תאריך תצוגה: 01/10/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. מטרת החוק
2א. תכנית לאומית להתייעלות אנרגטית
2ב. תמריצים
2ג. מינוי הממונה
3. סמכות להתקין תקנות
3א. הגדרות - פרק ג'
3ב. תחולה ותקנות נצילות אנרגטית
3ב1. תחולה לעניין מכשירים צורכי אנרגיה במסלול האירופי
3ג. חובת קבלת אישור על עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ד. אישור על פי הצהרה
3ד1. אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי
3ד2. ועדת החריגים
3ד3. שינוי התוספת השלישית והתוספת הרביעית
3ה. אישור הממונה
3ו. תוקף אישורים
3ז. איסור העברה, שעבוד או עיקול של אישורים
3ח. צירוף תווית דירוג אנרגטי לאישור על פי הצהרה ולאישור הממונה
3ט. חובת שמירת מסמכים
3י. חובת יבואן ויצרן להעביר למשווק תווית דירוג אנרגטי
3יא. חובת משווק להציג דירוג אנרגטי
3יב. מתן הוראות בשל אי-עמידת מכשיר צורך אנרגיה בדרישת נצילות אנרגטית או בשל דירוג אנרגטי שגוי
3יב1. נטילת דגימות של מכשיר צורך אנרגיה
3יג. מפר אמון
3יד. פטור
4. הסמכת מפקחים
4א. תנאים להסמכת מפקח
4ב. סמכויות פיקוח
4ג. זיהוי מפקח
4ד. פיקוח בנוגע למכשיר צורך אנרגיה שניתן לגביו אישור הממונה
5. סמכויות פיקוח כלפי צרכן אנרגיה ביטחוני
6. סודיות
7. ביצוע על-ידי הממונה
8. שימוש בסמכות בענין כור גרעיני
9. עונשין
9א. עיצום כספי
9ב. הודעה על כוונת חיוב
9ג. זכות טיעון
9ד. החל טת הממונה ודרישת תשלום
9ה. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
9ו. סכומים מופחתים
9ז. סכום מעודכן של העיצום הכספי
9ח. המועד לתשלום העיצום הכספי
9ט. ריבית שקלית ודמי פיגורים
9י. גבייה
9י1. התראה מינהלית
9י2. בקשה לביטול התראה מינהלית
9י3. הפרה נמשכת והפרה חוזרת לאחר התראה מינהלית
9יא עיצום כספי בשל הפרה לפי חוק זה ולפי חוק אחר
9יב. ערעור
9יג פרסום
9יד שמירת אחריות פלילית
9טו שינוי התוספת הראשונה
10. תיקון חוק הנפט
11. תיקון חוק הפעלת רכב
12. סמכות פקודת המכרות
13. ביטול
14. תקפות תקנות
14א. שמירת דינים
15. תחולה
תוספת ראשונה
חלק א'
חלק ב'
טור א' ההוראה טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) יחיד תאגיד תאגיד תאגיד (5) יבואן, יצרן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב 80,000 160,000 (5א) מפר אמון שייבא מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב) בתקופה שבה חלה לגביו הקביעה כאמור בסעיף 3יג(א) 80,000 160,000 (6) יבואן או יצרן שלא שמר מסמכים, בניגוד להוראות לפי סעיף 3ט 25,000 50,000 (7) משווק שהציג מכשיר צורך אנרגיה ללא תווית דירוג אנרגטי על גבי המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(א) 15,000 25,000 (8) משווק שפרסם מכשיר צורך אנרגיה, ובכלל זה הציג תמונה או ציור של אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה או חפץ הנחזה כמכשיר צורך אנרגיה, ולא ציין בפרסומת את הדירוג האנרגטי של המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(ב) 15,000 25,000 (9) יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1 30,000 60,000 (10) יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר צורך אנרגיה בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2) 25,000 50,000 תקנות דודי קיטור (1) בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (2) בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000
1. הגדרות - תוספת שנייה
2. הפחתת סכומי העיצום הכספי
3. הפחתה בשל נסיבות אישיות
4. הפחתה בשל כמה נסיבות
5. הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות

חוק מקורות אנרגיה, התש"ן-1989 1

 
1.   
"מקור אנרגיה" - חומר העשוי לשמש מקור להפקת אנרגיה, לרבות חשמל וכן אנרגיה גרעינית, אנרגית השמש, אנרגית הגלים והרוח ואנרגיה גיאותרמית;
"עוסק באנרגיה" - מי שעוסק בחיפוש מקורות אנרגיה, בפיתוחם, בהפקתם, בייצורם, בהמרתם, בעיבודם, באגירתם, בהחסנתם או בהקמת מיתקנים והפעלתם לצרכים כאמור, וכן מי שעוסק בהספקתם של מקורות אנרגיה באמצעות מערכת ארצית או אזורית;
"צרכן אנרגיה" - לרבות המדינה, למעט צרכן המשתמש באנרגיה בעיקר לצרכים אישיים או ביתיים;
"צרכן אנרגיה ביטחוני" - משרד הביטחון ויחידות הסמך שלו, צבא הגנה לישראל, יחידות ויחידות סמך של משרד ראש הממשלה שעיקר פעילותן בתחום ביטחון המדינה, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר;
"תקנות" - (נמחקה);
"השר" - שר האנרגיה;
"הממונה" - מי שהשר מינהו לענין חוק זה לפי סעיף 2ג;
"מפקח" - מפקח שהוסמך לפי סעיף 4.
2.   
2א.   
2ב.   
2ג.   
3.   
סימן א': הגדרות
3א.   
"יבואן" - אדם העוסק ביבוא מכשיר צורך אנרגיה באופן מסחרי, בין דרך קבע ובין באקראי;
"יצרן" - אדם העוסק בייצור בישראל של מכשיר צורך אנרגיה לשם שיווקו בישראל;
"מכון התקנים" - כמשמעותו לפי חוק התקנים;
"מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי" - מכשיר צורך אנרגיה שדרישות חוקיות היבוא האירופיות קובעות לגביו דרישת נצילות אנרגטית, המנוי בתוספת השלישית;
"מעבדה בישראל" - מכון התקנים או מעבדה מאושרת לפי סעיף 12 לחוק התקנים;
"משווק" - אדם העוסק בשיווק או במכר של מכשיר צורך אנרגיה, בישראל;
"תווית דירוג אנרגטי" - כמשמעותה בסעיף 3ח;
"תקנות נצילות אנרגטית" - תקנות לפי סעיף 3ב.
סימן ב': תקנות נצילות אנרגטית
3ב.   
3ב1.   
סימן ג': חובת עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ג.   
3ד.   
3ד1.   
(ב1)2 היה המכשיר מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי, שהדגם שלו רשום במרשם אירופי רשמי להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה, המנוי בחלק א' לתוספת השישית לחוק (להלן - מרשם) - מסמכים כמפורט בחלק ב' לתוספת השישית המעידים על רישום דגם המכשיר במרשם, בצירוף תווית דירוג אנרגטי המתאימה לרמת הנצילות האנרגטית של המכשיר צורך האנרגיה, אם נדרשת תווית כאמור בדרישות חוקיות הייבוא האירופיות; הממונה יפרסם באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והתשתיות את רשימת סוגי המכשירים צורכי האנרגיה במסלול האירופי, הרשומים במרשם כאמור; השר רשאי, בצו, להוסיף לחלק א' בתוספת השישית מרשם או לגרוע ממנו מרשם, וכן להוסיף לחלק ב' בתוספת השישית מסמכים המעידים על רישום במרשם או לגרוע ממנו מסמכים כאמור;
(ג) כל מסמך אחר שקבע השר, שיש בו כדי להוכיח את התאמת המוצר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר;
(3) כל מסמך נוסף אחר שקבע השר, בהמלצה של ועדת החריגים בהתאם להוראות סעיף 3ד2, אם קבע, שיש בו כדי להוכיח את התאמת המוצר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר.
(ב) מבקש שהגיש הצהרה לפי סעיף זה יקבל אישור שיונפק אוטומטית על קליטת ההצהרה במערכת המקוונת (בפרק זה - אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי).
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), היה לממונה חשש כי אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה שלגביו הוגשה הצהרה אינו עומד בדרישת נצילות אנרגטית, רשאי הוא להורות על אחד מאלה:
(1) כי לא יונפק אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי וכי יראו את ההצהרה כבקשה לקבלת אישור הממונה לפי סעיף 3ה;
(2) כי היבואן יגיש מסמך נוסף על המסמך שצורף לפי סעיף קטן (א), שיש בו כדי לסייע בהוכחת התאמת המכשיר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר.
(ד) הוראת הממונה כאמור בסעיף קטן (ג) תינתן בהתבסס על ניהול סיכונים או על מידע שבידי הממונה לגבי המבקש, המכשיר צורך האנרגיה שבנוגע אליו מתבקש האישור, יצרן המכשיר צורך האנרגיה או המדינה שממנה מיובא המכשיר צורך האנרגיה או שבה הוא מיוצר, ובכלל זה מידע שהתקבל ממדינה אחרת או מארגון בין-לאומי.
3ד2.   
(א) ועדת החריגים לפי הוראות סעיף 2יח לפקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל"ט-1979 (בסעיף זה - הפקודה), תפעל גם לעניין חוק זה, ותפקידה לתת לשר את המלצתה לעניין קביעת תנאים נוספים לגבי יבוא מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי ותנאים מחמירים לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות כמפורט להלן (בסעיף זה - קביעת תנאים מחמירים):
