1. [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 2), (מס' 4), התשע"ב, התשע"ג (מס' 2), התשע"ד, התשע"ה, התשע"ה (מס' 2), (מס' 3), התשע"ו, התשע"ז (מס' 2) התשע"ח, התשע"ח (מס' 2), התשע"ט (מס' 2), התש"ף, התש"ף (מס' 2), התשפ"א, התשפ"א (מס' 2), התשפ"ג (מס' 3), התשפ"ד (מס' 2)] בכללים אלה - "דמי הקמה" - דמי הקמה לפי כללי תאגידי מים וביוב (דמי הקמה למערכות מים ולמערכות ביוב), התשע"ה-2015; (1) 80% לפחות מעלות ההקמה של נכסיה מומנו בהלוואה מהמדינה; (2) בחברה שיש לה חברה–בת שמתקיים בה האמור בפסקה (1) - חלקה בנכסי החברה–הבת; |
|
2. [תיקונים: התשע"א (מס' 3), התשע"ה (מס' 2)] (א) חישוב עלות שירותי המים ושירותי הביוב שנותנת חברה, וקביעת תעריפים לשירותים כאמור, ייעשו לפי כללים אלה וכללי תאגידי מים וביוב (דמי הקמה למערכות מים ולמערכות ביוב), התשע"ה-2015 בלבד. (ב) כל תשלום בעד שירותי מים או שירותי ביוב שנותנת החברה, שנקבע בכל דין לרבות בחוק עזר של רשות מקומית שהיא ספק מקומי כהגדרתו בכללי הספקים המקומיים, לא יחול עוד על החברה או על צרכניה מיום ההפעלה לרבות היטלים או אגרות לפי חוקי עזר לביוב או למים או היטלים או אגרות בחוק עזר אחר שמשמעותו דומה גם אם כותרתו שונה, או כל תשלום שהסמכות לקבעו נתונה בידי מועצת הרשות הממשלתית, או תשלום שנקבע בהסכם. |
2א. [תיקונים: התש"ע, התשע"ה (מס' 2)] (א) בסעיף זה - "איגוד ערים למים או לביוב" - כהגדרתו בסעיף 17ה(א) לחוק איגודי ערים, התשט"ו-1955; "החברה" - חברה, לרבות צרכניה, המקבלת שירותים בתחום המים או הביוב מאיגוד ערים למים או לביוב, בין בתחומה ובין מחוצה לו. (ב) על אף האמור בחוק העזר שלו או בהסכם בינו לבין החברה, וכל עוד לא נקבע לגביו בכללים אחרת - (1) איגוד ערים למים או לביוב לא יגבה ישירות מצרכני החברה כל תשלום המגיע לו בקשר לשירותי מים או ביוב לרבות תשלום בעד דמי הקמת מערכת מים או ביוב; (2) איגוד ערים למים או לביוב והחברה יגיעו להסכמה ביניהם לעניין התשלום ותנאי התשלום למתן שירותים בתחום המים והביוב, תוך התאמה ככל האפשר להוראות כללים אלה, ובלבד שבכל מקרה צרכני החברה לא ישלמו מעבר לקבוע בכללים אלה ובכללי התעריפים; בהעדר הסכמה בין הצדדים תקבע בעניין מועצת הרשות הממשלתית. |
10. [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 3), (מס' 4), התשע"ב, התשע"ב (מס' 3), התשע"ג (מס' 2), (מס' 3), (מס' 4), התשע"ד, (מס' 5), התשע"ד, התשע"ה, התשע"ה (מס' 3), התשע"ו, התשע"ו (מס' 2), התשע"ז, התשע"ז (מס' 2), התשע"ח, התשע"ח (מס' 2), התשע"ט, התשע"ט (מס' 2), התש"ף, התש"ף (מס' 2), התשפ"א, התשפ"א (מס' 2), התשפ"ב, התשפ"ב (מס' 2), התשפ"ג, התשפ"ג (מס' 4), התשפ"ד (מס' 2)] (א) בסעיף זה:
7
7
