תאריך תצוגה: 01/01/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. תנאים לזכאות להטבות
3. סוגי ההטבות
4. אחריות מפעיל טיסה ומארגן
5. סירוב להטיס נוסע בטיסה
6. טיסה שבוטלה
7. טיסה שהמריאה באיחור
8. טיסה שמועד המראתה הוקדם
9. שינוי בתנאי כרטיס הטיסה
10. הנפקת כרטיס טיסה לטיסה שמועדיה לא אושרו מראש
11. פיצויים לדוגמה
12. חישוב מרחקים
13. עדכון סכומים
14. חובות יידוע וגילויי
15. סיוע של נותן שירותי סוכנות נסיעות בקבלת הטבות
16. שמירת דינים
17. התניה לטובת הנוסע
18. תחולה על נוסע בטיסה פנים–ארצית
19. התיישנות
20. סייג לזכאות בשל קבלת הטבה לפי דין זר
21. שינוי התוספות
22. ביצוע ותקנות
23. תיקון חוק רישוי שירותי התעופה מס' 4
24. תחילת ותקנות ראשונות
25. טיסה שבוטלה - הוראת שעה
תוספת ראשונה10
תוספת שנייה
תוספת שלישית11

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב—2012 1

 
1.   
"הטבות" — כל אחד מאלה: השבת תמורה, כרטיס טיסה חלופי, פיצוי כספי ושירותי סיוע;
"השבת תמורה" — כמשמעותה בסעיף 3(א)(2);
"חבילת תיור" — צירוף של שני שירותי סוכנות נסיעות לפחות, ובהם הזמנה או מכירה של כרטיס טיסה;
"חניית ביניים" — שהות ביעד ביניים לשם טיסת המשך ליעד הסופי;
"טיסה" — טיסה הממריאה מתחומי מדינת ישראל או אליה, לרבות טיסה הכוללת חניית ביניים;
"טיסה שבוטלה" — כל אחת מאלה, ואולם לא יראו שינוי במספר הטיסה כשלעצמו כטיסה שבוטלה:
(1) טיסה שלא התקיימה;
(2) טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או באיחור שנקבע לפי סעיף 6(ח);
"יעד סופי" — היעד הנקוב בכרטיס הטיסה בטיסה ישירה, או — בטיסה הכוללת חניית ביניים — היעד האחרון הנקוב בכרטיס הטיסה;
"כרטיס טיסה" — אישור בדבר התחייבות להטיס נוסע שהנפיק מפעיל טיסה, מארגן או מי שהסמיכו לכך, אף אם האישור הונפק כחלק מחבילת תיור; לעניין זה, "אישור" — לרבות במסר אלקטרוני;
"כרטיס טיסה חלופי" — כמשמעותו בסעיף 3(א)(3);
"מארגן" — אדם השוכר קיבולת בכלי טיס, כולה או חלקה, להובלת נוסעים וכבודתם, לצורך מכירתה לאחרים;
"מפעיל טיסה" — מפעיל כלי טיס לשם הובלת נוסעים וכבודתם, בתמורה, ממדינת ישראל, אליה או בשטחה;
"נותן שירותי סוכנות נסיעות" — מי שנותן בתמורה, או שלא בתמורה אך דרך קבע, שירות משירותי סוכנות נסיעות;
"פיצוי כספי" — כמשמעותו בסעיף 3(א)(4) או (5), לפי העניין;
"עילה מזכה" — עילה המזכה נוסע בקבלת הטבות כאמור בסעיפים 5 עד 9;
"רשות שדות התעופה" — רשות שדות התעופה שהוקמה לפי חוק רשות שדות התעופה, התשל"ז-1977;
"שירותי סוכנות נסיעות" — כהגדרתם בחוק שירותי תיירות, התשל"ו-1976;
"שירותי סיוע" — שירותים לנוסע המנויים בסעיף 3(א)(1);
"השר" — שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים.
2.   
