תאריך תצוגה: 28/11/2018
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': רישום חברות דירוג
2. איסור עיסוק בלא רישום
3. בקשה לרישום
4. רישום חברת דירוג
5. סירוב לרשום חברת דירוג
6. חובת הודעה לרשות לעניין פגם במהימנות
7. ביטול רישום
פרק ג': ממשל תאגידי
8. דירקטוריון
9. תפקידי הדירקטוריון
10. אחראי על חובות חברת הדירוג
פרק ד': הליך הדירוג
11. שיטות הערכה
12. הדירוג
13. פרט מטעה
14. ועדת דירוג
15. בחינת הדירוג ועדכונו
פרק ה': ניגוד עניינים ועצמאות הליך הדירוג
16. עצמאות חברת דירוג ומניעת ניגוד עניינים
17. מניעת ניגוד עניינים במתן שירותים נלווים
18. מניעת ניגוד עניינים של משתתף בהליך דירוג
19. הגבלת החזקות
20. הוראות נוספות לעניין מניעת ניגוד עניינים
פרק ו': תפקידי הרשות וסמכויותיה
21. פיקוח הרשות על חברות דירוג
22. עצמאות תוכן הדירוג ושיטות ההערכה
23. סמכויות הרשות
פרק ז': הטלת עיצום כספי בידי הרשות
24. הטלת עיצום כספי בידי הרשות
25. הודעה על כוונת חיוב
26. זכות טיעון
27. החלטת הרשות ודרישת תשלום
28. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
29. סכומים מופחתים
30. סכום מעודכן של העיצום הכספי
31. המועד לתשלום עיצום כספי
32. פריסת תשלום עיצום כספי
33. הפרשי הצמדה וריבית
34. גבייה
35. עיכוב תשלום והחזר
36. פרסום ודיווח מיידי על דרישת תשלום
37. עיצום כספי והליך אכיפה מינהלי
38. שינוי התוספת הראשונה והתוספת השנייה
פרק ח': הטלת אמצעי אכיפה מינהליים בידי ועדת האכיפה המינהלית
39. הגדרות
40. החלת הוראות לעניין בירור הפרה והליך אכיפה מינהלי
41. אחריות מנהל כללי של חברת דירוג
42. שינוי התוספת השלישית
43. סמכות יושב ראש הרשות להתקשר בהסדר להימנעות מנקיטת הליכים או להפסקת הליכים, המותנית בתנאים
פרק ט': אחריות אזרחית
44. סייג לאחריות
פרק י': הוראות שונות
45. סודיות ושימוש במידע
46. דרכי הדיווח של חברת דירוג
47. המצאת מסמכים מהרשות בדואר אלקטרוני מאובטח
48. קביעת נהלים לפעילות חברת דירוג
49. מימון תובענה ייצוגית על ידי הרשות
50. איסור שיפוי וביטוח
51. אגרות
52. ביצוע ותקנות
53. פרסום ברשומות
54. סייג לתחולה ופטור מהוראות החוק
55. תיקון חוק
56. תיקון חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות -
57. תיקון חוק החברות - מס' 2
58. תיקון חוק תובענות ייצוגיות - מס' 7
59. תחילה והוראות מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית

חוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי, התשע"ד-2014 1

1.   
