שנתיים וחצי מיום התחילה.
(ג) על אף הוראות סעיף 3(3), גוף מוסדי שערב יום הפרסום שלט בתאגיד בנקאי או נשלט בידי מי ששלט בתאגיד בנקאי, רשאי לעסוק בשיווק פנסיוני בהתאם להוראות אותו סעיף, למשך שנתיים וחצי מיום התחילה.
51.   
52.   
(1) השולט או המחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסויים של אמצעי שליטה במשווק השקעות כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות שהוא מנהל קרן כהגדרתו בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994, (בסעיף זה - מנהל קרן) בתקופה שבה מותר לתאגיד הבנקאי לשלוט או להחזיק אמצעי שליטה בגוף כאמור על פי כל דין;
(2) המחזיק יותר מעשרה אחוזים מסוג מסוים של אמצעי שליטה בגוף מוסדי או סוכן פנסיוני, שהוא חברה מנהלת, בתקופה שבה מותר לתאגיד הבנקאי להחזיק אמצעי שליטה בגוף כאמור על פי כל דין.
(ג) (1) רשיון ייעוץ פנסיוני של תאגיד בנקאי יראו אותו כמוגבל בכך שהוא אוסר על התאגיד הבנקאי לתת ייעוץ פנסיוני ביחס למוצר פנסיוני הכלול בסוגי המוצר הפנסיוני בפסקאות (4) עד (6) ו–(8) להגדרה "סוג מוצר פנסיוני" -
(א) בתאגיד בנקאי שההון העצמי שלו ושל תאגידים בנקאיים השולטים בו והנשלטים בידו עולה על 10 מיליארד שקלים חדשים - עד למועד שבו התקיימו בו לראשונה כל התנאים שבסעיף 11(א)(1) עד (4), אך -
(1) לא לפני ה' בטבת התשס"ט (1 בינואר 2009) - לעניין מתן ייעוץ ביישובים המנויים בתוספת;
(2) לא לפני ז' בניסן התשס"ט (1 באפריל 2009) - לעניין מתן ייעוץ ביישובים שאינם מנויים בתוספת;
(ב) בתאגיד בנקאי שההון העצמי שלו ושל תאגידים בנקאיים השולטים בו והנשלטים בידו אינו עולה על 10 מיליארד שקלים חדשים - לא לפני ה' בטבת התשס"ט (1 בינואר 2009).
(2) בתקופה2 שבה רואים רשיון יועץ פנסיוני של תאגיד בנקאי כמוגבל, יחולו הוראות אלה:
(א) בעל הרשיון יודיע ללקוח, לפני תחילת מתן ייעוץ פנסיוני, כי הוא אינו רשאי לתת ייעוץ פנסיוני בסוגי מוצרים שנאסר עליו לייעץ בהם; הממונה רשאי לתת הוראות בדבר אופן עריכת ההודעה כאמור;
(ב) בעת בחירת סוג המוצר המתאים ביותר ללקוח יבחן בעל הרישיון את כלל סוגי המוצר הפנסיוני, לרבות אלו שלגביהם אסור לו לעסוק בייעוץ פנסיוני;
(ג) בחירת המוצר הפנסיוני המתאים ביותר ללקוח או הגוף המוסדי המתאים ביותר ללקוח, תהיה מתוך המוצרים הפנסיוניים שלגביהם מותר לו לעסוק בייעוץ פנסיוני, ובלבד שהמוצר הפנסיוני האמור הוא מסוג המוצר הפנסיוני המתאים ביותר ללקוח.
(ד) עד להתקנת תקנות לפי סעיף 32(ה)(1)(ב) לחוק הפיקוח על קופות גמל יראו לעניין סעיף 19א דמי עמילות המשולמים לסוכן ביטוח פנסיוני לפי סעיף 41(ד) לחוק הפיקוח על הביטוח כעמלת הפצה הנגבית לפי סעיף 32(ה)(1)(ב) לחוק הפיקוח על קופות גמל מגוף מוסדי שלו זיקה למוצר פנסיוני.
