1. | הגדרות |
2. | דרגות בתי מלון |
3. | ועדה מייעצת לדירוג |
4. | פעולת הוועדה המייעצת |
5. | בקשה לקביעת דרגה |
6. | מינוי בודק |
7. | קביעת דרגה |
8. | מתן תעודה |
9. | מתן תעודה |
10. | מתן תעודה |
11. | השגה על החלטת הממונה |
12. | ועדת השגה |
13. | קביעת דרגה בעקבות השגה |
14. | בקשה לשינוי דרגה |
15. | דרגה זמנית |
16. | ביטול דרגה |
17. | סמכויות הממונה |
18. | פרסום והטעיה |
19. | הצגת מחירים |
20. | ביטול |
21. | תחילה |
22. | הוראת מעבר |
23. | פרסום ראשון של הדירוג |
תוספת ראשונה | |
תוספת שנייה | |
תוספת שלישית3 | |
תוספת רביעית4 | |
תוספת חמישית4 | |
תוספת שישית4 |
תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשע”ג-2013 1 בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3(1)(ב), (4) ו–(5), 5, 11, 12(ג), 20 ו–24 לחוק שירותי תיירות, התשל”ו1976- (להלן - החוק), ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: |
1. |
2. |
3. (3) נציג ציבור מבין ארגון צרכנים שאישר שר המשפטים לפי סעיף 31(ג) לחוק הגנת הצרכן, התשמ”א1981-, הבקי בתחום המלונאות. (ב) לא יכהן כחבר בוועדה המייעצת מי שעלול להימצא, במישרין או בעקיפין, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו כחבר הוועדה לבין עניין אישי שלו או של קרובו, או תפקיד אחר שלו. (ג) חבר הוועדה המייעצת יימנע מהשתתפות בדיון ומהצבעה בישיבות הוועדה, אם הנושא הנדון עלול לגרום לו להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין כהונתו בוועדה לבין עניין אישי שלו או של קרובו, או תפקיד אחר שלו. (ד) הוועדה תייעץ לשר בעניין תקנות אלה, ובכלל זה תמליץ לו על שינויים באמות המידה; המלצה על שינויים באמות המידה תגבש הוועדה רק לאחר שנתנה הזדמנות לנוגעים בדבר להשמיע את עמדתם בנושא. (ה) הממונה ימסור לוועדה המייעצת אחת לשישה חודשים נתונים סטטיסטיים על אודות בקשות שהוגשו לקביעת דרגה לפי תקנות אלה, על מתן תעודות ועל סירוב לתתן. |
4. |
5. |
6. |
7. |
11. |
12. (ד) סדרי הדין שלפיהם תפעל ועדת ההשגה יהיו סדרי הדין של בית דין מינהלי, לפי חוק בתי דין מינהליים, התשנ”ב1992-. (ה) ועדת ההשגה רשאית לאשר את החלטת הממונה או לשנותה, בתנאים או בלעדיהם. |
13. |
14. |
15. (1) לבית מלון שברשותו היתר זמני לפי חוק רישוי עסקים, התשכ”ח1968- - עד תום תוקף ההיתר הזמני; (2) בעל בית המלון מגיש בקשה לחידוש הדרגה בתום המועד שנקבע לכך, עד תום שלושה חודשים מיום שפקע תוקף הדרגה שנקבעה לו; תוקף הדרגה הזמנית לא יעלה על שישה חודשים. (ב) תוקף דרגה זמנית יפקע עם קביעת דרגה לבית מלון על ידי הממונה, או בחלוף המועד שקבע הממונה לדרגה הזמנית, לפי המוקדם. |
16. |
17. (ג) החליטה ועדת ההשגה לבטל או להתלות את דרגת בית המלון, רשאי בעל בית המלון להגיש ערר בכתב על החלטה זו לשר, כאמור בסעיף 12 (ג) לחוק, בתוך שלושים ימים מיום קבלת ההודעה על החלטת ועדת ההשגה; הערר יהיה ערוך לפי הנוסח שבתוספת השישית בצירוף - (1) מסמך מאושר בידי עורך דין או רואה חשבון המעיד כי המבקש הוא בעל בית המלון או מי שבידו הניהול של בית המלון; (2) תעודת הדרגה שניתנה לבית המלון או החלטת הממונה בדבר קביעתה; (3) העתק החלטת ועדת ההשגה לבטל או להתלות את דרגת בית המלון. |
18. |
19. |
20. תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשס”א2001- (להלן - התקנות הקודמות) - בטלות ביום תחילתן של תקנות אלה. |
21. |
22. תעודת מלון רשום שניתנה לבית מלון על פי התקנות הקודמות תישאר בתוקף עד לקבלת דרגה לפי תקנות אלה, או עד 12 חודשים מיום תחילתן של תקנות אלה, לפי המוקדם. |
23. (תקנות 5, 10 ו-14) (תקנה 11) (תקנה 16) (תקנה 17) ה' בחשוון התשע"ג (21 באוקטובר 2012) סטס מיסז'ניקוב שר התיירות |