תאריך תצוגה: 18/11/2010
הקליקו על כותרת הסעיף
1. תיקון סעיף 4
2. תיקון סעיף 5
3. הוספת סעיפים 6א1 ו–6א2
4. תיקון סעיף 6ב
5. תיקון סעיף 6ג
6. תיקון סעיף 6ד
7. תיקון סעיף 7
8. תיקון סעיף 7א
9. תיקון סעיף 7ב
10. הוספת סעיף 7ב1
11. תיקון סעיף 7ג
12. הוספת סעיפים 7ג1 עד 7ג5
13. תיקון סעיף 8
14. תיקון סעיף 8א
15. תיקון סעיף 8ב
16. תיקון סעיף 13
17. תיקון סעיף 14
18. הוספת סעיף 14א1
19. תיקון סעיף 14ב
20. תיקון סעיף 16
21. תיקון סעיף 22א
22. תיקון סעיף 28
23. תיקון סעיף 29
24. תיקון סעיף 30
25. תיקון סעיף 31
26. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 5
27. תחילה
28. תחולה
29. הוראת מעבר

חוק רישוי עסקים (תיקון מס' 27), התשע"א-2010 - בוטל 1

 
1.   
בחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968 (להלן - החוק העיקרי), בסעיף 4 -
(1) במקום כותרת השוליים יבוא "רישיון עסק, היתר זמני והיתר מזורז";
(2) במקום "רשיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז" ובמקום "אלא אם ברשיון או בהיתר הזמני שבידו" יבוא "אלא אם כן ברישיון, בהיתר הזמני או בהיתר המזורז, שבידו".
2.   
(1) בסעיף קטן (א)(1), בסופו יבוא "(בחוק זה - רשות הרישוי המקומית);";
(2) בסעיף קטן (ב), במקום הסיפה החל במילים "ראש הרשות המקומית" יבוא "רשות הרישוי המקומית שבתחומה נמצא מרכז העסק".
3.   

"היתר מזורז
6א1. (א) שר הפנים, בהסכמת כל אחד מהשרים שקביעתו של עסק כטעון רישוי נעשתה בהתייעצות עמו ובכפוף להוראות סעיף קטן (ב), רשאי לקבוע, בצו, סוגי עסקים טעוני רישוי שרשות הרישוי תיתן היתר לעסוק בהם, בהליך מזורז בכפוף להוראות לפי סעיף זה, לפני מתן רישיון (בחוק זה - היתר מזורז); ואולם בצו כאמור לא ייקבעו סוגי עסקים שרישוים בהליך מזורז כאמור עלול לפגוע במטרות המפורטות בסעיף 1(א).
(ב) קביעת עסק מסוג העסקים המפורטים בסעיפים 2 עד 3 כטעון רישוי בצו לפי סעיף קטן (א), טעונה גם הסכמת כל אחד מהשרים שמתן רישיון או היתר זמני לעסק מאותו סוג טעון אישור מטעמו לפי סעיפים אלה, ויחולו לגבי אותו עסק הוראות הסעיפים האמורים החלים לעניין אותו סוג עסק, בשינויים המחויבים.

 
(ג) בקשה לקבלת היתר מזורז לעסק הכלול בצו לפי סעיף קטן (א) תוגש לרשות הרישוי בצירוף כל המסמכים הדרושים לגבי אותו עסק, שפורסמו במפרט האחיד, או לצד המפרט האחיד, לפי הוראות סעיף 7ג2, וכן מסמכים נוספים שיקבע שר הפנים המעידים על קיום דיני התכנון והבנייה בעסק, ככל שיקבע.
(ד) הוגשה בקשה לקבלת היתר מזורז, תודיע רשות הרישוי למבקש ההיתר המזורז (בסעיף זה - המבקש), בתוך 21 ימים מיום הגשת הבקשה, על אחד מאלה, לפי העניין:
(1) על פי המידע שהגיש המבקש או על פי מידע נוסף שבידי רשות הרישוי לא ניתן לתת היתר מזורז לעסק לפי חוק זה;
(2) על המבקש להשלים מסמכים חסרים, הדרושים לגבי אותו עסק, שפורסמו לפי הוראות סעיף 7ג2;
(3) על המבקש להגיש מסמכים ולמלא אחר תנאים הנדרשים מטעם רשות הרישוי לפי סעיפים 6ד ו–7; לא מסרה רשות הרישוי למבקש הודעה כאמור בפסקה זו בתוך התקופה האמורה, יראוה כאילו לא דרשה מסמכים ומילוי תנאים מטעמה.
(ה) לא נמסרה למבקש הודעה כאמור בסעיף קטן (ד)(1), ימסור המבקש לרשות הרישוי את המסמכים שנדרשו כאמור בסעיף קטן (ד)(2) או (3), ככל שנדרשו, וכן תצהיר מאומת כדין לפי הוראות סעיף קטן (ו); המבקש ימסור את המסמכים והתצהיר כאמור בתום התקופה האמורה בסעיף קטן (ד) או לאחר שרשות הרישוי הודיעה לו, לפי הוראות אותו סעיף קטן, על המסמכים והתנאים הנדרשים לפי העניין.
(ו) (1) תצהיר כאמור בסעיף קטן (ה) יוגש בטופס שיקבע שר הפנים, ובו יצהיר המבקש -
(א) כי מתקיימים בעסק או במבקש, לפי העניין, התנאים שפורסמו במפרט האחיד או לצד המפרט האחיד לפי הוראות סעיף 7ג2, התנאים שדרשה רשות הרישוי לפי סעיף קטן (ד)(3), ככל שדרשה, הוראות לפי חוק זה ולפי דיני התכנון והבנייה, וכן עניינים נוספים שקבע שר הפנים בטופס התצהיר;

 
(ב) כי לא מתקיימים הסייגים המונעים מתן היתר מזורז לפי סעיף 6א2.
(2) המבקש רשאי לציין בתצהירו כי בכל הנוגע לעניין פלוני שאינו בתחום מומחיותו, תצהירו ניתן בהתאם לאישור שקיבל מאיש מקצוע, ובלבד שצירף לתצהירו אישור זה.
(ז) הגיש המבקש את התצהיר והמסמכים האמורים בסעיף קטן (ה), תיתן לו רשות הרישוי היתר מזורז, בתוך שבעה ימים מיום הגשתם, אלא אם כן מצאה שעל פי המידע שהגיש המבקש או על פי מידע נוסף שבידיה לא ניתן לתת היתר מזורז לעסק לפי חוק זה; רשות הרישוי תודיע לנותני האישור, בתוך 21 ימים מיום מתן ההיתר המזורז, על מתן ההיתר ועל המסמכים והתנאים שדרשה לפי סעיף קטן (ד), ותעביר אליהם העתק מהבקשה ומההיתר המזורז, עם כל צרופותיהם.
(ח) בקשה לקבלת היתר מזורז לעסק, שהוגשה לפי הוראות סעיף זה, יראו אותה כבקשה לקבלת רישיון לפי חוק זה לאותו עסק; ניתן היתר מזורז לפי סעיף זה לאותו עסק, יימשכו ההליכים לבדיקת הבקשה לקבלת הרישיון לגביו.
(ט) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהאפשרות להגיש לגבי עסק הכלול בצו כאמור בסעיף קטן (א) בקשה לקבלת רישיון או היתר זמני לפי חוק זה, במקום בקשה להיתר מזורז.
(י) מתן היתר מזורז לפי סעיף זה אינו טעון אישור מאת נותני האישור, גם אם אישורם נדרש לצורך מתן רישיון או היתר זמני לאותו עסק, ואולם אין בכך כדי לגרוע מסמכויותיהם האחרות של נותני האישור לפי חוק זה, לגבי אותו עסק, ובכלל זה סמכויותיהם לפי סעיפים 6ד ו–7, והכל בכפוף להוראות לפי סעיף 7ג1.
(יא) לעניין ההיתר המזורז, יראו את התנאים שנקבעו במפרט האחיד לפי הוראות סעיף 7ג1(א) המתייחסים לעסק מסוגו כתנאים בהיתר המזורז.
סייגים למתן היתר מזורז
6א2. (א) על אף האמור בסעיף 6א1, לא יינתן היתר מזורז לעסק אם הובא לידיעת רשות הרישוי כי מתקיים אחד מאלה, בתחום רשות הרישוי:
(1) בעת הגשת הבקשה המבקש או העסק פועל בלא רישיון או היתר זמני בניגוד להוראות סעיף 4;

 
(2) היתר מזורז שניתן לעסק, למבקש, למי ששולט בעסק או במבקש או למי שנשלט על ידי מי מהם, בוטל לפי סעיפים 7ב1(ה) או 7ג(ד1), בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה;
(3) מתנהל נגד העסק או המבקש הליך פלילי או מינהלי לפי חוק זה;
(4) העסק, המבקש, מי ששולט בעסק או במבקש או מי שנשלט על ידי מהם, הורשע בעבירה לפי חוק זה, בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה.
(ב) בסעיף זה -
"הורשע" - לרבות מי שבית המשפט קבע כי ביצע את העבירה;"המבקש" - כמשמעותו בסעיף 6א1;
"שליטה" - כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, בשינויים המחויבים".
4.   
בסעיף 6ב(א) לחוק העיקרי, במקום "לרשיון או להיתר זמני" יבוא "לרישיון, להיתר זמני .או להיתר מזורז".
5.   
(1) בסעיף קטן (ב)(1), במקום "לרשיון או להיתר זמני" יבוא "לרישיון, להיתר זמני או להיתר מזורז";
(2) בסעיף קטן (ג), במקום "לרשיון או להיתר זמני" יבוא "לרישיון, להיתר זמני או להיתר מזורז".
6.   
בסעיף לחוק העיקרי, במקום "לרשיון או להיתר זמני" יבוא "לרישיון, להיתר זמני או להיתר מזורז" ובסופו יבוא "והכל בכפוף להוראות סעיפים 7ג1 ו–7ג3".
7.   
(1) במקום כותרת השוליים יבוא "תנאי רשות הרישוי ונותני האישור";
(2) במקום סעיפים קטנים (א) ו–(ב) יבוא:
"(א) רשות הרישוי או נותן אישור רשאים להתנות את מתן הרישיון, ההיתר הזמני, ההיתר המזורז או האישור, לפי העניין, בתנאים שיש לקיימם לפני שיינתן הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז
(בחוק זה - תנאי מוקדם), או להתנות את הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז (בחוק זה - תנאי ברישיון), ורשאים הם להוסיף תנאים לרישיון, להיתר זמני או להיתר מזורז שניתן (בחוק זה - תנאי נוסף ברישיון), והכל כדי לקדם את מטרות הרישוי ובכפוף להוראות לפי סעיפים 7ג1 ו–7ג3.
(א1) תנאים כאמור בסעיף קטן (א) לגבי עסק מסוים, שבמפרט האחיד נקבעו תנאים לגבי עסקים מסוגו, ייקבעו רק על ידי שינוי במפרט האחיד או בדרך הקבועה בסעיף 7ג3, אלא אם כן חל שינוי בדין המחייב שינוי בתנאי רישוי העסק, או אם גורם מוסמך ארצי קבע תנאי כאמור בהתקיים אחד מאלה:
(1) קיים חשש משמעותי לשלום הציבור, לבריאותו או לבטיחותו או קיימת סכנה לפגיעה באיכות הסביבה או הפרעה בלתי סבירה לאדם פלוני או לציבור;
(2) נתגלו או נוצרו עובדות או נסיבות חדשות לגבי העסק או סביבתו או לגבי טכנולוגיות המשמשות בו, המחייבות שינוי דחוף בדרישות הרישוי לשם השגת מטרות חוק זה.
(א2) קבע גורם מוסמך ארצי תנאי כאמור בסעיף קטן (א1), תהא תחילת תוקפו של התנאי במועד שיקבע בהתחשב בנסיבות קביעתו, בהחלטה מנומקת ובכתב.
(א3) התקיים האמור בפסקה (1) שבסעיף קטן (א1), רשאי גם מי שגורם מוסמך ארצי הסמיך לעניין זה, בתחום המחוז שבו נמצא העסק, לקבוע תנאי נוסף לעסק לתקופה שיקבע ושלא תעלה על 60 ימים מיום קביעתו, אלא אם כן התנאי בוטל או הוארך על ידי הגורם המוסמך הארצי, ובלבד שלא יעשה כן יותר מפעם אחת בשל אותן נסיבות; נקבע תנאי נוסף כאמור, רשאי גורם מוסמך ארצי לבטלו, לשנותו או להאריך את תוקפו לתקופה שיורה.
(ב) תוקפו של תנאי נוסף כאמור בסעיף קטן (א), לגבי עסק שלא נקבעו לגביו תנאים במפרט האחיד, כאמור בסעיף 7ג1, יהיה בתום שלוש שנים מיום שהודע עליו לבעל הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז, או במועד מוקדם מזה, אם קבע כך גורם מוסמך ארצי, ובהתקיים אחד מהמקרים האמורים בסעיף 7ג4; קביעת מועד מוקדם כאמור תהיה מנומקת ובכתב";
(3) בסעיף קטן (ג), אחרי "ברשיון" יבוא "בהיתר זמני או בהיתר מזורז" ובמקום "הרשיון או ההיתר הזמני" יבוא "הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז";
(4) בסעיף קטן (ד), במקום "מבקש הרשיון או בעל הרשיון רשאים" יבוא "מבקש או בעל רישיון, היתר זמני או היתר מזורז רשאי" ובסופו יבוא "למעט לתנאי המפרט האחיד ולדרישות רשות הרישוי שנקבעו לפי הוראות סעיפים 7ג1 ו–7ג3";
(5) אחרי סעיף קטן (ד) יבוא:
"(ה) בחוק זה, "גורם מוסמך ארצי" - כל אחד מאלה, לפי העניין:
(1) ראש רשות הרישוי שבתחומה נמצא העסק או עובד בכיר אחד מקרב עובדיה שהוא הסמיך לעניין זה;
(2) המנהל הכללי של המשרד נותן האישור או עובד בכיר אחד מקרב עובדי משרדו שהוא הסמיך לעניין זה;
(3) מפקח כבאות ראשי;
(4) המפקח הכללי של משטרת ישראל או קצין משטרה בכיר אחד שהוא הסמיך לעניין זה".
8.   
(1) בסעיף קטן (א), במקום "שאינה מוגבלת מראש" יבוא "של 15 שנים";
(2) בסעיף קטן (ב)(1), אחרי "תקופת תוקף" יבוא "קצרה יותר";
(3) בסעיף קטן (ג), אחרי "תקופת תוקף" יבוא "קצרה יותר", ואחרי "בכל פעם, משנה" יבוא "ולא תעלה, בכל פעם, על תקופת התוקף שנקבעה לאותו סוג עסקים לפי הוראת סעיף קטן (ב)(1), אם נקבעה";
(4) אחרי סעיף קטן (ג) יבוא:
"(ד) על אף האמור בסעיף קטן (א), תקופת תוקפו של רישיון שניתן לפי הוראות סעיף 7ב1(ג), לא תעלה על עשר שנים או התקופה שנקבעה לפי סעיף קטן (ב)(1) או (ג), הקצרה מביניהן".
9.   
בסעיף 7ב(א) לחוק העיקרי, בסופו יבוא "רשות הרישוי תודיע לנותני האישור על הארכת תקופת תוקפו של ההיתר הזמני לפי סעיף קטן זה".
10.   
"תוקפו של היתר מזורז, קבלת רישיון לאחריו ובטלות היתר מזורז
7ב1 (א) היתר מזורז יעמוד בתוקפו עד תום שנה ממועד נתינתו או עד להחלטת רשות הרישוי לעניין מתן רישיון לאותו עסק, לפי המוקדם; החליטה רשות הרישוי על ביטול ההיתר המזורז לפי הוראות סעיף קטן זה, תודיע על כך לבעל ההיתר המזורז בתוך שבעה ימים ממועד החלטתה, ובלבד שנתנה לו הזדמנות להשמיע את טענותיו.
(ב) לא נמסרה הודעה לעניין מתן רישיון עד תום שנה ממועד מתן ההיתר המזורז כאמור בסעיף קטן (א), תוארך תקופת תוקפו של ההיתר בשנה נוספת, ובלבד שבעל ההיתר חזר והצהיר כאמור בסעיף 6א1(ו), בחודש שלפני תום השנה הראשונה להיתר.
(ג) לא נמסרה הודעה לעניין מתן רישיון עד תום השנה הנוספת כאמור בסעיף קטן (ב), תיתן רשות הרישוי לבעל ההיתר רישיון לאותו עסק, גם בלא אישורם של נותני האישור לפי סעיף 6, ובלבד שחזר והצהיר כאמור בסעיף 6א1(ו) בחודש שלפני תום השנה הנוספת כאמור; ניתן רישיון כאמור, תחל תקופת תוקפו במועד נתינתו של ההיתר המזורז; אין במתן רישיון בלא אישורם של נותני האישור כדי לגרוע מסמכויותיהם האחרות לפי חוק זה, לגבי אותו עסק, ובכלל זה סמכויותיהם לפי סעיפים 6ד ו–7, והכל בכפוף להוראות לפי סעיף 7ג1.
(ד) רשות הרישוי תודיע לנותני האישור על הארכת תקופת תוקפו של ההיתר המזורז לפי סעיף קטן (ב) ועל מתן רישיון לפי סעיף קטן (ג).
(ה) (1) על אף האמור בסעיף זה, מצאה רשות הרישוי, ביוזמתה או על פי פנייה מאת נותן אישור, כי ההיתר המזורז ניתן או הוארך כאמור בסעיף זה על יסוד תצהיר כוזב או מסמכים כוזבים, תודיע על כך לבעל ההיתר המזורז ולנותני האישור, ויראו את ההיתר המזורז כאילו לא ניתן מלכתחילה, ובלבד שנתנה לבעל ההיתר המזורז הזדמנות להשמיע את טענותיו.
(2) ניתנה הודעה כאמור בסעיף קטן זה, ייפסקו ההליכים למתן הרישיון לאותו עסק על סמך הבקשה שהוגשה להיתר המזורז, כאמור בסעיף 6א1(ח)".
11.   
(1) במקום כותרת השוליים יבוא "ביטול רישיון, היתר זמני או היתר מזורז";
(2) אחרי סעיף קטן (ד) יבוא:
"(ד1) (1) מצאה רשות הרישוי, מיוזמתה או על פי פנייה מאת נותן אישור, כי הופר או חדל להתקיים תנאי מן התנאים שניתנו לפי סעיף 7 לעניין היתר מזורז, או כי חלו בעסק שינויים מהותיים מהמצב שהוצג במסמכים שהוגשו כאמור בסעיף 6א1, תבטל את ההיתר המזורז, לאחר שנתנה לבעל ההיתר הזדמנות להשמיע את טענותיו, ותודיע על כך לבעל ההיתר המזורז ולנותני האישור.
(2) ביטלה רשות הרישוי היתר מזורז לפי הוראות פסקה (1), ייפסקו ההליכים למתן הרישיון לאותו עסק על סמך הבקשה שהוגשה להיתר המזורז, כאמור בסעיף 6א1(ח).
(3) מצאה רשות הרישוי כי קיימים טעמים אחרים מאלה המנויים בפסקה (1) לביטול היתר מזורז, יחולו לעניין הביטול הוראות סעיפים קטנים (א) עד (ד), בשינויים המחויבים."
12.   

"המפרט האחיד
7ג1 (א) נותני האישור, ולעניין שירותי כבאות - שר הפנים או מי שהוא הסמיכו לכך, יפרסמו, בדרך שנקבעה לפי סעיף 7ג2, מפרט המאחד את כל המסמכים והתנאים הנדרשים מטעמם לפי סעיפים 6ד ו–7, לפי סוגי עסקים (בחוק זה - המפרט האחיד), ורשאים הם לקבוע מסמכים או תנאים שונים לאזורים שונים בארץ או לעסקים שמתקיימות בהם נסיבות מיוחדות אחרות המצדיקות זאת.
(ב) שר הפנים, לאחר התייעצות עם נותני האישור ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, יקבע הוראות לעניין אופן הכנתו של המפרט האחיד, לרבות לעניין אופן השינוי, ההוספה והגריעה של המסמכים והתנאים הכלולים בו.
(ג) (1) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו–(ב), רשאי שר הפנים, בהסכמת כל אחד מן השרים שקביעתו של עסק כטעון רישוי נעשתה בהתייעצות עמו, ביוזמתו או לפי בקשתו של שר כאמור, לקבוע בצו

 
סוגי עסקים שלגביהם לא יפורסם מפרט אחיד או שלגביהם יפורסם מפרט אחיד חלקי הכולל רק חלק מהמסמכים והתנאים הנדרשים מטעם נותני האישור כאמור בסעיף קטן (א).
(2) בצו כאמור בפסקה (1) יפורטו, לצד כל סוג עסק שנקבע בו, נותני האישור שרשאים לדרוש מסמכים ותנאים כאמור בסעיף קטן (א) לגבי אותו סוג עסק, ואם פורסם לגביו מפרט אחיד חלקי - נותני האישור שרשאים לדרוש מסמכים ותנאים נוספים על אלה המפורטים באותו מפרט.
(3) שר הפנים רשאי לקבוע בתקנות הוראות לעניין אופן קביעת המסמכים והתנאים הנדרשים מטעם נותני האישור המפורטים בצו לפי פסקה (1), לגבי סוגי העסקים המפורטים בו, וכן לעניין אופן השינוי, ההוספה והגריעה של המסמכים והתנאים הנדרשים כאמור.
פרסום המפרט האחיד ומסמכים ותנאים נוספים
7ג2 (א) המפרט האחיד יפורסם באינטרנט, בפורטל השירותים והמידע של ממשלת ישראל "ממשל זמין", ויועמד לעיון הציבור במשרדי רשויות הרישוי ונותני האישור; שר הפנים רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסומו.
(ב) הודעה על פרסום הוראות במפרט אחיד ומועד תחילתן תפורסם ברשומות.
(ג) מסמכים ותנאים נוספים על אלה המנויים במפרט האחיד, הנדרשים לפי חוק זה, לרבות לפי סעיפים 6ב, 6ג ו–8 עד 11ב, יפורסמו לצד המפרט האחיד, כפי שיקבע שר הפנים, ואולם אין באי–פרסומם כאמור כדי לפטור מן הדרישה להגישם או למלאם.
דרישות רשות הרישוי
7ג3 (א) המסמכים הנדרשים מטעם רשות רישוי לפי סעיף 6ד, התנאים הנדרשים מטעמה לפי סעיף 7 וכל החלטה או הוראה אחרת מטעמה לפי חוק זה לעניין סוג מסוים של עסקים, לרבות החלטות לפי סעיפים 2א, 8 ו–8א, וחוקי עזר לפי סעיף 11ג, בכל הנוגע לעסקים הכלולים במפרט האחיד, יפורסמו באתר האינטרנט של רשות הרישוי.
(ב) רשות הרישוי לא תדרוש מסמכים ותנאים כאמור בסעיף קטן (א) שאין פרסום לגביהם באתר האינטרנט.

תוקפם של שינויים במפרט האחיד ובדרישות רשות הרישוי
7ג4 (א) שונו דרישות הכלולות במפרט האחיד, או דרישות שפורסמו לפי סעיף 7ג3, יחול השינוי לגבי עסק שבמועד השינוי היה לו רישיון, היתר זמני או היתר מזורז, מתום תקופת הרישיון או ההיתר כאמור או מתום שלוש שנים ממועד השינוי, לפי המוקדם, אלא אם כן קבע גורם מוסמך ארצי מועד אחר, בהתקיים אחד מאלה:
(1) לשינוי השלכה מועטה על העסק;
(2) התקיים אחד התנאים המנויים בסעיף 7(א1)(1) או (2);
(3) בעל העסק מבקש לערוך את השינוי במועד מוקדם יותר.
(ב) קביעת גורם מוסמך ארצי כאמור בסעיף קטן (א) תהיה מנומקת ובכתב ותפורסם בדרך האמורה בסעיף 7ג2 או 7ג3, לפי העניין.
השגה
7ג5 (א) המבקש רישיון, היתר זמני או היתר מזורז לפי חוק זה או בעל רישיון או היתר כאמור, הרואה את עצמו נפגע ממסמך או מתנאי שדרשו ממנו רשות הרישוי או נותן אישור לפי חוק זה, לרבות תנאי שנקבע במפרט האחיד, ולמעט תנאי או מסמך שנקבע בחיקוק, רשאי להגיש השגה על כך או על סירוב לתת לו רישיון או היתר לרשות הרישוי או לנותן האישור, לפי העניין.
(ב) הגשת השגה כאמור בסעיף קטן (א) אינה מתלה את תוקפה של ההחלטה, כל עוד לא החליטו רשות הרישוי או נותן האישור אחרת, לפי העניין.
(ג) שר הפנים יקבע הוראות לעניין השגה לפי סעיף זה, ובכלל זה לעניין אופן הגשתה, הגורם ברשות הרישוי או אצל נותן האישור המוסמך לדון בה, סדרי הדיון בה והמועדים למתן ההחלטה בהשגה.
(ד) שר הפנים, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, רשאי לקבוע אגרות לעניין הגשת השגה לפי סעיף זה, לרבות שיעורי האגרה, אופן ומועד תשלומה, הצמדתה ודרכי גבייתה".
13.   
בסעיף 8 לחוק העיקרי, במקום "את הרשיון או ההיתר הזמני" יבוא "את הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז" ובמקום "שלא יינתן עליהם רישיון או היתר זמני" יבוא "שלא יינתן עליהם רישיון, היתר זמני או היתר מזורז".
14.   
בסעיף לחוק העיקרי, במקום "רשיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז".
15.   
בסעיף 8ב(ב) לחוק העיקרי, במקום "רישיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז".
16.   
(1) בכותרת השוליים, אחרי "היתרים זמניים" יבוא "היתרים מזורזים";
(2) במקום "רישיונות והיתרים זמניים" יבוא "רישיונות, היתרים זמניים והיתרים מזורזים" ואחרי "להיתר זמני" יבוא "להיתר מזורז".
17.   
(1) בכותרת השוליים, במקום "רשיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז";
(2) בסעיף קטן (א), בכל מקום, במקום "רשיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז", במקום "(בסעיף זה - חוק העונשין)" יבוא "(בחוק זה - חוק העונשין)" ובמקום "ראש הרשות המקומית" יבוא "רשות הרישוי המקומית".
18.   

עבירות קנס
14א1 (א) שר הפנים, בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, רשאי להכריז, בצו שיפורסם ברשומות, על עבירה לפי חוק זה כעל עבירת קנס; הוראות סעיף 221(ד) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982 (בחוק זה - חוק סדר הדין הפלילי), לא יחולו לעניין הכרזה על עבירת קנס לפי סעיף קטן זה.
(ב) על אף הוראות סעיף 221(ב) לחוק סדר הדין הפלילי, רשאי שר הפנים, בהסכמת שר המשפטים, לקבוע שיעור קנס העולה על סכום הקנס הקבוע בסעיף האמור לעבירה לפי חוק זה שנקבעה כעבירת קנס, וכן לעבירת קנס חוזרת, נוספת או

 
נמשכת שעבר אותו אדם, או בהתחשב בסוג העבירה ובנסיבות ביצועה, ובלבד שסכום הקנס לא יעלה על עשרה אחוזים מסכום הקנס המרבי הקבוע לאותה עבירה.
(ג) בלי לגרוע מהאמור בסעיף 222 לחוק סדר הדין הפלילי, רשאי שר שקביעת עסק כטעון רישוי נעשתה בהתייעצות עמו, להסמיך עובד מעובדי משרדו בסמכות הקבועה בסעיף האמור לעניין עבירות שהוכרזו כעבירות קנס לפי סעיף קטן (א)."
19.   
(1) בכותרת השוליים, בסופה יבוא "לעניין סעיף 2(א1)";
(2) סעיף קטן (א) - בטל;
(3) בסעיף קטן (ב), אחרי "סדר הדין הפלילי" יבוא "וסעיף 14א1(ב)".
20.   
בסעיף 16 לחוק העיקרי, בפסקה (3), בכל מקום, במקום "רשיון או היתר זמני כדין" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז כדין".
21.   
בסעיף 22א לחוק העיקרי, במקום "מבלי שניתן רשיון או היתר זמני, או בסטיה מן הרישיון או ההיתר הזמני" יבוא "בלי שניתן רישיון, היתר זמני או היתר מזורז, או בסטייה מרישיון או מהיתר כאמור".
22.   
בסעיף 28(א) לחוק העיקרי, ברישה, המילים "ברשיון או בהיתר הזמני" - יימחקו.
23.   
בסעיף 29(ב) לחוק העיקרי, במקום "רשיון העסק" יבוא "הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז של העסק".
24.   
בסעיף 30 לחוק העיקרי, במקום "רשיון או היתר זמני" יבוא "רישיון, היתר זמני או היתר מזורז".
25.   
בסעיף 31(א) לחוק העיקרי, במקום "בעד רשיון או היתר זמני" יבוא "בעד רישיון, היתר זמני או היתר מזורז", במקום "על ידי ראש רשות מקומית או על ידי מי שהסמיך לכך" יבוא "על ידי רשות הרישוי המקומית", ובמקום "ניתן הרשיון או ההיתר הזמני" יבוא "ניתן הרישיון, ההיתר הזמני או ההיתר המזורז".
26.   
בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת הראשונה, בפרט 7, אחרי "היתר זמני" יבוא "היתר מזורז".
27.   
28.   
הוראות סעיף לחוק העיקרי, כנוסחו בסעיף 8 לחוק זה, יחולו על רישיונות שיינתנו מיום התחילה ואילך.
29.   
(1) הוראות פסקה (1) שבסעיף 6א2(א) לחוק העיקרי, כנוסחו בסעיף 3 לחוק זה, לא יחולו;
(2) הוראות פסקה (4) שבסעיף 6א2(א) לחוק העיקרי, כנוסחו בסעיף 3 לחוק זה יחולו רק על הרשעה בשל עיסוק בלא רישיון או היתר זמני בעסק טעון רישוי.
 
בנימין נתניהו
 
אליהו ישי
 
ראש הממשלה
 
שר הפנים
שמעון פרס
 
ראובן ריבלין
 
נשיא המדינה
 
יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 2262, התשע"א (18.11.2010), עמ' 40. הצ"ח - ממשלה 436, התשס"ט, עמ' 348. תחילת התיקון לא לפני 18.5.2011 (סעיף 27) ועל כן טרם שולב בחוק עצמו.

מפת מסמך

1. תיקון סעיף 4
2. תיקון סעיף 5
3. הוספת סעיפים 6א1 ו–6א2
4. תיקון סעיף 6ב
5. תיקון סעיף 6ג
6. תיקון סעיף 6ד
7. תיקון סעיף 7
8. תיקון סעיף 7א
9. תיקון סעיף 7ב
10. הוספת סעיף 7ב1
11. תיקון סעיף 7ג
12. הוספת סעיפים 7ג1 עד 7ג5
13. תיקון סעיף 8
14. תיקון סעיף 8א
15. תיקון סעיף 8ב
16. תיקון סעיף 13
17. תיקון סעיף 14
18. הוספת סעיף 14א1
19. תיקון סעיף 14ב
20. תיקון סעיף 16
21. תיקון סעיף 22א
22. תיקון סעיף 28
23. תיקון סעיף 29
24. תיקון סעיף 30
25. תיקון סעיף 31
26. תיקון חוק בתי משפט לעניינים מינהליים - מס' 5
27. תחילה
28. תחולה
29. הוראת מעבר