(א) נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמתקיימת לגביה עילה מזכה, זכאי להטבות, כולן או חלקן, אם התייצב במועד בדלפק הבידוק ((Check-in Counter של מפעיל הטיסה בשדה התעופה, ואם לא הוקצה דלפק בידוק כאמור לאותה טיסה — התייצב במועד לפני אדם שמונה מטעם מפעיל הטיסה לפי סעיף 8ג(א1) לחוק רישוי שירותי התעופה, התשכ"ג-1963, ואולם נוסע אינו מחויב להתייצב במועד כאמור, אם הטיסה בוטלה; בסעיף קטן זה, "התייצבות במועד" — התייצבות במועד שנקבע לכך והובא לידיעת הנוסע על ידי מפעיל הטיסה, המארגן או נותן שירותי סוכנות נסיעות, ובלבד שהנוסע לא יידרש להתייצב יותר משלוש שעות לפני המועד המתוכנן להמראת הטיסה, ואם לא נקבע מועד כאמור — 90 דקות לפחות לפני מועד ההמראה האמור.
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), נוסע לא יהיה זכאי להטבות —
(1) אם קיבל הודעה מאת מפעיל הטיסה, המארגן או נותן שירותי סוכנות נסיעות בדבר העברתו לטיסה אחרת מזו שאליה הונפק לו כרטיס הטיסה, והוא הגיע ליעדו הסופי במועד שהיה נקוב בכרטיס הטיסה המקורי;
(2) אם קיבל את כרטיס הטיסה בלא תשלום או אם כרטיס הטיסה נרכש בתעריף מיוחד שלא ניתן לציבור במישרין או בעקיפין, אלא אם כן הכרטיס הונפק לו מתוקף חברותו בתכנית למתן הטבות של מפעיל טיסה או מארגן.
3.   
(2)2 השבת תמורה בסכום ששולם בעד כרטיס טיסה, לרבות כל תשלום ששולם בעד כרטיס הטיסה, ובכלל זה אגרות, היטלים, מסים ותשלומי חובה אחרים, והכל בכפוף להוראות סעיף קטן (ב); מפעיל טיסה או מארגן ישיב לנוסע את התמורה בתוך 21 ימים מהיום שהנוסע או נותן שירות סוכנות הנסיעות כאמור בסעיף 15, לפי העניין, פנה אליו בכתב;
(3) כרטיס טיסה חלופי ליעד הסופי של הנוסע, בתנאים הדומים ככל האפשר לתנאי כרטיס הטיסה המקורי שהונפק לו ובמועד המוקדם ביותר שניתן, או במועד מאוחר יותר בתיאום עם הנוסע, ובכפוף לקיומם של מקומות פנויים בטיסה;
(4) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה; מפעיל טיסה או מארגן ישלם את הפיצוי האמור לנוסע בתוך 45 ימים מהיום שהנוסע או נותן שירותי סוכנות הנסיעות כאמור בסעיף 15, לפי העניין, פנה אליו בכתב; הפיצוי ישולם במזומן, בהעברה בנקאית או בהמחאה, ואם הסכים לכך הנוסע במפורש ובכתב — בהמחאות נוסעים או באמצעי תשלום אחר כפי שהוסכם עמו;
(5) פיצוי כספי בשל שינוי בתנאי כרטיס הטיסה, כאמור בתוספת השנייה; מפעיל טיסה או מארגן ישלם את הפיצוי האמור לנוסע בתוך 21 ימים ממועד הטיסה, במזומן, בהעברה בנקאית או בהמחאה, ואם הסכים לכך הנוסע במפורש ובכתב — בהמחאות נוסעים או באמצעי תשלום אחר כפי שהוסכם עמו.
(ב) לעניין השבת תמורה —
(1) נרכש כרטיס טיסה לטיסה הכוללת חניית ביניים אשר מופעלת על ידי אותו מפעיל טיסה, והתקיימה עילה מזכה בקטע מהטיס — יהיה הנוסע זכאי לקבל את מלוא התמורה ששולמה בעד כרטיס הטיסה גם אם קטע מהטיסה התקיים בפועל ובלבד שהנוסע לא הגיע ליעד הסופי; הגיע הנוסע ליעד הביניים בטיסה כאמור והחליט שלא לטוס ליעדו הסופי המקורי עקב העילה המזכה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל הטיסה, בלא תמורה, גם כרטיס טיסה בחזרה לנקודת המוצא, נוסף על השבת התמורה;
(2) נרכש כרטיס טיסה הלוך ושוב, לרבות כרטיס טיסה הלוך ושוב לטיסה הכוללת חניית ביניים, והתקיימה עילה מזכה בטיסה הלוך מנקודת המוצא — יהיה הנוסע זכאי לקבל את מלוא התמורה ששולמה בעד כרטיס הטיסה; התקיימה עילה מזכה בטיסה בחזרה מהיעד לנקודת המוצא — יהיה הנוסע זכאי לקבל את מחצית התמורה ששולמה בעד כרטיס הטיסה; לעניין כרטיס טיסה כאמור לטיסה הכוללת חניית ביניים — התקיימה העילה המזכה בטיסה הלוך, והנוסע הגיע ליעד הביניים, ובשל העילה המזכה החליט שלא לטוס ליעדו הסופי המקורי עקב העילה המזכה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל הטיסה, בלא תמורה, גם כרטיס טיסה בחזרה לנקודת המוצא, נוסף על השבת התמורה;
(3) הונפק לנוסע כרטיס טיסה כחלק מחבילת תיור, יחושב מחירו, בהתאם למרחק הטיסה שהתקיימה בה עילה מזכה, לסוג הטיסה ולסוג מחלקת השירות שבה טס הנוסע בטיסה, הכל כמפורט בתוספת השלישית, אלא אם כן הוכח כי שולם סכום אחר בעד כרטיס הטיסה;
(4) בכפוף להוראות פסקאות (1) ו–(2), נוסע לא יהיה זכאי להשבת תמורה אם בחר לקבל כרטיס טיסה חלופי או אם בחר לטוס בטיסה שהתקיימה בה עילה מזכה, ובלבד שאם הוצע לו כרטיס טיסה לטיסה משדה תעופה אחר והוא קיבל הצעה זו — יהיה זכאי גם להחזר ההוצאות בשל הסעה לאותו שדה תעופה.
(ג) בסעיף קטן (ב) —
"חניית ביניים" — שהות ביעד ביניים, במשך 24 שעות לכל היותר, לשם טיסת המשך ליעד הסופי;
"כרטיס טיסה הלוך ושוב" — כרטיס טיסה לטיסה הממריאה מנקודת מוצא ליעד מסוים וכן לטיסה מאותו יעד בחזרה לנקודת המוצא, ובלבד שהטיסות מופעלות על ידי אותו מפעיל טיסה;
"מפעיל טיסה" — מפעיל הטיסה שהנפיק את כרטיס הטיסה, לרבות מארגן או מי מטעמם.
4.   
5.   
(ג)3 על אף האמור בסעיף קטן (ב), מפעיל טיסה או מארגן שהציע לנוסע כרטיס טיסה חלופי, והנוסע קיבל הצעה זו, רשאי להפחית במחצית את סכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו לפי הוראות אותו סעיף קטן, למעט בנסיבות כאמור בסעיף 6(ד), ובלבד שהאיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי של הנוסע לעומת המועד המקורי לנחיתה באותו יעד הוא כמפורט להלן:
(1) עד ארבע שעות — אם מרחק הטיסה אינו עולה על 2,000 ק"מ;
(2) עד חמש שעות — אם מרחק הטיסה עולה על 2,000 ק"מ ואינו עולה על 4,500 ק"מ;
(3) עד שש שעות — אם מרחק הטיסה עולה על 4,500 ק"מ.
(ד) הוראות סעיף זה לא יחולו אם בשל טעמי ביטחון, מצב בריאותו של הנוסע או בשל חשש לפגיעה בבטיחות הטיסה, לא ניתן להטיס את הנוסע בטיסה, או אם אין בידיו מסמכי נסיעה נאותים.
(ה) על אף הוראות סעיף קטן (ד), נוסע יהיה זכאי לקבל ממפעיל טיסה או ממארגן שסירב להטיסו בשל טעמי ביטחון כאמור באותו סעיף קטן, פיצוי כספי לפי סעיף קטן (ב), ובלבד שהתקיימו בו כל אלה:
(1) הוא הגיע לשדה התעופה שלוש שעות לפחות לפני מועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה או מועד הטיסה המתוכנן;
(2) הוא שיתף פעולה בבדיקה הביטחונית שנערכה לגביו, ובתום הבדיקה נמצא כי ניתן להטיסו;
(3) מסמכי הנסיעה שלו תקינים.
6. 4
טיסה שבוטלה

[תיקונים: התש"ף, התש"ף (מס' 2)]
(א)נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שבוטלה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל טיסה או מהמארגן הטבות אלה:
(1) שירותי סיוע;
(2) השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע;
(3) פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה.
(ב)4 מפעיל טיסה או מארגן שהציע לנוסע כרטיס טיסה חלופי כאמור בסעיף קטן (א)(2), והנוסע קיבל הצעה זו, רשאי להפחית במחצית את סכום הפיצוי הכספי שהנוסע זכאי לו לפי הוראות סעיף קטן (א)(3), ובלבד שהאיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי של הנוסע לעומת המועד המקורי לנחיתה באותו יעד הוא כמפורט להלן:
(1) עד שעתיים — אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 2,000 ק"מ;
(2) עד שלוש שעות — אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 4,500 ק"מ;
(3) עד ארבע שעות — אם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ.
(ג)5 על אף האמור בסעיף קטן (א), נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה, אם מפעיל הטיסה או המארגן הוכיח כי הנוסע קיבל ממפעיל הטיסה, מהמארגן או מנותן שירותי סוכנות הנסיעות הודעה על כך —
(1) 14 ימים לפחות לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה;
(2) בין שבעה ל–14 ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, ומפעיל הטיסה או המארגן הציע לו טיסה חלופית שמועד המראתה הוא לכל היותר שעתיים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה המקורי, ומועד נחיתתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר מארבע שעות לאחר המועד המקורי לנחיתה באותו יעד;
(3) פחות משבעה ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, ומפעיל הטיסה או המארגן הציע לו טיסה חלופית שמועד המראתה הוא לכל היותר שעה לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה המקורי, ומועד נחיתתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר משעתיים מהמועד המקורי לנחיתה באותו יעד.
(ד)5 הוראות סעיף קטן (ג) לא יחולו אם הנוסע סירב לטוס בטיסה חלופית שהוצעה לו בשל כך שההצעה לא ניתנה לאדם המצטרף אליו לטיסה לפי הודעת הנוסע, או משום שנבצר מהנוסע לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, דת או מגבלה רפואית.
(ה)5 בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (ג), נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה, אם מפעיל הטיסה או המארגן הוכיח כי התקיים אחד מאלה:
(1) הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו, וגם אם היה עושה כל אשר ביכולתו — לא היה יכול למנוע את ביטולה בשל אותן נסיבות;
(2) הטיסה בוטלה בשל שביתה או השבתה מוגנות;
(3) הטיסה בוטלה כדי להימנע מחילול שבת או חג.
(ו) מפעיל טיסה או מארגן המודיע לנוסע על טיסה שבוטלה יציג לפניו חלופות להגעה ליעד הסופי.
(ז) חובת ההוכחה בדבר מתן ההודעה לנוסע על טיסה שבוטלה תחול על מפעיל הטיסה או על המארגן.
(ח) השר, בהסכמת שר התעשייה המסחר והתעסוקה, רשאי להגדיל או להפחית את מספר השעות הנקוב בהגדרה "טיסה שבוטלה", ובלבד שלא ישנה את מספר השעות ביותר מארבע שעות לעומת המספר הנקוב כאמור; הפחית השר את מספר השעות, יקבע הוראות התאמה לעניין הטבות בשל טיסה שהמריאה באיחור.
7.   
8.   
9.   
10.   
11. 7
פיצויים לדוגמה
(א) בית המשפט רשאי לפסוק לנוסע שהונפק לו כרטיס טיסה פיצויים שאינם תלויים בנזק (בסעיף זה — פיצויים לדוגמה), בסכום שלא יעלה על 11,540 שקלים חדשים, אם מצא כי נעשה ביודעין אחד מאלה:
(1) מפעיל טיסה או מארגן —
(א) לא נתן הטבות לנוסע שסירב להטיסו, בניגוד להוראות סעיף 5;
(ב) לא נתן הטבות לנוסע שטיסתו בוטלה, בניגוד להוראות סעיף 6;
(ג) לא נתן הטבות לנוסע שטיסתו המריאה באיחור, בניגוד להוראות סעיף 7;
(ד) לא נתן הטבות לנוסע שמועד ההמראה של טיסתו הוקדם, בניגוד להוראות סעיף 8;
(ה) לא נתן פיצוי כספי בשל שינוי בתנאי כרטיס הטיסה כאמור בתוספת השנייה, לנוסע שהועבר למחלקה ברמה נמוכה יותר מזו הנקובה בכרטיס הטיסה שלו, בניגוד להוראות סעיף 9(ב);
(2) מפעיל טיסה, מארגן או מי שהסמיכו לכך הנפיק לנוסע כרטיס טיסה שמועד הטיסה הנקוב בו אינו המועד שרשות שדות התעופה אישרה מראש, ובשל כך הטיסה לא היתה אמורה להמריא במועד הנקוב כאמור, בניגוד להוראות סעיף 10, והיא בוטלה או המריאה בפער העולה על שעתיים מהמועד הנקוב באותו כרטיס טיסה.
(ב) בבואו לקבוע את גובה הפיצויים לדוגמה, יתחשב בית המשפט, בין השאר, בשיקולים המפורטים להלן, ולא יתחשב בגובה הנזק שנגרם לנוסע עקב ביטול הטיסה או השינוי במועד המראתה או בתנאיה:
(1) אכיפת החוק והרתעה מפני הפרתו;
(2) עידוד הנוסע למימוש זכויותיו;
(3) היות ההפרה הפרה חוזרת;
(4) חומרת ההפרה ונסיבותיה;
(5) שווייה הכספי של העסקה שבקשר אליה בוצעה ההפרה.
(ג) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מזכותו של נוסע להטבות בשל אותה הפרה.
12.   
13.   
14.   
חובות יידוע וגילויי
(א) (1) מפעיל טיסה או מארגן יציג במקום שבו הוא מקבל קהל, מודעה המפרטת את זכות הנוסע להטבות במקרה של סירוב להטיסו בטיסה, עיכוב טיסה, הקדמת טיסה או ביטולה (בסעיף זה — מידע לנוסע), במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות.
(2) מפעיל טיסה, מארגן ונותן שירותי סוכנות נסיעות המציעים כרטיסי טיסה למכירה יפרסמו מידע לנוסע באתרי האינטרנט שלהם, אם קיימים, באופן בולט.
(3) בעל רישיון להפעלת שדה תעופה לפי חוק הטיס, התשע"א-2011, יציב בכל שדה תעופה שהוא מפעיל שילוט המציג מידע לנוסע, במקום הנראה לעין באותיות ברורות וקריאות.
(4) השר רשאי לקבוע הוראות לעניין מידע לנוסע, ובכלל זה לעניין נוסח המודעות והשילוט כאמור בסעיף קטן זה.
(ב) נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה לטיסה שמתקיימת לגביה עילה מזכה, זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או מהמארגן מסמך המפרט את זכותו להטבות.
(ג) מפעיל טיסה או מארגן המנפיק לנוסע כרטיס טיסה, ימסור לו פרטים בדבר מקום הימצאו בשדה התעופה של מי שמונה לפי הוראות סעיף 8ג(א1) לחוק רישוי שירותי התעופה, התשכ"ג—1963, לשם סיוע לנוסעים לממש את זכויותיהם בהתאם להוראות חוק זה ובדבר דרכי ההתקשרות עמו; החובה למסור פרטים כאמור תחול גם על נותן שירותי סוכנות נסיעות שמוכר לנוסע כרטיס טיסה, ובלבד שקיבל את הפרטים ממפעיל טיסה או מהמארגן.
15.   
(ב)8 נותן שירותי סוכנות נסיעות שקיבל ממפעיל טיסה או ממארגן תשלום בעד הטבה שנוסע זכאי לה (בסעיף קטן זה - תשלום), יעביר לנוסע את התשלום בתוך 15 ימי עסקים ממועד קבלתו, ואם קיבל את התשלום לפני יום כ"ט בכסלו התשפ"א (15 בדצמבר 2020) - יעביר אותו לנוסע בתוך 15 ימי עסקים מהמועד האמור; נותן שירותי סוכנות הנסיעות רשאי להפחית מהתשלום סכום עבור שירותיו שהוסכם עליו עם הנוסע במועד רכישת כרטיס הטיסה.
16.   
17.   
18. 9
תחולה על נוסע בטיסה פנים–ארצית

(תיקון התש"ף)
הוראות חוק זה יחולו, בשינויים המחויבים, גם על נוסע בטיסה שנקודת המוצא והיעד הסופי שלה נמצאים בשטח מדינת ישראל, ואולם לא יינתן פיצוי כספי לנוסע כאמור אלא לפי הוראות שקבע השר; בתקנות לפי סעיף זה רשאי השר לקבוע בין השאר נסיבות שבהן לא יינתן פיצוי כאמור.
19.   
20.   
21.   
22.   
23.   
(1) בסעיף 6, במקום "טיסות" יבוא "הפעלות";
(2) בסעיף 8, בכל מקום, במקום "שר התחבורה" יבוא "השר";
(3) בסעיף 8ג, אחרי סעיף קטן (א) יבוא:
"(א1) (1) המנהל לא ייתן היתר הפעלה, אלא אם כן התחייב מבקש ההיתר למנות אדם מטעמו לשם סיוע לנוסעים לממש את זכויותיהם בהתאם להוראות חוק פיצוי וסיוע, בכל טיסה שהוא מפעיל, שיהיה נוכח בשדה התעופה שלוש שעות לפחות לפני מועד ההמראה המתוכנן של הטיסה, ועד תום 30 דקות לאחר המראתה.
(2) החובה למנות אדם לפי הוראות פסקה (1) תחול גם בשדה תעופה מחוץ לישראל, לגבי טיסה לישראל, ובלבד שהונפק לנוסע כרטיס טיסה הלוך ושוב לטיסה מישראל ואליה, לרבות טיסה הכוללת חניית ביניים.
(3) בסעיף קטן זה —
"חניית ביניים" ו"נותן שירותי סוכנות נסיעות" — כהגדרתם בחוק פיצוי וסיוע;
"כרטיס טיסה הלוך ושוב" — כהגדרתו בסעיף 3(ג) לחוק פיצוי וסיוע"
24.   
25.   
(סעיף 3(א)(4))
פיצוי כספי
מרחק הטיסה (בק"מ)
הסכום (בשקלים חדשים)
עד 2,000
1,440
עד 4,500
2,310
מעל 4,500
3,460
(סעיף 3(ב)(3))
מחיר כרטיס טיסה שהונפק כחלק מחבילת תיור
 
מרחק הטיסה בכיוון אחד (בק"מ)
מרחק הטיסה בכיוון אחד (בק"מ)
מרחק הטיסה בכיוון אחד (בק"מ)
 
עד 2,000
עד 4,500
מעל 4,500
סוג הטיסה וסוג מחלקת השירות
מחיר (בשקלים חדשים)
מחיר (בשקלים חדשים)
מחיר (בשקלים חדשים)
טיסת שכר או טיסה סדירה במחלקת תיירים
870
1,730
2,880
טיסה סדירה במחלקת עסקים
2,310
4,040
7,210
טיסה סדירה במחלקה ראשונה
4,620
8,080
14,420
 
בנימין נתניהו
 
ישראל כץ
 
ראש הממשלה
 
שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים
שמעון פרס
 
ראובן ריבלין
 
נשיא המדינה
 
יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 2360, התשע"ב (29.5.2012), עמ' 414. הצ"ח - כנסת 413, התשע"ב, עמ' 6.
תיקונים:ס"ח 2826, התש"ף (14.7.2020), עמ' 224. הצ"ח - ממשלה 1300, התש"ף, עמ' 50. הוראות התיקון יחולו גם על טיסה שמועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה שהונפק לגביה קדם ליום 1.3.20, ובלבד שהטיסה הייתה מיעד שבמועד ההמראה האמור חלה על חוזר ממנו חובת בידוד בית לפי צו בידוד בית או שהטיסה הייתה ליעד כאמור; בסעיף זה, "צו בידוד בית" - צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה), התש"ף-2020 כפי שתוקן מעת לעת;
ס"ח 2841, התש"ף (13.8.2020), עמ' 376 [התש"ף (מס' 2)];
ס"ח 2877, התשפ"א (14.12.2020), עמ' 138.
[2.] בתקופה שמיום 1.3.20 עד 31.3.21 יראו כאילו בסעיף 3(א)(2), במקום "21 ימים מהיום שהנוסע או נותן שירות סוכנות הנסיעות כאמור בסעיף 15, לפי העניין, פנה אליו בכתב" יבוא "90 ימים מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה, או עד כ"ד באב התש"ף (14 באוגוסט 2020), לפי המאוחר". בתיקון התש"ף (מס' 2) נקבע כי על אף האמור לעיל - מפעיל טיסה או מארגן שמחזור ההכנסות שלו ברבעון השני של שנת 2020 ירד בשיעור של 70 אחוזים לפחות לעומת מחזור ההכנסות שלו ברבעון השני של שנת 2019, ישיב לנוסע את התמורה בתוך 90 ימים מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה או עד 1.10.2020, לפי המאוחר, ובלבד שהודיע בכתב למנהל רשות התעופה האזרחית, על ירידה בהכנסות כאמור, עד יום 14.8.2020 מפעיל טיסה או מארגן שהודיע כאמור לעיל יפרסם באתר האינטרנט שלו, במקום בולט, הודעה על דחיית המועד להשבת התמורה בשל הירידה במחזור הכנסותיו; רשות התעופה האזרחית תפרסם באתר האינטרנט שלה את רשימת מפעילי הטיסה והמארגנים שמסרו הודעה על ירידה במחזור הכנסותיהם ושהמועד להשבת התמורה לגביהם נדחה בשל כך (תיקון התש"ף, כפי שהוארך בק"ת 8711, התש"ף, עמ' 2076, בק"ת 8845, התשפ"א, עמ' 248, בק"ת 8949, התשפ"א, עמ' 694, ובק"ת 9039, התשפ"א, עמ' 1268). בתיקון התשפ"א נקבע כי לענין טיסה שמועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה שהונפק לגביה הוא מיום 15.12.20 ואילך, יראו כאילו בסעיף 3(א)(2) במקום "21 ימים מהיום שהנוסע או נותן שירות סוכנות הנסיעות כאמור בסעיף 15, לפי העניין, פנה אליו בכתב" יבוא "30 ימים מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה;", וכל האמור לעיל מתיקון התש"ף (מס' 2) - לא יחול.
[3.] בתקופה שמיום 1.3.20 עד 31.3.21 יראו כאילו בסעיף 5(ג), אחרי "כאמור בסעיף 6(ד)" יבוא "כנוסחו ערב תחילתה של הוראת השעה" (תיקון התש"ף, כפי שהוארך בק"ת 8711, התש"ף, עמ' 2076, בק"ת 8845, התשפ"א, עמ' 248, בק"ת 8949, התשפ"א, עמ' 694, ובק"ת 9039, התשפ"א, עמ' 1268).
[4.] נוסח סעיפים 6(א) עד (ה) כפי שחל בתקופה שמיום 1.3.20 עד יום 31.3.21 מופיע בסוף מסמך זה.
[5.] נוסח סעיפים 6(א) עד (ה) כפי שחל בתקופה שמיום 1.3.20 עד יום 31.3.21 מופיע בסוף מסמך זה.
[6.] בתקופה שמיום 1.3.20 עד יום 31.3.21 פסקה 8(ב)(1) - לא תיקרא (תיקון התש"ף, כפי שהוארך בק"ת 8711, התש"ף, עמ' 2076, בק"ת 8845, התשפ"א, עמ' 248, בק"ת 8949, התשפ"א, עמ' 694, ובק"ת 9039, התשפ"א, עמ' 1268).
[7.] סכום הפיצוי בסעיף 11(א) עודכן לאחרונה בי"פ 12021, התשפ"ד, עמ' 3254, החל ביום 1.1.2024.
[8.] ס"ק 15(ב) חל בתקופה שמיום 1.3.20 עד יום 31.12.20 (תיקון התש"ף והתשפ"א).
[9.] בתקופה שמיום 1.3.20 עד יום 31.3.21, בסעיף 18, במקום הסיפה החל במילים "ואולם לא יינתן" יבוא "ואולם לא יינתן פיצוי כספי לנוסע כאמור, על אף כל הוראה שקבע השר לפני יום תחילתה של הוראת השעה." (תיקון התש"ף, כפי שהוארך בק"ת 8711, התש"ף, עמ' 2076, בק"ת 8845, התשפ"א, עמ' 248, בק"ת 8949, התשפ"א, עמ' 694, ובק"ת 9039, התשפ"א, עמ' 1268).
[10.] הסכומים בתוספת הראשונה לחוק התעדכנו לאחרונה בי"פ 12021, התשפ"ד, עמ' 3255, החל ביום 1.1.2024.
[11.] הסכומים הנקובים בתוספת השלישית עודכנו לאחרונה בי"פ 12021, התשפ"ד, עמ' 3254, החל ביום 1.1.2024.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. תנאים לזכאות להטבות
3. סוגי ההטבות
4. אחריות מפעיל טיסה ומארגן
5. סירוב להטיס נוסע בטיסה
6. טיסה שבוטלה
7. טיסה שהמריאה באיחור
8. טיסה שמועד המראתה הוקדם
9. שינוי בתנאי כרטיס הטיסה
10. הנפקת כרטיס טיסה לטיסה שמועדיה לא אושרו מראש
11. פיצויים לדוגמה
12. חישוב מרחקים
13. עדכון סכומים
14. חובות יידוע וגילויי
15. סיוע של נותן שירותי סוכנות נסיעות בקבלת הטבות
16. שמירת דינים
17. התניה לטובת הנוסע
18. תחולה על נוסע בטיסה פנים–ארצית
19. התיישנות
20. סייג לזכאות בשל קבלת הטבה לפי דין זר
21. שינוי התוספות
22. ביצוע ותקנות
23. תיקון חוק רישוי שירותי התעופה מס' 4
24. תחילת ותקנות ראשונות
25. טיסה שבוטלה - הוראת שעה
תוספת ראשונה10
תוספת שנייה
תוספת שלישית11