תאריך תצוגה: 26/06/2024
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
1א. ועדה ציבורית
1ב. תפקיד הועדה הציבורית
1ג. הצמדה
2. הזכות למימון
3. חישוב המימון
3א. מימון תשלומים לצוות הפרלמנטרי
4. תשלום הוצאות הבחירות
4א. סייג למימון
5. תשלום ההוצאות השוטפות
5א. מינוי רואה חשבון
6. תנאים לתשלום
6א. מורשה חתימה
7. הגבלת הוצאות
7א. סייג להלוואות למפלגה
7ב. חשבון הבנק של סיעה וסייג להלוואות
7ג. הלוואה לסיעה
8. הגבלת הכנסות
8א. תרומה מקיבוץ או מאגודה חקלאית
8ב. מפעלי תרבות וחינוך - תרומות והוצאות
8ג. תרומה במקרה של ויתור על מימון
8ד. מפלגה חדשה המגישה רשימת מועמדים
8ה. תחולת ההגבלות בענין תרומות, הוצאות והלוואות
9. ניהול חשבונות
9א. עונשין
10. דו"חות מבקר המדינה
10א. גוף הקשור לסיעה
10ב. סמכויות עזר לרואה החשבון
10ג. גוף פעיל בבחירות
11. חוות-דעת
12. דין מפלגות המקיימות סיעה אחת
13. שינויים בהרכב הסיעות
13ב. רשימת מועמדים משותפת
13ג. דיווח על סיעה שקיבלה מקדמה ולא זכתה במנדט
13ד. דיווח על סיעה שקיבלה מימון שוטף וחדלה להתקיים
13ה. החזר מסיעה שחדלה להתקיים
14. הודעות של סיעה
15. מניעת שעבוד ועיקול
16. סיעות חדשות
17. סכומים שנתקבלו מההסתדרות והלוואה לסיעה בהסתדרות
18. הסעת בוחרים
20. ביצוע
21. תחילה

חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 1

 
1.   
"סיעה" - כל אחד מאלה:
(1) מפלגה שהיתה מיוצגת על ידי סיעה בכנסת היוצאת, הגישה בבחירות לכנסת רשימת מועמדים והיא מיוצגת בכנסת על ידי חבר כנסת אחד לפחות;
(2) מפלגות שועדת הכנסת הכירה בנציגה או בנציגיה בכנסת כסיעה;
(3) צירוף של שתי מפלגות או יותר המקיימות בכנסת סיעה אחת;
"סיעה חדשה" - מפלגה שלא היתה מיוצגת על ידי סיעה בכנסת היוצאת, הגישה בבחירות לכנסת רשימת מועמדים והיא מיוצגת בכנסת על ידי חבר כנסת אחד לפחות;
"גוף הקשור לסיעה" - חבר-בני-אדם, בין מואגד ובין שאינו מואגד, המשתתף בתעמולת הבחירות או בפעילות מפלגתית שוטפת, שלדעת מבקר המדינה יש לראותו כזרוע של הסיעה בהתחשב בכל האיפיונים הבאים או מקצתם: מטרותיו של חבר-בני-אדם, פעולותיו, זהות בעליו, מנהליו וחבריו, ייעוד רווחיו והמקורות לכיסוי הפסדיו; אך למעט הסתדרות עובדים ואגודה שיתופית להתיישבות לענין פעולות אשר לדעת מבקר המדינה הן עשו שלא בחזקת זרוע של סיעה;
"הוצאות" - הוצאות של סיעה לארגון פעולותיה, לתעמולה ולהסברה ולקיום הקשר הארגוני והרעיוני עם הציבור, לרבות התחייבויות בשל הוצאות כאלה;
"הוצאות בחירות" - ההוצאות המיוחדות של סיעה או של רשימת מועמדים, שהוצאו בתקופת הבחירות או למען הבחירות במערכת הבחירות לכנסת;
"הוצאות שוטפות" - הוצאות של סיעה, למעט הוצאות הבחירות;
"מימון ההוצאות השוטפות שסיעה מקבלת בחודש" - המימון המגיע לסיעה לפי סעיפים 3(ג) ו-12, לרבות לפי הסכם כאמור בסעיף 12(ד);
"הפרשי הצמדה וריבית" - כהגדרתם בחוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961;
"צוות פרלמנטרי" - עובדים של מפלגה או של סיעה המועסקים דרך קבע במשרדי הסיעה בכנסת ועיקר עיסוקם בפעילות הפרלמנטרית של הסיעה בכנסת;
"היום הקובע" - כל אחד מאלה, לפי הענין -
(1) היום ה-101 לפני יום הבחירות לכנסת לפי סעיף 9 לחוק-יסוד: הכנסת;
(2) בבחירות המתקיימות על פי חוק התפזרות הכנסת, כאמור בסעיף 34 לחוק-יסוד: הכנסת - היום השלישי אחרי תחילת אותו חוק;
(3) בבחירות מוקדמות המתקיימות לפי הוראות סעיפים 11(ב), או 29(ו) לחוק-יסוד: הממשלה או לפי הוראות סעיף 36א לחוק-יסוד: הכנסת - היום השלישי אחרי היום שבו נוצרה העילה לקיום הבחירות המוקדמות;
(4) (נמחקה);
"תקופת הבחירות" - התקופה שמן היום הקובע עד יום הבחירות;
"יחידת מימון" - סכום שקבעה הועדה הציבורית כיחידת מימון לענין חוק זה, והודעה על קביעתו פורסמה ברשומות;
"הועדה הציבורית" - הועדה שהוקמה לפי סעיף 1א;
"חוק הבחירות" - חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969;
"חוק הכנסת" - חוק הכנסת, התשנ"ד-1994;
"רשימת מועמדים" - מפלגה שאינה מיוצגת בכנסת והגישה בבחירות לכנסת רשימת מועמדים;
"רשימת מועמדים משותפת" - כהגדרתה בסעיף 57 לחוק הבחירות;
"הסכם מימון שוטף" - הסכם בין מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת לעניין המימון החודשי כאמור בסעיף 12(ד), שהוגש ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בעת הגשת רשימת המועמדים המשותפת;
"הסכם הוצאות בחירות" - הסכם בין מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת לעניין מימון הבחירות כאמור בסעיף 13ב(ד);
"תאגיד בנקאי" - כמשמעותו בחוק הבנקאות (רישוי), התשמ"א-1981;
"גוף פעיל בבחירות" - אדם או חבר בני אדם אשר נרשם כאמור בסעיף 10ג(א) לשם ביצוע פעילות בחירות;
"מאגר מידע" - מאגר כאמור בפסקה (1) להגדרה "פעילות בחירות";
"פעילות בחירות" - אחת או יותר מהפעילויות המנויות להלן שבוצעה שלא בידי מפלגה או גוף הקשור לסיעה:
(1) יצירת מאגר מידע ובו פרטים מזהים של בוחרים בבחירות לכנסת לצד מידע בדבר כוונות ההצבעה שלהם בבחירות, לשם ביצוע הפעילויות האמורות בפסקאות (2) עד (4) שלהלן, ושלא לשם מכירתו למפלגה;
(2) הסעת בוחרים ביום הבחירות לכנסת, שלא לפי חוק ושלא בתמורה מלאה, לשם הבטחת הצבעתם בשל כוונות ההצבעה שלהם בבחירות;
(3) פנייה ישירה בתקופת הבחירות לבוחרים בעלי עמדות פוליטיות מסוימות שמטרתה להשפיע עליהם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת או להימנע מלהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת;
(4) תעמולה באמצעות מודעות פרסום, שמטרתה להשפיע על בוחרים להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת או להימנע מלהצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת.
