תאריך תצוגה: 25/03/2021
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. סוגי תקריות חמורות
3. סייג לתחולה

תקנות הטיס (סוגי תקריות חמורות), התשע"ד-2014 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 129(4) לחוק הטיס, התשע"א-2011 (להלן - החוק), לפי הצעת רשות התעופה האזרחית לפי סעיף 168(ב) לחוקחוק, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
2.   
(11) אובדן יכולת תפקוד של איש צוות אוויר, כהגדרתו בתקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה), התשמ"ב-1981 ((להלן בפסקה זו - איש צוות אוויר), במהלך טיסה באחד מהמקרים האלה:
(א) אובדן יכולת תפקוד של טייס מפקד במהלך הטסת כלי טיס שמי שמפעיל אותו הוא טייס מפקד בלבד;
(ב) אובדן יכולת תפקוד של איש צוות אוויר במהלך הטסת כלי טיס שמי שמפעיל אותו הם שני טייסים או יותר, ואובדן יכולת התפקוד כאמור גרם לכך שבטיחות הטיסה נפגעה עקב עלייה משמעותית בעומס העבודה המוטל על שאר אנשי צוות האוויר;
(12) כמות דלק, או מצב של חלוקת דלק, המצריכים הכרזה של מצב חירום בידי הטייס, כדוגמת חוסר דלק, אבדן דלק או חוסר יכולת לנצל את כל כמות הדלק הזמינה הנמצאת בכלי הטיס;
(13) חדירה למסלול המסווגת בחומרה A לפי הוראות ספר העזר למניעת חדירה למסלול של הארגון Doc. 9870 - manual on the prevention of) ;(runway incursion
(14) סטייה מחוץ לגבולות מסלול בהמראה או בנחיתה, ובכלל זה נגיעה בקרקע לפני המסלול בעת הנחיתה (under-shooting ), ריצה מעבר לסוף המסלול (overrunning ) או סטייה אל מעבר לשולי המסלול;
(15) כשלים של מערכות, לרבות אובדן חשמל או כוח מנוע, תופעות מזג אוויר, תפעול כלי הטיס מעבר למגבלות מעטפת הטיסה או אירועים אחרים שגרמו או שהיו עלולים לגרום לקשיים בשליטה בכלי הטיס;
(16) כשל של יותר ממערכת אחת במערכת בעלת יתירות החיונית להנחיה ולניווט כלי הטיס;
(17) שחרור לא מתוכנן, או שחרור מתוכנן כאמצעי חירום, של מטען תלוי או של כל מטען אחר שנישא מחוץ לכלי הטיס.
(ב) (בוטלה).
3.   
[1.] ק"ת 7351, התשע"ד (9.3.2014), עמ' 922.
תיקון:ק"ת 9294, התשפ"א (25.3.2021), עמ' 2796.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. סוגי תקריות חמורות
3. סייג לתחולה