(ב) עלויות התפעול והמינהלה המוכרות לשירותי מים למ"ק של חברה יהיו שווים לסך כל אלה: (1) תוצאות המכפלה של מקדם התקורה ב–14,367,362 ש"ח כשהיא מחולקת בכמות המים האזורית של הקבוצה שאליה משויכות הרשויות המקומיות שהחברה פועלת בתחומן; (2) ממוצע משוקלל, לפי גודל האוכלוסייה בכל אחת מהרשויות המקומיות שבתחום החברה, של סכומים אלה: (א) רשות מקומית המשויכת לאשכולות 1 ו–2 במדרג החברתי-כלכלי - 0.02 ש"ח; (ב) רשות מקומית המשויכת לאשכול 3 במדרג החברתי-כלכלי - 0.01 ש"ח; (ג) רשות מקומית המשויכת לאשכול 4 במדרג החברתי-כלכלי - 0.005 ש"ח; (ד) רשות מקומית המשויכת לאשכולות 5 ומעלה במדרג החברתי-כלכלי - בלא תוספת; (3) תוצאת החלוקה של סך כל אלה בכמות המים השנתית של החברה; (א) מכפלה של מספר הצרכנים בתחום החברה ב–41.850 ש"ח; (א1) בחברה שמפעילה מערכת קריאה מרחוק - מכפלה של מספר הצרכנים בתחום אותה החברה המחוברים למערכת קריאה מרחוק ב–17.283 ש"ח; (ב) סכום המכפלה של ערך הכינון המלא של הנכסים הפעילים של החברה מהסוגים הקבועים בטור א' בתוספת הרביעית במקדם האחזקה הקבוע בטור ב' ובמקדם הארנונה והשמירה הקבוע בטור ג' לנכס מאותו סוג באותה תוספת; (ג) עלות האנרגיה של מערכת המים של החברה לפי הדוח השנתי שלה לשנת הייחוס; התאגדה חברה אחרי תחילת שנת הייחוס, תחושב עלות האנרגיה שלה כמכפלה של כל אלה: כמות המים שסופקה באמצעות משאבות במערכת המים של החברה ושל הרשויות המקומיות שבתחומן היא פועלת בשנת הייחוס, גובה ההרמה של המים, האנרגיה הדרושה להרמה והמחיר לקילו וואט שעה; (4) מכפלה של 0.9 ש"ח ביחס בין כמות המים הנוספת לכמות המים הנותרת. (5) (תוקף הפיסקה תם ב-31.12.14). (6) בחברה שהחלה לפעול בתחום של רשות מקומית נוספת - (א) אחרי יום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010) עד יום ט' בטבת התשע"ה (31 בדצמבר 2014) - 0.0075 ש"ח בעד כל רשות מקומית שבתחומה החלה לפעול כאמור, מיום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017) ועד תום שבע שנים לאחר השנה שבה החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית; (ב) אחרי יום י' בטבת התשע"ה (1 בינואר 2015) - 0.015 ש"ח בעד כל רשות מקומית שבתחומה החלה לפעול כאמור, מהיום שבו החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית או מיום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017), לפי המאוחר, ועד תום שבע שנים לאחר השנה שבה החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית; (ג) ובעד כל רשות מקומית שמעבר לשתי רשויות מקומיות בחברה - 0.035 ש"ח. (ג) עלויות התפעול והמינהלה המוכרות לשירותי ביוב למ"ק של חברה יהיו שווים לסך כל אלה: (1) תוצאת המכפלה של מקדם התקורה ב–13,672,251 ש"ח כשהיא מחולקת בכמות המים האזורית, למעט מים לגינון ציבורי; (2) תוצאת החלוקה של סך כל אלה בסכום כמות המים השנתית, למעט מים לגינון ציבורי: (א) מכפלה של מספר הצרכנים בתחום החברה ב–41.850 ש"ח; (ב) סכום המכפלה של ערך הכינון המלא של הנכסים הפעילים של החברה מהסוגים הקבועים בטור א' בתוספת החמישית במקדם האחזקה הקבוע בטור ב' ובמקדם הארנונה והשמירה הקבוע בטור ג' לנכס מאותו סוג באותה תוספת; (ג)2 עלות האנרגיה של מערכת הביוב של החברה לפי הדוח השנתי שלה לשנת הייחוס; התאגדה חברה אחרי תחילת שנת הייחוס, תחושב עלות האנרגיה שלה כמכפלה של כל אלה: כמות מי הביוב שהועברו באמצעות משאבות במערכת הביוב של החברה ושל הרשויות המקומיות שבתחומן היא פועלת בשנת הייחוס, גובה ההרמה של מי הביוב, האנרגיה הדרושה להרמה