"דירוג" - הערכת יכולת הפירעון של תאגיד כישות או הערכת סיכויי הפירעון של מכשיר פיננסי שהונפק, על פי סולם השוואתי שנקבע לעניין יכולת עמידה בהתחייבויות, בהתאם לשיטת הערכה שקבעה חברת דירוג;
"חברת דירוג" - חברה העוסקת בדירוג שנרשמה לפי חוק זה;
"מכשיר פיננסי" - כל אחד מאלה:
(1) ניירות ערך כהגדרתם בסעיף 1 לחוק ניירות ערך;
(2) ניירות ערך המונפקים בידי הממשלה;
(3) יחידות של קרן סגורה כהגדרתה בחוק השקעות משותפות בנאמנות;
(4) הסכם או הסדר שערכו נגזר מערכם של מטבעות, סחורות ( Commodities ), שערי ריבית, שערי חליפין, מדדים או מערכו של מכשיר פיננסי אחר;
(5) כל מכשיר פיננסי אחר שקבע השר, לפי הצעת הרשות או בהתייעצות עמה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת;
"משתתף בהליך דירוג" - חבר ועדת דירוג וכל מי שמעורב במישרין בפעילות הדירוג או שאישורו נדרש לשם קביעת הדירוג לפי כללים שקבעה חברת דירוג;
"הרשות" - רשות ניירות ערך שהוקמה לפי חוק ניירות ערך;
"שיטת הערכה" - שיטת הערכה שקבעה חברת דירוג לפי סעיף 11;
"תאגיד מדורג" - תאגיד שנקבע לגביו דירוג, או תאגיד שהנפיק או הוציא מכשיר פיננסי שנקבע לגביו דירוג או היה ערב למכשיר פיננסי כאמור;
"השר" - שר האוצר.
2.   
3.   
4.   
(1) היא מאוגדת כחברה לפי חוק החברות או שהיא רשומה כחברת חוץ לפי סעיף 346 לחוק החברות;
(2) היא או חברה המוחזקת על ידה לא עוסקת בפעילות אחרת מלבד דירוג ומתן שירותים כאמור בסעיף 17;
(3) היא עומדת בדרישות שקבע השר, לפי הצעת הרשות או בהתייעצות עמה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, ורשאי השר לקבוע הוראות שונות לגבי דירוג סוגים שונים של מכשירים פיננסיים, לרבות לעניין -
(א) הון עצמי וביטוח;
(ב) האמצעים הטכניים הדרושים לפעילות חברת דירוג;
(ג) עובדים בחברת הדירוג והכשרתם;
(4) היא שילמה את האגרות שנקבעו לפי סעיף 51, אם נקבעו.
5.   
6.   
(ב) נושא משרה בכירה בחברת דירוג ובעל שליטה בחברת דירוג, יודיעו לחברת הדירוג על התקיימות נסיבה מהנסיבות המפורטות בסעיף קטן (א), מיד כשנודע להם על כך, ויכללו בהודעתם את הפרטים הדרושים לחברת הדירוג כדי למלא את חובתה לפי אותו סעיף קטן.
(ג) בסעיף זה -
"אמצעי אכיפה מינהלי" - כמשמעותו בפרק ח'4 לחוק ניירות ערך;
"הוראת דין כלכלי" ו "עבירה" - כהגדרתן בסעיף 9א(ד) לחוק השקעות משותפות בנאמנות;
"חבות כספית כחלופה להליך פלילי" - כהגדרתה בסעיף 260(א) לחוק החברות.
7.   
8.   
(ב) רוב חברי הדירקטוריון של חברת דירוג יהיו בעלי מומחיות פיננסית ושליש לפחות מחברי הדירקטוריון של חברה כאמור, יהיו דירקטורים חיצוניים בעלי מומחיות פיננסית; לעניין מינוי דירקטורים חיצוניים, דין חברת דירוג פרטית כדין חברת איגרות חוב ויחולו הוראות סעיפים 239 עד 24 לחוק החברות, בשינויים המחויבים, ואולם לא יאשר הדירקטוריון את מינויו של דירקטור חיצוני כאמור בסעיף 242(ב) סיפה לחוק החברות אלא לאחר שהדירקטורים החיצוניים המכהנים בדקו ואישרו כי מתקיימים לגביו תנאי הכשירות לפי סעיף זה.
(ג) השר, לפי הצעת הרשות או בהתייעצות עמה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע הוראות בעניינים אלה:
(1) תנאים ומבחנים לדירקטור בעל מומחיות פיננסית;
(2) תפקידי הדירקטורים החיצוניים; הוראות לפי פסקה זו ייקבעו בהתייעצות עם שר המשפטים.
9.   
