תאריך תצוגה: 03/08/2023
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הקמת המועצה
1א. הגדרות
2. המועצה - תאגיד
3. המועצה - גוף מבוקר
4. הרכב המועצה
4א. תקופת כהונה
4ב. הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה
4ג. תוקף פעולות
4ד. ניגוד עניינים
4ה. גמול והחזר הוצאות
4ו. החלת דינים על חברי המועצה
5. סדרי עבודתה של המועצה
5א. ועדת הביקורת
6. עובדי המועצה והמנהל הכללי
7. תקציב
8. עריכת הימורים
8א. ביצוע עבודות
8א1. הגבלת פרסומות
8ב. קיום הימורים לפי תכנית הימורים של מפעיל זר
8ג. הכספים לציבור
9. יתרת ההכנסות
9א. העברת יתרת מזומנים למדינה
9ב. תמיכה בגופי ספורט - הוראת שעה
10. פטור מתשלומי חובה
10א. איסור מכירת כרטיסי הימורים לקטינים
10ב. אמצעי זיהוי ומניעת הלבנת הון
10ג. מינוי אחראי איסור הלבנת הון וממונה אבטחת מידע
11. אי-תחולה
14-12. אי-תחולה
15. ביטול תקפם של היתרים
17. ביצוע ותקנות

חוק להסדר ההימורים בספורט, התשכ"ז-1967 1

 
1.   
1א.   
"גופי ספורט" - התאחדות או איגוד ספורט, כהגדרתם בחוק הספורט או מינהלת ספורט;
"דוחות כספיים" - מאזן, דוח רווח והפסד ודוח על תזרימי מזומנים, לרבות הביאורים להם;
"הוצאות פרסום" - כל הוצאה שמוציאה המועצה על פרסום, יחסי ציבור, תדמית, דוברות ושיווק, בכל אמצעי שהוא, למעט הוצאות שמוציאה המועצה במסגרת הסכמים עם גופי ספורט ולמעט הוצאות על שכר עובדי המועצה;
_________________
"הכנסות אחרות" - כל סכום שהמועצה מדווחת עליו כהכנסה בדוחות הכספיים, שאינו כלול במחזור המועצה או בהכנסות מימון;
"הכנסות מימון" - הכנסות מריבית או מהפרשי הצמדה וכן רווח מהשקעות;
"הסכמים עם גופי ספורט" - הסכמים בין המועצה לבין גוף ספורט, לרבות הסכמים כאמור שגם כלל אגודות הספורט בליגה מסוימת הן צד להם;
"הצעת התקציב" - כמשמעותה בסעיף 7(ב);
"יתרת הכנסות" - מחזור המועצה, בניכוי התשלומים לזוכים והוצאות המועצה ובתוספת הרזרבה להתייקרויות, הכנסות מימון והכנסות אחרות;
"המועצה הלאומית לספורט" - המועצה שהוקמה לפי סעיף 17א לחוק הספורט;
"המועצה הלאומית לספורט" - (נמחקה);
"מחזור המועצה" - כלל תקבולי המועצה בשנה מעריכת הימורים לפי חוק זה;
"מינהלת ספורט" - גוף האמון על הסדרת הארגון, הפיתוח והניהול של הליגות הבכירות בענף ספורט, כליגה תחרותית מקצוענית ומסחרית;
"המנהל הכללי" - המנהל הכללי של המועצה שמונה לפי סעיף 6(ג);
"משחקים באחריות" - מדיניות אשר מטרתה לקדם הימורים תוך מזעור הנזק הנלווה לחברה ובכלל זה לקבוצות פגיעות ובהתייחס להשפעת הימורים על מגוון היבטים חברתיים, לרבות צמצום תופעת ההתמכרות להימורים, על בסיס מחויבות לתקנים בין-לאומיים בנושא;
"סך הכספים לציבור" - הסכום המתקבל מצירוף יתרת ההכנסות והתשלומים לזוכים;
"פרסומת" - פרסומת בעל פה, בכתב, בדפוס או באמצעים אלקטרוניים, המיועדת או הזמינה לציבור;
"שידור" - העברה קווית או אלחוטית, של תכנים, לציבור, ובכלל זה אספקה על גבי רשת האינטרנט;
"תשלומים לזוכים" - סך הכספים המיועדים לתשלום לזוכים בתכניות הימורים;
"השר" - שר התרבות והספורט.