והמחיר לקילו וואט שעה; (3) בחברה שבבעלות המערכת טיפול בשפכים - 0.01 ש"ח בעד כל מערכת טיפול בשפכים. (4) (תוקף הפיסקה תם ב-31.12.14). (5) בחברה שהחלה לפעול בתחום של רשות מקומית נוספת - (א) אחרי יום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010) עד יום ט' בטבת התשע"ה (31 בדצמבר 2014) - 0.0075 ש"ח בעד כל רשות מקומית שבתחומה החלה לפעול כאמור, מיום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017) ועד תום שבע שנים לאחר השנה שבה החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית; (ב) אחרי יום י' בטבת התשע"ה (1 בינואר 2015) - 0.015 ש"ח בעד כל רשות מקומית שבתחומה החלה לפעול כאמור, מהיום שבו החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית או מיום ג' בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017), לפי המאוחר, ועד תום שבע שנים לאחר השנה שבה החלה לפעול בתחום אותה רשות מקומית; (ג) ובעד כל רשות מקומית שמעבר לשתי רשויות מקומיות בחברה - 0.035 ש"ח. (ד) על אף האמור בסעיפים קטנים (ב) ו–(ג), סך כל עלויות התפעול והמינהלה המוכרות לשירותי מים ולשירותי ביוב למ"ק של חברה לא יעלה על 3.512 ש"ח. |
11. [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 2), (מס' 3), (מס' 4), התשע"ב, התשע"ב (מס' 3), התשע"ג (מס' 2), (מס' 4), התשע"ד, התשע"ד (מס' 5), התשע"ה, התשע"ה (מס' 3), התשע"ו, התשע"ו (מס' 2), התשע"ז, התשע"ז (מס' 2), התשע"ח (מס' 2), התשע"ט, התשע"ט (מס' 2), התש"ף, התש"ף (מס' 2), התשפ"א, התשפ"א (מס' 2), התשפ"ב, התשפ"ב (מס' 2), התשפ"ג, התשפ"ג (מס' 4), התשפ"ד (מס' 2)] (א) עלות מוכרת לתפעול מיתקן לטיפול בשפכים למ"ק של חברה תהיה כמפורט להלן: (1) רמת טיפול ירודה - ההפרש שבין 0.808 שקלים חדשים ובין מכפלת המקדם 0.000007 בכמות הספיקה היומית המוכרת למיתקן; בהפחתה של 0.291 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עד 8,000 מטר מעוקב יומי, ובהפחתה של 0.356 למט"ש שספיקתו עולה על 8,000 מטר מעוקב יומי; (2) רמת טיפול בסיסית - ההפרש שבין 1.961 שקלים חדשים ובין מכפלת המקדם 0.000012 בכמות הספיקה היומית המוכרת למיתקן, בתוספת 0.1 שקלים חדשים למ"ק בספיקה שנתית שעד 8,000 מטר מעוקב במיתקן שמנהל הרשות קבע לגביו כי הוא אינו מיועד לביטול עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022); בהפחתה של 0.706 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עד 8,000 מטר מעוקב יומי, ובהפחתה של 0.549 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עולה על 8,000 מטר מעוקב יומי; (3) רמת טיפול השקיה חקלאית בלא מגבלות - ההפרש שבין 2.334 שקלים חדשים ובין מכפלת המקדם 0.000013 בכמות הספיקה היומית המוכרת למיתקן ובתוספת 0.3 שקלים חדשים למ"ק בספיקה שנתית שעד 8,000 מטר מעוקב במיתקן שמנהל הרשות קבע לגביו כי הוא אינו מיועד לביטול עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022) ובהפחתה של 0.840 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עד 8,000 מטר מעוקב יומי, ובהפחתה של 0.747 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עולה על 8,000 מטר מעוקב יומי; (4) רמת טיפול לאיכות הנדרשת - ההפרש שבין 2.584 שקלים חדשים ובין מכפלת המקדם 0.000015 בכמות הספיקה היומית המוכרת למיתקן ובתוספת 0.3 שקלים חדשים למ"ק בספיקה שנתית שעד 8,000 מטר מעוקב במיתקן שמנהל הרשות קבע לגביו כי הוא אינו מיועד לביטול עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022) ובהפחתה של הסכום הקבוע בפסקת משנה (6); בהפחתה של 0.930 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עד 8,000 מטר מעוקב יומי, ובהפחתה של 0.827 שקלים חדשים למט"ש שספיקתו עולה על 8,000 מטר מעוקב יומי; (4א) נתן מנהל הרשות הוראה לפינוי בוצה ממאגר קולחים ואישר את העלות בעד הפינוי, תיווסף עלות זו לעלות המוכרת לטיפול בשפכים הקבועה בסעיף זה, במכפלת המקדם 0.086 ובחלוקת כמות מי ביוב מוכרת; (4ב) הכרה בהשקעת עבר - (א) נוסף על האמור בפסקאות (1) עד (4), רשאי מנהל הרשות הממשלתית להכיר לחברה בהשקעת עבר שטרם נפרעה, באופן הזה: (1) יתרת ההלוואה המוכרת המשויכת למיתקן או העלות המופחתת המתואמת למיתקן, לפי הגבוה שבהן, לתקופה שלא תעלה על 25 שנים; (2) במיתקן שהוקם בהסכם הקמה, תפעול ומסירה לתקופה שלא תעלה על 25 שנים. (ב) השקעה כאמור לא תעלה על סכומי ההפחתות לפי פסקאות (1) עד (4). (5) חברה המטפלת בשפכיה ביותר ממיתקן אחד - הממוצע המשוקלל של עלות הטיפול המוכרת לכל מיתקן; (5א) חברה ששפכיה מטופלים במערכת טיפול בשפכים ומחויבת בעבור מ"ק ביוב לפי כללים שקבעה מועצת הרשות הממשלתית לתמורה בשל אותה מערכת - כפי שנקבע באותם כללים ובחלוקה למקדם פחת מים מוכר של חברה; (6) מכפלת הכמויות הנקובות ברישיון ההפקה של מיתקן, בתעריפים לפי כללי קולחין, בהתאם לחלקה היחסי של החברה בכמויות המטופלות במיתקן; ויראו בתשלום או חלף תשלום, כמשמעותם בכללי קולחין, בהסכם עבר שאישר הממונה לפי סעיף 15 לכללי קולחין, כתעריפים לפי כללי קולחין. (ב) בסעיף זה - (ג) על אף האמור, עלות הטיפול המוכרת לטיפול בשפכים למ"ק לגבי מיתקן טיפול המהווה חלק מפרויקט תשתית ייחודי, תהיה לפי עלות רמת הטיפול ובשינויים האלה: (1) האחוז הקובע במכפלת עלות רמת הטיפול ובמכפלת כמות הספיקה בפועל בתוספת מכפלת ההפרש שבין אחד לבין האחוז הקובע בעלות רמת הטיפול; (2) מכפלת תוצאת הסכום המתקבל בפסקה (1) בכמות הספיקה השנתית בפועל בחלוקה לכמות מי ביוב מוכרת ובחלוקה ליחס שפכים למים; (3) על תוצאת המנה המתקבלת בפסקה (2) תיווסף תוצאת החישוב הזו: ההפרש בין עלות ההקמה של המיתקן בפועל לעלות ההקמה שהוכרה למיתקן במכפלת 0.85 ובמכפלת מקדם החזר ההון ובחלוקה לכמות מי ביוב מוכרת; (4) התוצאה המתקבלת מהחישוב כאמור בפסקאות (1) עד (3) תיווסף לממוצע המשוקלל של שאר מיתקני החברה, להוציא המיתקן שחושב לפי סעיף קטן (א)(5), והסכום המתקבל יהיה העלות המוכרת לטיפול בשפכים למ"ק של החברה; (5) בסעיף קטן זה - (ד) עלות מוכרת להשקעה במיתקן לטיפול בשפכים למ"ק של חברה תהיה לפי המחירון לפי גודל המיתקן, לספיקה וטכנולוגיה שאישר מי שמנהל הרשות הממשלתית הסמיכו לאשר את הקמתו לאחר כ"ה בסיוון התשפ"ד (1 ביולי 2024), ויראו בהשקעה זו כהשקעה של חברה ממומנת לצורך פחת ערך כינון מלא מוכר. |