(8) לבדוק אם עומדים לרשות המבקר הפנימי המשאבים והכלים הנחוצים לו לשם מילוי תפקידו, בשים לב, בין השאר, לצרכיה המיוחדים של החברה ולגודלה;
(9) לפקח על קיומם של נהלים שהחברה מחויבת לקבוע לפי סעיף 48;
(10) לפקח על עמידת חברת הדירוג בתנאי הרישום לפי סעיף 4;
(11) לדון בכל נושא בעל חשיבות מהותית לפעילות החברה או לפיקוח ובקרה עליה.
(ב) דירקטוריון חברת דירוג ימלא את תפקידיו בלא מעורבות בהליך הדירוג ובלא השפעה עליו.
(ג) עמדותיהם של הדירקטורים החיצוניים בתחומים המנויים בסעיף קטן (א), יוצגו לדירקטוריון אחת לתקופה שיקבע הדירקטוריון, ולרשות לפי דרישתה.
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
(ד) חברת דירוג המקבלת תשלום ממשתתף במכירה -
(1) תפרסם לציבור, לגבי כל דירוג שקבעה, את פרטי הגורם ששילם בעד הדירוג;
(2) תקבע ותפרסם נהלים לטיפול במצבי ניגוד עניינים הכרוכים בתשלומים כאמור ותפעל לפי אותם נהלים לביטול או לצמצום מרבי של השפעת מצבי ניגוד העניינים האמורים.
(ה) הועסק משתתף בהליך דירוג בתאגיד מדורג לאחר שהעסקתו בחברת הדירוג הסתיימה, באופן המעורר חשש לניגוד עניינים, תערוך חברת הדירוג בחינה חוזרת של הדירוגים שבהם השתתף בשנתיים שקדמו לתחילת העסקתו בידי התאגיד המדורג.
(ו) התעורר חשש לניגוד עניינים בקשר לדירוג מסוים, תבחן חברת הדירוג את הצורך בביטול הדירוג או בעדכונו.
17.   
18.   
(3) לא יקיים קשרים עם תאגיד מדורג או עם גורם קשור אליו, באופן העשוי לגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים;
(4) לא ישתתף בהליך דירוג אם היו לו קשרים עסקיים או אחרים עם תאגיד מדורג שעשויים לגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים;
(5) לא יקבל כסף, מתנות או טובות הנאה אחרות מכל גורם שחברת הדירוג מקיימת עמו קשרים עסקיים;
(6) לא יכהן כנושא משרה בכירה בתאגיד מדורג או בתאגיד שהוא גורם קשור לתאגיד המדורג, עד תום שישה חדשים מיום קביעת הדירוג של התאגיד המדורג.
(ג) תנאי השכר של משתתף בהליך הדירוג והטבות הניתנות לו, לא יהיו מותנים בהכנסות חברת הדירוג מהליך דירוג שהוא משתתף בו.
(ד) חברת דירוג תקבע נהלים בדבר זיהוי, מניעה, טיפול וגילוי לציבור, של מצבי ניגוד עניינים שעשויים להשפיע על שיקול דעתו של משתתף בהליך דירוג.
19.   
(א) גורם קשור לחברת דירוג לא יהיה קשור לחברת דירוג אחרת, למעט לחברה אם או לחברה בת כמשמעותה בחוק ניירות ערך של חברת הדירוג; לעניין זה, יראו כגורם קשור גם מי שמחזיק חמישה אחוזים או יותר מזכויות ההצבעה בחברת דירוג.
(ב) גורמים המפורטים להלן, אדם השולט בהם או הנשלט על ידם או על ידי השולט בהם, לא יחזיקו אמצעי שליטה בחברת דירוג, במישרין או בעקיפין:
(1) קופת גמל או חברה מנהלת כהגדרתן בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005;
(2) מבטח כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
(3) מנהל תיקים כהגדרתו בחוק הייעוץ;
(4) מנהל קרן כמשמעותו בחוק השקעות משותפות בנאמנות;
(5) תאגיד בנקאי כהגדרתו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981.
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
(ב) התשלום החודשי כאמור בסעיף קטן (א) יהיה מעודכן למועד תשלומו, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961 (בפרק זה - הפרשי הצמדה וריבית); לא שילם המפר תשלום חודשי במועדו, יראו את החלטת הרשות על פריסת התשלום כאמור בסעיף קטן (א) כבטלה ויחולו על יתרת התשלום של העיצום הכספי הוראות סעיף 33.
