תאריך תצוגה: 30/01/2003
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. חקירה ומטרתה
3. תחולה
פרק ב': הודעות בדבר תאונה או תקרית
4. הודעה על תאונה או תקרית
5. ההודעה
6. הודעה על תאונה לכלי טיס זר
7. קבלת הודעה על תאונה לכלי טיס
8. הודעה של נציג ישראלי בחוץ לארץ
פרק ג': סמכויות החוקר הראשי והמנהל
9. איסור הפעלת כלי טיס
10. טיפול בכלי טיס ובכל דבר העשוי לשמש ראיה
11. התליית רשיון
פרק ד': מינוי החוקר הראשי, חוקרים וועדות חקירה וסמכויותיהם
12. מינוי החוקר הראשי ותפקידיו
13. סמכויותיו של החוקר הראשי
14. מינוי חוקרים וסמכויותיהם
15. מינוי ועדת חקירה ציבורית
16. חקירת תאונה או תקרית
17. הודעה על חקירה
18. פרוטוקול
19. הודעה על ביצוע עבירה
20. גילוי מידע
21. הנוהל בישיבות הועדה או הצוות
פרק ה': השתתפות נציגים בחקירה
22. השתתפות נציגי מדינות חוץ
23. השתתפות נציגי ישראל
פרק ו': דיווח
24. דו"ח ראשוני
25. דין וחשבון נתונים
26. דין וחשבון סופי
27. פרסום דין וחשבון חקירה שהתבצעה מחוץ לישראל
פרק ז': נקיטת אמצעים למניעת תאונות ותקריות
28. נקיטת אמצעי ביניים
29. ישום המלצות החוקרים
30. העברת הדין וחשבון למשטרה ולקצין בטחון
31. סמכות לבטל, להתרות וכד'
32. סמכויות לגבי הדין וחשבון הסופי
33. עיכוב מסמכים וחפצים לאחר השלמת הדין וחשבון
34 עיכוב מסמכים וחפצים לאחר השלמת הדין וחשבון
פרק ח': הוראות שונות
35. ביטול

תקנות הטיס (חקירת תאונות ותקריות לכלי טיס), התשמ"ד-1984 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 30 לחוק הטיס, 1927 אני מתקין תקנות אלה:
1.   
"כלי טיס ישראלי" - כלי טיס הרשום בפנקס רישום כלי הטיס בישראל או כלי טיס אחר שחכרו אזרח ישראלי או תאגיד ישראלי ואשר המדינה בה הוא רשום העבירה לישראל, לפי הוראות האמנה, את תפקידיה וחובותיה כמדינת הרישום לגביו, כולם או מקצתם;
"מדינת האירוע" - המדינה שבשטחה אירעו התאונה או התקרית;
"מדינת הייצור" - המדינה האחראית על תיעוד הכושר האוירי של האב-טיפוס של כלי הטיס;
"מדינת המפעיל" - המדינה שבה מצוי מקום עסקו העיקרי של מפעיל כלי הטיס, או אם אין לו מקום כזה - מקום מושבו הקבוע;
"מדינת הרישום" - המדינה שבה רשום כלי הטיס;
"מפעיל" - אדם או תאגיד העוסקים בהפעלת כלי טיס על פי רשיון שניתן לכך כדין;
"נזק חמור" - נזק או קלקול מבנה המשפיעים על חוזק המבנה, הביצועים או תכונות הטיסה של כלי הטיס, המחייבים, באורח רגיל, תיקון גדול או החלפת הרכיבים שניזוקו או נתקלקלו, למעט השתקת מנוע, נזק המוגבל למנוע בלבד, כיפוף של מעטים וכיסוייהם, כיפוף בציפוי, חורים קטנים או שקעים קלים בציפוי או בבד, נזק ללהבי המדחף בשעת הסעת כלי הטיס על הקרקע, נזק לצמיגים, לאבזרי המנוע, לבלמים או לקצוות הכנפיים ונזק לאנטנות;
"סיבה" - מעשה, מחדל, אירוע או תנאי, או צירוף של אלה, שגרמו לתאונה או לתקרית;
"פציעה קשה" - פציעה שנגרמה לאדם בתאונה -
(1) המצריכה אישפוזו לתקופה של למעלה מ-48 שעות, שתחילתה בתוך שבעה ימים מיום הפציעה;
(2) שתוצאתה שבר של כל עצם (למעט שבר פשוט של אצבעות או של האף);
(3) שתוצאתה חתכים הגורמים לדימום חמור או לנזק בעצב, בשריר או בגיד;
(4) שתוצאתה פגיעה באיבר פנימי;
(5) שתוצאתה כוויות מדרגה שניה או שלישית או כוויות של למעלה מחמישה אחוזים משטח הגוף;
(6) כתוצאה מחשיפתו לחמרים מזהמים או לקרינת חומר רדיואקטיבי;
"תאונה" - אירוע בכלי טיס הקשור בהפעלתו והמתרחש בפרק הזמן שבין רגע עלייתו של אדם לכלי הטיס בכוונה לטוס בו עד לרדתו מכלי הטיס ושבו אירע אחד מאלה:
(1) אדם נהרג או נפצע פציעה קשה כתוצאה מאחד מאלה:
(א) היותו בכלי הטיס;
(ב) מגע ישיר עם כלי הטיס או עם כל חלק שניתק מכלי הטיס;
(ג) חשיפה ישירה להתפרצות הדף סילון מכלי הטיס; פרט למקרים
שבהם נובעת הפגיעה מסיבות טבעיות שנגרמו לאדם בידיו או בידי אחרים או שנגרמו לנוסע סמוי שהתחבא באזור בכלי הטיס אשר דרך כלל אינו פתוח לשימוש הנוסעים או אנשי הצוות;
(2) נגרם לכלי הטיס נזק חמור;
(3) כלי הטיס נעדר או שלא ניתן להגיע אליו; כלי טיס ייחשב נעדר כאשר החיפושים הרשמיים אחריו הופסקו ולא נמצאו שבריו;
"תיקון גדול" - כמשמעותו בתקנות ההפעלה;
"תקרית" - אירוע, שאינו תאונה, הקשור בהפעלת כלי טיס, והמתרחש בפרק הזמן שבין רגע עלייתו של אדם לכלי הטיס בכוונה לטוס בו עד הרגע בו ירד אדם כאמור מכלי הטיס, המשפיע או עשוי להשפיע על בטיחות הטיסה.
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
(ב) נמסרה הודעה כאמור לחוקר הראשי, יעבירה במהירות האפשרית למשטרת ישראל, ואם העבירה היא על הוראות חוק הטיס (בטחון בתעופה האזרחית), התשל"ז-1977 - גם לקצין הבטחון של משרד התחבורה; היתה העבירה על הוראות חוק הטיס, 1927, או על חוק רישוי שירותי התעופה, התשכ"ג-1963, או על תקנות שהותקנו על פיהם - יעביר ההודעה גם למנהל.
(ג) החוקר הראשי יודיע לחשוד בעבירה על העברת ההודעה כאמור בתקנת משנה (ב).
20.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
27.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
33.   34   
עיכוב מסמכים וחפצים לאחר השלמת הדין וחשבון
35.   
[1.] ק"ת 4664, התשמ"ד (12.7.1984), עמ' 1938.
תיקונים:ק"ת 4932, התשמ"ו (15.5.1986), עמ' 898;
ק"ת 5169, התשמ"ט (15.3.1989), עמ' 535;
ק"ת 6223, התשס"ג (30.1.2003), עמ' 472.

מפת מסמך

פרק א': כללי
1. הגדרות
2. חקירה ומטרתה
3. תחולה
פרק ב': הודעות בדבר תאונה או תקרית
4. הודעה על תאונה או תקרית
5. ההודעה
6. הודעה על תאונה לכלי טיס זר
7. קבלת הודעה על תאונה לכלי טיס
8. הודעה של נציג ישראלי בחוץ לארץ
פרק ג': סמכויות החוקר הראשי והמנהל
9. איסור הפעלת כלי טיס
10. טיפול בכלי טיס ובכל דבר העשוי לשמש ראיה
11. התליית רשיון
פרק ד': מינוי החוקר הראשי, חוקרים וועדות חקירה וסמכויותיהם
12. מינוי החוקר הראשי ותפקידיו
13. סמכויותיו של החוקר הראשי
14. מינוי חוקרים וסמכויותיהם
15. מינוי ועדת חקירה ציבורית
16. חקירת תאונה או תקרית
17. הודעה על חקירה
18. פרוטוקול
19. הודעה על ביצוע עבירה
20. גילוי מידע
21. הנוהל בישיבות הועדה או הצוות
פרק ה': השתתפות נציגים בחקירה
22. השתתפות נציגי מדינות חוץ
23. השתתפות נציגי ישראל
פרק ו': דיווח
24. דו"ח ראשוני
25. דין וחשבון נתונים
26. דין וחשבון סופי
27. פרסום דין וחשבון חקירה שהתבצעה מחוץ לישראל
פרק ז': נקיטת אמצעים למניעת תאונות ותקריות
28. נקיטת אמצעי ביניים
29. ישום המלצות החוקרים
30. העברת הדין וחשבון למשטרה ולקצין בטחון
31. סמכות לבטל, להתרות וכד'
32. סמכויות לגבי הדין וחשבון הסופי
33. עיכוב מסמכים וחפצים לאחר השלמת הדין וחשבון
34 עיכוב מסמכים וחפצים לאחר השלמת הדין וחשבון
פרק ח': הוראות שונות
35. ביטול