[1.] ס"ח 2024, התשס"ה (10.8.2005), עמ' 918 (ת"ט בס"ח 2035, התשס"ו, עמ' 19 ובס"ח 2103, התשס"ז, עמ' 388).
תיקונים:ס"ח 2125, התשס"ח (1.1.2008), עמ' 120. הצ"ח - ממשלה 335, התשס"ח, עמ' 16;
ס"ח 2130, התשס"ח (28.1.2008), עמ' 166 [התשס"ח (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 291, התשס"ז, עמ' 324 ועמ' 341;
ס"ח 2280, התשע"א (10.3.2011), עמ' 366. הצ"ח - ממשלה 541, התשע"א, עמ' 6 ועמ' 65 (כולל שינוי השם);
ס"ח 2316, התשע"א (17.8.2011), עמ' 1139 [התשע"א (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 541, התשע"א, עמ' 153;
ס"ח 2507, התשע"ו (5.11.2015), עמ' 27. הצ"ח - ממשלה 939, התשע"ו, עמ' 868;
ס"ח 2510, התשע"ו (30.11.2015), עמ' 39 [התשע"ו (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 951, התשע"ה, עמ' 1352;
ס"ח 2554, התשע"ו (7.6.2016), עמ' 886 [התשע"ו (מס' 3)]. הצ"ח - ממשלה 1029, התשע"ו, עמ' 874;
ס"ח 2582, התשע"ו (21.8.2016), עמ' 1261 [התשע"ו (מס' 4)]. הצ"ח - ממשלה 1032, התשע"ו, עמ' 890;
ס"ח 2591, התשע"ז (29.12.2016), עמ' 153. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ז, עמ' 184;
ס"ח 2759, התשע"ט (28.11.2018), עמ' 63. הצ"ח - ממשלה 1112, התשע"ז, עמ' 800;
ס"ח 2781, התשע"ט (10.1.2019), עמ' 251 [התשע"ט (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1221, התשע"ח, עמ' 890;
ס"ח 3046, התשפ"ג (6.6.2023), עמ' 193. הצ"ח - ממשלה 1612, התשפ"ג, עמ' 354.
[2.] במקור נכתב, כנראה בטעות, "בתקופת".

מפת מסמך

פרק א': הגדרות
1. הגדרות
פרק ב': עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני
סימן א': חובת רישוי
2. עיסוק בייעוץ פנסיוני
3. עיסוק בשיווק פנסיוני
4. סייג לתחולה
סימן ב': רישיון יועץ פנסיוני ורישיון סוכן שיווק פנסיוני
5. תנאים למתן רישיון יועץ פנסיוני
6. תנאים למתן רישיון סוכן שיווק פנסיוני
7. תקנות לענין בחינות והתמחות
8. בקשה לרישיון
9. החלטת הממונה בבקשה
10. ביטול רישיון, התלייתו או התניית תנאים בו
11. עיסוק בייעוץ פנסיוני בידי תאגיד בנקאי
פרק ג': חובות, איסורים והגבלות לענין עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני
סימן א': התאמת השירות לצורכי הלקוח
12. התאמת השירות לצורכי הלקוח
13. ביצוע עסקה עבור לקוח כחלק מייעוץ פנסיוני או משיווק פנסיוני
14. נימוק בכתב של המלצות בעל רישיון
סימן ב': חובות אמון וזהירות
15. חובת אמון
16. חובת זהירות
17. ניגוד ענינים
17א. הגבלות לעניין ביצוע עסקה בין לקוח לבין גוף מוסדי
18. איסור התקשרות של יועץ פנסיוני בהסכם חריג
19. תמריצים ועמלות בקשר עם ייעוץ פנסיוני
19א. תמריצים ועמלות בקשר עם שיווק פנסיוני
20. הגבלות לענין התקשרות יועץ פנסיוני
21. גילוי נאות
22. חובת סודיות
סימן ג': פרסום אסור
23. איסור פרסום של גופים מוסדיים בידי יועץ פנסיוני
24. הגבלת השימוש במילה "ייעוץ"
סימן ד': אחריות בעל רישיון
25. אחריות בעל רישיון יחיד
26. איסור התניה על אחריות בעל רישיון
סימן ה': הסכם ייעוץ פנסיוני
27. הסכם ייעוץ פנסיוני בכתב
28. שכר, החזר הוצאות ותשלום עמלת הפצה ליועץ פנסיוני
פרק ג'1: חובות גוף מוסדי כלפי בעל רישיון
28א. איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות עם יועץ פנסיוני
28ב. איסור הפליית בעל רישיון במתן שירותים
פרק ד': רישום ודיווח
29. רישום פעולות
30. דיווח לממונה
פרק ה': הפיקוח על בעל רישיון
31. פיקוח הממונה
פרק ה'1: מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
סימן א': רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31א. חובת רישוי
31ב. תנאים למתן רישיון להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ג. בקשה לרישיון
31ד. תנאים ברישיון ושינוים
31ה. פקיעת רישיון וביטולו
סימן ב': הוראות לעניין שליטה בחברה להפעלת מערכת סליקהפנסיונית מרכזית, אורגנים ובעלי תפקידים בה והון עצמי
31ו. שליטה והחזקת אמצעי שליטה בחברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ז. אורגנים ובעלי תפקידים אחרים בחברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31ח. הון עצמי מזערי
סימן ג': השימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית, אופן הפעלתה ותשלומים
31ט. השימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31י. אחריות חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יא. חובת מתן שירות באמצעות מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יב. הטלת חובה לעשות שימוש במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יג. חובת אמון וזהירות
31יד. תשלומים בעבור פעולות במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
סימן ד': סודיות ואבטחת מידע
31טו. חובת סודיות
31טז. הוראות בדבר אבטחת מידע, שמירתו ונגישותו
31יז. הגבלות לעניין המידע המועבר במערכת סליקה פנסיונית מרכזית
סימן ה': פיקוח על פעילות חברה להפעלת מערכת סליקה פנסיונית מרכזית
31יח. פיקוח הממונה
31יט. דוחות, הודעות ומידע
פרק ו': עיצום כספי וקנס אזרחי
32. עיצום כספי
33. עדכון עיצום כספי
34. קנס אזרחי
35. סכומים מופחתים
36. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
36א. דרישת העיצום הכספי או הקנס האזרחי ותשלומו
36ב. סכומי עיצום כספי וקנס אזרחי מעודכנים
36ג. הפרשי הצמדה וריבית
36ד. גבייה
36ה. שמירת אחריות פלילית
36ו. פרסום על הטלת עיצום או קנס
36ז. ערעור
פרק ז': עונשין
37. שיעור הקנס הבסיסי
38. עונשין
39. עבירה כדי להטעות או לרמות
40. קנס בעבירה נמשכת
41. חובת פיקוח
פרק ח': הוראות שונות
42. אגרות
42א. הגבלת השימוש בצירוף המילים "מערכת סליקה פנסיונית" או "מסלקה פנסיונית"
43. פרסום הוראות הממונה
44. ביצוע ותקנות
45. תיקון פקודת מס הכנסה - מס' 149
46. תיקון חוק בתי משפט לענינים מינהליים - מס' 16
פרק ט': תחילה, הוראות מעבר והוראות שעה
47. תחילה
48. הוראת מעבר לענין עיסוק בייעוץ השקעות
49. הוראות מעבר לענין עיסוק ביעוץ פנסיוני
50. הוראות מעבר לענין עיסוק בשיווק פנסיוני
51. הוראת מעבר לענין שימוש במילים "ייעוץ" ו"פנסיוני"
52. הוראות שעה
תוספת