33.   
34.   
35.   
36.   
(ד) על אף האמור בסעיף זה, לא תפרסם הרשות פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאית היא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה, שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור.
(ה) פרסום באתר האינטרנט של הרשות כאמור בסעיף קטן (א)(6) יהיה לתקופה של ארבע שנים, ופרסום כאמור לפי סעיף קטן (ג) - שנתיים; השר, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע הוראות בדבר הדרכים שימנעו, ככל הניתן, את אפשרות העיון בפרטים שפורסמו כאמור, לאחר שחלפה תקופת הפרסום האמורה; לא הותקנו תקנות כאמור, לא תהיה הרשות רשאית לפרסם באתר האינטרנט פרסום כאמור.
(ו) נמסרה לחברת דירוג, לבעל שליטה בה או לנושא משרה בכירה בה, דרישת תשלום, תפרסם חברת הדירוג דוח מיידי לגבי דרישת התשלום ובו הפרטים האמורים בסעיף קטן (א), בדרך שנקבעה בהוראות לפי 52; יושב ראש הרשות יפטור את חברת הדירוג מפרסום כאמור, לבקשתה, אם ראה כי אין בכך כדי לפגוע בציבור המשקיעים.
37.   
38.   
39.   
"הפרה" - הפרה של הוראה מההוראות לפי חוק זה כמפורט בתוספת השלישית.
40.   
ביצע אדם הפרה, יחולו לעניין המפר ולעניין ההפרה הוראות פרק ח'4 לחוק ניירות ערך החלות לעניין מפר ולעניין הפרה של הוראה המנויה בחלק ג' בתוספת השביעית לחוק האמור, בשינויים המחויבים, ואולם הוועדה תהא רשאית להטיל על מפר עיצום כספי בסכום מרבי כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) לעניין מפר שהוא יחיד שהוא עובד חברת דירוג ואינו נושא משרה בכירה בה - 20,000 שקלים חדשים;
(2) לעניין מפר שהוא יחיד אחר - 750,000 שקלים חדשים;
(3) לעניין מפר שהוא חברת דירוג - 5,000,000 שקלים חדשים.
41.   
(2) איסור לכהן כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח, כאמור בסעיף 52נו לחוק ניירות ערך, לתקופה שלא תעלה על מחצית מתקופת איסור הכהונה שהיה ניתן להטיל על מפר לפי אותו סעיף.
(ג) הוכיח המנהל הכללי של חברת הדירוג שמילא את חובתו לפי סעיף קטן (א), לא תחול עליו החזקה לפי סעיף קטן (ב).
(ד) קבעה חברת דירוג נהלים מספקים למניעת הפרה כאמור בסעיף קטן (ב), מינתה אחראי למילוי חובות לפי סעיף 10, לרבות לעניין הדרכת עובדי התאגיד לקיומם, וכן נקטה אמצעים סבירים לתיקון הפרה ולמניעת הישנותה, חזקה כי המנהל הכללי קיים את חובתו כאמור בסעיף קטן (א).
42.   
43.   
(ב) בסעיף זה, "הליכים" - הליך בירור הפרה או הליך אכיפה מינהלי, לפי פרק ח'4 לחוק ניירות ערך כפי שהוחל בסעיף 40.
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
הוראות סעיף 55ג לחוק ניירות ערך יחולו לעניין תובענה ייצוגית נגד חברת דירוג לפי הוראות חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006, בעילה לפי כל דין הנובעת מדירוג.
50.   
(1) אין לבטח, במישרין או בעקיפין, הליך לפי פרקים ז' או ח' (בסעיף זה - הליך);
(2) חוזה לביטוח למקרה ביטוח של הליך - בטל;
(3) תאגיד לא ישפה ולא ישלם, במישרין או בעקיפין, עיצום כספי שהוטל על אחר, ובעל שליטה בתאגיד לא ישפה ולא ישלם, במישרין או בעקיפין, עיצום כספי שהוטל על התאגיד, על נושא משרה בכירה בתאגיד או על עובד התאגיד;
(4) הוראה או התחייבות לשיפוי בשל הליך - בטלה.