(1) קביעת תנאים נוספים בתקנות לקבלת אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי לפי סעיף 3ד1(א)(3);
(2) גריעת מכשיר צורך אנרגיה מהתוספת השלישית לפי סעיף 3ד3 לשם קביעתה של דרישת נצילות אנרגטית מחמירה לגבי אותו מכשיר צורך אנרגיה, לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות.
(ב) הוראות סעיף 2יח לפקודה, למעט סעיף 2יח(י) לעניין קביעת צו זמני, (יב) ו–(טו), יחולו לעניין פעולתה של ועדת החריגים לפי חוק זה בשינויים המחויבים ובשינויים המפורטים בסעיפים קטנים (ג) עד (יב).
(ג) הממונה יכהן כחבר הוועדה במקום הממונה על התקינה.
(ד) השר או הממונה יפנו לוועדת החריגים לשם קבלת המלצתה לעניין קביעת תנאים מחמירים; לפנייה יצורפו פרטי התנאים המחמירים שהשר מבקש לקבוע, לפי העניין, וכן חוות דעת מאת הממונה בדבר נחיצותם של התנאים המחמירים; חוות הדעת תכלול גם התייחסות לעניין שיקולי תחרות והפחתת יוקר מחיה.
(ה) ועדת החריגים תעביר את המלצתה לשר בתוך 60 ימים מיום קבלת הפנייה ותפרט בהחלטתה את נימוקיה; לא העבירה ועדת החריגים את המלצתה בתקופה האמורה או הודיעה במהלכה כי אין בכוונתה לדון בפנייה, יראו כאילו המליצה לקבוע את התנאים המחמירים.
(ו) השר רשאי לקבוע את התנאים המחמירים לאחר קבלת המלצת ועדת החריגים לעשות כן.
(ז) המליצה ועדת החריגים לשר שלא לקבוע את התנאים המחמירים, רשאי הוא לפנות לממשלה לקבלת אישורה לעשות כן.
(ח) לפניית השר לממשלה לשם קבלת אישורה לקבוע את התנאים המחמירים יצורפו המלצת ועדת החריגים, פרטי התנאים המחמירים הנוגעים לפנייה ועמדת השר המפרטת את נימוקיו שלא לאמץ את המלצת ועדת החריגים.
(ט) הממשלה תקבל החלטה בנוגע לפניית השר כאמור בסעיף קטן (ז) בתוך 21 ימים ממועד פניית השר לממשלה, ורשאית היא להאריך את התקופה בתקופות נוספות, ובלבד שהתקופה הנוספת הכוללת לא תעלה על 42 ימים; הממשלה תהיה רשאית להפעיל את סמכותה לפי סעיף זה באמצעות ועדת שרים, כפי שתחליט.
(י) לא החליטה הממשלה בתוך התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), יראו את פניית השר לקביעת התנאים המחמירים כאילו אושרה על ידה, אלא אם כן חזר בו השר מפנייתו טרם סיום התקופה האמורה.
(יא) החליטה הממשלה לאשר את בקשת השר או חלפה התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), רשאי השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע בתקנות את התנאים הנוספים או לשנות בצו את התוספת השלישית כאמור בסעיף קטן (א), לפי העניין.
3ד3.   
3ה.   
3ו.   
(א1)3 על האמור בסעיף קטן (א), ניתן אישור לפי הצהרה במסלול האירופי לפי סעיף 3ד1(א)(2)(ב1) ונמחק דגם המכשיר צורך האנרגיה שלגביו התבקש האישור מהמרשם כאמור באותו סעיף, יעמוד האישור בתוקפו לתקופה של שישה חודשים מהמועד שבו דגם המכשיר נמחק מאותו מרשם.
(א2) פרסם הממונה הודעה לפי סעיף קטן (א), רשאי יבואן או יצרן שייבא מכשיר צורך אנרגיה, שהעביר למשווק מכשיר צורך אנרגיה או ששיווק מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב), להמשיך לייבא, להעביר או לשווק את סוג המכשיר כאמור, לפי העניין, בפטור מאישור, בהתאם לדרישת הנצילות האנרגטית טרם שינויה, עד למועד שנקבע בהודעה.
(א3) יבואן או יצרן שקיבל אישור לפי סעיף 3ג(א) או שייבא מכשיר צורך אנרגיה, שהעביר למשווק מכשיר צורך אנרגיה או ששיווק מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב), יבדוק אחת לשישה חודשים לפחות באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והתשתיות, אם פורסמה הודעה כאמור בסעיף קטן (א).
(ב) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לשנות את תקופת התוקף של אישורים כאמור בסעיף קטן (א) ולקבוע תקופות תוקף שונות לסוגי מכשירים צורכי אנרגיה.
3ז.   
3ח.   
3ט.   
סימן ד': חובות לעניין סימון הדירוג האנרגטי
3י.   
3יא.   
(2) נוסף על הוראות פסקה (1), במסמך שמוסר משווק לצרכן לפי סעיף 14ג(ב) לחוק הגנת הצרכן, יכלול המשווק את הדירוג האנרגטי של המכשיר צורך האנרגיה.
(3) השר רשאי לקבוע נתונים נוספים לעניין נצילות אנרגטית של מכשיר צורך אנרגיה שעל משווק להציג בשיווק מרחוק לפי הוראות סעיף קטן זה.
(4) יראו הפרה של הוראות סעיף קטן זה כהפרה של הוראות סעיף 14ג(א) או (ב) לחוק הגנת הצרכן, לפי העניין, ולממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ולמפקח לפי חוק הגנת הצרכן יהיו נתונות, לעניין אותה הפרה, כל הסמכויות שיש להם לפי פרקים ה' וה'1 לאותו חוק; סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות כאמור יהיה הסכום הנקוב בסעיף 22ג(א) לחוק הגנת הצרכן.
(5) בסעיף קטן זה -
"שיווק מרחוק" - כהגדרתו בסעיף 14ג(ו) לחוק הגנת הצרכן.
סימן ה': סמכויות הממונה
3יב.   
3יב1.   
3יג.   
סימן ו': פטור
3יד.   
פרק ד': פיקוח
4.   
4א.   
4ב.   
(3) (א) לערוך בדיקות או מדידות או ליטול דגימות של מכשירי חשמל, וכן למסור את המדידות והדגימות למעבדה או להורות על מסירתן למעבדה, לשמור אותן או לנהוג בהן בדרך אחרת לתכלית שלשמה יטלו הדגימות, והכול בכפוף להוראות פסקה זו.
(ב) מכשיר צורך אנרגיה שניטל לפי פסקת משנה (א) יישמר לתקופה הנדרשת לביצוע הבדיקה, אך היא לא תעלה על 90 ימים; בתום התקופה יודיע מפקח למי שהמכשיר ניטל ממנו או לבעליו כי באפשרותו לקבל את המכשיר בחזרה ממקום כפי שיודיע לו.
(ג) על אף האמור בפסקת משנה (ב), מפקח לא יחויב להחזיר מכשיר צורך אנרגיה לידי מי שהמכשיר ניטל ממנו, אם המכשיר אינו עומד בהוראות כל דין לפי בדיקת המעבדה או אם מצבו של המכשיר לאחר הבדיקה אינו מאפשר להשתמש בו למטרה שלשמה יוצר; במקרים כאמור רשאי מפקח לשמור את המכשיר, להשמידו או לנהוג בו בדרך אחרת, בכפוף להוראות פסקת משנה (ד).
(ד) מי שניטל ממנו מכשיר צורך אנרגיה ורואה את עצמו נפגע מהחלטת מפקח שלא להשיב לידיו את המכשיר בשל אי-עמידת המכשיר בהוראות כל דין כאמור בפסקת משנה (ג), רשאי להשיג על ההחלטה לפני הממונה, בתוך שלושים ימים מהמועד שבו נמסרה לו;
(4) להיכנס למקום, לרבות לכלי תחבורה כשהוא נייח, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט.
4ג.   
4ד.   
5.   
6.   
7.   
(ב) הממונה יפעל כאמור בסעיף קטן (א) רק לאחר שנתן הודעה למי שחייב בקיום ההוראה, בה הוא נדרש לבצעה מיד, ובלבד, שבנסיבות הענין, היתה שהות למתן הודעה.
8.   
9.   
(ב) (1) נושא משרה בתאגיד חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירה לפי סעיף קטן (א) בידי התאגיד או בידי עובד מעובדיו; המפר הוראה זו, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
(2) נעברה עבירה כאמור בסעיף קטן (א) על ידי תאגיד או על ידי עובד מעובדיו, חזקה היא כי נושא משרה בתאגיד הפר את חובתו כאמור, אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שניתן כדי למלא את חובתו.
(3) בסעיף קטן זה, "נושא משרה בתאגיד" - מנהל פעיל בתאגיד, שותף למעט שותף מוגבל, או בעל תפקיד אחר בתאגיד האחראי מטעם התאגיד על התחום שבו נעברה העבירה.
(ג) (1) בשל עבירה שעבר אדם לפי סעיף קטן (א) שכתוצאה ממנה השיג טובת הנאה או רווח, לעצמו או לאחר, רשאי בית המשפט להטיל עליו קנס בשיעור טובת ההנאה או הרווח שהשיג כאמור, נוסף על כל עונש אחר; לעניין סעיף קטן זה, "טובת הנאה" - לרבות הוצאה שנחסכה.
(2) אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 63 לחוק העונשין.
סימן א': עיצום כספי
9א.   
9ב.   
9ג.   
9ד.   
9ה.   
9ו.   
9ז.   
9ח.   
9ט.   
9י.   
סימן ב': התראה מינהלית
9י1.   
9י2.   
9י3.   
סימן ג': הוראות כלליות
9יא   
9יב.   
9יג   
(ד) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם הממונה פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור.
(ה) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על תאגיד יהיה לתקופה של ארבע שנים, ובעניין עיצום כספי שהוטל על יחיד - לתקופה של שנתיים; בפרסום כאמור יישם הממונה אמצעים טכנולוגיים נאותים ומתקדמים כדי למנוע, ככל האפשר, את העיון בפרטים שפורסמו באתר האינטרנט של משרד האנרגיה בתום תקופת הפרסום, ובלבד שיש אמצעים מקובלים למניעת העיון כאמור.
(ו) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה.
9יד   
9טו   
10.   
(תיקון עקיף בחוק הנפט, התשי"ב-1952 - התיקון שולב בחוק).
11.   
(תיקון עקיף בחוק הפעלת רכב (מנועים ודלק), התשכ"א-1960 - התיקון שולב בחוק).
12. 4
(א) סמכות הנתונה בפקודת המכרות למפקח או למנהל, כמשמעותם בפקודה האמורה, תהיה בכל הנוגע למחצבים, שהשר או מי שהסמיך לענין זה קבעו בהודעה ברשומות שהם מקור אנרגיה, נתונה לממונה, והוא יפעילה בהתייעצות עם המועצה המייעצת לפי חוק הנפט.
(ב) לענין סעיף זה, "מחצבים" - למעט מינרלים רדיו אקטיביים כמשמעותם בפקודת המינרלים הרדיו אקטיביים, 1947.
13.   
14.   
14א.   
15.   
"תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור" - תקנות מקורות אנרגיה (הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור), התש"ף-2020;
"תקנות מנועי השראה חשמליים" - תקנות מקורות אנרגיה (נצילות אנרגיה של מנועי השראה חשמליים), התשס"ד-2004;
"תקנות פיקוח על צריכת האנרגיה" - תקנות מקורות אנרגיה (פיקוח על יעילות צריכת אנרגיה), התשנ"ד-1993.
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
הוראות בחוק
 
 
 
(1)
יבואן שייבא מכשיר צורך אנרגיה בלי שבידו אישור על פי הצהרה או אישור הממונה, בניגוד להוראות סעיף 3ג
80,000
160,000
(1א)
יבואן או יצרן שייבא מכשיר צורך אנרגיה, שהעביר למשווק מכשיר צורך אנרגיה או ששיווק מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב), בלי שיש בידו מסמכים כמפורט בסעיף 3ג(ג) וכן מסמכים לפי סעיף 3ג(ב)(2), אם נקבעו לפי אותו סעיף, או שהמכשיר שאליו מתייחסים המסמכים אינו זהה למכשיר שיובא, הועבר או שווק בפטור כאמור
60,000
120,000
(2)
יבואן או יצרן שהעביר מכשיר צורך אנרגיה למשווק או שיווק מכשיר צורך אנרגיה בלי שבידו אישור על פי הצהרה או אישור הממונה, בניגוד להוראות סעיף 3ג
80,000
160,000
(3)
יבואן או יצרן שמסר פרטים לא נכונים בהצהרה שמסר לפי סעיף 3ד או במסמכים שמסר לפי הסעיף האמור או לפי סעיף 3ג(ב)(2), אם נקבעו מסמכים אחרים לגבי המכשיר צורך האנרגיה לפי אותו סעיף
80,000
160,000
(3א)
יבואן או יצרן שמסר התחייבות לפי סעיף 3ד1(א)(1) והמכשיר שלגביו התבקש אישור אינו זהה למכשיר שהמסמכים שצורפו להתחייבות לפי סעיף 3ד1(א)(2) או לפי סעיף 3ג(ב)(2), אם נקבעו מסמכים אחרים לגבי המכשיר צורך האנרגיה לפי אותו סעיף נוגעים אליו
80,000
160,000
(4)
יבואן או יצרן שהעביר מכשיר צורך אנרגיה למשווק ולא העביר למשווק את תווית הדירוג האנרגטי עם המכשיר צורך האנרגיה, בניגוד להוראות סעיף 3י
80,000
160,000
טור א' ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
(5)
יבואן, יצרן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב
80,000
160,000
(5א)
מפר אמון שייבא מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב) בתקופה שבה חלה לגביו הקביעה כאמור בסעיף 3יג(א)
80,000
160,000
(6)
יבואן או יצרן שלא שמר מסמכים, בניגוד להוראות לפי סעיף 3ט
25,000
50,000
(7)
משווק שהציג מכשיר צורך אנרגיה ללא תווית דירוג אנרגטי על גבי המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(א)
15,000
25,000
(8)
משווק שפרסם מכשיר צורך אנרגיה, ובכלל זה הציג תמונה או ציור של אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה או חפץ הנחזה כמכשיר צורך אנרגיה, ולא ציין בפרסומת את הדירוג האנרגטי של המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(ב)
15,000
25,000
(9)
יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1
30,000
60,000
(10)
יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר צורך אנרגיה בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2)
25,000
50,000
תקנות דודי קיטור
 
 
 
(1)
בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור
3,000
15,000
(2)
בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור
3,000
15,000
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
(3)
בעל דוד קיטור שהפעיל דוד קיטור לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 3 לתקנות דודי הקיטור, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות
3,000
15,000
תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור
 
 
 
(4)
מוכר שהציג לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור או שהעביר את הדירוג האנרגטי למתווך, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
15,000
25,000
(5)
מתווך שהציג דירוג אנרגטי של יחידת דיור, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
15,000
25,000
(6)
מוכר שהציג דירוג אנרגטי ליחידת דיור לקונים בלי שהעביר לממונה את הנתונים שעל בסיסם קבעה המעבדה את הדירוג האנרגטי של אותה יחידת דיור, וקיבל אישור מקוון על קליטת הנתונים במערכת, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
3,000
15,000
תקנות יחידת קירור מים
 
 
 
(7)
בעלים של יחידת קירור מים שלא ערך בדיקת יעילות אנרגטית של יחידת קירור מים, בניגוד לתקנה 2 לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
(8)
בעלים של יחידת קירור מים שלא נקט את האמצעים הדרושים לשיפור היעילות האנרגטית ולא ערך בדיקה חוזרת של יחידת קירור מים, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
(9)
בעלים של יחידת קירור מים שלא השבית יחידת קירור שלא בוצעה לה בדיקה חוזרת או שממצאי הבדיקה החוזרת מצביעים על כך שהיא לא יעילה מבחינה אנרגטית, או שהפעיל אותה מחדש לאחר שנערכה בה בדיקה חוזרת בלי שחדלה להיות יחידת קירור מים לא יעילה מבחינה אנרגטית, בניגוד לתקנה 4(ב) לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
תקנות יחידת קירור מים חדשה
 
 
 
(10)
מי שייבא, ייצר לשימוש בישראל, מכר או שיווק יחידת קירור מים חדשה בלא שהממונה שוכנע על פי חוות דעת מקצועית שהוגשה לו כי אותה יחידה עומדת בדרישות היעילות האנרגטית המזערית, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות יחידת קירור מים חדשה
3,000
15,000
תקנות יחידת המחממים
 
 
 
(11)
בעל מחמם שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של מחמם בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות המחממים
3,000
15,000
(12)
בעל מחמם שלא שיפר את הנצילות ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(ה) לתקנות המחממים
3,000
15,000
תקנות הממירים
 
 
 
(13)
מי שייבא בדרך עיסוקו, ייצר לשימוש בישראל, מכר או שיווק ממיר ספרתי, בניגוד להוראות תקנה 2(א) לתקנות הממירים
3,000
15,000
(14)
יבואן, יצרן, מוכר או משווק של ממיר ספרתי שלא שמר את תעודת הבדיקה, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הממירים
3,000
15,000
(15)
יצרן או יבואן של ממיר ספרתי שלא מסר מידע על ההספק החשמלי של הממיר לפי דרישת הממונה, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הממירים
3,000
15,000
תקנות מנועי השראה חשמליים
 
 
 
(16)
ייבא ביבוא שאינו יבוא אישי, ייצר או מכר מנוע השראה חשמלי, בניגוד לתקנה 2 לתקנות מנועי השראה חשמליים; לעניין זה, "יבוא אישי" - יבוא של טובין על ידי יחיד שאינו מיועד לצורכי אספקה, ייצור או מתן שירותים ואינו במסגרת של פעילות מסחרית, ובלבד שהטובין מיובאים בכמות סבירה לשימושו האישי או המשפחתי של אותו יחיד
3,000
15,000
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
תקנות מיתקני השאיבה
 
 
 
(17)
בעל מיתקן שאיבה שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות של מיתקן השאיבה, בניגוד לתקנה 3 לתקנות מיתקני השאיבה
3,000
15,000
(18)
בעל מיתקן שאיבה שהפעיל מיתקן שאיבה לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 2 לתקנות מיתקני השאיבה, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות
3,000
15,000
תקנות הסקרים
 
 
 
(19)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה תכנית לביצוע סקר, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הסקרים
25,000
50,000
(20)
צרכן אנרגיה שלא תיקן תכנית סקר בתוך 30 ימי עבודה, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(21)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה סקר לפי תכנית הסקר שאושרה בתוך שנה, בניגוד לתקנה 3(א) לתקנות הסקרים
25,000
50,000
(22)
צרכן אנרגיה שלא תיקן סקר בתוך 60 ימי עבודה, בניגוד לתקנה 3(ב) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(23)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה תכנית סקר חדשה, בניגוד לתקנה 4 לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(24)
צרכן אנרגיה שלא כלל בסקר המלצות לשימור אנרגיה בעלות כדאיות כלכלית, בניגוד לתקנה 5 לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(25)
צרכן אנרגיה שלא יישם המלצה לשימור אנרגיה בעלת כדאיות כלכלית בתוך שלוש שנים מיום אישור הסקר, בניגוד לתקנה 6(א) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(26)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה נתונים, בניגוד לתקנה 6(ד) לתקנות הסקרים
25,000
50,000
1.   הגדרות - תוספת שנייה   

(תיקון התשפ"א)
2.   הפחתת סכומי העיצום הכספי   

(תיקון התשפ"א)
3.   הפחתה בשל נסיבות אישיות   

(תיקון התשפ"א)
4.   הפחתה בשל כמה נסיבות   

(תיקון התשפ"א)
5.   הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות   

(תיקון התשפ"א)

פלט כהגדרתו ב
חוק המחשבים, התשנ"ה-1995, של רישום דגם המכשיר במרשם כמפורט בחלק א' לתוספת זו וכן קישור מקוון לדף המרשם כאמור בפסקה (1) שבו מופיע רישום דגם המכשיר.
 
יצחק שמיר
משה שחל
 
ראש הממשלה
שר האנרגיה והתשתית
חיים הרצוג
 
 
נשיא המדינה
 
 
[1.] ס"ח 1296, התש"ן (31.12.1989), עמ' 28.
תיקונים:ס"ח 2284, התשע"א (27.3.2011), עמ' 651. הצ"ח - כנסת 349, התשע"א, עמ' 8;
ס"ח 2873, התשפ"א (2.12.2020), עמ' 108. הצ"ח - ממשלה 1347, התש"ף, עמ' 580 (ראו הוראות מעבר לעניין מינויים ולעניין התקנות הקיימות בסעיפים 19 - 20 לתיקון);
ס"ח 2933, התשפ"ב (18.11.2021), עמ' 397. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 840;
ס"ח 3117, התשפ"ד (19.11.2023), עמ' 167. הצ"ח - ממשלה 1542, התשפ"ב, עמ' 888;
ס"ח 3247, התשפ"ד (18.7.2024), עמ' 1074 [התשפ"ד (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1741, התשפ"ד, עמ' 868.
[2.] תחילת תוקפו של ס"ק 3ד1(א)(2)(ב1) ביום 1.11.24, אך השר רשאי לדחות את המועד האמור, ובלבד שלא יהיה מאוחר מ–1.2.25 [תיקון התשפ"ד (מס' 2)].
[3.] תחילת תוקפו של ס"ק 3ו(א1) ביום 1.11.24 אך השר רשאי לדחות את המועד האמור, ובלבד שלא יהיה מאוחר מ–1.2.25 [תיקון התשפ"ד (מס' 2)].
[4.] פצלי שמן נקבעו כמקור אנרגיה. ראה: י"פ 3887, התשנ"א (13.6.1991), עמ' 2700.
[5.] חלק ב' לתוספת החמישית פורסם במקור ללא פירוט.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות ומטרה
1. הגדרות
2. מטרת החוק
פרק ב': התייעלות אנרגטית
2א. תכנית לאומית להתייעלות אנרגטית
2ב. תמריצים
2ג. מינוי הממונה
3. סמכות להתקין תקנות
פרק ג': הוראות לעניין נצילות אנרגטית ביבוא ובשיווק של מכשירים צורכי אנרגיה
סימן א': הגדרות
3א. הגדרות - פרק ג'
סימן ב': תקנות נצילות אנרגטית
3ב. תחולה ותקנות נצילות אנרגטית
3ב1. תחולה לעניין מכשירים צורכי אנרגיה במסלול האירופי
סימן ג': חובת עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ג. חובת קבלת אישור על עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ד. אישור על פי הצהרה
3ד1. אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי
3ד2. ועדת החריגים
3ד3. שינוי התוספת השלישית והתוספת הרביעית
3ה. אישור הממונה
3ו. תוקף אישורים
3ז. איסור העברה, שעבוד או עיקול של אישורים
3ח. צירוף תווית דירוג אנרגטי לאישור על פי הצהרה ולאישור הממונה
3ט. חובת שמירת מסמכים
סימן ד': חובות לעניין סימון הדירוג האנרגטי
3י. חובת יבואן ויצרן להעביר למשווק תווית דירוג אנרגטי
3יא. חובת משווק להציג דירוג אנרגטי
סימן ה': סמכויות הממונה
3יב. מתן הוראות בשל אי-עמידת מכשיר צורך אנרגיה בדרישת נצילות אנרגטית או בשל דירוג אנרגטי שגוי
3יב1. נטילת דגימות של מכשיר צורך אנרגיה
3יג. מפר אמון
סימן ו': פטור
3יד. פטור
פרק ד': פיקוח
4. הסמכת מפקחים
4א. תנאים להסמכת מפקח
4ב. סמכויות פיקוח
4ג. זיהוי מפקח
4ד. פיקוח בנוגע למכשיר צורך אנרגיה שניתן לגביו אישור הממונה
5. סמכויות פיקוח כלפי צרכן אנרגיה ביטחוני
פרק ה': הוראות כלליות
6. סודיות
7. ביצוע על-ידי הממונה
8. שימוש בסמכות בענין כור גרעיני
פרק ו': עונשין
9. עונשין
פרק ז': אמצעי אכיפה מינהליים
סימן א': עיצום כספי
9א. עיצום כספי
9ב. הודעה על כוונת חיוב
9ג. זכות טיעון
9ד. החל טת הממונה ודרישת תשלום
9ה. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
9ו. סכומים מופחתים
9ז. סכום מעודכן של העיצום הכספי
9ח. המועד לתשלום העיצום הכספי
9ט. ריבית שקלית ודמי פיגורים
9י. גבייה
סימן ב': התראה מינהלית
9י1. התראה מינהלית
9י2. בקשה לביטול התראה מינהלית
9י3. הפרה נמשכת והפרה חוזרת לאחר התראה מינהלית
סימן ג': הוראות כלליות
9יא עיצום כספי בשל הפרה לפי חוק זה ולפי חוק אחר
9יב. ערעור
9יג פרסום
9יד שמירת אחריות פלילית
9טו שינוי התוספת הראשונה
פרק ח': הוראות שונות
10. תיקון חוק הנפט
11. תיקון חוק הפעלת רכב
12. סמכות פקודת המכרות
13. ביטול
14. תקפות תקנות
14א. שמירת דינים
15. תחולה
תוספת ראשונה
חלק א'
חלק ב'
טור א' ההוראה טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) יחיד תאגיד תאגיד תאגיד (5) יבואן, יצרן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב 80,000 160,000 (5א) מפר אמון שייבא מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב) בתקופה שבה חלה לגביו הקביעה כאמור בסעיף 3יג(א) 80,000 160,000 (6) יבואן או יצרן שלא שמר מסמכים, בניגוד להוראות לפי סעיף 3ט 25,000 50,000 (7) משווק שהציג מכשיר צורך אנרגיה ללא תווית דירוג אנרגטי על גבי המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(א) 15,000 25,000 (8) משווק שפרסם מכשיר צורך אנרגיה, ובכלל זה הציג תמונה או ציור של אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה או חפץ הנחזה כמכשיר צורך אנרגיה, ולא ציין בפרסומת את הדירוג האנרגטי של המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(ב) 15,000 25,000 (9) יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1 30,000 60,000 (10) יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר צורך אנרגיה בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2) 25,000 50,000 תקנות דודי קיטור (1) בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (2) בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000
תוספת שנייה
1. הגדרות - תוספת שנייה
2. הפחתת סכומי העיצום הכספי
3. הפחתה בשל נסיבות אישיות
4. הפחתה בשל כמה נסיבות
5. הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות
תוספת שלישית
תוספת רביעית
תוספת חמישית
תוספת שישית