תאריך תצוגה: 29/05/2012
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. רישיון הפעלה מסחרית
3. תנאי הרשיון
4. בקשה לרשיון וחידושו
5. סירוב למתן רשיון
6. סמכות לסייג מתן רשיון
7. סייג לשירות ריסוס
8. התליית רשיון וביטולו
8א. הוועדה המקצועית
8ב. סייג לחובת ההיוועצות
8ג. היתר הפעלה
9. מינוי מפקח וסמכויותיו
10. איסור להפריע למפקח
10א. עיצום כספי
11. עונשין
12. אחריות בעלים מרשים ומשכירים
13. צו-עיכוב וערבות ע"י בית-המשפט
14. צו עיכוב וערבות על ידי השר
15. ביטול צו עיכוב של השר
16. פקיעת צו עיכוב
17. פיצויים
18. המרה
19. אצילת סמכויות והסמכה
20. שמירת סמכויות וחובות אחרים
21. רשיונות קיימים
22. תחולה על המדינה
23. ביצוע ותקנות
24. תחילה

חוק רישוי שירותי התעופה, התשכ"ג-1963 1

 
1.   
"חוק הטיס" - חוק הטיס, התשע"א-2011;
"חוק זה" - לרבות התקנות שהותקנו על פיו;
"היתר הפעלה" - כמשמעותו בסעיף 8ג;
"המנהל" - מנהל רשות התעופה האזרחית, או עובד הרשות האמורה שהוא הסמיך לעניין חוק זה, כולו או חלקו, בהתאם להוראות סעיף 19(ב);
"המפעיל" , בכלי-טיס - לרבות הבעלים, השוכר או המטיס של כלי-הטיס;
"מפעיל זר" - בעל כלי טיס או שוכר של כלי טיס, שלא מתקיים בו האמור בפסקאות (1) או (2) להגדרה "מפעיל ישראלי";
"מפעיל ישראלי" - בעל כלי טיס או שוכר של כלי טיס, שמתקיים בו אחד מאלה:
(1) לעניין יחיד - הוא תושב קבע בישראל שאין לו מקום עסקים עיקרי מחוץ לישראל, או אזרח ישראלי שיש לו מקום עסקים עיקרי בישראל;
(2) לעניין תאגיד - הוא התאגד בישראל, אין לו מקום עסקים עיקרי מחוץ לישראל, והשליטה בו היא בידי אזרח ישראלי או תושב קבע בישראל, או בידי אדם אחר בהתאם להוראות אמנה בין–לאומית בענייני תעופה, שישראל צד לה; בפסקה זו, "שליטה" - כהגדרתה בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968;
"רישיון" - רישיון הפעלה מסחרית כמשמעותו בסעיף 2;
"רשות התעופה האזרחית" - רשות התעופה האזרחית שהוקמה לפי חוק רשות התעופה האזרחית;
"השר" - שר התחבורה והבטיחות בדרכים;
"הוועדה המקצועית" - הוועדה שהוקמה לפי סעיף 8א.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
8א.   
8ב.   
8ג.   
"חניית ביניים" ו "נותן שירותי סוכנות נסיעות" — כהגדרתם בחוק פיצוי וסיוע;
"כרטיס טיסה הלוך ושוב" — כהגדרתו בסעיף 3(ג) לחוק פיצוי וסיוע.
(ב) (1) המנהל לא ייתן היתר הפעלה למפעיל זר, אלא אם כן מינה המפעיל נציג בישראל מטעמו, המורשה לפעול בשמו בהליכים לפי חוק זה ולפי חוק הטיס, וכן לקבל בשמו ובעבורו כתבי בי–דין בכל הליך.
(2) בעל היתר הפעלה יודיע למנהל על החלפת נציגו בנציג אחר או על כל שינוי בפרטי הנציג; המנהל רשאי להורות לבעל היתר הפעלה להחליף את נציגו.
(3) רשות התעופה האזרחית תפרסם באתר האינטרנט שלה את פרטי הנציגים של מפעילים זרים, ותעביר פרטים אלה לרשות שדות התעופה שהוקמה לפי חוק רשות שדות התעופה, התשל"ז-1977, לצורך פרסומם באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה.