(ב) (1) על אף האמור בסעיף קטן (א), ניתן לשפות או לבטח אדם בשל תשלום לנפגע ההפרה כאמור בסעיף 52נד(א)(1)(א) לחוק ניירות ערך או בשל הוצאות שהוציא בקשר עם הליך שהתנהל בעניינו, לרבות הוצאות התדיינות סבירות, ובכלל זה שכר טרחת עורך דין, ולרבות בדרך של שיפוי מראש.
(2) לא יהיה תוקף להתחייבות לשיפוי או לביטוח לפי פסקה (1), של נושא משרה בכירה בתאגיד, אלא אם כן נקבעה בתקנון החברה הוראה המתירה זאת.
51.   
52.   
53.   
54.   
(2) דירוג הנערך על ידי גוף מוסדי כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, לצרכיו הפנימיים, ובלבד שהממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר (להלן - הממונה על שוק ההון) אישר את מודל הדירוג; בסעיף קטן זה, "צרכים פנימיים" - לרבות דירוג הנערך לצורך אשראי שניתן או עתיד להינתן על ידי כמה גורמים במשותף, ובלבד שעורך הדירוג הוא אחד מנותני האשראי, ולרבות דירוג המועבר בין תאגיד בנקאי ותאגידים בשליטתו לצורך ניהול סיכון אשראי על בסיס קבוצתי .
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), השר, בהתייעצות עם הרשות ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע כי הוראות חוק זה יחולו על דירוגים כאמור באותו סעיף קטן; קביעה כאמור לעניין דירוג הנערך, לצרכים פנימיים, על ידי תאגידים הנתונים גם לפיקוחו של המפקח על הבנקים תהיה גם בהתייעצות עם נגיד בנק ישראל.
(ג) סבר השר כי אין בכך כדי לפגוע בענייניו של ציבור המשקיעים, רשאי הוא, לפי הצעת הרשות או בהתייעצות עמה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע כי חברות העוסקות בדירוג יהיו פטורות מהוראות חוק זה, כולן או חלקן, בין השאר בשל -
(1) היקף פעילותה של החברה, סוגי המכשירים הפיננסיים שהיא מדרגת ומספר או סוג המחזיקים במכשירים הפיננסיים האמורים;
(2) הוראות דין אחרות או הוראות דין זר החלות על החברה במישרין או בעקיפין; בסעיף זה, "דין זר" - לרבות כללים שנקבעו לעניין זה מכוח חיקוק, במדינה אחרת .
55.   
בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 -
(1) בסעיף 23א(ד)(1), במקום "שנעשה על ידי חברה העוסקת בכך שקבע שר האוצר, היא כפי שקבע" יבוא "כהגדרתו בחוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי, התשע"ד-2014 (בחוק זה - חוק הדירוג), היא כפי שקבע שר האוצר";
(2) בסעיף 52נו(א), אחרי פסקה (5) יבוא:
"(6) חברת דירוג כהגדרתה בחוק הדירוג."
56.   
57.   
בחוק החברות, התשנ"ט-1999, בתוספת השלישית, בפרט 1, בהגדרה "דירוג", במקום "חברה מדרגת, שאישר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר" יבוא "חברת דירוג כהגדרתה בחוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי, התשע"ד-2014".
58.   
בחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006, בתוספת השנייה, אחרי פרט (13) יבוא:
"(14) תביעה של מחזיק במניות או באמצעי שליטה בתאגיד מדורג או מחזיק במכשיר פיננסי שנקבע לגביו דירוג, נגד חברת דירוג, בעילה לפי כל דין הנובעת מדירוג; לעניין זה, "תאגיד מדורג" , "מכשיר פיננסי" , "דירוג" ו"חברת דירוג" - כהגדרתם בחוק להסדרת פעילות חברות דירוג האשראי, התשע"ד-2014 ."
59.   