11א. [תיקונים: התשע"ב, התשע"ז (מס' 2)] (א) עלות הולכת הביוב המבוצעת שלא בידי החברה, תהיה לפי כללי המים (תעריפים למתן שירותי תשתית) (הוראת שעה), התשע"א-2011 ((להלן - כללי תשתית), בכפוף לשינויים כמפורט להלן: (1) לא ייווסף 10% לחישוב העלות; (2) השעות השנתיות לחישוב ייקבעו לפי 50% לקווי לחץ ו–25% לקווים גרויטציונים; (3) אנרגיה תיקבע לפי 120%; (4) תחנת שאיבה לפי המחירון תיקבע לפי 150%; (5) אחזקה לתחנות שאיבה לביוב תיקבע לפי 4%; (6) אחזקה לצינורות ביוב בגרוויטציה תיקבע לפי 1.5%; (7) אחזקה לצינורות ביוב בסניקה תיקבע לפי 1%. (ב) לעניין סעיף זה - |
11ב. [תיקון התשע"ג (מס' 2)] (א) עלות הולכת מים המבוצעת שלא בידי החברה, תהיה לפי כללי המים (תעריפים למתן שירותי תשתית) (הוראת שעה), התשע"א-2011 ((להלן - כללי תשתית), בכפוף לשינויים האלה: (1) לא יווספו 10% לחישוב העלות; (2) עלות הקווים, המצויים בתוך תחום בנוי, יחושבו לפי 160% מהקבוע במחירון; (ב) לעניין סעיף זה, " |
13. [תיקונים: התשע"א (מס' 3), התשע"ב, התשע"ג (מס' 2), התשע"ד] מקדם פחת מים מוכר של חברה יהיה שווה לאחד חלקי ההפרש בין אחד לבין שיעור פחת המים המוכר של החברה. |
16. [תיקונים: התשע"א (מס' 3), התשע"ב, התשע"ג (מס' 2), התשע"ד] מקדם פחת גבייה מוכר של חברה יהיה שווה לאחד חלקי ההפרש בין אחד לבין שיעור פחת הגבייה המוכר של החברה. |
17. [תיקון התשע"ה (מס' 2)] (א) פחת גבייה נמוך מוכר למ"ק של חברה יחושב כמכפלה של שיעור פחת גבייה בתוצאה המתקבלת מתעריף אחיד נמוך בניכוי תעריף ביוב למ"ק. (ב) (בוטל). |
18. [תיקון התשע"ה (מס' 2)] (א) פחת גבייה גבוה מוכר למ"ק של חברה יחושב כמכפלה של שיעור פחת גבייה בתוצאה המתקבלת מתעריף אחיד גבוה בניכוי תעריף ביוב למ"ק. (ב) (בוטל). |
22. [תיקונים: התשע"א, התשע"א (מס' 2), התשע"ד] התעריף של חברה לכל מ"ק מים שהיא מספקת, בעד שירותי מים, בכמויות מים שאינן מחויבות בתעריף המצטבר כמפורט בסעיף 21, יהיה כמפורט להלן: (1)3 (נמחק); (1א)4 (נמחק); (2) בעד גינון ציבורי - התעריף הנקוב בסעיף 4(1) לכללי התעריפים; (3) בעד צריכה לכל מטרה או שימוש, למעט לחקלאות, של מים שהרכבם מונע שימוש בהם כמי שתייה ומנהל הרשות אישר שהם מים מאיכות נחותה, מים מליחים, מי קולחין שאושרו לצריכה או מי שפד"ן - תעריף הגבוה ב–10% מן התעריפים הנקובים בסעיף 7(3)(ב)(3.2) לכללי מקורות, לפי העניין; הוראות פסקה זו לא יחולו באזורים, שבהם ראה מנהל הרשות, כי השימוש במים נחותים, במים מליחים או במי קולחים, לרבות מי שפד"ן, עלול לזהם מקורות מים; (4) קביעת תכולת הכלורידים לעניין עלות המים המליחים כמפורט בפסקה (3), המסופקים לחברה מספק שאינו חברת מקורות או המופקים על ידה, תיעשה כמפורט 7(3)(ב)(3.2)(7) לכללי מקורות, בשינויים המחויבים; (5) על אף האמור בפסקה (3), עד סוף שנת 2014 יחושב תעריף של חברה למ"ק מים שהרכבם מונע שימוש בהם כמי שתייה ומנהל הרשות הממשלתית אישר שהם מים מאיכות נחותה, מים מליחים, מי קולחים שאושרו לצריכה או מי שפד"ן, שהחברה מספקת לתעשייה, לצרכן הרשום ברישיון ההפקה - תעריף הגבוה ב–10% מן התעריפים הקבועים, לפי העניין, בסעיף 7(3)(ב)(3.2) לכללי מקורות. |
23 [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 2), התשע"ב (מס' 4), התשע"ד (מס' 6), התשע"ה (מס' 3)] . (התקנה בטלה החל ביום 1.1.2016) |
24 [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 4), התשע"ב, התשע"ג, התשע"ה, התשע"ה (מס' 3)] . (התקנה בטלה החל ביום 1.1.2016) |
26. [תיקון התשע"א (מס' 4)] חברה תחייב צרכן שלגביו נעשית הערכה של צריכת המים לפי כללי אמות המידה. |
29. [תיקונים: התשע"ב, התשע"ה (מס' 2)] (ב) כל מועד שמתעדכנים בו כללי מקורות בהתאם לסעיף 112א לחוק המים, יעודכנו הסכומים בש"ח הנקובים בסעיפים 8, 10, 11, יעודכנו לפי אותו שיעור עדכון, עלות נמוכה מוכרת לחלוקת מים, ועלות גבוהה מוכרת לחלוקת מים, המחושבות לפי כללים אלה והנקובות בתוספות הראשונה והשניה. (ג) ראה מנהל הרשות הממשלתית כי השתנתה רמת הטיפול בשפכים של חברה, יעדכן בהתאמה את תעריפי החברה בעד שירותי ביוב, ובלבד שאפשר לציבור להשמיע את טענותיו בעניין זה. (ג1) ראה מנהל הרשות הממשלתית כי בוצעה השקעה חדשה מוכרת בתחום שירותי הביוב, בנכס שהממונה הגדיר אותו כנכס מהותי טרם הקמתו, רשאי הוא לעדכן את תעריפי החברה בעד שירותי הביוב, בסמוך למועד הפעלת הנכס ובלבד שיאפשר לציבור להשמיע את טענותיו בעניין זה. (ד) מנהל הרשות יפרסם במועד העדכון לפי סעיף זה הודעה ברשומות בדבר תעריפים וסכומים שעודכנו לפי סעיף זה. |
31. (תיקון התש"ע) (1) יראו את מספר הנפשות המוכר הרשום אצל הספק בתחומו הוקמה החברה, ערב הקמתה של החברה, כמספר הנפשות המוכר של החברה לעניין כללים אלה בשינויים המחויבים לפי העניין. (2) כל עוד לא נקבעו לה תעריפים לפי כללים אלה, כללי התעריפים וכללי מקורות לפי העניין (להלן - כללי המים), יחולו לגביה הוראות אלה: (1) החל ממועד מתן רישיון לפעילות חיונית לפי סעיף 15 לחוק לחברה שהוקמה כאמור, או ממועד מאוחר יותר שקבע הממונה ברישיון, חברה תגבה מצרכניה בעד שירותי מים וביוב תשלום לפי כללי התעריפים ויחולו עליה הוראות סעיף 6(ב) שם, והוראות סעיף 8(ג) עד (ה) לכללי מקורות, אם היתה צרכנית של חברת מקורות; (2) עם מתן הרישיון לחברה שהוקמה ימסור מנהל הרשות הממשלתית לחברה ולחברת מקורות, אם היתה צרכנית של מקורות, הודעה לעניין התעריפים החלים על החברה ועל צרכניה לפי כללי המים ומועד החלתם, ויפרסמה גם באתר האינטרנט של הרשות; החברה תביא את תוכן ההודעה לידיעת צרכניה בהודעת החיוב הראשונה שתשלח; (3) על אף האמור בכללי המים, קביעה או עדכון של תעריפים לחברה מסוימת במהלך השנה, לא יביאו לשינוי בתעריפי חברת מקורות ולשאר החברות או בתעריפי החברות לצרכניהן, ובלבד שעם עדכון תעריפי חברת מקורות, לפי השינוי בעלויותיה, יעודכנו החל ממועד העדכון כאמור, גם התעריפים לפי כללי המים, תוך גילום ההפרש בעלויות המוכרות מיום הקמת החברה. |
