תאריך תצוגה: 01/07/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
1א. הקלה מהוראות הכללים
פרק שני: צרכנות סימן
א': הפרשי מדידה
2. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך חיובי
3. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך שלילי
3א. חיוב בהפרשי מדידה שליליים
4. הפרשי מדידה כאשר מד המים הראשי אינו תקין
5. חיוב או זיכוי בשל הפרשי מדידה
6. הודעות לצרכנים המחויבים בהפרשי מדידה
סימן ב': הערכת צריכה
7. חיוב לפי קריא מד מים
7א. אימות קריאה משודרת
7א1. חובת התקנת מערכת קריאה מרחוק
8. ביצוע הערכת צריכה
9. חיוב בעקבות הערכת צריכה
10. תיקון חיוב בהפרשי מדידה
11. הודעה על חיוב לפי הערכת צריכה
11א. אומדן של מהנדס החברה
12. הערכת צריכה במקרים מיוחדים
סימן ג': צריכה חריגה הנובעת מנזילה
13. בדיקה השוואתית של כמות הצריכה
13א. חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק
13ב. קביעת אמות מידה לחשש לנזילה ופרסומן
14. תנאים להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
15. הגשת בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
16. הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
17. חיוב במקרה של הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
18. הכרה בצריכה חריגה לצרכן שאין לגביו צריכה רגילה
סימן ד': מד מים נוסף לצרכן
19. התקנה של מד נוסף
20. תעריף בעבור התקנת מד מים נוסף
20א. מיגון מד–מים
20ב. תעריף בעד התקנת התקן מיגון
סימן ה': החלפת צרכן בנכס
21. החלפת צרכן בנכס
22. החלפת צרכן בנכס בלא מד מים משויך
23. החלפת צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך
24. החלפת צרכן בהתקיים מניעה הנדסית
25. בקשת השינוי
26. התקנת מד מים שהוסר מנכס אחר
26א. החלפת מד–מים שחלף מועד כיולו
סימן ז': חיבור של נכס למערכת מים
26ב. חיבור לראשונה של נכס
26ג. מניעה הנדסית
27. הודעה על החלפת מד מים
27א. הודעה על התקנה ראשונה של מד קריאה מרחוק
28. שמירת נתוני קריא מד מים
28א. רישום חברת ניהול כצרכן
28ב. הוראות לעניין חברת ניהול הרשומה כצרכן
28ג. אי–תשלום חיוב בידי חברת ניהול
28ד. ביטול רישום חברת וניהול כצרכן
28ה. שמירת חובות
28ו. התקנת מד–מים באתר בנייה
28ז. תקופת חיוב באתר בנייה
28ח. תעריף בעד התקנת מד–מים והתקן מיגון
פרק שלישי: חשבונות ותשלומים
סימן א': חובת תשלום
29. אספקת שירות בכפוף לתשלום
30. מועד אחרון לתשלום
31. ריבית פיגורים
32. הסדר תשלומים
33. השעיית פעולות גבייה
34. תשלום חלקי בהגשת בקשה לבירור
35. החזר תשלום ששולם ביתר
36. תקופת החיוב
37. תדירת החשבון התקופתי
38. משלוח החשבון התקופתי
39. מתכונת החשבון התקופתי
40. זכות לקבלת העתק חשבון תקופתי
41. אמצעי תשלום
42. פיצול התשלום
43. בירור חשבון
44. מד מים שלא נקרא
45. מד מים שלא נבדק או כויל במועד
46. חיוב שגוי בהפרשי מדידה
47. הודעה על תוצאות בירור
48. עריכת בדיקות נוספות
49. החלפת מד מים
50. תיקון חיוב
51. השבת דמי בדיקה
52. הודעה על תוצאות הבדיקות הנוספות
52א. חיוב לפי הערכת צריכה בצריכה חריגה
52ב. זיכוי צרכן במקרים חריגים
53. בירור השגות צרכן
53א. דיווח לרשות הממשלתית
53ב. דרישת ביטחונות
53ג. מסירת ביטחונות - תנאי לרישום
53ד. הודעה על מימוש ביטחונות
פרק רביעי: שירותים לצרכנים
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54. תיאום ביקור בחצרי צרכן
54א. דיווח של צרכן
55. תיאום ביקור לשם בירור צריכה
56. החלת הוראות חוק הגנת הצרכן
57. תשלום בעד ביקור סרק
58. משלוח הודעות
59. אמצעי משלוח אלקטרוני
60. הודעות בדואר אלקטרוני
61. מרכז קבלת קהל
62. מועדי קבלת קהל
63. זמני המתנה
64. מוקד שירות טלפוני
65. מועדי הפעלת מוקד השירות
66. מוקד חירום
67. חובת תיעוד פניות
68. אישור קבלת פנייה
69. חובת מענה בכתב
70. פנייה אינה מעכבת תשלום
70א. הוראות הרשות הממשלתית
71. חובת הכשרה
71א. הצגת תעודה
72. חובת הקלטת שיחות
73. שפת מתן השירות
74. נגישות לאנשים עם מוגבלות
75. אתר אינטרנט
76. שפת האתר
77. דרכי הפנייה לחברה
78. מידע לצרכן
79. פנייה מקוונת
80. גישה למידע באמצעות האתר
81. דוח שנתי
82. פרטי הדוח השנתי
83. משלוח תמצית הדוח השנתי לצרכנים
84. חיבור שלא כדין
85. שיבוש מדידה במזיד
86. גניבת מים מחצרי הצרכן
87. שמירת אחריות
פרק שביעי: מתן שירותי ביוב לצרכנים שאינם מחוברים למערכת הביוב
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88. זכאות לשירותי פינוי
89 שירותי פינוי
90 הודעה בדבר
91 תנאים לקבלת
92 בחינת הבקשה
93 פינוי שלא על ידי החברה
94 ביקור נוסף או ביקור מתואם לפינוי נוסף בידי החברה
95 ניהול רישום בידי החברה
96 חובת דיווח
97. הודעה לצרכן בדבר חובת התחברות למערכת ביוב קיימת
סימן ג': נכס במקום שבו מונחת מערכת ביוב לראשונה
98 הודעה לצרכן על התקנה צפויה של מערכת ביוב
99 הימנעות צרכן זכאי מלהתחבר למערכת הביוב
100 שמירת דינים
פרק שמיני: הפסקות מים
101. הפסקת מים מתוכננת
102. הפסקת מים מתוכננת באזורים שבהם מצויים מוסדות ציבור
103 מתן הודעה לצרכנים על הפסקת מים מתוכננת
104. הפסקות מים לצורך תיקון תקלות
פרק תשיעי: תשלום פיצוי לצרכן בשל הפרת אמות מידה
105. נסיבות לתשלום פיצוי לצרכן
106. הפרה נמשכת
107. אופן ומועד התשלום
108. עדכון סכומים
109. סייג לפיצוי
110. מדיניות יישום הליכי הגבייה
111. מתן הודעה בדבר אי–מסירת פרטים מזהים
112. התראה לצרכן הביתי טרם העברת בקשה לביצוע פעולת ניתוק אספקת מים
113. תיעוד
114. התראה לצרכן של נכס אחר בשל אי– תשלום
115. הודעה על ביצוע פעולת ניתוק
116. התראה לפני ביצוע ניתוק חוזר
117. פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
118. חיבור מחדש לנכס שלבקשת צרכן בוצעה בו פעולת ניתוק אספקת מים
119. הודעה על חיבור נכס אחר
120. אופן שליחת התראות והודעות
121. חובת דיווח ופרסום
פרק אחד–עשר: בדיקה לאיכות מי שתייה
122. הגשת בקשה
123. החיוב בעד הבדיקה
124. בדיקת איכות מי השתייה
125. תוצאות הבדיקות
126. תחילה
חלק א': ימים שבהם לא תבצע חברה הפסקת מים
חלק ב': ימים שבהם צריכה הרשות להתחשב לפי הרכב האוכלוסייה הצפויה להיות מושפעת מהפסקת המים:

כללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה לשירות), התשע"א-2011 1

בתוקף סמכותה לפי סעיף 99 לחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001 (להלן - החוק), ולאחר שקוימו הוראות סעיף 107 לחוקחוק, קובעת מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב כללים אלה:
1.   
"בור ספיגה" , "בור רקב" , "ביובית" , "שפכים" - כהגדרתם בתקנות המים (מניעת זיהום) (בורות ספיגה ובורות רקב), התשנ"ב-1992;
"דוח שנתי" - כמשמעותו בסעיף 81;
"המחלקה לשירותים חברתיים" , "מיצוי הליכי גבייה" , "נכס אחר" , "נכס של צרכן ביתי" , "צרכן ביתי" , "פעולת ניתוק אספקת מים" כהגדרתם בכללי הניתוק;
"המנהל הכללי" - המנהל הכללי של חברה;
"הפסקת מים מתוכננת" - הפסקת מים שאינה הפסקת מים לצורך תיקון תקלות והיא לצורך טיפול, שדרוג ותחזוקה של תשתיות המים והביוב של החברה או במקרים שבהם דרש מהחברה ספק תשתיות אחר לעשות כן לצורך טיפול, שדרוג ותחזוקה בתשתיותיו המצויות בסמוך או קשורות בעקיפין או במישרין לתשתיות המים והביוב;
"הפסקות מים לצורך תיקון תקלות" - הפסקת מים הנדרשת לצורך תיקון תקלה או בעיה שתיקונה אינו סובל דיחוי או שנדרש בתוך פחות מ–48 שעות;
"הפרשי מדידה" — ההפרש בין הכמות שעברה, בתקופה מסוימת, במד המים הראשי בנכס, לבין סך כל הכמויות שעברו בכל מדי המים המשויכים בנכס, כפי שנמדדו באותה תקופה או כפי שהוערכו, אם בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8;
"הפרשי מדידה חריגים" — הפרשי מדידה השווים או עולים על 150% מהפרשי המדידה הרגילים;
"הפרשי מדידה רגילים" - הפרשי המדידה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ובלבד שהצריכה באותה תקופה במד–המים הראשי בנכס מהווה צריכה רגילה, ובהעדר תקופה מקבילה כאמור - הכמות הממוצעת של הפרשי מדידה בשתי התקופות האחרונות שהצריכה בהן במד–המים הראשי בנכס מהווה צריכה רגילה;
"הרשות הממשלתית" — כהגדרתה בחוק המים, התשי"ט-1959;
"הוועדה המייעצת" , "חוב שוטף" - כהגדרתם בכללי הניתוק;
"חברה" — כהגדרתה בחוק;
"חברת ניהול" - תאגיד המספק שירותי ניהול ואחזקה של הרכוש המשותף בנכס;
"חשבון תקופתי" - הודעת חיוב של חברה בעד שירותי מים, שירותי ביוב או שניהם גם יחד שניתנו לצרכן במהלך תקופת חיוב;
"חשש לנזילה" - אחד מאלה:
(1) במד–מים משויך, למעט בנכס שמתאפיין בצריכה רציפה של מים או שלא ניתן לקבל לגביו חיווי על צריכה רציפה - מדידה של צריכת מים רציפה במשך פרק זמן העולה על 24 שעות;
(2) בכל מד–מים אחר - לפי אמות מידה שקבעה החברה לפי סעיף 13ב(א);
"יום עסקים" - יום א' עד ה', למעט ערבי חג וחגים;
"כללי מערכות מדידת מים" - כללי מדידת מים (מערכות מדידת מים), התשפ"ב-2022;
"כללי שפכי מפעלים" - כללי תאגידי מים וביוב (שפכי מפעלים המוזרמים למערכות ביוב), התשע"ד-2014;
"מבדקה" — (נמחקה);
"מדד" - מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"מד מים" - כהגדרתו בכללי מערכות מדידת מים;
"מד מים משויך" - מד מים, אחד או יותר, המודד את כל צריכת המים של צרכן מסוים בנכס מסוים ושהחברה משייכת לאותו צרכן;
"מד מים ראשי" — מד מים המודד את כמויות המים המסופקות לנכס שיש בו יותר ממד מים משויך אחד;
"מד קריאה מרחוק" - מד מים, לרבות מד מים עם יחידת תקשורת נפרדת, המאפשר שידור תדיר של נתוני קריאה ממד המים אל החברה;
"מועד החיוב" - המועד האחרון לתשלום חיוב כמשמעותו בסעיף 30;
"מוסד חינוך מוכר" - כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949;
"מוסד פטור" - כמשמעותו בסעיף 5 לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949;
"מוסד רפואי" - כהגדרתו בסעיף 24 לפקודת בריאות העם, 1940;
"מעבדה" - כהגדרתה בכללי מערכות מדידת מים;
"מערכת קריאה מרחוק" - מערכת המאפשרת שידור תדיר של נתוני קריאה ממד–מים אל החברה;
"משכיר נכס" - מי שזוהה בחוזה שכירות כבעל הזכות להשכיר את הנכס לאחרים;
"נכס" — כל קרקע או בניין המחוברים למערכת המים או מערכת הביוב של החברה או צורכים שירותי מים או ביוב ממנה;
"נציג שירות לקוחות" - כמשמעותו בסעיף 71;
"צריכה גבוהה" — כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד–מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 130 אחוזים אך נמוכה מ–150 אחוזים מהצריכה הרגילה או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה חריגה" - כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד–מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 150 אחוזים מהצריכה הרגילה או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה חריגה מאוד" - כמות המים שנמדדה במד–מים משויך, ובמד מים ראשי - הפרשי המדידה שנמדדו, השווה או העולה על 200 אחוזים מהצריכה הרגילה במד–המים או מהפרשי המדידה הרגילים, לפי העניין;
"צריכה רגילה" — הכמות שעברה במד מים משויך או במד המים הראשי בנכס, לפי העניין, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ובלבד שלא התקיימו לגביה נסיבות חריגות ובהעדר תקופה מקבילה כאמור - הכמות הממוצעת שעברה בשתי תקופות החיוב האחרונות אשר בהן נקרא מד המים המשויך או מד המים הראשי בנכס, לפי העניין, שלא התקיימו לגביהן נסיבות חריגות; לעניין זה, "נסיבות חריגות" - אם הוגשה לגבי התקופה בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה לפי סעיף 15 או בקשה לעריכת בירור לפי סעיפים 43 או 52א(א)(3), או שהמנהל הכללי החליט כי התקיימו לגביה נסיבות חריגות שבשלן לא ניתן לראות בה צריכה רגילה;
"צרכן" — מי שרשום בפנקסי החברה כמקבל מהחברה שירותי מים, שירותי ביוב או שניהם גם יחד בנכס מסוים;
"צרכן זכאי" - צרכן שמתקיימים בו התנאים שבסעיף 88;
"ריבית החשב הכללי" ו "ריבית פיגורים החשב הכללי" - (נמחקה);
"שירותי פינוי" - שירותי ריקון בור רקב או בור ספיגה המחובר לבור הרקב, באמצעות ביובית;
"תקופת חיוב" - תקופת חיוב חודשית או דו–חודשית, שנקבעה לפי סעיף 36;
"תקופת חיוב דו–חודשית" - תקופה שלגביה נמדדה כמות המים שעברה במד המים או בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8, שלא תפחת מ–56 ימים ולא תעלה על 66 ימים;
"תקופת חיוב חודשית" - תקופה שלגביה נמדדה כמות המים שעברה במד המים או בוצעה הערכת צריכה לפי סעיף 8, שלא תפחת מ–26 ימים ולא תעלה על 36 ימים.
1א.   
2.   
(1) לפי הוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין, אם הציגה נציגות הבית המשותף את המסמכים האלה:
(א) בבית הרשום כבית משותף:
(1) פנייה בכתב, חתומה על ידי נציגות הבית המשותף, לחלוקת הפרשי המדידה בהתאם להוראות סעיף 58 לחוק המקרקעין;
(2) כתב מינוי נציגות הבית המשותף;
(3) נסח רישום מרוכז של הבית משותף;
(ב) בבית שאינו רשום כבית משותף — המסמכים המפורטים בפסקה (א)(1) ו–(2) בצירוף אישור בדבר שטחי הדירות בנכס מטעם הרשות המקומית או מטעם הקבלן בונה הבית, ובהיעדר אישורים כאמור, מטעם מודד מוסמך;
(2) בחלוקה שווה בין כלל הצרכנים בנכס, כל עוד לא הציגה נציגות הבית המשותף את הפרטים הנדרשים בפסקה (1);
(3) לעניין סימן זה, "צרכן" - לרבות צרכן שנותק משירותי מים וביוב .
3.   
3א.   
4.   
5.   
6.   
7.   
7א.   
(א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תבדוק את נכונות הקריאה המשודרת אליה לעומת קריא מד–המים בכל אחד ממדי–המים הראשיים ומדי–המים המשויכים שבתחומה, פעם בשנה לפחות.
(ב) נוכחה חברה כי קריא מד–המים קטן מהקריאה המשודרת שבעדה חויב הצרכן, תזכה את הצרכן בהפרש הקריאה.
7א1. 2
חובת התקנת מערכת קריאה מרחוק