2.   
3.   
4.   
(ב) השר ימנה, מקרב חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, את יושב ראש המועצה ואת סגן יושב ראש המועצה; על מינוי סגן יושב ראש המועצה יחולו הוראות סעיף 16א2(א) לחוק החברות הממשלתיות, והוא יכהן כיושב ראש ועדת משנה לנושאי כספים שתמנה המועצה בהתאם להוראות סעיף 5(ג).
(ג) הודעה על מינוי המועצה והרכבה תפורסם באתר האינטרנט של משרד התרבות והספורט.
(ד) (בוטל).
(ה) לא ימונה לחבר המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת אשר מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה, או שהוגשו נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור, וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו.
4א.   
תקופת כהונה

(תיקון התשפ"ג)
(א) (1) תקופת כהונתו של חבר המועצה, למעט המנהל הכללי של משרד התרבות והספורט, אם מונה, תהיה שלוש שנים.
(2) הגורם הממנה כאמור בפסקאות (1) עד (3) שבסעיף 4(א), רשאי להאריך את תקופת הכהונה של חבר המועצה שמינה לפי אותה פסקה לתקופת כהונה נוספת, אחת או יותר.
(3) השר, לאחר התייעצות עם המועצה הלאומית לספורט, רשאי להאריך את תקופת הכהונה של חבר המועצה כאמור בסעיף 4(א)(4) לשתי תקופות כהונה נוספות, לכל היותר.
(ב) חבר המועצה שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר במקומו או עד למינויו מחדש, לפי העניין, לתקופת כהונה נוספת שלא תעלה על שישה חודשים.
(ג) (1) נבצר מיושב ראש המועצה למלא את תפקידו באופן זמני, ימנה לו השר, בהקדם האפשרי, ממלא מקום מקרב חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים.
(2) נוכח השר כי נבצר מיושב ראש המועצה או מחבר המועצה למלא את תפקידו באופן זמני לתקופה הנמשכת או העלולה להימשך מעל שישה חודשים, רשאי השר, שר האוצר או שר הרווחה והביטחון החברתי, לפי העניין, למנות לו ממלא מקום לפי הוראות סעיף 4.
4ב.   
4ג.   
4ד.   
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"ניגוד עניינים", של חבר המועצה - ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו במועצה ובין עניין אישי או תפקיד אחר, שלו או של קרובו;
"קרוב", של חבר המועצה - כל אחד מאלה:
(1) בן משפחה של חבר המועצה;
(2) אדם שלחבר המועצה יש עניין במצבו הכלכלי;
(3) תאגיד שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו;
(4) גוף שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו.
(ב) לא ימונה לחבר המועצה ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו במועצה.
(ג) חבר המועצה לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים.
(ד) נודע לחבר המועצה כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיף קטן (ב) או (ג), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש המועצה; היה חבר המועצה האמור היושב ראש - יודע על כך לשר.
4ה.   
4ו.   
5.   
5א.   
6.   
(2) פקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971 - ההוראות הנוגעות לתעודת עובד הציבור.
(ג) המועצה, באישור השר, לאחר שקיימה הליך לאיתור מועמדים, תמנה מנהל כללי למועצה.
(ד) תקופת כהונתו של המנהל הכללי תהיה חמש שנים, וניתן לשוב ולמנותו, בדרך האמורה בסעיף קטן (ג), למעט לעניין ההליך לאיתור מועמדים, לתקופת כהונה נוספת אחת בלבד.
(ה) המועצה תקבע את הכישורים המקצועיים הנדרשים מסגן מנהל כללי לענייני כספים התואמים את פעילות המועצה, ותאשר את מינויו של סגן המנהל הכללי לענייני כספים שימנה המנהל הכללי, בהתאם לכישורים שנקבעו.
(ו) לא ימונה לעובד המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת אשר מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כעובד המועצה, או שהוגשו נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור, וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו.
(ז) בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (ו), קצין משטרה שהמפקח הכללי של המשטרה הסמיכו לעניין זה רשאי לקבוע כי יש מניעה למנות אדם לעובד המועצה או להעסיק את עובד המועצה מטעמים של שלום הציבור וביטחונו לרבות בשל עברו הפלילי.
(ח) הופסקה עבודתו של עובד המועצה בעקבות החלטה לפי סעיף קטן (ז) ובשל כך הוא פוטר, תהיה המועצה פטורה ממתן הודעה מוקדמת לפיטורים; העובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים לפי חוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963, זולת אם בית הדין האזורי לעבודה קבע כי הפיטורים היו בנסיבות מיוחדות שאינן מצדיקות פיצויי פיטורים, כולם או חלקם.
(ט) המנהל הכללי יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו, אם התפטר בהודעה בכתב שהגיש למועצה ולשר.
(י) התקיימה נסיבה מהנסיבות כמפורט להלן לגבי המנהל הכללי, תעבירו המועצה מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה ובסמוך למועד התקיימות הנסיבה, בהודעה בכתב:
(1) נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו;
(2) חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים הדרושים למינויו.
(יא) המועצה רשאית, באישור השר, להעביר את המנהל הכללי מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה מטעמים מיוחדים ואם סברה כי אינו ממלא את תפקידו כראוי.
(יב) המועצה לא תפסיק את כהונתו של המנהל הכללי לפי סעיף קטן (י) או (יא) אלא לאחר שנתנה לו הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה.
(יג) הפסיק המנהל הכללי לכהן לפי הוראות סעיפים קטנים (ט) עד (יא), לפי העניין, תפעל המועצה בהתאם להוראות סעיף קטן (ג) למינוי מנהל כללי במקומו, בהקדם האפשרי.
(יד) התפנתה משרתו של המנהל הכללי וטרם מונה אחר במקומו או החליטה המועצה כי נבצר מהמנהל הכללי, באופן זמני, למלא את תפקידו, תמנה לו, באישור השר, ממלא מקום לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים, ורשאית היא להאריכה - בהתקיים נסיבות מיוחדות המצדיקות זאת, באישור השר ובהתייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים הפועלת מכוח חוק החברות הממשלתיות - בתקופה נוספת, אחת או יותר.
7.   
8.   
8א.   
(א2) בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (א1), קצין משטרה שהמפקח הכללי של המשטרה הסמיכו לעניין זה רשאי לקבוע כי יש מניעה להתקשר או להמשיך התקשרות עם אדם או עם בעל תחנה כאמור באותו סעיף קטן, מטעמים של שלום הציבור וביטחונו לרבות בשל עברו הפלילי.
(ב) בהסכם כאמור תטיל המועצה על מי שבאמצעותו מתבצעת העבודה לדווח לה על הביצוע בהתאם לכללים שנקבעו בתקנות.
(ג) סך כל התשלומים שתשלם המועצה בשנה למי שרשאי למכור זכות להשתתף בתכנית הימורים כאמור בסעיף קטן (א) (להלן - בעל תחנה), הכוללים עמלת מכירה או כל תשלום אחר לבעל התחנה והמחושבים ביחס למחזור המכירות השנתי של מוצרי המועצה הנמכרים באמצעות בעל התחנה (להלן - מחזור בעל התחנה), יהיו בשיעורים המפורטים להלן, לא כולל תשלום שרשאית המועצה לשלם בגובה סכום השווה למס ערך מוסף:
(1) על כל שקל חדש מ-1,286,000 השקלים החדשים הראשונים של מחזור בעל התחנה - לא יותר מ-7%;
(2) על כל שקל חדש מסכום העולה על 1,286,000 שקלים חדשים אך לא עולה על 2,040,000 שקלים חדשים של מחזור בעל התחנה - לא יותר מ-6.25%;
(3) על כל שקל חדש מסכום העולה על 2,040,000 שקלים חדשים של מחזור בעל התחנה - לא יותר מ-5%.
(ד) על אף האמור בסעיף קטן (ג), המועצה רשאית לשלם לבעל תחנה תשלומים קבועים במקום עמלת מכירה או כל תשלום אחר כאמור באותו סעיף קטן, כולם או חלקם.
8א1.   
8ב.   
8ג.   
(4) לא נעשה שימוש בסכום האמור בפסקה (1), יעמוד השיעור האמור בפסקה (2) על 5%; הוראות פסקה זו יעמדו בתוקפן חמש שנים מיום תחילתו של חוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' 15), התשפ"ג-2023; השר ימסור לוועדת הכספים ולוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דיווח על יישומן והשפעתן של הוראות פסקה זו לא יאוחר משנה לפני תום תקופת תוקפה.
(ד) בלי לגרוע מהאמור בסעיף זה, המועצה רשאית לקבוע שיעורי תשלום שונים לזוכים לתכניות הימורים שונות, ובלבד -
(1) ששיעור התשלומים לזוכים לא יפחת מ-60% ממחזור המועצה;
(2) שהתשלומים לזוכים בתכנית הימורים מסוימת לא יפחתו משיעור של 42% מהתקבולים לאותה תכנית הימורים.
(ה) השרים יקבעו את השיעורים של סך הכספים לציבור עבור תכנית הימורים חדשה כהגדרתה בסעיף 8ד במסגרת התכנית שקבעה המועצה בתקנות לפי הוראות סעיף 8.
הוצאות שיווק ופרסום
8ד.   
9.   
9א.   
9ב.   
"ארגון ספורט נתמך" - ארגון ספורט, ש-50% מהיקף פעילותו לפחות מיועד לתמיכה בספורט העממי–חובבני ולקידומו; לעניין הגדרה זו, "ספורט עממי-חובבני" - פעילות ספורט שאינה במסגרת ליגות מקצועניות;
"גוף ספורט" - ארגון ספורט נתמך, אגודת ספורט או מועדון ספורט;
"המועצה הלאומית לספורט" - המועצה שהוקמה לפי סעיף 17א לחוק הספורט;
"תיקון מס' 14" - חוק להסדר ההימורים בספורט (תיקון מס' 14 והוראת שעה), התשע"ט-2019;
"תקנון כספים ומשק" (תכ"ם) - הוראות מינהל שקבע החשב הכללי במשרד האוצר.
(ב) על אף האמור בסעיף לחוק יסודות התקציב, הוצאות משרד התרבות והספורט לתמיכה בגופי ספורט לעניין פעילות נתמכת ערב יום הפרסום, בסכום שנקבע בחוק התקציב השנתי (בסעיף זה - סכום התמיכה), יחולקו בהתאם להוראות סעיף זה; לעניין זה, "פעילות נתמכת ערב יום הפרסום" - פעילות בתחומים שערב יום פרסומו של תיקון מס' 14 הוקצו בעבורם סכומים לחלוקה כתמיכה לפי סעיף 9(ב1)(3) עד (5) לחוק זה, כנוסחו לפני ביטולו בסעיף 11(7)(ד) לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת התקציב 2019), התשע"ח-2018.‏
(ג) סכום התמיכה יחולק בין גופי הספורט לפי מבחנים שוויוניים שיקבע שר התרבות והספורט (בסעיף זה - מבחנים), בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ועם המועצה הלאומית לספורט.
(ד) על תמיכות לגופי ספורט לפי סעיף זה, ובכלל זה על הגשת בקשות לקבלת תמיכה ועל הדיון בבקשות כאמור, יחולו ההוראות כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) לעניין גוף ספורט שהוא מוסד ציבור כהגדרתו בסעיף לחוק יסודות התקציב - הוראות הנוהל שקבע שר האוצר לפי סעיף 3א(ו) לחוק יסודות התקציב, בשינויים שקבע, אם קבע (בסעיף זה - הוראות שר האוצר);
(2) לעניין גוף ספורט שאינו מוסד ציבור כאמור בפסקה (1) - הוראות תקנון כספים ומשק.
(ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד) -
(1) בקשות לקבלת תמיכה לפי סעיף זה יידונו לפני ועדה שאלה חבריה (בסעיף זה - ועדת תמיכות משותפת):
(א) ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט או נציגו, והוא יהיה היושב ראש;
(ב) חשב משרד התרבות והספורט או נציגו;
(ג) היועץ המשפטי למשרד התרבות והספורט או נציגו;
(ד) ראש אגף בכיר תקציבים ותכנון במשרד התרבות והספורט או נציגו;
(ה) עובד משרד התרבות והספורט שימנה שר התרבות והספורט;
(ו) שני נציגים שמינתה המועצה מקרב עובדיה;
(ז) שני נציגי ציבור שהם ספורטאי עבר, שימנה שר התרבות והספורט;
(2) נציגי הציבור המנויים בפסקה (1)(ז) ימונו לא יאוחר מיום כ"ט בתמוז התשע"ט (1 באוגוסט 2019);
(3) החלטת ועדת התמיכות המשותפת תתקבל ברוב דעות חבריה המשתתפים בישיבה, ובלבד שבקרב המשתתפים יש רוב לעובדי המדינה וכי החברים המנויים בפסקה (1)(ב) ו–(ג) משתתפים בישיבה;
(4) החליטה ועדת התמיכות המשותפת על מתן תמיכה לגוף ספורט לפי סעיף זה, תעביר המועצה את כספי התמיכה לגוף המבקש בהתאם להוראות שר האוצר או להוראות תקנון כספים ומשק, לפי העניין.
(ו) המבחנים והוראות שר האוצר יפורסמו ברשומות.
(ז) על קבלת תמיכה לפי סעיף זה יחולו ההוראות לפי? סעיף 3א(ח1) לחוק יסודות התקציב; לעניין זה יראו את התמיכה לפי סעיף זה כתמיכה ממשרד התרבות והספורט.
(ח) לא יעביר משרד התרבות והספורט את סכום התמיכה למועצה, לשם העברתו לגופי הספורט לפי הוראות סעיף זה, אלא לפי הוראות החשב הכללי במשרד האוצר לעניין בקרה ופיקוח של המדינה על העברת סכום התמיכה כאמור, בידי המועצה, לאותם גופים, ועל הפיקוח שתקיים המועצה על אותם גופים בקשר לסכומים שהעבירה להם.
(ט) הוראות סעיף זה יעמדו בתוקפן מיום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019) עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022).
10.   
10א.   
10ב.   
(ב) (1) לא יונפק כרטיס השתתפות בתכנית הימורים אשר סכום הזכייה האפשרית לפיו, אם המשתתף יצדק בניחושיו, עולה על סכום שיקבע שר האוצר בצו (בסעיף זה - משחק דורש זיהוי), אלא אם כן המשתתף ביצע רישום באופן מקודד של פרטיו ותוצאת הקידוד כאמור הודפסה על גבי קבלת ההשתתפות.
(2) הסכום שיקבע שר האוצר בצו לפי פסקה (1) לא יפחת מ-5,000 שקלים חדשים ולא יעלה על 30,000 שקלים חדשים וייקבע בהסכמת השר ולאחר התייעצות עם שר המשפטים.
(3) הסכום שייקבע לפי פסקה (2) יחול גם על הוראות לעניין זה שניתנו לפי סעיף 231(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977.
(ג) פרטי המשתתף כאמור בסעיף קטן (ב)(1) שהגיעו לידי המועצה, בעל תחנה או כל גורם אחר מטעמם, לא יישמרו במאגר מידע, זמני או קבוע.
(ד) (1) המועצה, בעל תחנה או כל גורם אחר מטעמם, לא יגלו את פרטי המשתתף אשר נרשמו או קודדו לפי סעיף זה, לא יעבירו אותם לכל גורם אחר ולא יעשו בהם כל שימוש, אלא לצורך אחת מאלה:
(א) בדיקת התאמה של זהות המחזיק בקבלת השתתפות המעידה על זכייה בניחוש במשחק דורש זיהוי (בסעיף זה - קבלת השתתפות מזכה) כאמור בסעיף קטן (ה);
(ב) מסירת מידע למשטרת ישראל לגבי ניסיון לקבלת זכייה בניגוד להוראות סעיף זה או חשד לניסיון כאמור או מסירת מידע לשר האוצר או מי שהוא הסמיך לעניין זה, לצורך תשלום זכייה לפי סעיף קטן (ו).
(2) בלי לגרוע מכלליות האמור בפסקה (1), לא ייעשה כל שימוש בפרטי המשתתף כאמור באותה פסקה לצורך איסוף מידע, מעקב אחר משתתפים בתכניות הימורים או קידום ושיווק.
(ה) טרם תשלום זכייה למחזיק בקבלת ההשתתפות מזכה, אשר סכום הזכייה לפיה עולה על הסכום הקבוע לפי סעיף קטן (ב)(2), תיבדק התאמה בין זהות המחזיק לבין זהות מי שהונפקה לו קבלת ההשתתפות כאמור, באמצעות בדיקה של התאמת תוצאת קידוד פרטי המשתתף המופיעים על גבי קבלת ההשתתפות, לפרטיו של המחזיק המקודדים בקבלת ההשתתפות, בהתאם לתעודת הזהות, הדרכון או תעודת המסע של המחזיק, לפי העניין.
(ו) (1) לא תשולם זכייה אם קיימת אי התאמה בזהות או אם התעורר ספק באשר להתאמת הזהות של המחזיק כאמור בסעיף קטן (ה).
(2) על אף האמור בפסקה (1), רשאית המועצה, באישור שר המשפטים, לגבש נהלים לגבי הנסיבות שבהן יתאפשר תשלום זכייה במקרה של אי התאמה לעניין זהות המחזיק כאמור בסעיף קטן (ה).
(ז) (1) זכייה במשחק דורש זיהוי תשולם באמצעות אחד מאלה:
(א) שיק משורטט בתוספת המילים "למוטב בלבד, לא סחיר ולא עביר" לפקודת הזוכה המזוהה לפי סעיף קטן (ה);
(ב) העברה בנקאית לחשבון בנק בישראל המתנהל על שם הזוכה המזוהה לפי סעיף קטן (ה).
(2) זכייה במשחק שאינו דורש זיהוי שבו המועצה משלמת לזוכה באמצעות שיק, תשולם באמצעות שיק משורטט בתוספת המילים "למוטב בלבד, לא סחיר ולא עביר" לפקודת המחזיק בקבלת ההשתתפות.
(3) על אף האמור בפסקאות (1) ו–(2), המועצה רשאית לשלם במזומן זכייה במשחק דורש זיהוי או זכייה במשחק שאינו דורש זיהוי רק אם סכום הזכייה נמוך מהסכום הנקוב בפרט (1) לתוספת הראשונה לחוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018.
(ח) הוראות סעיפים קטנים (ה) עד (ז) יחולו גם לעניין פדיון חלק מכרטיס השתתפות שהוא צירוף הימורים נפרד, בהתאם לסכום הזכייה שמבוקש לפדותה, ובלבד ששאר חלקי כרטיס ההשתתפות עדיין אינם עומדים לפדיון והזכייה לגביהם טרם נקבעה.
(ט) (1) המועצה, בעל תחנה או כל גורם אחר מטעמם, ימחקו תוצאות קידוד של פרטי משתתף מכל מאגר מידע שברשותם, לרבות תוצאות קידוד המופיעות על גבי כרטיס השתתפות או קבלת השתתפות, בהתאם להוראות שלהלן:
(א) לעניין קבלת השתתפות מזכה שנמצאה לגביה התאמה בין זהות המחזיק בה לבין זהות פרטי המשתתף המופיעים על גביה - בתוך יום עבודה אחד מהמועד שבו נפדתה;
(ב) לעניין קבלת השתתפות מזכה אשר לא נדרשה לתשלום - בתוך שנה מיום קיום המשחק דורש הזיהוי או מיד עם פקיעת האפשרות לפדות את הזכייה, לפי המאוחר; שר האוצר בהסכמת השר רשאי לקבוע תקופה קצרה יותר לעניין זכיות בסכומים נמוכים, ובלבד שלא תפחת מחצי שנה;
(ג) לעניין קבלות השתתפות של מי שלא צדקו בניחושם - בתוך 14 ימים מיום קיום המשחק דורש הזיהוי.
(2) על אף האמור בסעיף קטן (ה), אין בהוראות סעיף זה כדי למנוע תשלום למי שהתקבל ערעורו ביחס לצדקת ניחושו, או שנתקבל פסק דין חלוט המחייב את המועצה בתשלום בגין קבלת השתתפות שבידו, וכן למי שניחושו היה זהה לניחושם של אלה, והכל אף אם נמחקו כבר תוצאות קידוד פרטיו של המחזיק בקבלת ההשתתפות.
(י) (1) שר האוצר, בהסכמת השר ובהתייעצות עם שר המשפטים ושר התרבות והספורט, רשאי לקבוע הוראות לעניין יישום הוראות סעיף זה, ובכלל זה לקבוע הוראות לעניין פעולות בעלי התפקידים כאמור בסעיף 10ג; הוראות לפי סעיף זה, לעניין אבטחת מידע והגנה על הפרטיות, ייקבעו בהסכמת שר המשפטים.
(2) בלי לגרוע מכלליות האמור בפסקה (1), רשאי שר האוצר, בהסכמת השר ובהתייעצות עם שר המשפטים, להורות כי שיטה שנקבעה לצורך קידוד פרטי משתתף אינה שיטה שמונעת באופן סביר את זיהוי פרטי המשתתף ואת החזרה לפרטי המשתתף, וכי על המועצה להנהיג שיטה מקובלת אחרת שתקיים את התנאים האמורים באופן סביר.
(יא) הוראות סעיף זה לא יחולו על תכניות הימורים שמקיימת המועצה, שבמסגרתן המשתתף מזוהה בזיהוי מלא, והכל בכפוף לכך שיובטח כי התשלום משולם לאותו משתתף ובכפוף להוראות כל דין.
10ג.   
11.   14-12.   
אי-תחולה
15.   
על אף האמור בחוק זה, כל היתר לעריכת הימור שניתן על פי סעיף 7 לחוק העונשין, תקפו יהיה עד כ"ט בכסלו התשכ"ח (31 בדצמבר 1967) ולא יחודש עוד.
16.   
17.   
[1.] ס"ח 509, התשכ"ז, עמ' 142. הצ"ח 725, התשכ"ז, עמ' 114.
תיקונים:ס"ח 532, התשכ"ח, עמ' 162. הצ"ח 782, התשכ"ח, עמ' 332;
ס"ח 601, התש"ל (3.8.1970), עמ' 132. הצ"ח 886, התש"ל, עמ' 183;
ס"ח 1505, התשנ"ה (15.2.1995), עמ' 130. הצ"ח 2273, התש"ד, עמ' 462 (ראה הוראת שעה לגבי שתי עונות ספורט שתחילתן ביום 1.9.1995 - בסעיף 3 לחוק המתקן) (ת"ט לסעיף 3 הנ"ל פורסם בס"ח 1520, התשנ"ה, עמ' 202);
ס"ח 2113, התשס"ח (15.10.2007), עמ' 7. הצ"ח - כנסת 164, התשס"ז, עמ' 252;
ס"ח 2134, התשס"ח (18.2.2008), עמ' 204 [התשס"ח (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 197, התשס"ח, עמ' 117;
ס"ח 2286, התשע"א (30.3.2011), עמ' 679. הצ"ח - ממשלה 436, התשס"ט, עמ' 348 ועמ' 505. (ת"ט בס"ח 2304, התשע"א, עמ' 974, בס"ח 2403, התשע"ג, עמ' 110 ובס"ח 2405, התשע"ג, עמ' 196);
ס"ח 2445, התשע"ד (26.3.2014), עמ' 410. הצ"ח - ממשלה 798, התשע"ד, עמ' 2;
ס"ח 2592, התשע"ז (29.12.2016), עמ' 304. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ז, עמ' 433;
ס"ח 2605, התשע"ז (21.2.2017), עמ' 418 [התשע"ז (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1094, התשע"ז, עמ' 666;
ס"ח 2612, התשע"ז (16.3.2017), עמ' 464 [התשע"ז (מס' 3)]. הצ"ח - ממשלה 1083, התשע"ו, עמ' 576 (ת"ט בס"ח 2693, התשע"ח, עמ' 188);
ס"ח 2621, התשע"ז (30.3.2017), עמ' 547 [התשע"ז (מס' 4)]. הצ"ח - ממשלה 1066, התשע"ו, עמ' 1240;
ס"ח 2678, התשע"ח (31.12.2017), עמ' 88. הצ"ח - ממשלה 1166, התשע"ח, עמ' 80;
ס"ח 2713, התשע"ח (22.3.2018), עמ' 517 [התשע"ח (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1196, התשע"ח, עמ' 598 (ראו הוראות תחילה, מעבר והוראת שעה בסעיפים 12 ו–13 לתיקון כפי שתוקנו בתיקון התשע"ט);
ס"ח 2772, התשע"ט (6.1.2019), עמ' 133. הצ"ח - ממשלה 1278, התשע"ט, עמ' 186;
ס"ח 3081, התשפ"ג (3.8.2023), עמ' 650. הצ"ח - ממשלה 1623, התשפ"ג, עמ' 1062.

מפת מסמך

1. הקמת המועצה
1א. הגדרות
2. המועצה - תאגיד
3. המועצה - גוף מבוקר
4. הרכב המועצה
4א. תקופת כהונה
4ב. הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה
4ג. תוקף פעולות
4ד. ניגוד עניינים
4ה. גמול והחזר הוצאות
4ו. החלת דינים על חברי המועצה
5. סדרי עבודתה של המועצה
5א. ועדת הביקורת
6. עובדי המועצה והמנהל הכללי
7. תקציב
8. עריכת הימורים
8א. ביצוע עבודות
8א1. הגבלת פרסומות
8ב. קיום הימורים לפי תכנית הימורים של מפעיל זר
8ג. הכספים לציבור
9. יתרת ההכנסות
9א. העברת יתרת מזומנים למדינה
9ב. תמיכה בגופי ספורט - הוראת שעה
10. פטור מתשלומי חובה
10א. איסור מכירת כרטיסי הימורים לקטינים
10ב. אמצעי זיהוי ומניעת הלבנת הון
10ג. מינוי אחראי איסור הלבנת הון וממונה אבטחת מידע
11. אי-תחולה
14-12. אי-תחולה
15. ביטול תקפם של היתרים
17. ביצוע ותקנות
תוספת ראשונה
תוספת שנייה