תאריך תצוגה: 03/01/2013
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. דרגות בתי מלון
3. ועדה מייעצת לדירוג
4. פעולת הוועדה המייעצת
5. בקשה לקביעת דרגה
6. מינוי בודק
7. קביעת דרגה
8. מתן תעודה
9. מתן תעודה
10. מתן תעודה
11. השגה על החלטת הממונה
12. ועדת השגה
13. קביעת דרגה בעקבות השגה
14. בקשה לשינוי דרגה
15. דרגה זמנית
16. ביטול דרגה
17. סמכויות הממונה
18. פרסום והטעיה
19. הצגת מחירים
20. ביטול
21. תחילה
22. הוראת מעבר
23. פרסום ראשון של הדירוג
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית3
תוספת רביעית4
תוספת חמישית4
תוספת שישית4

תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשע”ג-2013 1

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3(1)(ב), (4) ו–(5), 5, 11, 12(ג), 20 ו–24 לחוק שירותי תיירות, התשל”ו1976- (להלן - החוק), ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
"הוועדה המייעצת” - ועדה מייעצת לשר לעניין דירוג לפי תקנות אלה, כאמור בתקנה 3;
"הממונה” - מי שהשר מינה מבין עובדי משרדו לממונה על בתי מלון לעניין תקנות אלה;
"ועדת השגה” - ועדה לדיון בהשגת בית מלון על החלטת הממונה לפי תקנות אלה, כאמור בתקנה 12;
"עניין אישי” - לרבות עניין אישי של קרובו או עניין של גוף שחבר או קרובו מנהלים או עובדים אחראים בו, או עניין של גוף שיש לכל אחד מהם חלק בהון המניות שלו, בזכות לקבל רווחים, בזכות למנות מנהל או בזכות ההצבעה;
"קרוב” - בן זוג, הורה, ילד, אח או אחות, או אדם אחר הסמוך על שולחנו של חבר הוועדה המייעצת או ועדת השגה, וכן שותף, מעביד או עובד של חבר הוועדה;
"שירות” - לינה או לינה עם ארוחת בוקר;
"שירות נוסף” - ארוחת בוקר, חצי פנסיון, פנסיון מלא, ושירותים אחרים הניתנים בבית מלון;
"תעודה” - תעודה שניתנה לבית מלון שצוינה בה הדרגה שנקבעה לו על ידי הממונה, ערוכה לפי התוספת השנייה.
2.   
3.   
(ב) לא יכהן כחבר בוועדה המייעצת מי שעלול להימצא, במישרין או בעקיפין, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו כחבר הוועדה לבין עניין אישי שלו או של קרובו, או תפקיד אחר שלו.
(ג) חבר הוועדה המייעצת יימנע מהשתתפות בדיון ומהצבעה בישיבות הוועדה, אם הנושא הנדון עלול לגרום לו להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין כהונתו בוועדה לבין עניין אישי שלו או של קרובו, או תפקיד אחר שלו.
(ד) הוועדה תייעץ לשר בעניין תקנות אלה, ובכלל זה תמליץ לו על שינויים באמות המידה; המלצה על שינויים באמות המידה תגבש הוועדה רק לאחר שנתנה הזדמנות לנוגעים בדבר להשמיע את עמדתם בנושא.
(ה) הממונה ימסור לוועדה המייעצת אחת לשישה חודשים נתונים סטטיסטיים על אודות בקשות שהוגשו לקביעת דרגה לפי תקנות אלה, על מתן תעודות ועל סירוב לתתן.
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   9.   10.   
מתן תעודה
(א) נקבעה דרגה לבית מלון לפי תקנות 7, 10, 13 או 14, לפי העניין, יודיע הממונה לבעל בית המלון על הדרגה שנקבעה לו וישלח לו תעודה על הדרגה שנקבעה.
(ב) בעל בית המלון יציג את התעודה במקום בולט לעין בסמוך לדלפק הקבלה של בית המלון.

(א) תוקף דרגה שנקבעה כאמור, יהיה לתקופה של שלוש שנים.
(ב) בעל בית מלון ידווח לממונה על כל שינוי ברישיון העסק של בית המלון בתקופת תוקפה של דרגה.

(א) בעל בית מלון המעוניין בחידוש הדרגה בתום תקופת תוקפה, יגיש בקשה על כך לממונה לא יאוחר משלושה חודשים לפני תום תוקפה של הדרגה, לפי הטופס שבתוספת השלישית, ויצרף לבקשה -
(1) מסמך מאושר בידי עורך דין או רואה חשבון המעיד כי המבקש הוא בעלו או מנהלו של בית המלון;
(2) העתק רישיון העסק התקף של בית המלון.
(ב) בדיקת הבקשה וקביעת הדרגה יהיו כאמור בתקנה 7.
11.   
12.   
(ה) ועדת ההשגה רשאית לאשר את החלטת הממונה או לשנותה, בתנאים או בלעדיהם.
13.   
14.   
15.   
(1) לבית מלון שברשותו היתר זמני לפי חוק רישוי עסקים, התשכ”ח1968- - עד תום תוקף ההיתר הזמני;
(2) בעל בית המלון מגיש בקשה לחידוש הדרגה בתום המועד שנקבע לכך, עד תום שלושה חודשים מיום שפקע תוקף הדרגה שנקבעה לו; תוקף הדרגה הזמנית לא יעלה על שישה חודשים.
(ב) תוקף דרגה זמנית יפקע עם קביעת דרגה לבית מלון על ידי הממונה, או בחלוף המועד שקבע הממונה לדרגה הזמנית, לפי המוקדם.
16.   
17.   
(ג) החליטה ועדת ההשגה לבטל או להתלות את דרגת בית המלון, רשאי בעל בית המלון להגיש ערר בכתב על החלטה זו לשר, כאמור בסעיף 12 (ג) לחוק, בתוך שלושים ימים מיום קבלת ההודעה על החלטת ועדת ההשגה; הערר יהיה ערוך לפי הנוסח שבתוספת השישית בצירוף -
(1) מסמך מאושר בידי עורך דין או רואה חשבון המעיד כי המבקש הוא בעל בית המלון או מי שבידו הניהול של בית המלון;
(2) תעודת הדרגה שניתנה לבית המלון או החלטת הממונה בדבר קביעתה;
(3) העתק החלטת ועדת ההשגה לבטל או להתלות את דרגת בית המלון.
18.   
19.   
20.   
תקנות שירותי תיירות (בתי מלון), התשס”א2001- (להלן - התקנות הקודמות) - בטלות ביום תחילתן של תקנות אלה.
21.   
22.   
תעודת מלון רשום שניתנה לבית מלון על פי התקנות הקודמות תישאר בתוקף עד לקבלת דרגה לפי תקנות אלה, או עד 12 חודשים מיום תחילתן של תקנות אלה, לפי המוקדם.
23.   
(תקנות 5, 10 ו-14)
(תקנה 11)
(תקנה 16)
(תקנה 17)

ה' בחשוון התשע"ג (21 באוקטובר 2012)
סטס מיסז'ניקוב
שר התיירות
[1.] ק"ת 7207, התשע"ג (3.1.2013), עמ' 532.
[2.] דוגמת התעודה - הושמטה ע"י מערכת "דינים".
[3.] התוספת הכוללת טפסים שונים - הושמטה ע"י מערכת "דינים".
[4.] התוספת הכוללת טפסים שונים - הושמטה ע"י מערכת "דינים".

מפת מסמך

1. הגדרות
2. דרגות בתי מלון
3. ועדה מייעצת לדירוג
4. פעולת הוועדה המייעצת
5. בקשה לקביעת דרגה
6. מינוי בודק
7. קביעת דרגה
8. מתן תעודה
9. מתן תעודה
10. מתן תעודה
11. השגה על החלטת הממונה
12. ועדת השגה
13. קביעת דרגה בעקבות השגה
14. בקשה לשינוי דרגה
15. דרגה זמנית
16. ביטול דרגה
17. סמכויות הממונה
18. פרסום והטעיה
19. הצגת מחירים
20. ביטול
21. תחילה
22. הוראת מעבר
23. פרסום ראשון של הדירוג
תוספת ראשונה
תוספת שנייה
תוספת שלישית3
תוספת רביעית4
תוספת חמישית4
תוספת שישית4