(תיקון התשפ"א)
(א) חברה תפעיל מערכת קריאה מרחוק ותתקין אצל צרכן אך ורק מד קריאה מרחוק; החברה תשלים עד יום כ"א בטבת התשפ"ז (31 בדצמבר 2026) התקנת מדי קריאה מרחוק לכל צרכניה.
(ב) נקבע תקן ישראלי לפרוטוקול תקשורת של מערכת קריאה מרחוק, לא תתקין חברה אלא מד קריאה מרחוק העומד בדרישותיו.
8.   
9.   
10.   
11.   
11א.   
12.   
13.   
13א. 3
חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק

(תיקון התשע"ח)
(א) חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק, שנוכחה כי קיים חשש לנזילה בצנרת הפרטית או בצנרת המשותפת בנכס המחובר למערכת לקריאה מרחוק -
(1) אם יש ברשותה מספר טלפון של הצרכן, תעשה מאמץ סביר להודיע לו בתוך שני ימי עסקים, בטלפון או באמצעות מסרון, על קיומו של חשש לנזילה; חברה לא תפנה באמצעות מסרון אם הודיע לה הצרכן כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו;
(2) תשלח לצרכן הודעה בנוסח המפורט בטופס 1א שבתוספת הראשונה בדבר חשש לנזילה, לא יאוחר מהמועדים האלה, ובלבד שבמועד המשלוח עדיין קיים חשש לנזילה:
(א) אם אין ברשותה מספר טלפון של הצרכן - 3 ימי עסקים מהמועד שבו נודע לה על קיומו של חשש לנזילה;
(ב) אם לא קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 3 ימי עסקים מהמועד שבו שלחה את ההודעה;
(ג) אם קיבלה אישור על קבלת ההודעה לפי פסקה (1) - 7 ימי עסקים ממועד קבלת האישור.
(ב) סעיף 13 לא יחול על חברה שפעלה לפי סעיף קטן (א).
13ב.   
(א) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תחליט על אמות מידה להתקיימות חשש לנזילה במד–מים שאינו נכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה, בהתבסס על מאפייני הצריכה בנכס.
(ב) חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק תפרסם באתר האינטרנט שלה את התנאים לקיומו של חשש לנזילה במד– מים שנכלל בפסקה (1) להגדרה חשש לנזילה ואת אמות המידה שעליהן החליטה לקיומו של חשש לנזילה במד–מים אחר לפי סעיף קטן (א).
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
סימן ד 1': מיגון מד–מים
20א.   
20ב.   
21.   
22.   
23.   
24.   
25.   
סימן ו': התקנה והחלפה של מד מים
26.   
26א.   
26ב.   
26ג.   
27.   
27א.   

(תיקון התשפ"א)
(א) קודם להתקנה ראשונה בנכס של מד קריאה מרחוק חלף מד מים משויך שאינו מד קריאה מרחוק, תודיע חברה, בהודעה שתצורף לחשבון התקופתי שיישלח לצרכן 45 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה, על האפשרות לבקש להתקין מד קריאה מרחוק עם מנגנון להשבתה מוחלטת של פעילותו החשמלית בימי מנוחה, כמשמעותם בסעיף 18א(א) לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948, כדי להתחשב בזכותו של הצרכן לקיים את ימי המנוחה לפי דתו או עדתו, בלא עלות נוספת.
(ב) בהודעה לפי סעיף קטן (א) יפורטו מועד ההתקנה הצפוי והמועד האחרון להגשת בקשה כאמור, שיהיה 15 ימים לפחות לפני מועד ההתקנה הצפוי, וכן משמעות הפעלת מנגנון ההשבתה על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה.
(ג) חברה תפרסם באתר האינטרנט שלה פרטים על פעילותה להתקנת מדי קריאה מרחוק, לרבות מועדי ההתקנה הצפויים ומשמעות הפעלת מנגנון ההשבתה כאמור בסעיף קטן (א) על היכולת להתריע לפני הצרכן על חשש לנזילה.
(ד) בקשת צרכן לפי סעיף קטן (א) תיעשה בכתב, ובכלל זה באמצעות דואר אלקטרוני וטופס מקוון.
28.   
סימן ח': חברת ניהול בבית משותף
28א.   
(2) לכל הצרכנים בנכס מותקנים מדי–מים משויכים;
(3) אין בנכס מד–מים שלגביו מתקיים האמור בסעיף 8(א)(3).
(ג) רשמה חברה חברת ניהול כצרכן בנכס, תודיע על כך לחברת הניהול וכן לכל הצרכנים בנכס לא יאוחר מהחשבון התקופתי הראשון שלאחר הרישום; בהודעה תצוין תקופת החיוב הראשונה שממנה תחויב חברת הניהול כצרכן בעד הפרשי מדידה.
28ב.   
28ג.   
28ד.   
28ה.   
28ו.   
(ב) נציג החברה יהיה נוכח בעת התקנת מד–המים והתקן המיגון וייוודא כי ההתקנה בוצעה באופן תקין.
28ז.   
28ח.   
התעריף בעד התקנה באתר בנייה של מד–מים שמחובר למערכת לקריאה מרחוק והתקן מיגון למד–מים יהיה לפי פרט (16) בתוספת השנייה לכללי התעריפים.
סימן א': חובת תשלום
29.   
30.   
31.   
32.   
33.   
34.   
35.   
סימן ב': החשבון התקופתי
36.   
37.   
38.   
39.   
(ג) הסבר בדבר האפשרות לבקש הסדר תשלומים;
(ד) להודעה יצורף שובר לתשלום יתרת החוב שטרם שולמה;
(13) הודעות שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין;
(14) פרטי ההתקשרות עם החברה, לרבות כל אלה:
(א) כתובת מרכז שירות הלקוחות של החברה ושעות קבלת קהל;
(ב) מספר הטלפון של מוקד השירות הטלפוני של החברה ושעות המענה הטלפוני;
(ג) מספר פקסימילה;
(ד) כתובת דואר אלקטרוני;
(ה) כתובת אתר האינטרנט של החברה;
(ו) מספר טלפון לדיווח על תקלות;
(15) הדרכים שבהן רשאי הצרכן לשלם את החשבון התקופתי;
(16) דברי הסבר לחשבון התקופתי בנושאים האלה:
(א) מספר הנפשות הרשומות כמתגוררות בנכס;
(ב) סוג הקריאה;
(ג) צריכה פרטית והפרשי מדידה;
(ג1) הסיבות להיווצרות הפרשי מדידה שליליים, וזכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפי סעיף 108 לחוק, אם הוא סבור כי לא מתקיימים תנאי סעיף 3א(א);
(ד) תעריפי המים;
(ה) חיוב מזערי;
(ו) אופן חישוב חשבון המים;
(ז) אחריות הצרכן לרשת הפרטית;
(ח) תוספת ריבית פיגורים במקרה של אי–תשלום במועד;
(ט) הדרך לערעור על החשבון התקופתי.
(ב) חברה לא תהיה רשאית לכלול בחשבון התקופתי פרטים נוספים על הפרטים שבסעיף קטן (א), למעט אלה:
(1) סמליל החברה;
(2) שדות לשימוש פנימי של החברה, ובלבד שלא יהיה בהוספתם כדי לגרוע מבהירות החשבון התקופתי;
(3) פרטים נוספים שיש לכלול בחשבון התקופתי לפי כל דין;
(4) פרט נוסף שמנהל הרשות הממשלתית אישר את הכללתו בחשבון התקופתי, לבקשת החברה.
(ג) החשבון התקופתי יופק במתכונת שתאפשר הצגה מותאמת אישית של הנתונים לכל צרכן.
40.   
סימן ג': תשלום החשבון התקופתי
41.   
42.   
סימן ד': בירור חשבון תקופתי
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
48.   
49.   
50.   
51.   
52.   
(3) על זכותו של הצרכן לפנות לחברה בתוך 21 ימי עסקים מיום קבלת תוצאות הבדיקות, בבקשה לפי סעיף 52א ובלבד שכמות המים שנמדדה מהווה צריכה חריגה מאוד.
52א.   
(2) במד מים ראשי בנכס - אם הוגשה ב–12 החודשים האחרונים בקשה לבירור חיוב חריג לפי כללים אלה או לפי הוראת השעה בשל מד המים הראשי בנכס.
(ג) צרכן שאינו רשאי להגיש בקשה למנהל הכללי כאמור בסעיף קטן (ב), רשאי להגיש את הבקשה לבירור חיוב חריג לרשות הממשלתית.
(ד) משך תקופת הזיכוי בביצוע הערכת צריכה לפי סעיף קטן (א) לא יעלה על שתי תקופות חיוב.
(ה) המנהל הכללי יחליט בבקשה לבירור חיוב חריג ויודיע על כך לצרכן בכתב בתוך 60 ימים ממועד הגשתה; החליט המנהל הכללי לדחות את הבקשה - יפרט בהודעה את נימוקי הדחייה ואת זכותו של הצרכן להשיג על ההחלטה לפני הרשות הממשלתית לפי סעיף 108 לחוק בתוך 30 ימים מקבלתה, לפי סעיף 53.
(ו) היה למנהל הכללי של החברה או לקרובו עניין אישי באישור הבקשה, לא ידון בה המנהל הכללי, והיא תועבר להחלטת הרשות הממשלתית לפי הוראות סעיף זה, בשינויים המחויבים; החברה תודיע לצרכן על מניעת המנהל הכללי לדון בעניין עקב עניין אישי, ועל העברתו להחלטת הרשות הממשלתית; לעניין זה, "עניין אישי" ו"קרוב" - כהגדרתם בחוק החברות, התשנ"ט-1999 .
52ב.   
53.   
53א.   
סימן ו': ביטחונות
53ב.   
53ג.   
53ד.   
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54.   
54א.   
55.   
56.   

(תיקון התשע"ב)
על תיאום ביקור של נציג החברה בחצרי צרכן יחולו הוראות סעיף 18א(ג), (ד) ו–(ו) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, בשינויים המחויבים.
57.   
סימן ב': הודעות
58.   
59.   
60.   
סימן ג': מרכז קבלת קהל
61.   
62.   
63.   
סימן ד': מוקדים טלפוניים
64.   
65.   
66.   
סימן ה': טיפול בפניות צרכנים
67.   
68.   
69.   
70.   
70א.   
(א) פנה צרכן לבירור תלונתו לפי סעיף 108 לחוק, ונתנה הרשות הממשלתית הוראות לחברה, תפעל החברה לפי ההוראות כאמור ובכלל זה לעניין הקפאת הליכים או עיכוב ביצוע.
(ב) הוראה להקפאת הליכים או לעיכוב ביצוע כאמור תינתן אך במקרים שבהם סברה הרשות, לאחר בחינה ראשונית של התלונה, כי הנסיבות מצדיקות הוראה כאמור; הוראה כאמור תוגבל ל–3 חודשים, אך ניתנת להארכה לתקופות נוספות של 3 חודשים בכל פעם, אם הצורך בהקפאת ההליכים עודנו קיים.
סימן ו': הוראות שונות
71.   
71א.   
72.   
73.   
74.   
סימן א': אתר אינטרנט
75.   
76.   
77.   
78.   
(3) טפסים שנקבעו לפי החוק וכן טפסים לתשלום באמצעות הוראת קבע בבנק או בכרטיס אשראי;
(4) הסבר בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי;
(5) הסבר בדבר הליך בירור החשבון התקופתי והליכי הבירור הנוספים העומדים לרשות הצרכן;
(5א)4 חברה המפעילה מערכת קריאה מרחוק - התנאים ואמות המידה לקיומו של חשש לנזילה, כאמור בסעיף 13ב(ב);
(6) הנחיות לשעת חירום ובנושאי ביטחון מים;
(7) הנחיות לקבלת אישור להספקת מים לבניין לפי תקנות התכנון והבנייה (אישורים למתן שירותי חשמל, מים וטלפון), התשמ"א-1981;
(8) הנחיות לביצוע חיבור ראשון של צרכן לרשת המים;
(9) תשובות לשאלות נפוצות בנושאים הקשורים לפעילות החברה;
(10) דרכים לחיסכון במים, לרבות קישור לפרסומים בעניין חיסכון במים באתר האינטרנט של הרשות;
(11) מידע נוסף שעליה לפרסם לציבור על פי דין.
79.   
80.   
סימן ב': דוח שנתי
81.   
82.   
83.   
84.   
85.   
86.   
(ב) הוכח להנחת דעתה של החברה כי אדם התחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי צרכן, תפעל החברה באופן סביר לניתוק החיבור.
(ג) חברה רשאית לזכות את הצרכן בעד צריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב), ככל שתראה לנכון לפי נסיבות העניין.
(ד) חברה תחייב אדם שהתחבר שלא כדין למיתקנים בחצרי הצרכן, בכל העלויות הכרוכות בניתוק החיבור, וכן בצריכת המים שנצרכה באמצעות החיבור שלא כדין כאמור בסעיף קטן (ב).
87.   
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88.   
89   
90   
91   
(ב) אישור כמשמעותו בסעיף 157א(ה) לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, לגבי הנכס של הצרכן; בנכסים שהוקמו לפני שנת 1965 יש להציג אישור מהרשות המקומית כי בניית הנכס נעשתה כדין;
(2) קיימת להנחת דעתה של החברה גישה חופשית ונאותה למתן שירותי פינוי;
(3) לא קיימת להנחת דעתה של החברה מניעה הנדסית או בטיחותית למתן שירותי הפינוי.
92   
93   
94   
95   
96   
סימן ב': נכס במקום שבו קיימת מערכת ביוב
97.   
98   
99   
100   
101.   
102.   
103   
(3) באתר האינטרנט של החברה;
(4) אם פרטי הקשר של הצרכן הנדרשים לשם כך מצויים בידה - באמצעות דואר אלקטרוני, מסרון או הודעה קולית, ובלבד שהחברה לא תפנה לצרכן באמצעי זה אם הצרכן הודיע לה כי אינו מעוניין לקבל הודעות בדרך זו;
(5) אם החברה מספקת מקור מים חליפי לפי סעיף 101, תפרסם מידע בדבר מיקומו באמצעי הפרסום והודעות לפי סעיף קטן זה;
(6) לעניין הודעות לפי סעיף זה יחול סעיף 73 לכללים העיקריים, ובסעיף קטן (א) אחרי "רוב צרכניה" ייקראו "בשכונה או באזור שבו תבוצע הפסקת המים המתוכננת".
(ה) להודעה לפי סעיף קטן (א) ופרסום לפי סעיפים קטנים (ד)(1) ו–(2) יצורף במקום בולט כיתוב בערבית, אנגלית, רוסית ואמהרית הכולל את המילים "הודעה על הפסקת מים מתוכננת".
104.   
105.   
106. 5
הפרה נמשכת

(תיקון התשע"ד)
חברה שלא מילאה אחרי סעיף 105, תשלם לצרכן נוסף על הסכום הקבוע בסעיף האמור, סכום זהה לכל תקופת חיוב שבה נמשכת ההפרה.
107. 5
אופן ומועד התשלום

(תיקון התשע"ד)
(א) חברה תשלם לצרכן פיצוי לפי סעיפים 105 ו–106, לפי העניין, אף אם לא התקבלה דרישה מהצרכן, לא יאוחר ממועד החיוב של החשבון התקופתי הראשון שלאחר 61 ימים ממועד הפרת ההוראה המנויה בסעיף 105 (להלן - המועד הקובע); התשלום יהיה בהשבה או בקיזוז מהחשבון התקופתי הבא.
(ב) לא שולם לצרכן תשלום לפי סעיפים 105 ו–106, לפי העניין, במועד הקובע, תיווסף עליו הצמדה וריבית פיגורים של החשב הכללי, בחישוב יומי, ממועד התשלום עד תשלומו בפועל.
108. 5
עדכון סכומים

(תיקון התשע"ד)
הסכומים הקבועים בסעיף 105 יעודכנו ב–1 בינואר בכל שנה (להלן - יום העדכון), לפי שיעור השינוי של מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (להלן - המדד) הידוע ביום העדכון לעומת המדד שהיה ידוע ביום העדכון בשנה שקדמה לו, ולעניין יום העדכון הראשון - לעומת המדד שהיה ידוע ביום ג' בתמוז התשע"ד (1 ביולי 2014); הסכום האמור יעוגל כלפי מטה לסכום שהוא מכפלה של 10 אגורות.
109. 6
סייג לפיצוי

(תיקון התשע"ד)
על אף הקבוע בפרק זה -
(א) באירועים שאינם נתונים לשליטת החברה, כגון מלחמה, שביתה, השבתה, קריסת מערכות מחשוב, אירועי טבע חריגים, שכתוצאה מהם נמנע מהחברה לבצע את התחייבויותיה לפי כללים אלה, לא תימנה התקופה שבה נמשך אותו אירוע במניין הימים לחישוב הפרת ההוראות המנויות בסעיף 105.
(ב) חברה לא תחויב בתשלום פיצוי לצרכן במקרים של שריפה, איבוד נתונים כתוצאה משבר, תקלות חומרה או תוכנה, גניבה, חבלה וכיוצא באלה ובלבד שהדבר לא נבע מרשלנות החברה.
110.   
111.   
112.   
113.   
114.   
115.   
116.   
117.   
(2) הבקשה תהיה ערוכה לפי נוסח טופס 10 שבתוספת;
(3) הצרכן ישלם את התעריף לניתוק מד מים לבקשת צרכן לפי פרט 2 בתוספת השנייה לכללי התעריפים;
(4) נרשמו אצל החברה חובות כספיים בשל צריכת שירותי המים והביוב בנכס, יסדיר הצרכן המבקש את תשלום יתרת החוב או ימסור יחד עם הבקשה את פרטי ההתקשרות עמו לצורך הסדרת החוב;
(5) בקשה לניתוק מד מים ראשי תוגש כשהיא חתומה בידי כל הצרכנים בנכס.
(ב) חברה תבצע פעולת ניתוק אספקת מים בתוך 3 ימי עסקים ממועד קבלת בקשת הצרכן; בעת ביצוע פעולה כאמור תדביק החברה, על הדלת החיצונית או במקום אחר בולט לעין בנכס או בסמיכות אליו, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת הצרכן; בהודעה זו תפורט קריאת מד המים בעת ביצוע הפעולה האמורה ויחול סעיף 28 אם הוסר מד המים; על אף ביצוע פעולת ניתוק לפי סעיף קטן זה, תמשיך החברה לשלוח לצרכן הודעות חיוב והודעות הנדרשות לפי כללים אלה.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), מצאה החברה כי כתובת הצרכן למשלוח דברי דואר שונה מכתובת הנכס שמבקשים לבצע בו פעולה לניתוק אספקת מים או נוכחה החברה לדעת, חרף תצהירו של הצרכן, שמדובר בנכס מאוכלס שיש בו צריכת מים, יחולו הוראות אלה:
(1) החברה תדביק על דלת הנכס או במקום אחר נראה לעין בנכס, במעטפה אטומה וחתומה, הודעה בדבר הבקשה לבצע פעולת ניתוק אספקת המים לבקשת הצרכן ולא תנתק את הנכס ממים במועד זה;
(2) הציג אדם המתגורר בנכס, בתוך 7 ימי עסקים מיום הדבקת ההודעה האמורה בפסקה (1), מסמכים המעידים לכאורה על זכויותיו בנכס המונעות ביצוע פעולת ניתוק אספקת מים, תעכב החברה את ביצוע הפעולה האמורה עד לקבלת צו שיפוטי המורה על ניתוק אספקת המים;
(3) לא הוצגו לפני החברה מסמכים כאמור בפסקה (2), במועד האמור, תבצע החברה את פעולת ניתוק אספקת המים; ואולם אם הוצגו לפניה מסמכים כאמור בפסקה (2) לאחר ביצוע פעולת הניתוק, תחבר מחדש את אספקת המים לנכס בתוך 3 ימי עסקים מהמועד שבו שילם הצרכן את התעריף לחיבור מד מים לבקשת צרכן - הקבוע בפרט 3 לתוספת השנייה לכללי התעריפים.
118.   
119.   
120.   
121.   
122.   
123.   
124.   
125.   
126.   
תוספת ראשונה7
(סעיפים 13(ג), 13א, 15, 25(א), 28א, 28 ג, 28ד, 43(ב), 52א(א)(2), 91(1)(א) ו–120(ד))
תוספת שנייה
(סעיף 101(ד))
שם החג
תאריך
(1) יום הזיכרון לשואה ולגבורה
כ"ז בניסן
(2) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות איבה וטרור
ד' באייר
(3) יום העצמאות
ה' באייר
(4) יום ירושלים
כ"ח באייר
שם החג
תאריך**
(1) ראש השנה
א' ו–ב' בתשרי
(2) צום גדליה
ג' בתשרי
(3) יום הכיפורים
מבוקר יום ט' בתשרי
(4) סוכות
י"ד בתשרי עד כ"א בתשרי
(5) שמיני עצרת
כ"ב בתשרי
(6) הסיגד
כ"ט בחשוון
(7) חנוכה
כ"ה בכסלו עד ב' או ג' בטבת, לפי העניין
(8) צום עשרה בטבת
י' בטבת
(9) תענית אסתר
י"ג באדר
(10) פורים
י"ד באדר
(11) שושן פורים
ט"ו באדר
שם החג
תאריך**
(12) פסח
מבוקר יום י"ד בניסן עד כ"א בניסן
(13) המימונה
כ"ב בניסן
(14) ל"ג בעומר
י"ח באייר
(15) חג השבועות
ו' בסיוון
(16) צום י"ז בתמוז
י"ז בתמוז
(17) צום תשעה באב
ט' באב

** אלא אם כן נאמר אחרת בטבלה. תחילתו של יום המפורט בה הוא משקיעת החמה וסיומו עם צאת הכוכבים למחרת; אם יום כאמור בטבלה הוקדם או נדחה, תחול ההוראה לעניין היום המוקדם או הנדחה, לפי העניין.

חג לפי הדת הנוצרית

שם החג

(1) חג המולד (יומיים)***;

(2) ראשית השנה***;

(3) חג ההתגלות;


*** לרבות בערב הקודם לחג.


חג לפי הדת הנוצרית

שם החג

(4) חג הגטאס;

(5) שישי הקדוש;

(6) חג הפסחא (יומיים)***;

(7) יום הבשורה;

(8) עליית ישוע השמיימה;

(9) חג הדקלים;

(10) חג השבועות (יומיים).


*** לרבות בערב הקודם לחג.

חג לפי הדת המוסלמית

שם החג

(1) ראש השנה ההג'רית;

(2) יום הולדת הנביא;

(3) עליית הנביא השמיימה (לילת אלאסרא ואלמעראג');

(4) חג הפסקת הצום (ערב עיד אלפיטר);

(5) חג הקורבן (ערב עיד אלאדחא);

(6) חודש הרמאדן.


חג לפי הדת הדרוזית

שם החג

(1) חג אלח'דר (אליהו הנביא);

(2) חג הנביא שועייב (יתרו);

(3) חג הנביא סבלאן;

(4) חג הקורבן (ערב עיד אלאדחא).


לעדה הצ'רקסית

יום הזיכרון לעדה הצ'רקסית 21 במאי.
כ"א באב התשע"א (21 באוגוסט 2011)
עודד פיקסלר
יושב ראש מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב
[1.] ק"ת 7034, התשע"א (22.9.2011), עמ' 1395. על הודעות חיוב שהוצאו אחרי 22.9.11 ומתייחסות לצריכת מים שנעשתה עד 31.3.12 ראו הוראת שעה בשם זהה שפורסמה בק"ת 7034, התשע"א, עמ' 1392 ותיקונה בק"ת 7066, התשע"ב, עמ' 448.
תיקונים:ק"ת 7085, התשע"ב (1.2.2012), עמ' 708;
ק"ת 7135, התשע"ב (1.7.2012), עמ' 1351 [התשע"ב (מס' 2)] (ת"ט בק"ת 7143, התשע"ב, עמ' 1494);
ק"ת 7202, התשע"ג (1.1.2013), עמ' 460;
ק"ת 7354, התשע"ד (13.3.2014), עמ' 944;
ק"ת 7418, התשע"ד (1.9.2014), עמ' 1726 [התשע"ד (מס' 2)];
ק"ת 7502, התשע"ה (23.3.2015), עמ' 1071, 1085 ו–1086 (3 תיקונים);
ק"ת 7749, התשע"ז (28.12.2016), עמ' 429;
ק"ת 7830, התשע"ז (29.6.2017), עמ' 1300 [התשע"ז (מס' 2)];
ק"ת 7912, התשע"ח (28.12.2017), עמ' 621 (כולל שינוי השם) (ת"ט בק"ת 7929, התשע"ח, עמ' 830);
ק"ת 8079, התשע"ט (4.10.2018), עמ' 327;
ק"ת 8250, התשע"ט (22.7.2019), עמ' 3516 [התשע"ט (מס' 2)];
ק"ת 8971, התשפ"א (8.12.2020), עמ' 810;
ק"ת 10659, התשפ"ג (29.5.2023), עמ' 1844;
ק"ת 11335, התשפ"ד (30.6.2024), עמ' 2785.
[2.] תחילת תוקפה של תקנה 7א1 ביום 1.7.2021.
[3.] על אף האמור בכללים אלה, למשך חצי שנה מיום 27.1.18, חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק לא חייבת לפעול לפי סעיפים 13א(א) ו–13ב לכללים, ולפי סעיף 78(5א) לכללים.
[4.] על אף האמור בכללים אלה, למשך חצי שנה מיום 27.1.18, חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק לא חייבת לפעול לפי סעיפים 13א(א) ו–13ב לכללים, ולפי סעיף 78(5א) לכללים.
[5.] תחילת תוקפם של סעיפים 105-109 נקבעה במקור ליום 1.9.14 ובתיקון התשע"ד (מס' 2) נדחתה ל–1.1.15.
[6.] תחילת תוקפם של סעיפים 105-109 נקבעה במקור ליום 1.9.14 ובתיקון התשע"ד (מס' 2) נדחתה ל–1.1.15.
[7.] התוספת הראשונה הכוללת מספר טפסים - הושמטה ע"י מערכת "דינים".

מפת מסמך

פרק ראשון: כללי
1. הגדרות
1א. הקלה מהוראות הכללים
פרק שני: צרכנות סימן
א': הפרשי מדידה
2. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך חיובי
3. אופן חלוקת הפרשי מדידה בעלי ערך שלילי
3א. חיוב בהפרשי מדידה שליליים
4. הפרשי מדידה כאשר מד המים הראשי אינו תקין
5. חיוב או זיכוי בשל הפרשי מדידה
6. הודעות לצרכנים המחויבים בהפרשי מדידה
סימן ב': הערכת צריכה
7. חיוב לפי קריא מד מים
7א. אימות קריאה משודרת
7א1. חובת התקנת מערכת קריאה מרחוק
8. ביצוע הערכת צריכה
9. חיוב בעקבות הערכת צריכה
10. תיקון חיוב בהפרשי מדידה
11. הודעה על חיוב לפי הערכת צריכה
11א. אומדן של מהנדס החברה
12. הערכת צריכה במקרים מיוחדים
סימן ג': צריכה חריגה הנובעת מנזילה
13. בדיקה השוואתית של כמות הצריכה
13א. חברה המפעילה מערכת לקריאה מרחוק
13ב. קביעת אמות מידה לחשש לנזילה ופרסומן
14. תנאים להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
15. הגשת בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
16. הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
17. חיוב במקרה של הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה
18. הכרה בצריכה חריגה לצרכן שאין לגביו צריכה רגילה
סימן ד': מד מים נוסף לצרכן
19. התקנה של מד נוסף
20. תעריף בעבור התקנת מד מים נוסף
סימן ד 1': מיגון מד–מים
20א. מיגון מד–מים
20ב. תעריף בעד התקנת התקן מיגון
סימן ה': החלפת צרכן בנכס
21. החלפת צרכן בנכס
22. החלפת צרכן בנכס בלא מד מים משויך
23. החלפת צרכן בנכס מושכר בלא מד מים משויך
24. החלפת צרכן בהתקיים מניעה הנדסית
25. בקשת השינוי
סימן ו': התקנה והחלפה של מד מים
26. התקנת מד מים שהוסר מנכס אחר
26א. החלפת מד–מים שחלף מועד כיולו
סימן ז': חיבור של נכס למערכת מים
26ב. חיבור לראשונה של נכס
26ג. מניעה הנדסית
27. הודעה על החלפת מד מים
27א. הודעה על התקנה ראשונה של מד קריאה מרחוק
28. שמירת נתוני קריא מד מים
סימן ח': חברת ניהול בבית משותף
28א. רישום חברת ניהול כצרכן
28ב. הוראות לעניין חברת ניהול הרשומה כצרכן
28ג. אי–תשלום חיוב בידי חברת ניהול
28ד. ביטול רישום חברת וניהול כצרכן
28ה. שמירת חובות
פרק שני א': מדידת מים באתר בנייה
28ו. התקנת מד–מים באתר בנייה
28ז. תקופת חיוב באתר בנייה
28ח. תעריף בעד התקנת מד–מים והתקן מיגון
פרק שלישי: חשבונות ותשלומים
סימן א': חובת תשלום
29. אספקת שירות בכפוף לתשלום
30. מועד אחרון לתשלום
31. ריבית פיגורים
32. הסדר תשלומים
33. השעיית פעולות גבייה
34. תשלום חלקי בהגשת בקשה לבירור
35. החזר תשלום ששולם ביתר
סימן ב': החשבון התקופתי
36. תקופת החיוב
37. תדירת החשבון התקופתי
38. משלוח החשבון התקופתי
39. מתכונת החשבון התקופתי
40. זכות לקבלת העתק חשבון תקופתי
סימן ג': תשלום החשבון התקופתי
41. אמצעי תשלום
42. פיצול התשלום
סימן ד': בירור חשבון תקופתי
43. בירור חשבון
44. מד מים שלא נקרא
45. מד מים שלא נבדק או כויל במועד
46. חיוב שגוי בהפרשי מדידה
47. הודעה על תוצאות בירור
48. עריכת בדיקות נוספות
49. החלפת מד מים
50. תיקון חיוב
51. השבת דמי בדיקה
52. הודעה על תוצאות הבדיקות הנוספות
52א. חיוב לפי הערכת צריכה בצריכה חריגה
52ב. זיכוי צרכן במקרים חריגים
53. בירור השגות צרכן
53א. דיווח לרשות הממשלתית
סימן ו': ביטחונות
53ב. דרישת ביטחונות
53ג. מסירת ביטחונות - תנאי לרישום
53ד. הודעה על מימוש ביטחונות
פרק רביעי: שירותים לצרכנים
סימן א': ביקור מתואם בחצרי צרכן
54. תיאום ביקור בחצרי צרכן
54א. דיווח של צרכן
55. תיאום ביקור לשם בירור צריכה
56. החלת הוראות חוק הגנת הצרכן
57. תשלום בעד ביקור סרק
סימן ב': הודעות
58. משלוח הודעות
59. אמצעי משלוח אלקטרוני
60. הודעות בדואר אלקטרוני
סימן ג': מרכז קבלת קהל
61. מרכז קבלת קהל
62. מועדי קבלת קהל
63. זמני המתנה
סימן ד': מוקדים טלפוניים
64. מוקד שירות טלפוני
65. מועדי הפעלת מוקד השירות
66. מוקד חירום
סימן ה': טיפול בפניות צרכנים
67. חובת תיעוד פניות
68. אישור קבלת פנייה
69. חובת מענה בכתב
70. פנייה אינה מעכבת תשלום
70א. הוראות הרשות הממשלתית
סימן ו': הוראות שונות
71. חובת הכשרה
71א. הצגת תעודה
72. חובת הקלטת שיחות
73. שפת מתן השירות
74. נגישות לאנשים עם מוגבלות
פרק חמישי: מידע לציבור
סימן א': אתר אינטרנט
75. אתר אינטרנט
76. שפת האתר
77. דרכי הפנייה לחברה
78. מידע לצרכן
79. פנייה מקוונת
80. גישה למידע באמצעות האתר
סימן ב': דוח שנתי
81. דוח שנתי
82. פרטי הדוח השנתי
83. משלוח תמצית הדוח השנתי לצרכנים
פרק שישי: טיפול בגניבת מים
84. חיבור שלא כדין
85. שיבוש מדידה במזיד
86. גניבת מים מחצרי הצרכן
87. שמירת אחריות
פרק שביעי: מתן שירותי ביוב לצרכנים שאינם מחוברים למערכת הביוב
סימן א': נכס במקום שאין בו מערכת ביוב
88. זכאות לשירותי פינוי
89 שירותי פינוי
90 הודעה בדבר
91 תנאים לקבלת
92 בחינת הבקשה
93 פינוי שלא על ידי החברה
94 ביקור נוסף או ביקור מתואם לפינוי נוסף בידי החברה
95 ניהול רישום בידי החברה
96 חובת דיווח
סימן ב': נכס במקום שבו קיימת מערכת ביוב
97. הודעה לצרכן בדבר חובת התחברות למערכת ביוב קיימת
סימן ג': נכס במקום שבו מונחת מערכת ביוב לראשונה
98 הודעה לצרכן על התקנה צפויה של מערכת ביוב
99 הימנעות צרכן זכאי מלהתחבר למערכת הביוב
100 שמירת דינים
פרק שמיני: הפסקות מים
101. הפסקת מים מתוכננת
102. הפסקת מים מתוכננת באזורים שבהם מצויים מוסדות ציבור
103 מתן הודעה לצרכנים על הפסקת מים מתוכננת
104. הפסקות מים לצורך תיקון תקלות
פרק תשיעי: תשלום פיצוי לצרכן בשל הפרת אמות מידה
105. נסיבות לתשלום פיצוי לצרכן
106. הפרה נמשכת
107. אופן ומועד התשלום
108. עדכון סכומים
109. סייג לפיצוי
פרק עשירי: הליכים לפי כללי הניתוק
110. מדיניות יישום הליכי הגבייה
111. מתן הודעה בדבר אי–מסירת פרטים מזהים
112. התראה לצרכן הביתי טרם העברת בקשה לביצוע פעולת ניתוק אספקת מים
113. תיעוד
114. התראה לצרכן של נכס אחר בשל אי– תשלום
115. הודעה על ביצוע פעולת ניתוק
116. התראה לפני ביצוע ניתוק חוזר
117. פעולת ניתוק אספקת מים לבקשת צרכן
118. חיבור מחדש לנכס שלבקשת צרכן בוצעה בו פעולת ניתוק אספקת מים
119. הודעה על חיבור נכס אחר
120. אופן שליחת התראות והודעות
121. חובת דיווח ופרסום
פרק אחד–עשר: בדיקה לאיכות מי שתייה
122. הגשת בקשה
123. החיוב בעד הבדיקה
124. בדיקת איכות מי השתייה
125. תוצאות הבדיקות
126. תחילה
חלק א': ימים שבהם לא תבצע חברה הפסקת מים
חלק ב': ימים שבהם צריכה הרשות להתחשב לפי הרכב האוכלוסייה הצפויה להיות מושפעת מהפסקת המים: