תאריך תצוגה: 01/10/2017
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. שירותי הבריאות
3. חריגים לזכאות
4. הגבלת זכאות
5. פגיעה בעבודה
6. נותני שירות
7. סל הטיפולים והתרופות לעובד - זמינות ונגישות
8. סל השירותים בעבודה - דרכי ביצוע
9. כללים לאישור או קביעה של רופא מומחה
10. שמירת דינים
11. תחילה

צו עובדים זרים (סל שירותי בריאות לעובד), התשס"א-2001 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 1ד(א) ו- לחוק עובדים זרים (איסור העסקה שלא כדין והבטחת תנאים הוגנים), התשנ"א-1991 (להלן - החוק), לאחר התייעצות עם ארגון עובדים שעם חבריו נמנה המספר הגדול ביותר של עובדים מאורגנים בישראל ועם ארגוני מעבידים שלדעת שר העבודה והרווחה הם ארגוני מעבידים יציגים ונוגעים בדבר, ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, אני מצווה לאמור:
 
1.   
"חוק ביטוח בריאות" - חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994;
"מבטח רפואי" - מי שהמעביד הסדיר אצלו את הביטוח הרפואי לעובדו הזר, לפי החוק;
"מכון אבחון" - מכון המבצע בדיקות EMG ,EG, אודיומטריה וארגומטריה;
"מכון דימות" - מכון רנטגן, אולטראסאונד, רפואה גרעינית, טומוגרפיה ממוחשבת (C.T) ואקוקרדיוגפיה;
"מצב חירום רפואי" - כהגדרתו בחוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996;
"התשלום הנהוג" - תשלום, לרבות ערבות או פיקדון, החל על הזכאי לשירות, כנגד מתן השירות בפועל, ושנקבע בתוספת השניה או השלישית לחוק ביטוח בריאות, או בהודעה בדבר תנאים ותשלומים שנתנה המדינה לפרט במועד הקובע לפי חוק ביטוח בריאות או בהצעת קופת חולים לפי סעיף 8(א1) לחוק ביטוח בריאות שאושרה לפי סעיף 8(א2) לאותו חוק, ואם היו בהוראות האמורות תשלומים שונים לאותו שירות - הגבוה מביניהם.
2.   
(א) כל השירותים המנויים בתוספת השניה לחוק ביטוח בריאות, כשינויה מזמן לזמן;
(ב) שירותי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי או במחלקה פסיכיאטרית בבית חולים כללי, במצב חירום רפואי, לתקופה שלא תעלה על 60 ימים לתקופת העסקה אחת; לענין זה, "תקופת העסקה אחת" - מלוא התקופה, אף אם אינה רצופה, שבה התקיימו יחסי עובד-מעביד, בין מעביד מסוים לבין עובדו.
(ג) השירותים האלה:
(1) בדיקות מי שפיר לנשים שהן בגיל 35 ומעלה בתחילת ההריון;
(2) חיסונים נגד צפדת, כלבת וקרמת;
(3) בדיקות מנטו וצילום ריאות;
(4) כיסאות גלגלים והליכונים.
(2) סל התרופות - כל השירותים המנויים בצו ביטוח בריאות ממלכתי (תרופות בסל שירותי הבריאות), התשנ"ה-1995, כשינויו מזמן לזמן;
(3) סל שירותים בעבודה - כל השירותים המנויים בתקנות 2 ו-5 לתקנות מס מקביל (שירותי בריאות בעבודה), התשל"ג-1973 (להלן - תקנות שירותי בריאות בעבודה), ואולם כל מקום באותן תקנות שנאמר, "קופת חולים", קרי - "המבטח הרפואי";
(4)2 לעניין עובד בענף הסיעוד, בחלוף עשר שנים מאז קיבל לראשונה רישיון לישיבת ביקור לצורך עבודה בענף הסיעוד - גם כיסוי לפיצוי חד–פעמי מיוחד בסך 80 אלף שקלים חדשים, המיועד לעובד שנמצא בלתי כשיר לבצע את עבודתו מסיבות רפואיות כאמור בסעיף 4(א)(3), ובלבד שמימש את זכאותו לטיסה חזרה לארצו כאמור בסעיף 4(ב); הזכאות לפיצוי תחול על מי שבמועד קביעת הרופא כאמור בסעיף 4(א)(3) כי אינו כשיר לעבודתו היה בידו רישיון תקף לישיבת ביקור לצורך עבודה בענף הסיעוד או שהיה בידו רישיון כאמור במועד כלשהו במהלך תקופת 12 החודשים שקדמה לקביעת הרופא כאמור.
3.   
4.   
(ב) פעולת איבה, כהגדרתה בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970, אם הוא "נפגע" כהגדרתו באותו חוק;
(ב)3 נכללה בביטוח הרפואי תניה המגבילה את זכאותו של עובד לשירותי בריאות כאמור בסעיף קטן (א)(2), יכלול הביטוח הרפואי גם זכאות של העובד לתשלום מלוא ההוצאות הקשורות לטיסתו מישראל, בכל מקרה שבו מחייב מצבו הרפואי ליווי או סידורים מיוחדים אחרים, בעת הטיסה. נכללה בביטוח הרפואי תניה המגבילה את זכאותו של עובד לשירותי בריאות כאמור בסעיף קטן (א)(3), יכלול הביטוח הרפואי גם זכאות של העובד לתשלום מלוא ההוצאות לטיסתו מישראל, לרבות ליווי או סידורים מיוחדים אחרים בעת הטיסה, המתחייבים ממצבו הרפואי של העובד.
(ג) אישור רופא כי הבעיה הרפואית שבשלה נזקק עובד לשירות נובעת ממצב רפואי קודם וקביעת רופא כי עובד הגיע לייצוב מצבו הרפואי ייעשו בידי רופא מומחה, וקביעת רופא בדבר אי כשירות עובד לעבודתו, אף בהינתן לו טיפול רפואי, תיעשה בידי רופא מומחה לרפואה תעסוקתית.
(ד) הזכאות לשירותים לפי פסקאות (2) או (3) בסעיף קטן (א) לא תופסק ושלושים הימים האמורים באותן פסקאות לא יימנו, אלא ממועד האישור הסופי או הקביעה הסופית שניתנו לפי סעיף 9(א), ואולם לא יראו כסופית קביעה כאמור בדבר ייצוב מצבו הרפואי של עובד, משניתנה קביעה כאמור בסעיף 9(ב).
5.   
(א) השירותים הכלולים בסל שירותי הבריאות שלפי צו זה, לא יינתנו לעובד, אם נזקק להם עקב פגיעה בעבודה, כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995, ובלבד שהמעביד אישר, בטופס שקבע המוסד לביטוח לאומי ושמיועד לכך ((להלן - טופס פגיעה) כי הפגיעה האמורה היא פגיעה בעבודה.
(ב) נתן המעביד טופס פגיעה והמוסד לביטוח לאומי לא קבע, בתוך שלושה חודשים ממועד הפגיעה, כי היא פגיעה בעבודה, יחול הביטוח הרפואי על שירותים שניתנו לעובד עקב אותה פגיעה, בתוך שלושת החודשים, אף אם ניתנו שלא בידי נותן שירותים מטעם המבטח הרפואי, ולאחר שלושת החודשים, בכפוף להוראות סעיף 6, כל עוד לא קבע המוסד לביטוח לאומי כי היא פגיעה בעבודה.
6.   
7.   
8.   
סל השירותים בעבודה יינתן בדרך האמורה בתקנות 3 ו-11(א)(1) ו-(2) לתקנות שירותי בריאות בעבודה, אולם כל מקום באותן תקנות שנאמר "קופת חולים" קרי "המבטח הרפואי" ומקום שהתקנות האמורות מתייחסות לזיקת חברות של עובד לקופת חולים, יראו אותה לענין צו זה כזיקתו של עובד למבטח הרפואי שאצלו הסדיר לו מעבידו ביטוח רפואי.
9.   
10.   
11.   
[1.] ק"ת 6100, התשס"א (17.4.2001), עמ' 729.
תיקון:ק"ת 7652, התשע"ו (2.5.2016), עמ' 1085 (כולל שינוי שם).
[2.] תחילתו של סעיף 2(4) ביום 1.10.2017 (להלן - יום התחילה); עובד יהיה זכאי לפיצוי חד–פעמי לפי הסעיף האמור רק אם קביעת הרופא לפי סעיף 4(א)(3) לצו העיקרי, לא קדמה ליום התחילה, ואולם הוא יחול גם לגבי תקופת עבודה שקדמה ליום התחילה. בתקופה שמיום התחילה ועד תום 24 חודשים מיום התחילה, יקראו את סעיף 2(4) לצו, כך שבמקום "עשר" יבוא "שלוש עשרה".
[3.] תחילתו של הסיפא לסעיף 4(ב) החל במילים "נכללה בביטוח רפואי" והמתייחסת לסעיף קטן (א)(3) - ביום 1.10.2017 (להלן - יום התחילה); עובד יהיה זכאי לפיצוי חד–פעמי לפי הסעיף האמור רק אם קביעת הרופא לפי סעיף 4(א)(3) לצו העיקרי, לא קדמה ליום התחילה, ואולם הוא יחול גם לגבי תקופת עבודה שקדמה ליום התחילה.

מפת מסמך

1. הגדרות
2. שירותי הבריאות
3. חריגים לזכאות
4. הגבלת זכאות
5. פגיעה בעבודה
6. נותני שירות
7. סל הטיפולים והתרופות לעובד - זמינות ונגישות
8. סל השירותים בעבודה - דרכי ביצוע
9. כללים לאישור או קביעה של רופא מומחה
10. שמירת דינים
11. תחילה