(ג) המנהל רשאי לקבוע בהיתר הפעלה תנאים להפעלה בישראל לגבי כל אלה:
(1) כלי הטיס שבעל ההיתר מורשה להפעיל;
(2) סוגי השירותים המוצעים באמצעות כלי הטיס;
(3) מספר הנוסעים או משקל המטען שבעל ההיתר מורשה להוביל;
(4) קיבולת המושבים או קיבולת המטען בכלי הטיס;
(5) תדירות השירותים שיינתנו ולוח הזמנים לנתינתם;
(6) הפעלת כלי טיס שאינם בבעלות המפעיל;
(7) תנאים שתכליתם שמירה על הדדיות עם מדינה אחרת הנוגעת בדבר;
(8) כל תנאי אחר שקבע השר לעניין זה.
(ד) השר רשאי לקבוע סוגי הפעלות מסחריות שלא נדרש לגביהן היתר הפעלה, ובלבד שבידי המפעיל רישיון הפעלה אווירית לפי סעיף 18 לחוק הטיס, או רישיון מקביל מהרשות המוסמכת במדינת המפעיל כהגדרתה בחוק האמור.
(ה) השר רשאי לקבוע הוראות לעניין הדרכים למתן היתר הפעלה, חידושו, תקופת תוקפו, תנאיו, צורתו, כללי החזקתו וכן הוראות לעניין אגרות שישולמו בעד מתן ההיתר או חידושו.
(ו) הוראות סעיפים 3(א1) עד (ג), 5, 8 ו–8ב החלות לגבי רישיון, יחולו לגבי היתר הפעלה, בשינויים המחויבים ובשינויים אלה:
(1) סמכות הנתונה לפי הסעיפים האמורים לשר, תהיה נתונה למנהל;
(2) סמכות הנתונה לפי הסעיפים האמורים לשר התיירות, תהיה נתונה למי ששר התיירות הסמיכו לעניין זה.
9.   
10.   
10א. 2
עיצום כספי

(תיקון התשע"א)
(א) בסעיף זה -
"הסכום הבסיסי" - סכום כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) לגבי מי שהפעיל כלי טיס גדול בטיסה בין–לאומית - 100,000 שקלים חדשים;
(2) לגבי מי שהפעיל כלי טיס בינוני או כלי טיס קטן בטיסה בין–לאומית, או מי שהפעיל כלי טיס גדול בטיסה פנים–ארצית - 50,000 שקלים חדשים;
(3) לגבי מי שהפעיל כלי טיס שלא כאמור בפסקאות (1) ו–(2) - 25,000 שקלים חדשים;
"כלי טיס גדול", "כלי טיס בינוני" ו "כלי טיס קטן" - כהגדרתם בסעיף 144 לחוק הטיס.
(ב) המנהל רשאי להטיל עיצום כספי לפי הוראות סעיף זה, בסכום השווה ל–150 אחוזים מהסכום הבסיסי, על כל אחד מאלה:
(1) מפעיל ישראלי שהפעיל כלי טיס בהפעלה מסחרית שנדרש לגביה רישיון, בלא רישיון, בניגוד להוראות סעיף 2;
(2) מפעיל ישראלי או מפעיל זר שהפעיל כלי טיס בהפעלה מסחרית שנדרש לגביה היתר הפעלה, בלא היתר הפעלה, בניגוד להוראות סעיף 8ג.
(ג) המנהל רשאי להטיל עיצום כספי לפי הוראות סעיף זה בגובה הסכום הבסיסי, על כל אחד מאלה:
(1) בעל רישיון שהפר תנאי מתנאי רישיונו המפורט בסעיף 3(א)(1) עד (12);
(2) בעל היתר הפעלה שהפר תנאי מתנאי היתר ההפעלה המפורט בסעיף 8ג(ג)(1) עד (7).
(ד) המנהל רשאי להטיל עיצום כספי לפי הוראות סעיף זה, בסכום השווה ל–50 אחוזים מהסכום הבסיסי, על בעל היתר הפעלה שעשה אחד מאלה:
(1) החליף את נציגו ולא הודיע על כך למנהל, או לא הודיע למנהל על שינוי בפרטי הנציג, בניגוד להוראות סעיף 8ג(ב);
(2) הפר את הוראות המנהל בדבר החלפת נציג שמונה מטעמו, בניגוד להוראות סעיף 8ג(ב);
(3) הפר תנאי מתנאי ההיתר שנקבע לפי סעיף 8ג(ג)(8).
(ה) מפעיל ישראלי שהפעיל כלי טיס בהפעלה מסחרית שנדרש לגביה גם רישיון וגם היתר הפעלה, ובאותה הפעלה הפר תנאי ברישיון שנקבע גם כתנאי בהיתר ההפעלה, או הפר תנאי ברישיון לעניין היעד שאליו או ממנו מותר לו לפעול ובאותה הפעלה הפעיל כלי טיס בלא היתר הפעלה לאותו יעד, יוטל עליו עיצום כספי אחד בשל הפרות כאמור, לפי הגבוה.
(ו) (1) המנהל אינו רשאי להטיל עיצום כספי בסכום הנמוך מהסכומים הקבועים בסעיפים קטנים (ב) עד (ד), אלא לפי הוראות פסקה (2).
(2) השר, בהסכמת שר המשפטים, יקבע מקרים, נסיבות ושיקולים שבשלהם יהיה ניתן להפחית את סכום העיצום הכספי הקבוע בסעיף זה, בשיעורים שיקבע.
(ז) על עיצום כספי לפי סעיף זה יחולו הוראות סעיף 150 והוראות סימן ב' בפרק י' לחוק הטיס, בשינויים המחויבים.
(ח) על אף האמור בסעיף 8(ב) לחוק רשות התעופה האזרחית, המנהל אינו רשאי לאצול את סמכויותיו לפי סעיף זה.
11.   
עונשין

(תיקון התשע"א)
(א) (1) המפעיל כלי-טיס בהפעלה מסחרית מן המדינה או אליה ללא רשיון בר-תוקף לפי חוק זה, דינו - מאסר שנה אחת או קנס 50,000 לירות; המפעילו כאמור שלא בהתאם לתנאי הרשיון, דינו - מאסר ששה חדשים או קנס 20,000 לירות.
(2) המפעיל כלי-טיס בהפעלה מסחרית בתוך שטח המדינה ללא רשיון בר-תוקף לפי חוק זה או שלא בהתאם לתנאי הרשיון, דינו - מאסר שלושה חדשים או קנס 10,000 לירות.
(3) (נמחקה).
(ב) בהטלת עונש לפי סעיף זה יתן בית המשפט את דעתו, בין השאר, על הישנות הטיסות שבוצעו ועל מספר הנוסעים שהוטסו, שלא בהתאם לחוק זה.
(ג) היה הנאשם בעבירה לפי סעיף זה חבר בני-אדם המואגד בחוץ-לארץ ושאיננו רשום בישראל על פי כל דין, מותר למסור כל הזמנה וכל מסמך אחר לענין הליכים לפי חוק זה למורשהו המוסמך בישראל, ובאין מורשה כאמור - לקברניט של כלי הטיס, וכל מסירה כאמור תיראה כמסירה כדין לחבר בני-האדם האמור.
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
[1.] ס"ח 397, התשכ"ג (5.7.1963), עמ' 104
תיקונים:ס"ח 1980, התשס"ה (13.2.2005), עמ' 132;
ס"ח 2057, התשס"ו (15.6.2006), עמ' 318;
ס"ח 2296, התשע"א (13.4.2011), עמ' 902. הצ"ח - ממשלה 482, התש"ע, עמ' 245;
ס"ח 2360, התשע"ב (29.5.2012), עמ' 421. הצ"ח - כנסת 413, התשע"ב, עמ' 6.
[2.] תחילתו של סעיף 10א לחוק, ביום תחילתן של תקנות לפי סעיף 10א(ו)(2), ובלבד שתקנות כאמור יותקנו לא יאוחר משלושה חודשים מיום 13.4.2011; לא הותקנו תקנות כאמור, ידחה השר, בצו, באישור הוועדה, את מועד תחילתו של הסעיף האמור בשלושה חודשים נוספים בכל פעם.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. רישיון הפעלה מסחרית
3. תנאי הרשיון
4. בקשה לרשיון וחידושו
5. סירוב למתן רשיון
6. סמכות לסייג מתן רשיון
7. סייג לשירות ריסוס
8. התליית רשיון וביטולו
8א. הוועדה המקצועית
8ב. סייג לחובת ההיוועצות
8ג. היתר הפעלה
9. מינוי מפקח וסמכויותיו
10. איסור להפריע למפקח
10א. עיצום כספי
11. עונשין
12. אחריות בעלים מרשים ומשכירים
13. צו-עיכוב וערבות ע"י בית-המשפט
14. צו עיכוב וערבות על ידי השר
15. ביטול צו עיכוב של השר
16. פקיעת צו עיכוב
17. פיצויים
18. המרה
19. אצילת סמכויות והסמכה
20. שמירת סמכויות וחובות אחרים
21. רשיונות קיימים
22. תחולה על המדינה
23. ביצוע ותקנות
24. תחילה