(ב) תחילתו של סעיף 49 במועד התחילה של חוק ניירות ערך (תיקון מס' 42 ), התש"ע-2010, או ביום התחילה, לפי המאוחר.
(ג) תחילתו של פרק ז' ביום התחילה, ובלבד שעד לאותו מועד הותקנו תקנות לפי סעיף 29; לא הותקנו תקנות כאמור עד לאותו מועד, ידחה השר, בצו, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, את מועד תחילתו של פרק ז' בתקופה שלא תעלה על שישה חודשים נוספים בכל פעם.
[1.] ס"ח 2446, התשע"ד (27.3.2014), עמ' 418. הצ"ח - ממשלה 786, התשע"ג, עמ' 1098.
תיקון:ס"ח 2759, התשע"ט (28.11.2018), עמ' 64. הצ"ח - ממשלה 1112, התשע"ז, עמ' 800.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות
1. הגדרות
פרק ב': רישום חברות דירוג
2. איסור עיסוק בלא רישום
3. בקשה לרישום
4. רישום חברת דירוג
5. סירוב לרשום חברת דירוג
6. חובת הודעה לרשות לעניין פגם במהימנות
7. ביטול רישום
פרק ג': ממשל תאגידי
8. דירקטוריון
9. תפקידי הדירקטוריון
10. אחראי על חובות חברת הדירוג
פרק ד': הליך הדירוג
11. שיטות הערכה
12. הדירוג
13. פרט מטעה
14. ועדת דירוג
15. בחינת הדירוג ועדכונו
פרק ה': ניגוד עניינים ועצמאות הליך הדירוג
16. עצמאות חברת דירוג ומניעת ניגוד עניינים
17. מניעת ניגוד עניינים במתן שירותים נלווים
18. מניעת ניגוד עניינים של משתתף בהליך דירוג
19. הגבלת החזקות
20. הוראות נוספות לעניין מניעת ניגוד עניינים
פרק ו': תפקידי הרשות וסמכויותיה
21. פיקוח הרשות על חברות דירוג
22. עצמאות תוכן הדירוג ושיטות ההערכה
23. סמכויות הרשות
פרק ז': הטלת עיצום כספי בידי הרשות
24. הטלת עיצום כספי בידי הרשות
25. הודעה על כוונת חיוב
26. זכות טיעון
27. החלטת הרשות ודרישת תשלום
28. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
29. סכומים מופחתים
30. סכום מעודכן של העיצום הכספי
31. המועד לתשלום עיצום כספי
32. פריסת תשלום עיצום כספי
33. הפרשי הצמדה וריבית
34. גבייה
35. עיכוב תשלום והחזר
36. פרסום ודיווח מיידי על דרישת תשלום
37. עיצום כספי והליך אכיפה מינהלי
38. שינוי התוספת הראשונה והתוספת השנייה
פרק ח': הטלת אמצעי אכיפה מינהליים בידי ועדת האכיפה המינהלית
39. הגדרות
40. החלת הוראות לעניין בירור הפרה והליך אכיפה מינהלי
41. אחריות מנהל כללי של חברת דירוג
42. שינוי התוספת השלישית
43. סמכות יושב ראש הרשות להתקשר בהסדר להימנעות מנקיטת הליכים או להפסקת הליכים, המותנית בתנאים
פרק ט': אחריות אזרחית
44. סייג לאחריות
פרק י': הוראות שונות
45. סודיות ושימוש במידע
46. דרכי הדיווח של חברת דירוג
47. המצאת מסמכים מהרשות בדואר אלקטרוני מאובטח
48. קביעת נהלים לפעילות חברת דירוג
49. מימון תובענה ייצוגית על ידי הרשות
50. איסור שיפוי וביטוח
51. אגרות
52. ביצוע ותקנות
53. פרסום ברשומות
54. סייג לתחולה ופטור מהוראות החוק
55. תיקון חוק
56. תיקון חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות -
57. תיקון חוק החברות - מס' 2
58. תיקון חוק תובענות ייצוגיות - מס' 7
59. תחילה והוראות מעבר
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית