חוק חינוך מיוחד, התשמ"ח-1988 1 |
1. (ב) מונחים אחרים תהא להם המשמעות שיש להם בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949 ובחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953 אלא אם כן ניתן להם פירוש אחר בחוק זה. |
2. |
3. (ג) לא נמצא מוסד חינוך רגיל שהוא מוסד חינוך מתאים כמשמעותו בסעיף 7א לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949 (בסעיף זה - מוסד חינוך מתאים), באזור מגוריו של תלמיד כאמור בסעיף קטן (א), אחראית רשות החינוך המקומית למתן שירותי חינוך מיוחדים לתלמיד במוסד חינוך מתאים לפי הוראות החוק האמור. (ד) השר, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ועם ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, רשאי לקבוע הוראות לעניין סעיף זה. |
4. |
5. 2 [תיקונים: התש"ס (מס' 2), התשע"ח] השר ימנה ועדות זכאות ואפיון לתלמידים עם צרכים מיוחדים ויקבע את אזורי פעולתן. |
6. (2) נציג רשות החינוך המקומית שהוא מנהל מחלקת החינוך כהגדרתו בחוק הרשויות המקומיות (מנהל מחלקת חינוך), התשס"א-2001, או מי מטעמו שהוא בעל ניסיון או הכשרה בחינוך מיוחד; (3) שני מפקחים כוללים של משרד החינוך, האחד מפקח כולל לחינוך מיוחד והאחר מפקח כולל לחינוך רגיל, או נציגיהם; (4) פסיכולוג חינוכי לפי חוק הפסיכולוגים, התשל"ז-1977 (בחוק זה - פסיכולוג חינוכי) מטעם הרשות המקומית; (5) הורה לתלמיד עם צרכים מיוחדים שימנה השר מתוך רשימות שיגישו לו ארגוני הורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך. (ב) יושב ראש ועדת זכאות ואפיון יזמן את הוועדה. |
8. |
9. (4) הוועדה רשאית להזמין אנשי מקצוע מתחומים שונים, לפי הצורך, להשתתף בדיוני הוועדה, ובהם רופא מומחה או עובד סוציאלי כהגדרתו בחוק העובדים הסוציאליים, התשנ"ו-1996; ביקשו זאת הורי התלמיד שעניינו נדון בוועדה, תזמין הוועדה רופא מומחה או עובד סוציאלי כאמור. (ג) (1) דיוני הועדה יירשמו בפרוטוקול; הפרוטוקול, המסמכים הרפואיים וכל מסמך אחר שבידי הועדה הם סודיים, אך מותר להביאם לידיעת אדם אשר נזקקים לשירותיו לצורך ההחלטה; אדם שלידיעתו הובא פרוטוקול או מסמך כאמור חייב בשמירת סודיותם. (2) על אף האמור בפסקה (1), הפרוטוקול יימסר להורי התלמיד, ככל האפשר עם תום הדיון בוועדה ולא יאוחר מ-14 ימים מתום הדיון או מהמועד שבו נמסרה להורים החלטת הוועדה, לפי המוקדם. (ג1) על אף האמור בסעיפים קטנים (ב)(3) ו–(ג)(2), הוועדה רשאית להחליט, בהחלטה מנומקת שתירשם בפרוטוקול, כי מסמך שהובא לפניה או פרוטוקול הדיון, כולו או חלקו, לא יימסר להורי התלמיד, אם שוכנעה כי המידע הנכלל בו עלול לסכן את התלמיד או אדם אחר, ובלבד שיינתן להורי התלמיד חלק הפרוטוקול של הדיון שבו השתתפו. (ד) הועדה תודיע בהחלטה מנומקת בכתב להורי התלמיד עם הצרכים המיוחדים או למי מטעמם על החלטתה ונימוקיה, אלא אם כן החליטה הועדה כי החלטתה ונימוקיה, כולם או חלקם, לא יימסרו להורי התלמיד, אם שוכנעה כי המידע הנכלל בהם עלול לסכן את התלמיד או אדם אחר; ואולם עורך דין, פסיכולוג חינוכי, רופא או עובד סוציאלי מטעמם יהיה רשאי, בכל מקרה, לעיין בפרוטוקול כולו. (ה) הוראות סעיף זה יחולו על כל דיוני ועדת זכאות ואפיון, לרבות על דיון נוסף לפי החלטה של ועדת השגה כאמור בסעיף 13(ב)(2). (ו) השר, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ועם ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, יקבע הוראות בדבר הקמת ועדות זכאות אפיון וסדרי עבודתן. |
10. |
11 |
12. |
13. |
14. |
15. |
16. |
17. |
18. |
19. |
20. |
20א. |
20ב. |
20ג. |
20ד. |
20ה |
20ו. |
20ח. |
21. בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949, סעיפים 4א עד 4ה, 6(א1) ו-9 - בטלים. |
22. |
23 |
24. |
|
1. 2. 1. תלמיד משולב כהגדרתו בסעיף 20א זכאי לשירותי חינוך מיוחדים כמפורט בטבלה שלהלן, לפי העניין, והכול נוסף על התקציב הבסיסי של מוסד החינוך בעבור כלל התלמידים במוסד. 2. תלמיד משולב כהגדרתו בסעיף 20א, שאינו תלמיד הזכאי למענה פרטני או קבוצתי בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל, כמפורט בטבלה שלהלן, יהיה זכאי לסל אישי, וכן לשירותים המנויים בטורים ב' עד ה', לצד סוג המוגבלות, לפי העניין; הסל האישי יכלול בין השאר תקציב אישי גמיש הכולל שעות הוראה, טיפול וסיוע, וכן הנחיית הצוות במוסד החינוך; ניתן לבצע חלוקה שונה מזו שנקבעה לשעות שהוקצו להוראה, לטיפול ולסיוע בהתאם לצרכים האישיים של התלמיד, על פי המלצת הצוות הרב- מקצועי ובשיתוף הורי התלמיד; היקף השעות השבועיות במסגרת הסל האישי, בחלוקה לשכבות גיל יהיה כמפורט להלן:
|
1. 1. (א) (1) על אף האמור בחוק חינוך מיוחד, התשמ"ח-1988 (להלן - חוק חינוך מיוחד), תלמיד עם צרכים מיוחדים שנקבעה בעבורו זכאות לשירותי חינוך מיוחדים, בהחלטת ועדת זכאות ואפיון או בהחלטת ועדת השגה שניתנו באחת משנות הלימודים התשפ"א עד התשפ"ג ((להלן - התלמיד), יהיה זכאי לשירותי חינוך מיוחדים גם בשנת לימודים נוספת על שנות הלימודים שעליהן חלה ההחלטה; לעניין זה תיחשב תקופת הזכאות שנקבעה בהחלטה כתקופה של ארבע שנים לכל דבר ועניין, ובמהלכה יהיה מנהל מוסד חינוך פטור מהבאת עניינו של התלמיד לדיון חוזר. (2) אין בהוראת סעיף קטן (א) כדי לגרוע מהוראות סעיף 10(ב) לחוק חינוך מיוחד לעניין קיום דיון חוזר בעניינו של התלמיד. (ב) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על תלמיד שהשנה הראשונה לזכאותו היא התשפ"ג או התשפ"ד וחלפו שלוש שנים מאז ההחלטה הקודמת בעניינו, ובשנת הלימודים העוקבת צפוי התלמיד לעבור מגן חובה לגיל חמש לבית הספר היסודי, מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים, מבית הספר היסודי לחטיבה העליונה או מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה. (ג) הוראות סעיף זה לא יחולו לעניין תלמיד שסיים את חוק לימודיו במערכת החינוך. (ד) משרד החינוך יודיע, ככל האפשר, להורי התלמידים על הארכת הזכאות לשירותי חינוך מיוחדים לפי חוק זה בתוך חודש מיום תחילתו של חוק זה; בהודעה יפורטו תקופת הארכת הזכאות, הזכות לבקש דיון חוזר בעניינו של התלמיד והדרך להגשת בקשה לדיון חוזר. (ה) לכל מונח בחוק זה תהיה המשמעות הנודעת לו בחוק חינוך מיוחד.
|