32. (א) מועצת הרשות הממשלתית רשאית להכיר לחברה בתעריף שירותי מים או שירותי ביוב, לפי העניין, נוסף על ההוצאות המוכרות לפי כללים אלה, בהוצאות התקנה ועלויות תפעול טכנולוגיות מיוחדות המשמשות לטיפול נוסף במים או בביוב; הכירה המועצה בהוצאות ובעלויות כאמור, הן ייווספו לרכיב עלויות תפעול ומינהלה מוכרות לשירותי מים למ"ק או לשירותי ביוב למ"ק, של החברה, לפי העניין. (ב) מועצת הרשות תכיר בהוצאות כאמור בסעיף קטן (א) רק אם נתקיימו כל התנאים האלה: (1) המועצה ראתה כי בטכנולוגיה המיוחדת יש כדי למנוע דלף או זיהום מים; (2) המועצה ראתה כי עלות הטיפול השנתית לצרכן הממוצע לא תעלה על 40% מהחיסכון או מהרווח השנתי שייווצר לצרכן הממוצע כתוצאה מהחדרת הטכנולוגיה; (3) החברה הודיעה לכל צרכן, לפני פנייתה לקבל אישור מועצת הרשות, על כוונתה לעשות כן; בהודעה לצרכן תפורט העלות הנוספת שיצטרך לשלם בשל כך והחיסכון או הרווח שישיג בשל כך; (4) ההכרה בעלות כאמור תינתן רק לאחר שנקבעו כללים לעניין זה לפי סעיפים 101 ו–103 לחוק, לרבות בדבר האופן והדרכים לאישור הטכנולוגיות האמורות, סוגי הטכנולוגיות, דרכי חישוב עלות החדרת הטכנולוגיה, דרכי חישוב הרווח או החיסכון לצרכנים של שירותי מים או שירותי ביוב, אופן קביעת תחשיב ההוצאות המוכרות לחברה וגובה הוצאות החברה המוכרות ביחס לרווח או החיסכון לצרכנים, דרך בחירת הטכנולוגיה או מפעיל הטכנולוגיה בידי החברה, דרך הוכחת מניעת דלף המים או זיהומם וכן הגורמים שאישורם נדרש לצורך החדרת הטכנולוגיה. |
32א. [תיקונים: התשע"ח, התשע"ט (מס' 2)] (א) מועצת הרשות הממשלתית רשאית, בהמלצת הממונה, להכיר לחברה שהממוצע המשוקלל של המדרג החברתי-כלכלי ברשויות המקומיות שבתחומן היא פועלת, לפי גודל האוכלוסייה המתגוררת בהן, אינו עולה על 3 או לחברה, שלפי הדוח השנתי שלה הפסידה ויש לה תזרים מזומנים שלילי בכל אחת מהשנתיים שקדמו לשנת הבדיקה, שהגישה תכנית עסקית להבראתה, בסכום נוסף למ"ק על חשבון הכרה עתידית בהשקעה, במשך תקופה שהורתה, אם מצאה כי קיים חשש ממשי שמצבה הכספי של החברה לא יאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה ולקיים את תפקידיה לפי החוק. (ב) הסכום הנוסף הכולל שנצבר בכל שנה, יופחת בסוף השנה מערך הכינון המופחת הכולל. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), אישר הממונה כי החברה עומדת ביעדים הקבועים בתכנית העסקית שאישר לה, וכל עוד היא עומדת באותם יעדים, יופחת ערך הכינון המופחת הכולל ב–50% מהסכום הנוסף הכולל בלבד. |
33. (תיקונים: התש"ע, התשע"ב) (בוטל). |
33א. [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 2), התשע"ב] (בוטל). |
34. יום התחילה של כללים אלה הוא יום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010). |
35. בתקופה שמיום התחילה עד יום י"ז באייר התש"ע (1 במאי 2010), יראו בסעיף 23(ט), כאילו במקום הרישה המסתיימת במילים "לאותה שנה" נאמר "במועד משלוח הודעת החיוב הראשונה שלאחר יום התחילה", בסופו נאמר "בהודעה כאמור יובהרו לצרכן הוראות סעיפים קטנים (י) ו–(יא)" ולאחריו נאמר: "(י) חברה תראה החל ביום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010) את מספר הנפשות המוכר לפי דיווח הצרכן לחברה על מספר הנפשות המוכר ביחידת הדיור, לפי טופס הדיווח ששלחה לו החברה לעניין היטל בשל צריכת מים עודפת כמשמעותו בחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה לשנים 2009 ו–2010), התשס"ט-2009, או שתי נפשות אם לא דיווח הצרכן כאמור, ואולם אם דיווח הצרכן כאמור בסעיף קטן (ט) עד 15 ימים מן המועד האחרון לתשלום לפי הודעת החיוב האמורה, יהיה מספר הנפשות המוכר ביחידת הדיור החל ביום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010), לפי הדיווח האמור. (יא) למרות האמור בסעיף זה, מספר הנפשות המוכר ליחידת דיור לא יפחת משתיים". |
36. [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 3), התשע"ג (מס' 2), התשע"ג (מס' 3), התשע"ד, התשע"ד (מס' 3), התשע"ה] (א) על אף האמור בכללים אלה, עד יום י"א בניסן התשע"ה (31 במרס 2015) או עם תחילתם של כללים להקמת מערכות מים וביוב מכוח סעיף 103 לחוק, לפי המוקדם, יראו את צרכן החברה או נכס שבתחומה, לפי העניין, כאילו היו צרכן ותיק או נכס ותיק לפי העניין. (ב) על אף האמור בסעיף 2(ב), חברה תהיה רשאית עד יום י"א בניסן התשע"ה (31 במרס 2015) או עם תחילתם של כללים להקמת מערכות מים וביוב מכוח סעיף 103 לחוק, לפי המוקדם, לגבות היטל ביוב לפי חוקי עזר לביוב והיטל הנחת צינורות לפי חוקי עזר למים, כפי שנקבעו, עובר לכללים אלה, בחוקי עזר של רשות מקומית שהיא ספק מקומי כהגדרתו בכללי הספקים המקומיים, שבתחומה פועלת החברה (בסעיף זה - חוקי העזר); לעניין זה - (ב1) החברה תעביר את הכספים שגבתה כאמור בסעיף קטן (ב), לחשבון שפתחה לפי סעיף 7(ג) ולא תעשה כל שימוש בכספים כאמור שלא למטרות שלהן נועד החשבון. (ג) חברה תגיש לרשות הממשלתית, לא יאוחר מיום ט"ז בשבט התש"ע (31 בינואר 2010), דוח חתום ביד מורשה החתימה של החברה ומאומת בתצהיר, שפורט בו סך כל מספר הנפשות כפי שהתקבלו מדיווחי הצרכנים לפי סעיף 23 נכון ליום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010), לפי טופס ומתכונת הדיווח שיפרסם מנהל רשות הממשלתית באתר האינטרנט של הרשות הממשלתית. (ד) כמות המים במ"ק המוכרת לחברה לשנת 2010, תחושב כמכפלת מספר הנפשות הכולל המוכר לה כאמור בסעיף קטן (ה), ב–30. (ה) לעניין סעיף זה, מספר הנפשות הכולל המוכר לחברה הוא אחד מאלה: (1) המספר שדיווחה לפי סעיף קטן (ג) ובלבד שאינו פחות מסך כל הנפשות המתגוררות בתחומה, כפי שמופיע ברשימת היישובים אוכלוסייתם וסמליהם, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בפרסום האחרון שלה לפני ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010) (להלן - הרשימה); (2) לא דיווחה החברה לפי סעיף קטן (ג) ובמועד כאמור - סך כל הנפשות המתגוררות בתחומה לפי הרשימה; (3) המספר שקבע לה מנהל הרשות הממשלתית לפי סעיף קטן (ו). (ה)5 ראה מנהל הרשות הממשלתית כי מספר הנפשות הכולל אשר החברה מספקת להן מים, קטן ממה שדיווחה לפי סעיף קטן (ג), יקבע לחברה מספר נפשות כולל מוכר, שיפחת ממה שדיווחה כאמור. תוספת ראשונה6 [תיקונים: התש"ע, התשע"א (מס' 3), התשע"ג (מס' 2), התשע"ג (מס' 3), התשע"ד, התשע"ד (מס' 3), התשע"ה] (סעיף 19) תוספת שניה7 (סעיף 20) תוספת שלישית8 (סעיף 19א) י"ב בטבת התש"ע (29 בדצמבר 2009) אורי שני יושב ראש מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב |