תאריך תצוגה: 01/10/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
פרק ב': בנק ישראל, מטרותיו, תפקידיו ועצמאותו
2. בנק ישראל, האורגנים שלו ומקום מושבו
3. מטרותיו של הבנק
4. תפקידי הבנק
5. עצמאות הבנק
פרק ג': הנגיד והמשנה לנגיד
6. הנגיד
7. תפקידי הנגיד
8. המשנה לנגיד ותפקידיו
9. מילוי מקומו של הנגיד
10. תקופת כהונה
11. ייחוד כהונה ואיסור עיסוק נוסף
12. שכר ותנאי שירות
13. הפסקת כהונתו של הנגיד
14. הפסקת כהונתו של המשנה לנגיד
פרק ד': הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית
סימן א': הוועדה המוניטרית
15. הוועדה המוניטרית ותפקידיה
16. הרכב הוועדה
17. ניהול השקעות
18. סדרי עבודת הוועדה
19. פרסום לציבור ומסירה לממשלה של דיונים והחלטות
סימן ב': המועצה המינהלית
20. המועצה המינהלית ותפקידיה
21. הרכב המועצה
22. סדרי עבודת המועצה
סימן ג': ועדת ביקורת
23. ועדת ביקורת
24. תפקידי ועדת הביקורת
25. סדרי העבודה של ועדת הביקורת
סימן ד': הוראות משותפות לוועדה המוניטרית ולמועצה המינהלית
26. סייגים לכהונה
27. שמירת תוקף החלטות
28. תקופת כהונה והפסקת כהונה
29. ניגוד עניינים
30. קבלת מידע
31. גמול והוצאות
32. החלת דינים
סימן ה': הוועדה לאיתור מועמדים
33. ועדה לאיתור חברים מקרב הציבור בוועדה ובמועצה
34. תפקידי הוועדה לאיתור מועמדים
35. התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים
פרק ה': הפעולות לביצוע תפקידי הבנק
36. פעולות לביצוע התפקידים
37. שעבוד ניירות ערך או כספים להבטחת אשראי
37א סייג לתחולת הוראות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי
38. נכסים נזילים של תאגידים בנקאיים
39. מידע ודיווחים לבנק
פרק ו': ניהול יתרות מטבע חוץ
40. ניהול יתרות מטבע החוץ של המדינה
פרק ז': שטרות ומעות
41. הוצאה של הילך חוקי
42. סמכות לקבוע את הפרטים של שטרי כסף ומעות
43. מטבעות זיכרון ומטבעות מיוחדים ופריטים נומיסמטיים
44. איסור על הוצאת מטבע
45. ביטול והחלפה של שטרי כסף ומעות
46. שירותים בתחום המטבע
47. כללים להפעלה סדירה של מערכת המטבע
פרק ח': פעולות בנקאיות של הבנק
48. הבנק כבנקאי של הממשלה
49. הלוואות לממשלה
50. ניהול חשבונות
פרק ט': פעילות המשק במטבע חוץ
51. איסור עסקאות
52. סמכויות פיקוח
פרק י': שער החליפין
53. שער חליפין
פרק י"א: דיווחי הבנק
54. דוח שנתי על מצב המשק
55. דוח תקופתי על המדיניות המוניטרית
56. דוח שנתי על יתרות מטבע החוץ
57. דיווחים אחרים
57א. הגדרות - פרק י"א1
57ב. הקמת הוועדה ליציבות פיננסית
57ג. תפקידי הוועדה ליציבות פיננסית
57ד. סדרי עבודת הוועדה ליציבות פיננסית
57ה. שיתוף במידע
57ו. התרעה על סיכון מערכתי ממשי והמלצות על האמצעים לטיפול בו
57ז. דיווח על סיכון מערכתי ממשי שהטיפול בו כרוך בשימוש בכספי ציבור
57ח. סיוע לעבודת הוועדה ליציבות פיננסית
57ט. חובת סודיות והגבלת שימוש
57י. שמירת סמכויות של רשויות הפיקוח הפיננסיות והגורמים המייצבים
58. עיצום כספי
פרק י"ב: עיצומים כספיים
59. הודעה על כוונת חיוב
60. זכות טיעון
61. החלטת הנגיד ודרישת תשלום
62. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
63. סכומים מופחתים
64. סכום מעודכן של העיצום הכספי
65. המועד לתשלום עיצום כספי
66. ריבית שקלית ודמי פיגורים
67. גבייה
68. ערעור
69. פרסום
70. אחריות מנהל כללי של תאגיד למניעת הפרות
71. אצילת סמכויות
פרק י"ג: עונשין
72. עונשין
73. אחריות נושא משרה של תאגיד למניעת עבירות
פרק י"ד: שכר עובדי הבנק
74. שכר עובדי הבנק
פרק ט"ו: הוראות שונות
75. דוח כספי
76. העברת רווחים
77. ביקורת בידי מבקר המדינה
78. תשלום אגרות לבנק
79. פטור ממסים
80. סודיות
81. הגבלות לאחר פרישה
82. ייצוג לפני מוסדות כספיים בין–לאומיים
83. הוראות לעניין פקודת השטרות
84. עדות על מטבע
85. ביצוע
86 - 94. ביצוע
95. ביטול חוקים
96. תחילה
97. הוראות מעבר

חוק בנק ישראל, התש"ע-2010 1

1.   
(3) מבטח כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
(4) קרן להשקעות משותפות בנאמנות כהגדרתה בחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994;
(6) חבר בורסה כהגדרתו בחוק ניירות ערך;
(7) מסלקה כהגדרתה בחוק ניירות ערך;
(8) חברת הדואר;
(8א) נותן שירותים פיננסיים כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016;
(8ב) חברת תשלומים כהגדרתה בחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום;
(8ג) בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי כהגדרתו בסעיף 36ט לחוק הבנקאות (רישוי) ותאגיד שבשליטתו; לעניין זה, "שליטה" - כהגדרתה בחוק האמור;
(9) 2 גוף אחר המספק שירותים פיננסיים, שקבע הנגיד, בצו, באישור הוועדה;
"דמי פיגורים" ו"ריבית שקלית" - כהגדרתם בחוק פסיקת ריבית והצמדה;
"הוועדה" - הוועדה המוניטרית כמשמעותה בסימן א' לפרק ד';
"הוועדה לאיתור מועמדים" - הוועדה לאיתור מועמדים שהוקמה לפי סעיף 33;
"הוועדה לבדיקת מינויים" - הוועדה שהוקמה לפי סעיף 18ב לחוק החברות הממשלתיות, בשינויים כאמור בסעיף 60א(ב) לחוק החברות הממשלתיות;
"הוועדה ליציבות פיננסית" - הוועדה ליציבות פיננסית שהוקמה לפי סעיף 57ב;
"ועדת הביקורת" - ועדת הביקורת שמונתה לפי סעיף 23;
"חברת הדואר" - החברה, כהגדרתה בחוק הדואר, התשמ"ו-1986 (להלן - חוק הדואר), בנותנה את השירותים הכספיים כהגדרתם בחוק הדואר, מטעם החברה הבת כמשמעותה בסעיף 88יא לחוק הדואר;
"חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום" - חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום, התשפ"ג-2023 ;
"חוק מבקר המדינה" - חוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב];
"חוק הפיקוח על הביטוח" - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981;
"המדד" - מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה;
"המועצה" - המועצה המינהלית כמשמעותה בסימן ב' לפרק ד';
"מטבע" - כאמור בסעיף 1 לחוק מטבע השקל החדש, התשמ"ה-1985;
"מטבע חוץ" - שטרי כסף או מעות שהם הילך חוקי במדינת חוץ ואינם הילך חוקי בישראל;
"המערכת הפיננסית" - מערכת הכוללת את הגופים הפיננסיים, השווקים הפיננסיים, השירותים הפיננסיים והמוצרים הפיננסיים, וכן את התשתיות לפעילותם לרבות מערכות התשלומים והסליקה, וקשרי הגומלין ביניהם;
"המפקח על הבנקים" - כמשמעותו בפקודת הבנקאות, 1941;
"המפקח על נותני שירותים פיננסיים" - כמשמעותו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016;
"המשנה לנגיד" - המשנה לנגיד שמונה לפי סעיף 8;
"הנגיד" - נגיד הבנק שמונה לפי סעיף 6;
"רשות ניירות ערך" - כמשמעותה בסעיף 2 לחוק ניירות ערך;
"רשות פיקוח" - כל אחד מאלה, לגבי הגופים הפיננסיים המפוקחים על ידו:
(1) רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון;
(2) רשות ניירות ערך;
(3) שר התקשורת, לעניין חברת הדואר;
"רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון" - כמשמעותה בחוק הפיקוח על הביטוח;
"תאגיד בנקאי" ו "תאגיד עזר" - כהגדרתם בחוק הבנקאות (רישוי).
2.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
16.   
17.   
18.   
19.   
20.   
(7) לדון ולהחליט בהמלצות ועדת הביקורת בעניינים המפורטים בסעיף 24(2) ו–(3);
(8) למנות צוות לתיקון ליקויים כמשמעותו בסעיף 21א(ב) לחוק מבקר המדינה; על אף הוראות הסעיף האמור, בראש הצוות לתיקון ליקויים יעמוד הנגיד;
(9) למנות רואה חשבון מבקר לבנק ולסיים את העסקתו;
(10) למלא כל תפקיד אחר שהוטל עליה בחוק.
(ב) המועצה תפרסם את עיקרי תכנית העבודה השנתית של הבנק ואת החלטותיה העיקריות וכן את הפרוטוקולים של ישיבותיה, ואולם רשאית היא, בהחלטה מנומקת בכתב, לקבוע כי פרוטוקול של דיון מסוים או חלקו לא יפורסם כאמור.
(ג) המועצה תניח על שולחן ועדת הכספים של הכנסת את התקציב השנתי כשהוא מחולק לתחומי פעולה ולתכניות בתוך 14 ימים מיום אישורו על ידי המועצה; ועדת הכספים של הכנסת תקיים דיון בתקציב השנתי; בסמוך לאחר הדיון בוועדת הכספים תפרסם המועצה ברשומות את התקציב השנתי המחולק לתחומי פעולה ולתכניות.
(ד) לעניין סעיף קטן (א)(7) -
(1) האמור בסעיף לחוק הביקורת הפנימית לעניין הנהלת הגוף הציבורי וחבריה יחול על המועצה, לאחר קבלת המלצות ועדת הביקורת, ועל חברי המועצה, והאמור בסעיף קטן (ב) של אותו סעיף לעניין הממונה יחול על יושב ראש המועצה;
(2) האמור בסעיף 7(א) לחוק הביקורת הפנימית לעניין הממונה יחול על המועצה לאחר קבלת המלצת ועדת הביקורת;
(3) בסעיף 7(ב) לחוק הביקורת הפנימית, במקום "השר הממונה על משרד ממשלתי, יושב ראש דירקטוריון או יושב ראש של גוף הממלא תפקיד מקביל לשל דירקטוריון, וכן הממונה" יקראו "הנגיד, יושב ראש המועצה ויושב ראש ועדת הביקורת";
(4) בלי לגרוע מהאמור בסעיף 6 לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש דין וחשבון על ממצאיו גם ליושב ראש המועצה וליושב ראש ועדת הביקורת.
21.   
(ב) כשיר להתמנות לחבר מקרב הציבור במועצה מי שמתקיים בו האמור בסעיף 16א לחוק החברות הממשלתיות, בשינויים המחויבים, ובלבד שמתקיים בו התנאי שבפסקה (1) לאותו סעיף וכן אחד התנאים שבפסקה (2) שבאותו סעיף, והוא בעל מעמד בתחומים הנוגעים לעבודת המועצה ובעל ניסיון בתפקידים בכירים בתחומים כאמור.
(ג) חבר מקרב הציבור במועצה ימונה בידי הממשלה, על פי המלצת הוועדה לאיתור מועמדים כאמור בסעיף 34 ולאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים כאמור בסעיף 35.
(ד) הממשלה תקבע, בהתייעצות עם הנגיד, מי מבין החברים מקרב הציבור יכהן כיושב ראש המועצה.
22.   
23.   
24.   
25.   
26.   
(2) מי שהוא עובד או נושא משרה בגוף פיננסי, או בעל עניין בגוף פיננסי; לעניין זה, "נושא משרה" ו "בעל עניין" - כהגדרתם בחוק החברות;
(3) מי שעסקיו או עיסוקיו עלולים ליצור ניגוד עניינים עם התפקיד;
(4) מי שיש לו זיקה אישית, עסקית או פוליטית לשר משרי הממשלה;
(5) מי שהורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן בתפקיד;
(6) מי שפסול לכהן כדירקטור בחברה על פי חוק החברות או על פי כל דין אחר;
(7) מי שאינו יכול להקדיש את הזמן הראוי לביצוע התפקיד.
27.   
28.   
29.   
30.   
31.   
32.   
33.   
(ג) חבר הוועדה לאיתור מועמדים ימונה לתקופה של חמש שנים וניתן למנותו לתקופות כהונה נוספות; תמה תקופת כהונתו של חבר הוועדה לאיתור מועמדים, ימשיך לכהן כל עוד לא מונה חבר אחר במקומו.
(ד) הממשלה רשאית להפסיק את כהונתו של חבר הוועדה לאיתור מועמדים אם ראתה שאין הוא ראוי להמשיך בכהונתו כאמור בפסקאות (1) עד (3) שבסעיף 28(ב); הממשלה לא תחליט כאמור לגבי יושב ראש הוועדה אלא לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה.
(ה) הוראות סעיף 27 יחולו לגבי החלטות הוועדה לאיתור מועמדים, והוראות סעיף 29 יחולו על חבריה, בשינויים המחויבים.
34.   
35.   
36.   
37.   
(ב) מימוש שעבוד של ניירות ערך או כספים המשמש ערובה כאמור בסעיף קטן (א), יכול שייעשה על ידי הבנק אף בלא צו של בית המשפט או של ראש ההוצאה לפועל כאמור בסעיף 17 לחוק המשכון, התשכ"ז-1967, בדרך של מכירת ניירות הערך בבורסה, קבלת בעלות בניירות הערך או קבלת הכספים מהמתווך הפיננסי, לרבות מהבנק עצמו, לפי העניין, או בדרך מסחרית סבירה אחרת.
(ג) הבנק רשאי לממש שעבוד לפי הוראות סעיף קטן (ב) בלא מתן הודעה מראש לחייב בדבר כוונתו לממש את השעבוד; הבנק ימסור לנותן השעבוד הודעה על המימוש, סמוך לאחר ביצועו.
(ד) הוראות סעיף זה יחולו גם לעניין זכות בנייר ערך או בכספים, וכן לעניין חשבון של ניירות ערך, על ניירות הערך שבו כפי שיהיו מפעם לפעם ולעניין כספים - לרבות זכות לקבלת כספים המופקדים בחשבון אצל מתווך פיננסי, לרבות אצל הבנק עצמו, או פירותיהם וכל זכות אחרת הנובעת מכספים כאמור, כפי שיהיו מפעם לפעם.
(ה) הוראות סעיף זה יחולו על אף הוראות כל דין, לרבות פקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג-1983, חוק המשכון, חוק החברות וחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 (בפרק זה - חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי), ואולם אין בהן כדי לגרוע מזכותו של הבנק לפעול לעניין שעבוד ניירות ערך או כספים ומימושו בהתאם להוראות כל דין אחר.
(ו) בסעיף זה -
"חברת רישומים" - כהגדרתה בסעיף 1 לחוק ניירות ערך;
"מתווך פיננסי" - כהגדרתו בסעיף 50א לחוק ניירות ערך, לרבות מתווך פיננסי שהוא החייב או נותן השעבוד.
37א   

(תיקון התשע"ח)
. (א) נוצר לטובת הבנק שעבוד כערובה להתחייבות כלפי הבנק בקשר להפעלת סמכויותיו לפי דין או היתה לבנק זכות עיכבון או זכות קיזוז בקשר להתחייבות כאמור, ונפתחו לגבי תאגיד הליכי חדלות פירעון לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, לא יחולו על הבנק הוראות החוק האמור לעניין נושה מובטח, נושה בעל זכות עיכבון או נושה בעל זכות קיזוז, והוא יהיה רשאי להיפרע את חובו וכן לממש את השעבוד, את זכות העיכבון או את זכות הקיזוז בדרך שהיה רשאי לממשם לולא התנהלו לגבי התאגיד הליכי חדלות פירעון כאמור.
(ב) הוראות חלק שמיני א' לחוק החברות או חלק י' לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי לא יחולו לעניין חוב של תאגיד כלפי הבנק או לעניין שעבוד נכס כערובה להתחייבות שניתן כאמור, זכות עיכבון לגבי נכס או זכות קיזוז כנגד התחייבות כאמור ולא יהיה ניתן לשנות את תנאי פירעונם או לפגוע בהעמדתם לפירעון מיידי, לרבות במסגרת משא ומתן לגיבוש הסדר חוב.
38.   
39.   
40.   
41.   
42.   
43.   
44.   
45.   
46.   
47.   
(2) המחייבים את התאגידים הבנקאיים ואת חברת הדואר3 לנקוט פעולות שייקבעו בכללים לצורך החלפה של שטרי כסף או מעות שבמחזור, כדי למנוע או להפסיק שימוש במטבע מזויף הנמצא במחזור, כדי להחליפם בהילך חוקי חדש שהונפק, או לצורך אחר הקשור למערכת המטבע במשק, לרבות כדי להבטיח איכות נאותה של שטרי הכסף או המעות.
48.   
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), הממשלה רשאית, על פי הסכמה בינה לבין הבנק, לקבל שירותים מתאגידים בנקאיים או מגופים פיננסיים אחרים, רק לשם ניהול החוב והפעילות הפיסקלית של הממשלה.
(ג) התשלומים שתשלם הממשלה לבנק בעבור שירותים שיינתנו לה לפי סעיף קטן (א), שיעור הריבית שישלם הבנק לממשלה על פיקדונותיה בבנק ושיעור הריבית שתשלם הממשלה לבנק על יתרות חובה, ייקבעו בהסכמה בין הבנק לבין הממשלה.
(ד) מדיניות הממשלה בעניין קבלת הלוואות והוצאת ניירות ערך תיקבע בהתייעצות עם הנגיד או מי שהוא הסמיך לכך; התייעצות כאמור תיערך אחת לרבעון לפחות.
(ה) הנהלת מילוות המדינה שהוצאו בישראל על פי חוק שחוקק לפני פרסומו של חוק זה תהיה בידי הבנק, אם אין הוראה אחרת בחוק לגבי מילווה מסוים.
49.   
50.   
51.   
52.   
(3) להיכנס למקום שהכניסה אליו דרושה לשם אכיפתו של צו כאמור בסעיף 51, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט.
(ג) מפקח לא יעשה שימוש בסמכויות הנתונות לו לפי סעיף זה, אלא לשם מילוי תפקידו, ובהתקיים שניים אלה:
(1) הוא עונד באופן גלוי תג המזהה אותו ואת תפקידו;
(2) יש בידו תעודת מפקח המעידה על תפקידו ועל סמכויותיו, שאותה יראה על פי דרישה.
53.   
54.   
55.   
56.   
57.   
57א.   
57ב.   
57ג.   
57ד.   
57ה.   
57ו.   
57ז.   
57ח.   
57ט.   
57י.   
58.   
59.   
60.   
61.   
62.   
63.   
64.   
65.   
66.   
67.   
68.   
69.   
70.   
71.   
72.   
73.   
74.   
בלי לגרוע מהוראות סעיפים 29, 29א ו–29ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 (להלן - חוק יסודות התקציב), לעניין שינויים בשכר ובתנאי השירות, בדיקת הסכם חורג ותנאי בטלותו כאמור בסעיפים האמורים, לגבי הבנק, יחולו גם הוראות אלה:
(1) לא החליט שר האוצר בדבר שינויים בשכר, בתנאי פרישה או בגמלאות או בדבר הטבות כספיות אחרות הקשורות לעבודה כאמור בסעיף 29(א) לחוק יסודות התקציב בתוך 60 ימים מיום שהבנק פנה אליו בבקשה לאישור הסכם או הסדר בעניין כאמור, תובא הבקשה להכרעתו של ראש הממשלה; ראש הממשלה ימסור את הכרעתו בבקשה לשר האוצר ולנגיד בתוך 45 ימים מיום שהבקשה הובאה בפניו;
(2) חלק הבנק על החלטות שר האוצר לפי סעיפים 29, 29א או 29ב לחוק יסודות התקציב תובא המחלוקת להכרעתו של ראש הממשלה; ראש הממשלה, לאחר שנתן לצדדים להסכם או להסדר הזדמנות להשמיע את עמדתם, ימסור את החלטתו בעניין לשר האוצר ולנגיד בתוך 45 ימים מהמועד שהמחלוקת הובאה לפניו;
(3) היתה המחלוקת כאמור בפסקה (2) על החלטת שר האוצר להורות על גובה התשלום המותר לפי סעיף 29א(ב)(2) לחוק יסודות התקציב, וראש הממשלה אישר את החלטת שר האוצר כאמור, יקצוב ראש הממשלה בהחלטתו את התקופה שבה לא ישלם הבנק תשלומים מעבר לתשלום המותר;
(4) חלק הבנק על החלטות שקיבל שר האוצר לפי סעיף 29ב לחוק יסודות התקציב, לא יחלו ביישומן עד למועד שבו על ראש הממשלה להכריע במחלוקת כאמור בפסקה (2) או עד למועד שבו ניתנה הכרעתו של ראש הממשלה, לפי המוקדם;
(5) בהחלטות שר האוצר לפי סעיפים 29, 29א ו–29ב לחוק יסודות התקציב ובהחלטות ראש הממשלה לפי הוראות סעיף זה ישקלו שר האוצר וראש הממשלה, בין השאר, את הצרכים הייחודים של הבנק ואת יחסי העבודה בבנק.
75.   
76.   
77.   
(ב) ההוראות שבסעיפים אלה בחוק מבקר המדינה, לא יחולו על ביקורת המבקר על הבנק:
(1) סעיף 10(ב), לעניין הצעת הממשלה;
(2) בסעיף 14(א), הקטע המתחיל במילים "ואם ראה צורך בכך" עד סוף סעיף קטן (א);
(3) סעיף 20(ג), לעניין המצאת הדין וחשבון לראש הממשלה ולשר הנוגע לעניין;
(4) סעיף 21(א), לעניין בקשת הממשלה.
(ג) הוראות סעיף זה יחולו על הבנק ועל עובדיו גם לגבי פעילותם על פי כל דין אחר.
78.   
79.   
80.   
81.   
מי שפרש משירותו בבנק, לרבות חבר ועדה וחבר מועצה, יחולו עליו הוראות חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969, בשינויים המחויבים; סעיף 3 לחוק האמור יחול על הנגיד, על המשנה לנגיד, על עובד שהנגיד מינה לחבר הנהלת הבנק ועל עובד שהיה מדורג ערב פרישתו באחת מחמש הדרגות העליונות בדירוג עובדי הבנק.
82.   
83.   
לעניין פקודת השטרות [נוסח חדש], דינו של הבנק כדין בנקאי כמשמעותו באותה פקודה.
84.   
85.   86 - 94.   
ביצוע
הממשלה ממונה על ביצוע חוק זה.

(תיקונים עקיפים בחוקים שונים. התיקונים שולבו בחוקים אלה).
95.   
(א) חוק בנק ישראל, התשי"ד-1954 - בטל.
(ב) חוק הפיקוח על המטבע, התשל"ח-1978 - בטל.
96.   
97.   
[1.] ס"ח 2237, התש"ע (24.3.2010), עמ' 452. הצ"ח - ממשלה 485, התש"ע, עמ' 374.
תיקונים:ס"ח 2373 התשע"ב (31.7.2012), עמ' 583. הצ"ח - ממשלה 664, התשע"ב, עמ' 402;
ס"ח 2570, התשע"ו (1.8.2016), עמ' 1131. הצ"ח - ממשלה 975, התשע"ו, עמ' 202;
ס"ח 2582, התשע"ו (21.8.2016), עמ' 1263 [התשע"ו (מס' 2)]. הצ"ח - ממשלה 1032, התשע"ו, עמ' 890;
ס"ח 2633, התשע"ז (6.4.2017), עמ' 696. הצ"ח - ממשלה 1062, התשע"ו, עמ' 1160;
ס"ח 2708, התשע"ח (15.3.2018), עמ' 415. הצ"ח - ממשלה 1027, התשע"ו, עמ' 604;
ס"ח 2718, התשע"ח (21.5.2018), עמ' 664. הצ"ח - ממשלה 1179, התשע"ח, עמ' 174;
ס"ח 2759, התשע"ט (28.11.2018), עמ' 58. הצ"ח - ממשלה 1112, התשע"ז, עמ' 800;
ס"ח 3046, התשפ"ג (6.6.2023), עמ' 359. הצ"ח - ממשלה 1612, התשפ"ג, עמ' 354;
ס"ח 3117, התשפ"ד (19.11.2023), עמ' 178. הצ"ח - ממשלה 1542, התשפ"ב, עמ' 888.
[2.] מפעיל של מערכת מבוקרת (כהגדרת מונחים אלה בחוק מערכות תשלומים, התשס"ח-2008) בפעילותו כמפעיל מערכת כאמור, הוא גוף פיננסי (ק"ת 10164, התשפ"ב, עמ' 2912).
[3.] החל מיום כניסתו לתוקף של תיקון מס' 11 לחוק הדואר, בס"ק 47(2), במקום "חברת הדואר" יבוא: "החברה הבת".

מפת מסמך

פרק א': פרשנות
1. הגדרות
פרק ב': בנק ישראל, מטרותיו, תפקידיו ועצמאותו
2. בנק ישראל, האורגנים שלו ומקום מושבו
3. מטרותיו של הבנק
4. תפקידי הבנק
5. עצמאות הבנק
פרק ג': הנגיד והמשנה לנגיד
6. הנגיד
7. תפקידי הנגיד
8. המשנה לנגיד ותפקידיו
9. מילוי מקומו של הנגיד
10. תקופת כהונה
11. ייחוד כהונה ואיסור עיסוק נוסף
12. שכר ותנאי שירות
13. הפסקת כהונתו של הנגיד
14. הפסקת כהונתו של המשנה לנגיד
פרק ד': הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית
סימן א': הוועדה המוניטרית
15. הוועדה המוניטרית ותפקידיה
16. הרכב הוועדה
17. ניהול השקעות
18. סדרי עבודת הוועדה
19. פרסום לציבור ומסירה לממשלה של דיונים והחלטות
סימן ב': המועצה המינהלית
20. המועצה המינהלית ותפקידיה
21. הרכב המועצה
22. סדרי עבודת המועצה
סימן ג': ועדת ביקורת
23. ועדת ביקורת
24. תפקידי ועדת הביקורת
25. סדרי העבודה של ועדת הביקורת
סימן ד': הוראות משותפות לוועדה המוניטרית ולמועצה המינהלית
26. סייגים לכהונה
27. שמירת תוקף החלטות
28. תקופת כהונה והפסקת כהונה
29. ניגוד עניינים
30. קבלת מידע
31. גמול והוצאות
32. החלת דינים
סימן ה': הוועדה לאיתור מועמדים
33. ועדה לאיתור חברים מקרב הציבור בוועדה ובמועצה
34. תפקידי הוועדה לאיתור מועמדים
35. התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים
פרק ה': הפעולות לביצוע תפקידי הבנק
36. פעולות לביצוע התפקידים
37. שעבוד ניירות ערך או כספים להבטחת אשראי
37א סייג לתחולת הוראות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי
38. נכסים נזילים של תאגידים בנקאיים
39. מידע ודיווחים לבנק
פרק ו': ניהול יתרות מטבע חוץ
40. ניהול יתרות מטבע החוץ של המדינה
פרק ז': שטרות ומעות
41. הוצאה של הילך חוקי
42. סמכות לקבוע את הפרטים של שטרי כסף ומעות
43. מטבעות זיכרון ומטבעות מיוחדים ופריטים נומיסמטיים
44. איסור על הוצאת מטבע
45. ביטול והחלפה של שטרי כסף ומעות
46. שירותים בתחום המטבע
47. כללים להפעלה סדירה של מערכת המטבע
פרק ח': פעולות בנקאיות של הבנק
48. הבנק כבנקאי של הממשלה
49. הלוואות לממשלה
50. ניהול חשבונות
פרק ט': פעילות המשק במטבע חוץ
51. איסור עסקאות
52. סמכויות פיקוח
פרק י': שער החליפין
53. שער חליפין
פרק י"א: דיווחי הבנק
54. דוח שנתי על מצב המשק
55. דוח תקופתי על המדיניות המוניטרית
56. דוח שנתי על יתרות מטבע החוץ
57. דיווחים אחרים
פרק י"א1: הוועדה ליציבות פיננסית
57א. הגדרות - פרק י"א1
57ב. הקמת הוועדה ליציבות פיננסית
57ג. תפקידי הוועדה ליציבות פיננסית
57ד. סדרי עבודת הוועדה ליציבות פיננסית
57ה. שיתוף במידע
57ו. התרעה על סיכון מערכתי ממשי והמלצות על האמצעים לטיפול בו
57ז. דיווח על סיכון מערכתי ממשי שהטיפול בו כרוך בשימוש בכספי ציבור
57ח. סיוע לעבודת הוועדה ליציבות פיננסית
57ט. חובת סודיות והגבלת שימוש
57י. שמירת סמכויות של רשויות הפיקוח הפיננסיות והגורמים המייצבים
58. עיצום כספי
פרק י"ב: עיצומים כספיים
59. הודעה על כוונת חיוב
60. זכות טיעון
61. החלטת הנגיד ודרישת תשלום
62. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
63. סכומים מופחתים
64. סכום מעודכן של העיצום הכספי
65. המועד לתשלום עיצום כספי
66. ריבית שקלית ודמי פיגורים
67. גבייה
68. ערעור
69. פרסום
70. אחריות מנהל כללי של תאגיד למניעת הפרות
71. אצילת סמכויות
פרק י"ג: עונשין
72. עונשין
73. אחריות נושא משרה של תאגיד למניעת עבירות
פרק י"ד: שכר עובדי הבנק
74. שכר עובדי הבנק
פרק ט"ו: הוראות שונות
75. דוח כספי
76. העברת רווחים
77. ביקורת בידי מבקר המדינה
78. תשלום אגרות לבנק
79. פטור ממסים
80. סודיות
81. הגבלות לאחר פרישה
82. ייצוג לפני מוסדות כספיים בין–לאומיים
83. הוראות לעניין פקודת השטרות
84. עדות על מטבע
85. ביצוע
86 - 94. ביצוע
95. ביטול חוקים
96. תחילה
97. הוראות מעבר