1א.   
(ב) תקופת כהונתה של הועדה הציבורית תהיה ארבע שנים מיום מינויה; הודעה על מינוי הוועדה ועל הרכבה תפורסם ברשומות מטעם הכנסת.
(ג) חבר הוועדה הציבורית שכיהן בה שתי תקופות כהונה מלאות ברציפות לא ימונה לתקופת כהונה נוספת ברציפות.
(ד) חדל חבר הועדה לכהן או נבצר ממנו דרך קבע למלא תפקידו, ימונה אחר במקומו כאמור בסעיף קטן (א) ליתרה של תקופת כהונתה של הועדה.
(ה) יושב ראש הכנסת יקבע הוראות בדבר תשלום גמול לחברי הועדה הציבורית שישולם מאוצר המדינה.
1ב.   
1ג.   
(3) הועדה תפרסם ברשומות 2 הודעה על הסכומים שהשתנו לפי קביעתה כאמור בסעיף 1ב; הודעה על הסכומים שהתעדכנו לפי סעיף זה תפורסם ברשומות מטעם הכנסת.
(ג) הסכומים הנקובים בסעיפים 3א, 8, 8ג, 9א ו-10ג יוצמדו למדד ויעוגלו כאמור בסעיף קטן (ב); הסכומים המעודכנים יפורסמו ברשומות מטעם הכנסת.
2.   
2א.   
3.   
חישוב המימון

[תיקונים: התשנ"ד (מס' 3), התשע"ה, התשע"ז (מס' 2), התשע"ח, התש"ף]
(א) (1) המימון של הוצאות הבחירות של סיעה חדשה, יהיה לפי יחידת מימון אחת לכל מנדט שבו זכתה בבחירות לכנסת, בתוספת סכום השווה ליחידת מימון אחת.
(2) המימון של הוצאות הבחירות של סיעה שנוצרה בכנסת היוצאת עקב החלטה של ועדת הכנסת על שינוי בהרכב הסיעתי של הכנסת ולא עקב בחירתה לכנסת היוצאת של המפלגה שאותה סיעה מייצגת, יהיה יחידת מימון אחת לכל מנדט שבו זכתה הסיעה בבחירות לכנסת הנכנסת, בתוספת סכום השווה ליחידת מימון אחת.
(ב) המימון של הוצאות הבחירות של סיעה יהיה לפי מספר יחידות מימון שנתקבל ממספר המנדטים שבהם זכתה הסיעה בכנסת היוצאת בתוספת מספר המנדטים שבהם זכתה הסיעה בכנסת הנכנסת מחולק בשתיים, בתוספת סכום השווה ליחידת מימון אחת.
(ב1) המימון של הוצאות הבחירות של מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת יחושב לכל מפלגה בנפרד על פי הוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב) בין שחשבון הבחירות מנוהל בנפרד ובין במשותף, לפי הוראות סעיף 13ב(א) או (ב); ואולם תוספת הסכום השווה ליחידת מימון אחת כאמור בסעיפים קטנים (א) ו–(ב) תשולם פעם אחת לכל המפלגות כאמור, והיא תחולק ביניהן לפי שיעור חלקן בפועל בסך הכולל של מימון הוצאות הבחירות הניתן להן לפי סעיפים קטנים (א), (ב) או (ב2).
(ב2) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) עד (ב1), נערך הסכם מימון שוטף, יראו, לעניין המימון של הוצאות הבחירות, את מספר המנדטים שבהם זכתה כל אחת מהמפלגות שהן צד להסכם כאילו הוא המספר לפי שיעור המימון החודשי בהתאם להסכם במועד התשלום הראשון של מימון ההוצאות השוטפות לפי סעיף 2(א)(2), והמספר לא יעוגל, והכול אלא אם כן נקבע בהסכם האמור כי הוראות סעיף קטן זה לא יחולו.
(ג) המימון החודשי של ההוצאות השוטפות לסיעה יהיה בסכום של 6% מיחידת מימון אחת לכל מנדט שבו זכתה הסיעה בבחירות לכנסת, בתוספת סכום של 6% מיחידת מימון אחת.
3א. 3
מימון תשלומים לצוות הפרלמנטרי

[תיקונים: התשס"ד (מס' 2), התשע"ד, התשע"ז (מס' 2)]
(א) הסכום השנתי הכולל המיועד למימון התשלומים לצוות הפרלמנטרי כאמור בסעיף 2(א)(3) לא יעלה על 8,299,000 ש"ח, שישולמו מתקציב הכנסת; יושב ראש הכנסת יקבע כללים לחלוקת הסכום בין סיעות המונות שני חברי הכנסת לפחות, בהתחשב, בין השאר, בגודלן.
(ב) (בוטל).
4.   
תשלום הוצאות הבחירות

[תיקונים: התשמ"א, התשנ"ד (מס' 3), התשנ"ו (מס' 2), התשע"ד, התשע"ה, התשע"ח, התש"ף]
(2) לעניין סעיף זה, יראו מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת כסיעה אחת, בין שחשבון הבחירות מנוהל בנפרד ובין במשותף, לפי הוראות סעיף 13ב(א) או (ב).
(3) ניהלו מפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת את חשבון הבחירות בנפרד כאמור בסעיף 13ב(א), תחולק ביניהן המקדמה לפי מספר חברי הכנסת שנמנים עם כל אחת מהן ביום הקובע כאמור בפסקה (1).
(4) על אף האמור בפסקאות (1) ו–(3), נערך הסכם מימון שוטף, יראו את מספר חברי הכנסת שנמנים עם כל אחת מהמפלגות שהן צד להסכם ביום הקובע כאילו הוא המספר לפי שיעור המימון החודשי בהתאם להסכם ביום הקובע, והמספר לא יעוגל, והכול אלא אם כן נקבע בהסכם האמור כי הוראות פסקה זו לא יחולו.
(א1) על אף האמור בסעיף קטן (א), סיעה המונה פחות מעשרה חברי כנסת, רשאית לבקש מקדמה על חשבון המימון של הוצאות הבחירות שלה בשיעור של 70% מעשר יחידות מימון, ובלבד שהפקידה בידי יושב ראש הכנסת כתב ערבות בנקאית עצמאית, להנחת דעתו, על ההפרש שבין סכום המקדמה לפי סעיף קטן זה לבין סכום המקדמה המגיע לה לפי סעיף קטן (א); תוקפו של כתב הערבות הבנקאית יהיה לפחות עד תום שישה חודשים אחרי יום הבחירות; בכתב הערבות תיכלל התחייבות הבנק לשלם לאוצר המדינה את סכום הערבות, כולו או מקצתו, על פי דרישת יושב ראש הכנסת.
(א2) רשימת מועמדים רשאית לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של 70% מעשר יחידות מימון, ובלבד שמסרה ליושב ראש הכנסת אישור של יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית על הגשת רשימת מועמדים לכנסת הבאה, הפקידה כתב ערבות בנקאית כאמור בסעיף קטן (א1), וכן קיימה את התנאים המפורטים בסעיף 6(א).
(ב) זכתה סיעה או סיעה חדשה בבחירות לכנסת הנכנסת במנדט אחד לפחות, ישולם לה הסכום המגיע לה לפי סעיף 3 מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות.
(ג) מקדמה שסיעה או סיעה חדשה קיבלה לפי סעיף קטן (א) תנוכה מן התשלומים לפי סעיף קטן (ב); היתה המקדמה גדולה מן הסכום המגיע לסיעה למימון הוצאות הבחירות, תנוכה היתרה מן הסכום הראשון או מן הסכומים הראשונים המגיעים לה למימון הוצאותיה השוטפות.
(ג1) היתה המקדמה ששולמה לפי סעיפים קטנים (א1) ו-(א2) גדולה מן הסכום המגיע לסיעה או לרשימת המועמדים לפי סעיף קטן (ב), יורה יושב ראש הכנסת על מימוש הערבות הבנקאית, כולה או חלקה, עד להפרש שבין סכום המקדמה ששולמה לבין הסכום המגיע כאמור.
(ג2) שולמה למפלגה מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות בסכום גדול מהסכום המגיע לה למימון הוצאות הבחירות, ולא ניתן לנכותו או לממש לגביו ערבות בנקאית, לפי סעיף קטן (ג) או (ג1), תחזירו המפלגה בלא דיחוי, ואם לא עשתה כן - ינוכה החוב מכל סכום המגיע לה מאוצר המדינה לפי חוק זה או לפי דין אחר; יושב ראש הכנסת יודיע לשר האוצר, לשר המשפטים ולשר הפנים על חוב כאמור שלא הוחזר.
(ג3) לעניין מפלגה שהגישה רשימת מועמדים משותפת ושולמה לה מקדמה כאמור בסעיף קטן (ג2), ולא ניתן לנכות את החוב בדרך האמורה באותו סעיף קטן, ינוכה החוב מתשלומי ההוצאות השוטפות של שאר המפלגות שהגישו איתה את רשימת המועמדים המשותפת לפי שיעור חלקן בפועל בסך הכולל של מימון ההוצאות השוטפות.
(ד) סיעה חדשה תהיה זכאית להחזר הוצאות מימון של הוצאות בחירות שנשאה בהן.
(ה) לענין סעיף זה, "הוצאות מימון" - הוצאות מימון ששולמו למוסד כספי בקשר לאשראי שניתן לסיעה לצרכי הוצאות בחירות שנשאה בהן הסיעה החל מ–15 ימים אחרי היום הקובע, ובלבד שלא יוחזרו הוצאות מימון לגבי אשראי שעלה על סכום מימון הוצאות בחירות שהסיעה זכאית לו לפי סעיף 3 ושטרם שולם לה על-פי סעיפים קטנים (א) או (ב).
4א.   
5.   
5א.   
6.   
6א.   
7.   
7א.   
7ב.   
7ג.   
(ה) בקשה להלוואה תוגש בידי הסיעה ליושב ראש הכנסת, ויפורטו בה סכום ההלוואה המבוקש ותקופת ההחזר.
(ו) יושב ראש הכנסת לא יאשר מתן הלוואה לפי סעיף זה לסיעה חדשה שטרם פרעה הלוואה שנטלה מתאגיד בנקאי לפי סעיף 7א אלא לאחר שהציגה לפניו, להנחת דעתו, תכנית בדבר פירעון ההלוואה.
(ז) החזר ההלוואה לפי סעיף זה יהיה צמוד להפרשי הצמדה וריבית.
(ח) חוב שנותר לסיעה או למפלגה בשל הלוואה לפי סעיף זה ולא ניתן לנכותו לפי הוראות סעיף זה, תחזירו הסיעה בלא דיחוי, ואם לא עשתה כן - ינוכה החוב מכל סכום המגיע לסיעה או למפלגה מאוצר המדינה לפי חוק זה או לפי דין אחר; אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מזכות לתביעה להשבת החוב לפי כל דין; יושב ראש הכנסת יודיע לשר האוצר, לשר המשפטים ולשר הפנים על חוב כאמור שלא הוחזר.
(ט) ועדת הכנסת לא תאשר שינויים בהרכב הסיעתי של הכנסת או ייצוג של מפלגה חדשה בכנסת אלא לאחר שנוכחה שלא יהיה בהחלטתה כדי למנוע פירעון הלוואה לפי סעיף זה.
8.   
(ג) לענין שנה שמתקיימות בה בחירות לכנסת או בחירות לכלל הרשויות המקומיות יבוא סכום 2,600 4 שקלים חדשים במקום הסכום האמור בסעיף קטן (ב).
(ג1) לא תקבל מפלגה שאינה מיוצגת בכנסת תרומה כאמור בסעיפים קטנים (ב) או (ג), בסכום העולה על פי חמישה מהסכומים הנקובים באותם סעיפים קטנים.
(ג2) על אף האמור בסעיפים קטנים (ג) ו-(ג1), מפלגה או סיעה שהגישה רשימת מועמדים ולא זכתה במנדטים רשאית לקבל תרומה כאמור בסעיף קטן (א), ב-12 החודשים שלאחר יום הבחירות, בסכום שאינו עולה על פי עשרה מהסכום הנקוב בסעיף קטן (ג), והכול לשם כיסוי חובותיה בשל הבחירות.
(ד) (בוטל).
(ד1) לא תקבל סיעה או מפלגה במישרין או בעקיפין תרומות אלא מבוחר כמשמעותו בחוק הבחירות.
(ד2) לא תקבל סיעה או מפלגה במישרין או בעקיפין תרומות שניתנו בעילום שם; לענין זה, תרומה שניתנה ממי שזהותו ומענו לא נבדקו ולא אומתו בידי הסיעה או המפלגה או מטעמן - כמוה כתרומה שניתנה בעילום שם.
(ד3) לא תקבל סיעה או מפלגה, במישרין או בעקיפין, תרומה בשטרי כסף או במעות.
(ה) (1) מצא מבקר המדינה כי סיעה או מפלגה קיבלה תרומה בניגוד לאמור בסעיף זה, תעביר הסיעה או המפלגה לאוצר המדינה, במועד שיקבע מבקר המדינה, סכום ששוויו פי שניים מסכום התרומה; אולם רשאי מבקר המדינה לקבוע כי על הסיעה להעביר לאוצר המדינה סכום קטן יותר, אם נראה לו שמן הראוי לנהוג כן בהתחשב בנסיבות המקרה;
(2) לא היתה יתרת זכות בחשבונותיה הבנקאיים של הסיעה לצורך העברת הסכום לאוצר המדינה, יודיע מבקר המדינה על כך ליושב ראש הכנסת ויושב ראש הכנסת ישלול מהסיעה את הסכום המגיע ממנה כאמור ויחזירנו לאוצר המדינה.
(ו) סיעה או מפלגה תפרסם את שמות התורמים וסכומי התרומות, כפי שיורה מבקר המדינה.
(ז) קיבלה סיעה או מפלגה תרומה בניגוד להוראות סעיף זה או בסכום העולה על הסכום המרבי המותר על פיו, תחזיר לתורם, מיד כשנודע לה על כך, את התרומה או את חלקה שהוא מעל למותר, ואם לא ניתן לעשות כן, תעביר את הסכום שעליה להחזיר לאוצר המדינה באמצעות חשב הכנסת; פעלה סיעה או מפלגה לפי הוראות סעיף קטן זה, לא יראו את התרומה כתרומה שהתקבלה בניגוד להוראות חוק זה.
8א.   
8ב.   
8ג. 5
תרומה במקרה של ויתור על מימון

[תיקונים: התשנ"ד (מס' 3), התשע"ב, התשע"ז (מס' 2)]
מסרו רשימת מועמדים או סיעה, לא יאוחר מיום הצגת רשימות המועמדים לפי חוק הבחירות או מהיום הקובע, לפי המאוחר, הודעה בכתב ליושב ראש הכנסת שאין ברצונן לקבל מימון הוצאות בחירות לפי חוק זה, יראו לגביהן כאילו בסעיף 8(ג) נאמר 142,000 שקלים חדשים, והן לא תהיינה זכאיות למימון הוצאות בחירות באותה מערכת בחירות לכנסת.
8ד.   
8ה.   
9.   
(ב1) הוראות סעיף 28כג(ד) לחוק המפלגות, התשנ"ב-1992, יחולו על תרומה באמצעי תשלום כהגדרתו בחוק שירותי תשלום, התשע"ט-2019, שניתנה לפי חוק זה, בשינויים המחויבים.
(ג) מבקר המדינה רשאי בכל עת לדרוש מנציגיה של סיעה הצהרה, חתומה בידיהם, בדבר שלמותם או נכונותם של הרישומים במערכת החשבונות או בדבר אופיה או מהותה של הכנסה או הוצאה מסויימת; הצהרה כאמור יכול שתימסר לפי ידיעתם של המצהירים או לפי מיטב ידיעתם, והמבקר רשאי, לפי שיקול-דעתו, לקבל הצהרה כזו כראיה.
(ד) לפי דרישה של לפחות שישית מחברי סיעה, תעמיד הסיעה לעיונם את מערכת החשבונות כאמור בסעיף קטן (א).
(ה) (בוטל).
(ו) (בוטל).
(ז) החל מהיום הקובע הוראות סעיף זה יחולו גם על מפלגה, בשינויים המחויבים.
9א.   
(5)6 מבצע פעילות בחירות בשווי כולל של 568,300 שקלים חדשים בלי שנרשם כגוף פעיל בבחירות, בניגוד להוראות סעיף 10ג(א), או בלי שהתאגד, בניגוד להוראות סעיף 10ג(ג)(1), או לא מסר למבקר המדינה דוח על מערכת החשבונות שניהל, בניגוד להוראות סעיף 10ג(י), במטרה לרמות.
(ב) המוסר ביודעין הצהרה לפי סעיף 9(ג) הכוזבת בפרט מהותי, דינו - מאסר שלוש שנים.
(ג) מי שנתן הוראה להוציא הוצאה או מי שאישר להוציא הוצאה והוא רשאי לעשות כן מטעם הסיעה או רשימת המועמדים, ביודעו שההוצאה תביא לחריגה מהוראות סעיף 7 וההוראה בוצעה, דינו - מאסר שנה או הקנס האמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, ובלבד שהסיעה או רשימת המועמדים חרגה מההוצאות המותרות לפי סעיף 7.
10.   
(6) מבקר המדינה רשאי להחליט, לפי בקשה של סיעה או רשימת מועמדים, כי החזר סכומים שנשללו ממנה לפי סעיף קטן זה ייפרס לתקופה שיקבע שתהיה ממושכת מהקבוע בסעיף זה, אך לא יותר מתום כהונתה של אותה הכנסת.
(7) הסתיימה כהונתה של הכנסת לפני שהסכום שנשלל לפי סעיף קטן זה נוכה במלואו, תנוכה יתרת הסכום מהמקדמה שהסיעה זכאית לה לפי סעיף 4.
(8) יושב ראש הכנסת יעביר לאוצר המדינה סכומים ששלל לפי סעיף זה.
(ו) ועדת הכספים של הכנסת רשאית, בהסכמת מבקר המדינה, להאריך כל מועד מהמועדים האמורים בסעיף זה ובסעיף 10ג(י) ו–(יב); החלטת הועדה תפורסם ברשומות.
10א.   
10ב.   
10ג. 7
גוף פעיל בבחירות

[תיקון התשע"ז (מס' 2)]
(א) לא יבצע אדם או חבר בני אדם, בין שהוא מאוגד ובין שאינו מאוגד, פעילות בחירות בשווי כולל, בכסף או בשווה כסף, העולה על 113,700 שקלים חדשים, ולא יגייס תרומות למטרה זו בשווי כולל כאמור, אלא לאחר שנרשם אצל מבקר המדינה, כפי שיקבע המבקר, כגוף פעיל בבחירות שמטרתו ביצוע פעילות בחירות.
(ב) מבקר המדינה לא ירשום גוף לפי סעיף קטן (א) אלא בהתקיים כל אלה:
(1) אם הוא תאגיד - הוא עמותה או חברה לתועלת הציבור;
(2) הוא מסר למבקר המדינה פרטי אתר אינטרנט לפרסום מידע שעליו לפרסם על פי סעיף זה;
(3) הוא הסמיך אדם או שני בני אדם לפעול בשמו כגוף פעיל בבחירות בכל הנוגע לקשריו עם רשויות המדינה ופרסם באתר האינטרנט שלו את שמם, בצירוף כתב הסכמתם לשמש בתפקיד זה (בסעיף זה - הגורם המוסמך).
(ג) לא יבצע אדם או חבר בני אדם פעילות בחירות בשווי כולל, בכסף או בשווה כסף, העולה על פי ארבעה מהסכום האמור בסעיף קטן (א) ולא יגייס תרומות למטרה זו בשווי כולל כאמור אלא לאחר שנרשם אצל מבקר המדינה כאמור בסעיף קטן (א) והתקיימו כל אלה:
(1) הוא נרשם כעמותה או כחברה לתועלת הציבור שמטרתה ביצוע פעילות בחירות, או הגיש בקשה להירשם כאמור והשלים את כל הנדרש ממנו לשם הרישום;
(2) הוא מינה רואה חשבון לשם ביקורת החשבונות ועריכת דוח בדבר הכנסותיו והוצאותיו כגוף פעיל בבחירות, ופרסם באתר האינטרנט שלו את שם רואה החשבון, בצירוף כתב הסכמתו לשמש בתפקיד זה.
(ד) לעניין חישוב הסכומים האמורים בסעיפים קטנים (א) ו–(ג), יראו כאילו פעילות הבחירות או גיוס התרומות בוצעו בידי גוף אחד אף אם בוצעו בידי כמה גופים, אם לדעת מבקר המדינה, או יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בקשר לעתירה לפי סעיף קטן (יז), לפי העניין, יש לראות גופים אלה כזרועות של גוף אחד, בהתחשב בכל האפיונים המפורטים להלן או מקצתם: מטרותיהם של הגופים, פעולותיהם, זהות בעליהם, מנהליהם וחבריהם, ייעוד רווחיהם והמקורות לכיסוי הפסדיהם.
(ה) (1) מועמד לכנסת או בעל תפקיד במוסדות מפלגה לא יהיה בעל תפקיד בכיר בגוף פעיל בבחירות ולא ישמש כגורם המוסמך מטעמו, ואם היה למועמד לכנסת או לבעל תפקיד במוסדות מפלגה כאמור - יחדל לשמש בתפקידו בגוף פעיל בבחירות או מטעמו.
(2) הגורם המוסמך ימשיך לכהן כל עוד לא מונה אחר במקומו; התפטר הגורם המוסמך בהודעה לגוף פעיל בבחירות ולמבקר המדינה, חדל לשמש בתפקידו לפי פסקה (1) או נבצר ממנו למלא את תפקידו, והיה היחיד המשמש גורם מוסמך, ימנה גוף פעיל בבחירות, בתוך שלושה ימים מיום שנודע לו על כך, גורם מוסמך אחר במקומו, ויפרסם באתר האינטרנט שלו את שמו, בצירוף כתב הסכמתו לשמש בתפקיד זה.
(ו) (1) לא יקבל גוף פעיל בבחירות, שביצע פעילות בחירות בשווי כולל העולה על הסכום האמור בסעיף קטן (א), או גייס תרומות למטרה זו בשווי כולל כאמור, במישרין או בעקיפין, בתקופה שבין בחירות לכנסת לבין הבחירות שאחריהן, כל תרומה בסכום או בסכומים העולים על כפל הסכום האמור בפסקה (2) מאת אדם ובני ביתו הסמוכים על שולחנו.
(2) על אף האמור בפסקה (1), ביצע גוף פעיל בבחירות פעילות בחירות בשווי האמור בסעיף קטן (ג) או גייס תרומות למטרה זו בשווי האמור, לא יקבל החל באותו מועד תרומה כאמור בפסקה (1) בסכום או בסכומים העולים על 17,100 8 שקלים חדשים.
(3) לא יקבל גוף פעיל בבחירות, במישרין או בעקיפין, תרומה בניגוד להוראות סעיף 8(א), (ד1), (ד2) ו–(ד3).
(4) על אף האמור בפסקה (3), גוף פעיל בבחירות רשאי לקבל תרומה מתורם בחוץ לארץ בניגוד להוראות סעיף 8(ד1), ובלבד שהוא בגיר; ואולם קיבל גוף פעיל בבחירות תרומה כאמור, לא יעלה סך התרומות שהוא יקבל, בארץ או בחוץ לארץ, בתקופה שבין בחירות לכנסת לבין הבחירות שאחריהן, על 9 682,000 שקלים חדשים, ולא יעלה סך התרומות שהוא יקבל מתורמים בחוץ לארץ לפי פסקה זו על שליש מהסכום הכולל של התרומות שקיבל באותה תקופה.
(5) קיבל גוף פעיל בבחירות תרומה בניגוד להוראות סעיף קטן זה או בסכום העולה על הסכום המרבי המותר על פיו, יחזיר הגוף לתורם, מיד כשנודע לו על כך, את התרומה או את חלקה שהוא מעל למותר, ואם לא ניתן לעשות כן, יעביר את הסכום שעליו להחזיר לאוצר המדינה באמצעות חשב הכנסת; פעל הגוף לפי הוראות פסקה זו, לא יראו את התרומה כתרומה שהתקבלה בניגוד להוראות חוק זה.
(ז) גוף פעיל בבחירות יפרסם באתר האינטרנט שלו או באתר אינטרנט שיקבע מבקר המדינה, ולפי הנחיות מבקר המדינה, כל תרומה שקיבל מתורם וכל תרומה שהחזיר לתורם או העביר לאוצר המדינה בתוך 14 ימים מיום שקיבל את התרומה או מיום שהחזירה או העבירה; ואולם בתקופת הבחירות יפרסם גוף פעיל בבחירות מידע כאמור בתוך שבעה ימים.
(ח) גוף פעיל בבחירות ינהל מערכת חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה וירשום את הכנסותיו והוצאותיו לפי אותן הנחיות.
(ט) (1) רואה החשבון של גוף פעיל בבחירות שמונה לפי סעיף קטן (ג)(2) רשאי לדרוש ממנו בכל עת שימציא לו ידיעות, מסמכים, הסברים וכל חומר אחר הדרושים לו לצורך מילוי תפקידיו לפי סעיף זה, והגוף הפעיל בבחירות ימציא את הנדרש ללא דיחוי.
(2) רואה החשבון האמור בפסקה (1) ימשיך לכהן כל עוד לא מונה אחר במקומו; התפטר רואה החשבון או נבצר ממנו למלא את תפקידו, ימנה גוף פעיל בבחירות, בתוך עשרה ימים מיום שנודע לו על כך, רואה חשבון אחר במקומו, ויפרסם באתר האינטרנט שלו את שם רואה החשבון, בצירוף כתב הסכמתו לשמש בתפקיד זה.
(י) גוף פעיל בבחירות ימסור למבקר המדינה, בתוך התקופה האמורה בסעיף 10(א) או (ו), דוח על מערכת החשבונות שניהל בתקופה שבה פעל כגוף כאמור ועד למועד מסירת הדוח; גוף פעיל בבחירות שביצע פעילות בחירות בשווי האמור בסעיף קטן (ג) יצרף לדוח הנמסר לפי סעיף קטן זה חוות דעת של רואה החשבון שמינה לפי סעיף קטן (ג)(2) בדבר תקינותם ושלמותם של החשבונות ובדבר ניהול מערכת חשבונות בהתאם להנחיות מבקר המדינה.
(יא) גוף פעיל בבחירות יודיע למבקר המדינה, בתוך התקופה האמורה בסעיף קטן (י), על מאגר מידע שיצר.
(יב) בתוך התקופה האמורה בסעיף 10(ב) או (ו) ימסור מבקר המדינה ליושב ראש הכנסת דוח על תוצאות ביקורת מערכת החשבונות של גוף פעיל בבחירות, ויציין בו אם הגוף ניהל מערכת חשבונות לפי הנחיותיו, אם התרומות שקיבל היו בגבולות שנקבעו בסעיף קטן (ו) ואם הגיש הודעות ודוחות כנדרש בסעיף זה.
(יג) מבקר המדינה רשאי לדרוש מגוף פעיל בבחירות ומכל אדם מידע ומסמכים הדרושים לו להכנת דוח ולבירור זיקה בין גוף פעיל בבחירות לבין גוף או אדם אחר, וכל גוף או אדם כאמור ימסרו מידע ומסמכים אלו ללא דיחוי.
(יד) הודעות שיש למסור למבקר המדינה לפי סעיף זה יינתנו בדרך שיקבע המבקר, ורשאי הוא, בכל עת, לקבוע שלהודעה יצורף תצהיר בהתאם לסעיף 15 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971, המאמת את נכונות האמור בהן ואת שלמותן.
(טו) מצא מבקר המדינה כי גוף פעיל בבחירות עשה אחד מאלה, יעביר הגוף לאוצר המדינה, בתוך שלושים ימים מיום שהודיע לו על כך מבקר המדינה, סכום כמפורט להלן, לפי העניין, ורשאי מבקר המדינה להפחית את הסכום אם סבר כי קיימים טעמים המצדיקים זאת:
(1) ביצע פעילות בחירות בלי שנרשם כגוף פעיל בבחירות, בניגוד להוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב), או בלי שהתאגד, בניגוד להוראות סעיף קטן (ג)(1) - סכום שגובהו פי חמישה מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2);
(2) קיבל תרומה בניגוד להוראות סעיף קטן (ו) או לא פרסם תרומה במועד שנקבע בסעיף קטן (ז) - סכום שגובהו פי שניים מסכום התרומה;
(3) לא מסר למבקר המדינה דוח על מערכת החשבונות שניהל כאמור בסעיף קטן (י) - סכום שגובהו פי חמישה מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2);
(4) איחר במסירת דוח למבקר המדינה על מערכת החשבונות שניהל כאמור בסעיף קטן (י), לא מסר למבקר מידע ומסמכים שדרש המבקר כאמור בסעיף קטן (יג) או לא מילא אחר ההוראות הנוגעות לניהול מערכת החשבונות כפי שנקבעו בסעיף זה או בהנחיות מבקר המדינה - סכום שגובהו פי שלושה מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2);
(5) לא הודיע למבקר המדינה על מאגר מידע שיצר כאמור בסעיף קטן (יא) - סכום שגובהו פי חמישה מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2);
(6) איחר להודיע על מאגר מידע שיצר כאמור בסעיף קטן (יא) - סכום שגובהו פי שניים מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2);
(7) לא מינה גורם מוסמך או רואה חשבון במקום מי שחדלו לכהן כאמור בסעיפים קטנים (ה)(2) ו–(ט)(2) - סכום שגובהו פי שלושה מסכום התרומה המרבי המותר לפי סעיף קטן (ו)(2).
(טז) על אף האמור בסעיף 3(א) לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה-1995, סכום שיש להעבירו לאוצר המדינה לפי סעיף קטן (טו), ישלמו גוף פעיל בבחירות למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות עד תום המועד הקבוע באותו סעיף קטן, אף אם טרם הגיע מועד פירעונו; ואולם המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות לא יפעל בהליכי גבייה לפי החוק האמור אלא בחלוף המועד לתשלום החוב.
(יז) יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת רשאי, לבקשת מפלגה המיוצגת בכנסת או מפלגה שהגישה רשימת מועמדים בבחירות לכנסת הבאה, ולאחר שנתן לנוגע בדבר הזדמנות להביא את טענותיו לפניו, לתת צו המונע הפרת הוראה מהוראות סעיף זה או מהנחיות שנתן מבקר המדינה לפיו; על דיון בעתירה לצו ועל צו לפי סעיף קטן זה יחולו הוראות סעיפים 17ב ו-17ה(ב) לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959, וסדרי הדין שנקבעו לפי סעיף 17ה(א) לחוק האמור, והכול בשינויים המחויבים.
(יח) (1) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מחובה החלה על סיעה או מפלגה או מאיסור לפי כל דין.
(2) אין בהוראות סעיף זה כדי לפגוע בסמכות של מבקר המדינה לפי כל דין, לרבות הסמכות לקבוע כי גוף הוא גוף קשור לסיעה אף אם הוא גוף פעיל בבחירות והסמכות לקבוע כי יש בפעילות של גוף פעיל בבחירות משום תרומה אסורה לסיעה או למפלגה.
11.   
12.   
(ג) התמזגו סיעות לפי סעיף 60 לחוק הכנסת, יחולו עליהן הוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב), בשינויים המחויבים.
(ד)10 (1) על אף האמור בסעיף קטן (ב), חלק מהמימון החודשי לפי סעיף 3(ג) המגיע לסיעה נפרדת ישולם לסיעה נפרדת אחרת באותו צירוף של מפלגות, ובלבד שהתשלום הוא על פי הסכם מימון שוטף; חלק המימון כאמור יהיה נקוב באחוזים מיחידת המימון, ולא יעלה על שיעור המימון למנדט אחד כאמור בסעיף 3(ג), או על שיעור גבוה יותר אם חל שינוי במספר חברי הסיעות הנפרדות במהלך כהונתה של הכנסת, והמפלגות קבעו בהסכם כאמור שמימון ההוצאות השוטפות ימשיך להשתלם לפי ההשתייכות המפלגתית כפי שנמסרה עם הגשת רשימת המועמדים המשותפת כאמור בסעיף 57(ב) לחוק הבחירות.
(2) לא ניתן לשנות או לבטל במהלך כהונתה של אותה כנסת הסכם מימון שוטף שהוגש ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית; ההסכם יעמוד בתוקפו גם במקרה של התפלגות הסיעה לפי סעיף 59(2) לחוק הכנסת, אלא אם כן קבעו הסיעות במפורש בהסכם כאמור בפסקה (1) כי במקרה של התפלגות ישולם לכל סיעה מימון ההוצאות השוטפות המגיע לה לפי סעיף 3(ג).
13.   
(א) התפלגה סיעה בכנסת על-פי האמור בסעיפים 59 ו–60 לחוק הכנסת יחושב מימון ההוצאות השוטפות של החלקים שהתפלגו בהתאם למספר החברים החדש, החל בחודש שלאחר שועדת הכנסת אישרה את השינוי.
(ב) בכל מקרה אחר לא יהיו חברי הכנסת שפרשו מסיעה זכאים למימון הוצאות שוטפות, ומימון ההוצאות של הסיעה שממנה פרשו לא ישתנה.
(ג) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על התפלגות סיעה בכנסת לפי הוראות סעיף 59(1) לחוק הכנסת שנעשתה בשנתיים הראשונות שלאחר תחילת כהונת הכנסת או ביום הקובע ואילך, ויחולו לענין זה הוראות סעיף קטן (ב), אלא אם כן הוגשה ההודעה על ההתפלגות לועדת הכנסת, לפי הוראות סעיף 60 לחוק הכנסת, על ידי רוב חברי הסיעה או בהסכמתם.
(ג1) ממימון ההוצאות השוטפות לפי סעיף 3(ג) של החלק שהתפלג כאמור בסעיף קטן (א) יופחת סכום השווה לשיעור מהסכום הכולל של חובות ותשלומים כמפורט להלן, בעת התשלום, כשיעור חלקו היחסי בסיעה לפני שהתפלגה, והסיעה שממנה התפלג החלק תהיה אחראית לתשלום חובות או תשלומים אלה:
(1) חוב בשל מקדמה שקיבלה הסיעה לפי סעיף 4(ג) ביתר;
(2) יתרת הלוואה שניתנה לסיעה לפי סעיף 7ג לפני ההתפלגות;
(3) תשלומים שנשללו מהסיעה לפי סעיף 10;
(4) חוב של סיעת אם לפי חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), התשנ"ג-1993.
(ג2) התפלגה סיעה בכנסת לפי סעיף 59(1) או (3) לחוק הכנסת, יופחת מהמקדמה לפי סעיף 4 של החלק שהתפלג סכום השווה לשיעור מהסכום הכולל של חובות ותשלומים כמפורט בסעיף קטן (ג1), בעת התשלום, כשיעור חלקו היחסי בסיעה לפני שהתפלגה, והסיעה שממנה התפלג החלק תהיה אחראית לתשלום חובות או תשלומים אלה.
(ד) (1) חלק שהתפלג מסיעה ישתתף בהחזר חובות המפלגה שאותה סיעה ייצגה בכנסת, באופן יחסי לגובה מימון ההוצאות השוטפות שבשל ההתפלגות נגרע מהסיעה שממנה התפלג; החזר החוב יהיה מתוך ההוצאות השוטפות שלהן החלק שהתפלג זכאי עד לסיום כהונתה של אותה הכנסת, למעט סכום המימון למנדט אחד כאמור בסעיף 3(ג); פסקה זו תחול גם אם החלק שהתפלג התמזג עם סיעה אחרת בכנסת.
(2) חובת ההשתתפות של חלק, כאמור בפסקה (1), תחל בתקופה שתחילתה ביום שבו זכאי למימון הוצאות שוטפות ותסתיים ביום סיום כהונתה של אותה הכנסת.
(3) רואה החשבון של הסיעה שממנה התפלג חלק, שמונה לפי סעיף 5א, יקבע, בהקדם האפשרי, את חובות המפלגה לענין סעיף קטן זה, וימסור על כך הודעה ליושב ראש הכנסת ולבא כוחו של החלק שהתפלג.
(4) רואה החשבון של הסיעה שממנה התפלג חלק יאפשר לבא כוח החלק שהתפלג או מי מטעמו לעיין במסמכים שנוגעים לחובות המפלגה; היתה מחלוקת בנוגע לסכום חובות המפלגה - תבוא המחלוקת להכרעת יושב ראש הכנסת, שיכריע בענין בתוך 30 ימים.
(5) לענין סעיף קטן זה, "חובות המפלגה" - ההפרש שבין הוצאותיה לבין הכנסותיה, בתקופה שבה החלק שהתפלג או חלק ממנו, היה חלק מהסיעה, וכן לצורך הבחירות לכנסת שאליה נבחר חלק כאמור; ואולם לא יובאו בחשבון הוצאות שהוציאה מפלגה לשם רכישת זכויות בנכסים הנשארים בידיה לאחר ההתפלגות וכן לא יובאו בחשבון חובות או תשלומים כאמור בסעיפים קטנים (ג1) ו–(ג2).
(ה)11 על אף האמור בסעיף קטן (ג), חלק שהתפלג לפי סעיף 59(1) לחוק הכנסת לפני כינונה של הממשלה בכנסת העשרים ושלוש מסיעה שקמה עקב התפלגות כאמור בסעיף 60 לחוק הכנסת, יהיה זכאי למימון הוצאות שוטפות לפי מספר חבריו החל מיום תחילתו של חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 8 והוראת שעה).
13א.   
13ב.   
13ג.   
13ד.   
13ה.   
14.   
(ב) באי כוח המפלגות שהגישו רשימת מועמדים משותפת וממלאי מקומם, כאמור בסעיף 13ב(ה), יהיו באי כוח הסיעות הנפרדות בכנסת המקיימות סיעה אחת וממלאי מקומם.
(ג) התמזגו סיעות לפי סעיף 60 לחוק הכנסת, יודיעו הסיעות בכתב לוועדת הכנסת, במועד המיזוג, נוסף על ההודעה לפי סעיף 25(א1) לחוק הבחירות, מיהם באי כוחן של הסיעות הנפרדות וממלאי מקומם לעניין חוק זה.
(ד) כל סיעה נפרדת רשאית, בכל עת, בהודעה בכתב ליושב ראש הכנסת, להחליף את באי כוחה וממלאי מקומם; ההודעה תימסר בידי בא כוח הסיעה הנפרדת או ממלא מקומו, אלא אם כן הודיעו רוב חברי הסיעה הנפרדת אחרת.
(ה) הודעה על באי כוח סיעות נפרדות וממלאי מקומם לפי סעיף זה ועל כלשינוי בהם תפורסם ברשומות מטעם הכנסת.
(ו) על סיעה או סיעה נפרדת שבה חלוקים חבריה בשאלה מי מייצג אותה יחולו הוראת סעיף 63 לחוק הכנסת, בשינויים המחויבים.
15.   
16.   
17.   
סכומים שנתקבלו מההסתדרות והלוואה לסיעה בהסתדרות

[תיקונים: התשנ"ד (מס' 3), התשע"ז (מס' 2)]
(א) (1) סכומים שקיבלה סיעה בעקבות החלטת ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל למימון מערכת הבחירות בהסתדרות זו ובאיגודים המקצועיים המאורגנים בה ולצרכי המפלגות המופיעות בה בהתאם לגודלן הייצוגי (להלן - הסכומים), לא ייחשבו כתרומה לפי סעיף 8, ובלבד שהסיעה לא חרגה מהאמור בסעיף 7(ד).
(2) הוצאות שהוציאה סיעה בקשר למערכת בחירות או בקשר לפעילותה השוטפת בהסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל ובאיגודים המקצועיים המאורגנים בה (להלן - הפעילות), לא ייחשבו כהוצאות שוטפות לפי סעיף 7(ד), ובלבד שהסיעה שייכה את ההוצאות לפעילות, בדרך שנהגה בה, ערב תחילתו של חוק זה; לא ייעשה שינוי בשיוך כאמור אלא באישור מבקר המדינה.
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), לא תחול הוראת סעיף 7(ד) על הסכומים אם הסיעה הוציאה אותם לצרכי הפעילות בלבד, החזיקה אותם בנפרד ושיקפה אותם בחשבונותיה, בצורה שתאפשר למבקר המדינה, בדרכי ביקורת מקובלות, לזהותם בבירור, לאמתם ולסכמם וכן שרשמה באותה צורה את הפעולות המהוות הוצאת הסכומים; שימוש בסכומים או בחלקם שלא לצורכי הפעילות ייחשב כקבלת תרומה לפי הוראות סעיף 8.
(ג) סיעה או מפלגה רשאית לתת הלוואה לסיעה בהסתדרות כאמור בסעיף קטן (א) או לרשימת מועמדים המתמודדת בבחירות להסתדרות זו, לצורך מימון מערכת הבחירות שלה בהסתדרות זו, ובלבד שהסיעה בהסתדרות או רשימת המועמדים קשורה אליה ומזוהה עמה; החזר ההלוואה יהיה צמוד להפרשי הצמדה וריבית.
17א.   
18.   
19.   
20.   
21.   
[1.] ס"ח 680, התשל"ג (1.2.1973), עמ' 52.
תיקונים:ס"ח 762, התשל"ה (27.2.1975), עמ' 84;
ס"ח 979, התש"ם (3.8.1980), עמ' 183;
ס"ח 1026, התשמ"א (27.5.1981), עמ' 282;
ס"ח 1028, התשמ"א (28.5.1981), עמ' 292 [התשמ"א (מס' 2)];
ס"ח 1045, התשמ"ב (11.3.1982), עמ' 84;
ס"ח 1046, התשמ"ב (24.3.1982), עמ' 89 [התשמ"ב (מס' 2)];
ס"ח 1259, התשמ"ח (27.7.1988), עמ' 166;
ס"ח 1266, התשמ"ט (8.2.1989), עמ' 6;
ס"ח 1281, התשמ"ט (26.7.1989), עמ' 73 [התשמ"ט מס' 2)];
ס"ח 1309, התש"ן (7.3.1990), עמ' 104;
ס"ח 1345, התשנ"א (22.2.1991), עמ' 92;
ק"ת 5416, התשנ"ב (27.1.1992), עמ' 706;
ס"ח 1395, התשנ"ב (7.4.1992), עמ' 193 [התשנ"ב (מס' 2)];
ס"ח 1429, התשנ"ג (30.7.1993), עמ' 156;
ס"ח 1448, התשנ"ד (27.1.1994), עמ' 62;
ס"ח 1452, התשנ"ד (2.3.1994), עמ' 77 [התשנ"ד מס' 2)];
ס"ח 1458, התשנ"ד (24.3.1994), עמ' 114 [התשנ"ד מס' 3)];
ס"ח 1540, התשנ"ה (10.8.1995), עמ' 435 [תיקון לתיקון התשנ"ד (מס' 3)];
ס"ח 1569, התשנ"ו (29.2.1996), עמ' 121;
ס"ח 1590, התשנ"ו (10.5.1996), עמ' 311 [התשנ"ו (מס' 2)];
ס"ח 1704, התשנ"ט (15.2.1999), עמ' 98;
ס"ח 1740, התש"ס (11.6.2000), עמ' 207;
ס"ח 1769, התשס"א (27.12.2000), עמ' 101;
ס"ח 1779, התשס"א (15.3.2001), עמ' 156 [התשס"א (מס' 2)];
ס"ח 1809, התשס"ב (30.10.2001), עמ' 5 (ת"ט בס"ח התשס"ב, עמ' 144);
ס"ח 1870, התשס"ג (14.11.2002), עמ' 23;
ס"ח 1929, התשס"ד (8.3.2004), עמ' 309;
ס"ח 1945, התשס"ד (24.6.2004), עמ' 422 [התשס"ד (מס' 2)];
ס"ח 1992, התשס"ה (29.3.2005), עמ' 266;
ס"ח 2017, התשס"ה (1.8.2005), עמ' 719 [התשס"ה (מס' 2)];
ס"ח 2160, התשס"ח (3.7.2008), עמ' 593. הצ"ח - כנסת 130, התשס"ז, עמ' 48;
ס"ח 2208, התשס"ט (10.8.2009), עמ' 316. הצ"ח - ממשלה 429, התשס"ט, עמ' 321 והצ"ח - ממשלה 435, התשס"ט, עמ' 346;
ס"ח 2342, התשע"ב (5.3.2012), עמ' 189. הצ"ח - כנסת 417, התשע"ב, עמ' 28;
ס"ח 2440, התשע"ד (19.3.2014), עמ' 347. הצ"ח - כנסת 515, התשע"ג, עמ' 54;
ס"ח 2480, התשע"ה (9.12.2014), עמ' 52. הצ"ח - כנסת 590, התשע"ה, עמ' 78;
ס"ח 2609, התשע"ז (8.3.2017), עמ' 453. הצ"ח - כנסת 677, התשע"ז, עמ' 58;
ס"ח 2619, התשע"ז (28.3.2017), עמ' 520 [התשע"ז (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 678, התשע"ז, עמ' 66;
ס"ח 2727, התשע"ח (28.6.2018), עמ' 710. הצ"ח - כנסת 737, התשע"ח, עמ' 10;
ס"ח 2778, התשע"ט (9.1.2019), עמ' 221. הצ"ח - ממשלה 1246, התשע"ח, עמ' 1154;
ס"ח 2789, התש"ף (12.12.2019), עמ' 6 ועמ' 11. הצ"ח - כנסת 839, התש"ף, עמ' 5;
ס"ח 2795, התש"ף (7.5.2020), עמ' 41. הצ"ח - כנסת 840, התש"ף, עמ' 26 [התש"ף (מס' 2)];
ס"ח 2981, התשפ"ב (30.6.2022), עמ' 898. הצ"ח - כנסת 923 ו–928, התשפ"ב, עמ' 190 ו–214.
[2.] ראו עפ"י הוראת שעה בדבר יחידת המימון בשנת 2024 (י"פ 11949, התשפ"ד, עמ' 2338) והארכת תוקף שלה בי"פ 12232, התשפ"ד, עמ' 6464, ובי"פ 12501, התשפ"ד, עמ' 9850 - סכום יחידת המימון יופחת ל–1,497,100 ש"ח מ–1.7.24 עד 31.12.24.
[3.] הסכום הנקוב בסעיף 3א(א) התעדכן לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[4.] סכום התרומה התעדכן לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[5.] הסכום התעדכן לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[6.] הסכום הנקוב בסעיף 9א(א)(5) התעדכן לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[7.] הסכום הנקוב בסעיף 10ג(א) עודכן לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[8.] הסכומים הנקובים בסעיף 10ג(ו)(2) ו–(4) התעדכנו לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[9.] הסכומים הנקובים בסעיף 10ג(ו)(2) ו–(4) התעדכנו לאחרונה בי"פ 11971, התשפ"ד, עמ' 2508, החל מיום 1.1.2024.
[10.] הוראות סעיף 12(ד) לחוק העיקרי, יחולו גם על סיעות שהגישו הסכם לפי סעיף 12(ד) לחוק והתפלגו לפני יום 9.12.14, ובלבד שמסרו, לאחר תחילתו של חוק זה, הודעה משותפת ליושב ראש הכנסת על חלוקת המימון ביניהן ממועד ההתפלגות או ממועד ההודעה, והמימון ישולם לפי ההודעה החל בחודש שלאחר קבלת ההודעה.
[11.] ס"ק 13(ה) חל בתקופת כהונתה של הכנסת ה–23 בלבד.

מפת מסמך

1. הגדרות
1א. ועדה ציבורית
1ב. תפקיד הועדה הציבורית
1ג. הצמדה
2. הזכות למימון
3. חישוב המימון
3א. מימון תשלומים לצוות הפרלמנטרי
4. תשלום הוצאות הבחירות
4א. סייג למימון
5. תשלום ההוצאות השוטפות
5א. מינוי רואה חשבון
6. תנאים לתשלום
6א. מורשה חתימה
7. הגבלת הוצאות
7א. סייג להלוואות למפלגה
7ב. חשבון הבנק של סיעה וסייג להלוואות
7ג. הלוואה לסיעה
8. הגבלת הכנסות
8א. תרומה מקיבוץ או מאגודה חקלאית
8ב. מפעלי תרבות וחינוך - תרומות והוצאות
8ג. תרומה במקרה של ויתור על מימון
8ד. מפלגה חדשה המגישה רשימת מועמדים
8ה. תחולת ההגבלות בענין תרומות, הוצאות והלוואות
9. ניהול חשבונות
9א. עונשין
10. דו"חות מבקר המדינה
10א. גוף הקשור לסיעה
10ב. סמכויות עזר לרואה החשבון
10ג. גוף פעיל בבחירות
11. חוות-דעת
12. דין מפלגות המקיימות סיעה אחת
13. שינויים בהרכב הסיעות
13ב. רשימת מועמדים משותפת
13ג. דיווח על סיעה שקיבלה מקדמה ולא זכתה במנדט
13ד. דיווח על סיעה שקיבלה מימון שוטף וחדלה להתקיים
13ה. החזר מסיעה שחדלה להתקיים
14. הודעות של סיעה
15. מניעת שעבוד ועיקול
16. סיעות חדשות
17. סכומים שנתקבלו מההסתדרות והלוואה לסיעה בהסתדרות
18. הסעת בוחרים
20. ביצוע
21. תחילה