תאריך תצוגה: 01/09/2022
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. מטרת החוק
2א. תכנית לאומית להתייעלות אנרגטית
2ב. תמריצים
2ג. מינוי הממונה
3. סמכות להתקין תקנות
(תיקון התשפ"א)
פרק ג': הוראות לעניין נצילות אנרגטית ביבוא ובשיווק של מכשירים חשמליים
(תיקון התשפ"א)
סימן א': הגדרות
3א. הגדרות - פרק ג'
3ב. תחולה ותקנות נצילות אנרגטית
3ב1. תחולה לעניין מכשירים חשמליים במסלול האירופי
3ג. חובת קבלת אישור על עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ד. אישור על פי הצהרה
3ד1. אישור על פי הצהרה של מכשיר חשמלי במסלול האירופי
3ד2. ועדת החריגים
3ד3. שינוי התוספת השלישית והתוספת הרביעית
3ה. אישור הממונה
3ו. תוקף אישורים
3ז. איסור העברה, שעבוד או עיקול של אישורים
3ח. צירוף תווית דירוג אנרגטי לאישור על פי הצהרה ולאישור הממונה
3ט. חובת שמירת מסמכים
3י. חובת יבואן ויצרן להעביר למשווק תווית דירוג אנרגטי
3יא. חובת משווק להציג דירוג אנרגטי
3יב. מתן הוראות בשל אי-עמידת מכשיר חשמלי בדרישת נצילות אנרגטית או בשל דירוג אנרגטי שגוי
3יב1. נטילת דגימות של מכשיר חשמלי
3יג. מפר אמון
3יד. פטור
4. הסמכת מפקחים
4א. תנאים להסמכת מפקח
4ב. סמכויות פיקוח
4ג. זיהוי מפקח
4ד. פיקוח בנוגע למכשיר חשמלי שניתן לגביו אישור הממונה
5. סמכויות פיקוח כלפי צרכן אנרגיה ביטחוני
6. סודיות
7. ביצוע על-ידי הממונה
8. שימוש בסמכות בענין כור גרעיני
9. עונשין
9א. עיצום כספי
9ב. הודעה על כוונת חיוב
9ג. זכות טיעון
9ד. החל טת הממונה ודרישת תשלום
9ה. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
9ו. סכומים מופחתים
9ז. סכום מעודכן של העיצום הכספי
9ח. המועד לתשלום העיצום הכספי
9ט. הפרשי הצמדה וריבית
9י. גבייה
9יא עיצום כספי בשל הפרה לפי חוק זה ולפי חוק אחר
9יב. ערעור
9יג פרסום
9יד שמירת אחריות פלילית
9טו שינוי התוספת הראשונה
10. תיקון חוק הנפט
11. תיקון חוק הפעלת רכב
12. סמכות פקודת המכרות
13. ביטול
14. תקפות תקנות
14א. שמירת דינים
15. תחולה
תוספת ראשונה
חלק א'
חלק ב'
טור א'ההוראה טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) יחיד תאגיד תאגיד תאגיד (9) יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1 30,000 60,000 (10) יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר חשמלי בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2) 25,000 50,000 תקנות דודי קיטור (1) בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (2) בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (3) בעל דוד קיטור שהפעיל דוד קיטור לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 3 לתקנות דודי הקיטור, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות 3,000 15,000 תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור (4) מוכר שהציג לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור או שהעביר את הדירוג האנרגטי למתווך, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 15,000 25,000 (5) מתווך שהציג דירוג אנרגטי של יחידת דיור, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 15,000 25,000 (6) מוכר שהציג דירוג אנרגטי ליחידת דיור לקונים בלי שהעביר לממונה את הנתונים שעל בסיסם קבעה המעבדה את הדירוג האנרגטי של אותה יחידת דיור, וקיבל אישור מקוון על קליטת הנתונים במערכת, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 3,000 15,000
1. הגדרות - תוספת שנייה
2. הפחתת סכומי העיצום הכספי
3. הפחתה בשל נסיבות אישיות
4. הפחתה בשל כמה נסיבות
5. הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות

חוק מקורות אנרגיה, התש"ן-1989 1

 
1.   
2.   
2א.   
2ב.   
2ג.   
3.   
3א.   
"יבואן" - אדם העוסק ביבוא מכשיר חשמלי באופן מסחרי, בין דרך קבע ובין באקראי;
"יצרן" - אדם העוסק בייצור בישראל של מכשיר חשמלי לשם שיווקו בישראל;
"מכון התקנים" - כמשמעותו לפי חוק התקנים;
"מכשיר חשמלי במסלול האירופי" - מכשיר חשמלי שדרישות חוקיות היבוא האירופיות קובעות לגביו דרישת נצילות אנרגטית, המנוי בתוספת השלישית;
"מעבדה בישראל" - מכון התקנים או מעבדה מאושרת לפי סעיף 12 לחוק התקנים;
"משווק" - אדם העוסק בשיווק או במכר של מכשיר חשמלי, בישראל;
"תווית דירוג אנרגטי" - כמשמעותה בסעיף 3ח;
"תקנות נצילות אנרגטית" - תקנות לפי סעיף 3ב.
סימן ב': תקנות נצילות אנרגטית
3ב.   
3ב1.   
סימן ג': חובת עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ג.   
3ד.   
3ד1.   
3ד2.   
(א) ועדת החריגים לפי הוראות סעיף 2יח לפקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל"ט-1979 (בסעיף זה - הפקודה), תפעל גם לעניין חוק זה, ותפקידה לתת לשר את המלצתה לעניין קביעת תנאים נוספים לגבי יבוא מכשיר חשמלי במסלול האירופי ותנאים מחמירים לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות כמפורט להלן (בסעיף זה - קביעת תנאים מחמירים):
(1) קביעת תנאים נוספים בתקנות לקבלת אישור על פי הצהרה של מכשיר חשמלי במסלול האירופי לפי סעיף 3ד1(א)(3);
(2) גריעת מכשיר חשמלי מהתוספת השלישית לפי סעיף 3ד3 לשם קביעתה של דרישת נצילות אנרגטית מחמירה לגבי אותו מכשיר חשמלי, לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות.
(ב) הוראות סעיף 2יח לפקודה, למעט סעיף 2יח(י) לעניין קביעת צו זמני, (יב) ו–(טו), יחולו לעניין פעולתה של ועדת החריגים לפי חוק זה בשינויים המחויבים ובשינויים המפורטים בסעיפים קטנים (ג) עד (יב).
(ג) הממונה יכהן כחבר הוועדה במקום הממונה על התקינה.
(ד) השר או הממונה יפנו לוועדת החריגים לשם קבלת המלצתה לעניין קביעת תנאים מחמירים; לפנייה יצורפו פרטי התנאים המחמירים שהשר מבקש לקבוע, לפי העניין, וכן חוות דעת מאת הממונה בדבר נחיצותם של התנאים המחמירים; חוות הדעת תכלול גם התייחסות לעניין שיקולי תחרות והפחתת יוקר מחיה.
(ה) ועדת החריגים תעביר את המלצתה לשר בתוך 60 ימים מיום קבלת הפנייה ותפרט בהחלטתה את נימוקיה; לא העבירה ועדת החריגים את המלצתה בתקופה האמורה או הודיעה במהלכה כי אין בכוונתה לדון בפנייה, יראו כאילו המליצה לקבוע את התנאים המחמירים.
(ו) השר רשאי לקבוע את התנאים המחמירים לאחר קבלת המלצת ועדת החריגים לעשות כן.
(ז) המליצה ועדת החריגים לשר שלא לקבוע את התנאים המחמירים, רשאי הוא לפנות לממשלה לקבלת אישורה לעשות כן.
(ח) לפניית השר לממשלה לשם קבלת אישורה לקבוע את התנאים המחמירים יצורפו המלצת ועדת החריגים, פרטי התנאים המחמירים הנוגעים לפנייה ועמדת השר המפרטת את נימוקיו שלא לאמץ את המלצת ועדת החריגים.
(ט) הממשלה תקבל החלטה בנוגע לפניית השר כאמור בסעיף קטן (ז) בתוך 21 ימים ממועד פניית השר לממשלה, ורשאית היא להאריך את התקופה בתקופות נוספות, ובלבד שהתקופה הנוספת הכוללת לא תעלה על 42 ימים; הממשלה תהיה רשאית להפעיל את סמכותה לפי סעיף זה באמצעות ועדת שרים, כפי שתחליט.
(י) לא החליטה הממשלה בתוך התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), יראו את פניית השר לקביעת התנאים המחמירים כאילו אושרה על ידה, אלא אם כן חזר בו השר מפנייתו טרם סיום התקופה האמורה.
(יא) החליטה הממשלה לאשר את בקשת השר או חלפה התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), רשאי השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע בתקנות את התנאים הנוספים או לשנות בצו את התוספת השלישית כאמור בסעיף קטן (א), לפי העניין.
3ד3.   
3ה.   
3ו.   
3ז.   
3ח.   
3ט.   
סימן ד': חובות לעניין סימון הדירוג האנרגטי
3י.   
3יא.   
(2) נוסף על הוראות פסקה (1), במסמך שמוסר משווק לצרכן לפי סעיף 14ג(ב) לחוק הגנת הצרכן, יכלול המשווק את הדירוג האנרגטי של המכשיר החשמלי.
(3) השר רשאי לקבוע נתונים נוספים לעניין נצילות אנרגטית של מכשיר חשמלי שעל משווק להציג בשיווק מרחוק לפי הוראות סעיף קטן זה.
(4) יראו הפרה של הוראות סעיף קטן זה כהפרה של הוראות סעיף 14ג(א) או (ב) לחוק הגנת הצרכן, לפי העניין, ולממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ולמפקח לפי חוק הגנת הצרכן יהיו נתונות, לעניין אותה הפרה, כל הסמכויות שיש להם לפי פרקים ה' וה'1 לאותו חוק; סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות כאמור יהיה הסכום הנקוב בסעיף 22ג(א) לחוק הגנת הצרכן.
(5) בסעיף קטן זה -
"שיווק מרחוק" - כהגדרתו בסעיף 14ג(ו) לחוק הגנת הצרכן.
סימן ה': סמכויות הממונה
3יב.   
3יב1.   
3יג.   
סימן ו': פטור
3יד.   
פרק ד': פיקוח
4.   
4א.   
4ב.   
(3) (א) לערוך בדיקות או מדידות או ליטול דגימות של מכשירי חשמל, וכן למסור את המדידות והדגימות למעבדה או להורות על מסירתן למעבדה, לשמור אותן או לנהוג בהן בדרך אחרת לתכלית שלשמה יטלו הדגימות, והכול בכפוף להוראות פסקה זו.
(ב) מכשיר חשמלי שניטל לפי פסקת משנה (א) יישמר לתקופה הנדרשת לביצוע הבדיקה, אך היא לא תעלה על 90 ימים; בתום התקופה יודיע מפקח למי שהמכשיר ניטל ממנו או לבעליו כי באפשרותו לקבל את המכשיר בחזרה ממקום כפי שיודיע לו.
(ג) על אף האמור בפסקת משנה (ב), מפקח לא יחויב להחזיר מכשיר חשמלי לידי מי שהמכשיר ניטל ממנו, אם המכשיר אינו עומד בהוראות כל דין לפי בדיקת המעבדה או אם מצבו של המכשיר לאחר הבדיקה אינו מאפשר להשתמש בו למטרה שלשמה יוצר; במקרים כאמור רשאי מפקח לשמור את המכשיר, להשמידו או לנהוג בו בדרך אחרת, בכפוף להוראות פסקת משנה (ד).
(ד) מי שניטל ממנו מכשיר חשמלי ורואה את עצמו נפגע מהחלטת מפקח שלא להשיב לידיו את המכשיר בשל אי-עמידת המכשיר בהוראות כל דין כאמור בפסקת משנה (ג), רשאי להשיג על ההחלטה לפני הממונה, בתוך שלושים ימים מהמועד שבו נמסרה לו;
(4) להיכנס למקום, לרבות לכלי תחבורה כשהוא נייח, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט.
4ג.   
4ד.   
5.   
6.   
7.   
(ב) הממונה יפעל כאמור בסעיף קטן (א) רק לאחר שנתן הודעה למי שחייב בקיום ההוראה, בה הוא נדרש לבצעה מיד, ובלבד, שבנסיבות הענין, היתה שהות למתן הודעה.
8.   
9.   
(ב) (1) נושא משרה בתאגיד חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירה לפי סעיף קטן (א) בידי התאגיד או בידי עובד מעובדיו; המפר הוראה זו, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
(2) נעברה עבירה כאמור בסעיף קטן (א) על ידי תאגיד או על ידי עובד מעובדיו, חזקה היא כי נושא משרה בתאגיד הפר את חובתו כאמור, אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שניתן כדי למלא את חובתו.
(3) בסעיף קטן זה, "נושא משרה בתאגיד" - מנהל פעיל בתאגיד, שותף למעט שותף מוגבל, או בעל תפקיד אחר בתאגיד האחראי מטעם התאגיד על התחום שבו נעברה העבירה.
(ג) (1) בשל עבירה שעבר אדם לפי סעיף קטן (א) שכתוצאה ממנה השיג טובת הנאה או רווח, לעצמו או לאחר, רשאי בית המשפט להטיל עליו קנס בשיעור טובת ההנאה או הרווח שהשיג כאמור, נוסף על כל עונש אחר; לעניין סעיף קטן זה, "טובת הנאה" - לרבות הוצאה שנחסכה.
(2) אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 63 לחוק העונשין.
9א.   
9ב.   
9ג.   
9ד.   
9ה.   
9ו.   
9ז.   
9ח.   
9ט.   
9י.   
9יא   
9יב.   
9יג   
(ד) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם הממונה פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור.
(ה) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על תאגיד יהיה לתקופה של ארבע שנים, ובעניין עיצום כספי שהוטל על יחיד - לתקופה של שנתיים; בפרסום כאמור יישם הממונה אמצעים טכנולוגיים נאותים ומתקדמים כדי למנוע, ככל האפשר, את העיון בפרטים שפורסמו באתר האינטרנט של משרד האנרגיה בתום תקופת הפרסום, ובלבד שיש אמצעים מקובלים למניעת העיון כאמור.
(ו) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה.
9יד   
9טו   
10.   
(תיקון עקיף בחוק הנפט, התשי"ב-1952 - התיקון שולב בחוק).
11.   
(תיקון עקיף בחוק הפעלת רכב (מנועים ודלק), התשכ"א-1960 - התיקון שולב בחוק).
12. 2
(א) סמכות הנתונה בפקודת המכרות למפקח או למנהל, כמשמעותם בפקודה האמורה, תהיה בכל הנוגע למחצבים, שהשר או מי שהסמיך לענין זה קבעו בהודעה ברשומות שהם מקור אנרגיה, נתונה לממונה, והוא יפעילה בהתייעצות עם המועצה המייעצת לפי חוק הנפט.
(ב) לענין סעיף זה, "מחצבים" - למעט מינרלים רדיו אקטיביים כמשמעותם בפקודת המינרלים הרדיו אקטיביים, 1947.
13.   
14.   
14א.   
15.   
"תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור" - תקנות מקורות אנרגיה (הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור), התש"ף-2020;
"תקנות מנועי השראה חשמליים" - תקנות מקורות אנרגיה (נצילות אנרגיה של מנועי השראה חשמליים), התשס"ד-2004;
"תקנות פיקוח על צריכת האנרגיה" - תקנות מקורות אנרגיה (פיקוח על יעילות צריכת אנרגיה), התשנ"ד-1993.
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
הוראות בחוק
 
 
 
(1)
יבואן שייבא מכשיר חשמלי בלי שבידו אישור על פי הצהרה או אישור הממונה, בניגוד להוראות סעיף 3ג
80,000
160,000
(2)
יבואן או יצרן שהעביר מכשיר חשמלי למשווק או שיווק מכשיר חשמלי בלי שבידו אישור על פי הצהרה או אישור הממונה, בניגוד להוראות סעיף 3ג
80,000
160,000
(3)
יבואן או יצרן שמסר פרטים לא נכונים בהצהרה שמסר לפי סעיף 3ד או במסמכים שמסר לפי הסעיף האמור
80,000
160,000
(3א)
יבואן או יצרן שמסר התחייבות לפי סעיף 3ד1(א)(1) והמכשיר שלגביו התבקש אישור אינו זהה למכשיר שהמסמכים שצורפו להתחייבות לפי סעיף 3ד1(א)(2) נוגעים אליו
80,000
160,000
(4)
יבואן או יצרן שהעביר מכשיר חשמלי למשווק ולא העביר למשווק את תווית הדירוג האנרגטי עם המכשיר החשמלי, בניגוד להוראות סעיף 3י
80,000
160,000
(5)
יבואן, יצרן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב
80,000
160,000
(6)
יבואן או יצרן שלא שמר מסמכים, בניגוד להוראות לפי סעיף 3ט
25,000
50,000
(7)
משווק שהציג מכשיר חשמלי ללא תווית דירוג אנרגטי על גבי המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(א)
15,000
25,000
(8)
משווק שפרסם מכשיר חשמלי, ובכלל זה הציג תמונה או ציור של אב טיפוס של מכשיר חשמלי או חפץ הנחזה כמכשיר חשמלי, ולא ציין בפרסומת את הדירוג האנרגטי של המכשיר, בניגוד להוראות סעיף 3יא(ב)
15,000
25,000
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
(9)
יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1
30,000
60,000
(10)
יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר חשמלי בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2)
25,000
50,000
תקנות דודי קיטור
 
 
 
(1)
בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור
3,000
15,000
(2)
בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור
3,000
15,000
(3)
בעל דוד קיטור שהפעיל דוד קיטור לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 3 לתקנות דודי הקיטור, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות
3,000
15,000
תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור
 
 
 
(4)
מוכר שהציג לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור או שהעביר את הדירוג האנרגטי למתווך, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
15,000
25,000
(5)
מתווך שהציג דירוג אנרגטי של יחידת דיור, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
15,000
25,000
(6)
מוכר שהציג דירוג אנרגטי ליחידת דיור לקונים בלי שהעביר לממונה את הנתונים שעל בסיסם קבעה המעבדה את הדירוג האנרגטי של אותה יחידת דיור, וקיבל אישור מקוון על קליטת הנתונים במערכת, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור
3,000
15,000
טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
תקנות יחידת קירור מים
 
 
 
(7)
בעלים של יחידת קירור מים שלא ערך בדיקת יעילות אנרגטית של יחידת קירור מים, בניגוד לתקנה 2 לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
(8)
בעלים של יחידת קירור מים שלא נקט את האמצעים הדרושים לשיפור היעילות האנרגטית ולא ערך בדיקה חוזרת של יחידת קירור מים, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
(9)
בעלים של יחידת קירור מים שלא השבית יחידת קירור שלא בוצעה לה בדיקה חוזרת או שממצאי הבדיקה החוזרת מצביעים על כך שהיא לא יעילה מבחינה אנרגטית, או שהפעיל אותה מחדש לאחר שנערכה בה בדיקה חוזרת בלי שחדלה להיות יחידת קירור מים לא יעילה מבחינה אנרגטית, בניגוד לתקנה 4(ב) לתקנות יחידת קירור מים
3,000
15,000
תקנות יחידת קירור מים חדשה
 
 
 
(10)
מי שייבא, ייצר לשימוש בישראל, מכר או שיווק יחידת קירור מים חדשה בלא שהממונה שוכנע על פי חוות דעת מקצועית שהוגשה לו כי אותה יחידה עומדת בדרישות היעילות האנרגטית המזערית, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות יחידת קירור מים חדשה
3,000
15,000
תקנות יחידת המחממים
 
 
 
(11)
בעל מחמם שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של מחמם בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות המחממים
3,000
15,000
(12)
בעל מחמם שלא שיפר את הנצילות ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(ה) לתקנות המחממים
3,000
15,000

טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
תקנות הממירים
 
 
 
(13)
מי שייבא בדרך עיסוקו, ייצר לשימוש בישראל, מכר או שיווק ממיר ספרתי, בניגוד להוראות תקנה 2(א) לתקנות הממירים
3,000
15,000
(14)
יבואן, יצרן, מוכר או משווק של ממיר ספרתי שלא שמר את תעודת הבדיקה, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הממירים
3,000
15,000
(15)
יצרן או יבואן של ממיר ספרתי שלא מסר מידע על ההספק החשמלי של הממיר לפי דרישת הממונה, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הממירים
3,000
15,000
תקנות מנועי השראה חשמליים
 
 
 
(16)
ייבא ביבוא שאינו יבוא אישי, ייצר או מכר מנוע השראה חשמלי, בניגוד לתקנה 2 לתקנות מנועי השראה חשמליים; לעניין זה, "יבוא אישי" - יבוא של טובין על ידי יחיד שאינו מיועד לצורכי אספקה, ייצור או מתן שירותים ואינו במסגרת של פעילות מסחרית, ובלבד שהטובין מיובאים בכמות סבירה לשימושו האישי או המשפחתי של אותו יחיד
3,000
15,000
תקנות מיתקני השאיבה
 
 
 
(17)
בעל מיתקן שאיבה שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות של מיתקן השאיבה, בניגוד לתקנה 3 לתקנות מיתקני השאיבה
3,000
15,000
(18)
בעל מיתקן שאיבה שהפעיל מיתקן שאיבה לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 2 לתקנות מיתקני השאיבה, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות
3,000
15,000
תקנות הסקרים
 
 
 
(19)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה תכנית לביצוע סקר, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הסקרים
25,000
50,000

טור א'ההוראה
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים)
יחיד
תאגיד
תאגיד
תאגיד
(20)
צרכן אנרגיה שלא תיקן תכנית סקר בתוך 30 ימי עבודה, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(21)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה סקר לפי תכנית הסקר שאושרה בתוך שנה, בניגוד לתקנה 3(א) לתקנות הסקרים
25,000
50,000
(22)
צרכן אנרגיה שלא תיקן סקר בתוך 60 ימי עבודה, בניגוד לתקנה 3(ב) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(23)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה תכנית סקר חדשה, בניגוד לתקנה 4 לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(24)
צרכן אנרגיה שלא כלל בסקר המלצות לשימור אנרגיה בעלות כדאיות כלכלית, בניגוד לתקנה 5 לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(25)
צרכן אנרגיה שלא יישם המלצה לשימור אנרגיה בעלת כדאיות כלכלית בתוך שלוש שנים מיום אישור הסקר, בניגוד לתקנה 6(א) לתקנות הסקרים
10,000
10,000
(26)
צרכן אנרגיה שלא הגיש לממונה נתונים, בניגוד לתקנה 6(ד) לתקנות הסקרים
25,000
50,000
תקנות פיקוח על צריכת האנרגיה
 
 
 
(27)
מפעל צרכן שלא מינה אחראי לקידום הצריכה היעילה של אנרגיה או שמינה אחראי כאמור שאינו עומד בדרישות הקבועות בתקנה 2 לתקנות פיקוח על צריכת האנרגיה, בניגוד לתקנה האמורה
3,000
10,000
(28)
מפעל צרכן שלא הגיש דוח על צריכת אנרגיה שנתית, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות פיקוח על צריכת האנרגיה
3,000
10,000
1.   הגדרות - תוספת שנייה   

(תיקון התשפ"א)
2.   הפחתת סכומי העיצום הכספי   

(תיקון התשפ"א)
3.   הפחתה בשל נסיבות אישיות   

(תיקון התשפ"א)
4.   הפחתה בשל כמה נסיבות   

(תיקון התשפ"א)
5.   הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות   

(תיקון התשפ"א)
[1.] ס"ח 1296, התש"ן (31.12.1989), עמ' 28.
תיקונים:ס"ח 2284, התשע"א (27.3.2011), עמ' 651. הצ"ח - כנסת 349, התשע"א, עמ' 8;
ס"ח 2873, התשפ"א (2.12.2020), עמ' 108. הצ"ח - ממשלה 1347, התש"ף, עמ' 580 (ראו הוראות מעבר לעניין מינויים ולעניין התקנות הקיימות בסעיפים 19 - 20 לתיקון);
ס"ח 2933, התשפ"ב (18.11.2021), עמ' 397. הצ"ח - ממשלה 1443, התשפ"א, עמ' 840.
[2.] פצלי שמן נקבעו כמקור אנרגיה. ראה: י"פ 3887, התשנ"א (13.6.1991), עמ' 2700.

מפת מסמך

פרק א': הגדרות ומטרה
1. הגדרות
2. מטרת החוק
פרק ב': התייעלות אנרגטית
2א. תכנית לאומית להתייעלות אנרגטית
2ב. תמריצים
2ג. מינוי הממונה
3. סמכות להתקין תקנות
(תיקון התשפ"א)
פרק ג': הוראות לעניין נצילות אנרגטית ביבוא ובשיווק של מכשירים חשמליים
(תיקון התשפ"א)
סימן א': הגדרות
3א. הגדרות - פרק ג'
סימן ב': תקנות נצילות אנרגטית
3ב. תחולה ותקנות נצילות אנרגטית
3ב1. תחולה לעניין מכשירים חשמליים במסלול האירופי
סימן ג': חובת עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ג. חובת קבלת אישור על עמידה בדרישת נצילות אנרגטית
3ד. אישור על פי הצהרה
3ד1. אישור על פי הצהרה של מכשיר חשמלי במסלול האירופי
3ד2. ועדת החריגים
3ד3. שינוי התוספת השלישית והתוספת הרביעית
3ה. אישור הממונה
3ו. תוקף אישורים
3ז. איסור העברה, שעבוד או עיקול של אישורים
3ח. צירוף תווית דירוג אנרגטי לאישור על פי הצהרה ולאישור הממונה
3ט. חובת שמירת מסמכים
סימן ד': חובות לעניין סימון הדירוג האנרגטי
3י. חובת יבואן ויצרן להעביר למשווק תווית דירוג אנרגטי
3יא. חובת משווק להציג דירוג אנרגטי
סימן ה': סמכויות הממונה
3יב. מתן הוראות בשל אי-עמידת מכשיר חשמלי בדרישת נצילות אנרגטית או בשל דירוג אנרגטי שגוי
3יב1. נטילת דגימות של מכשיר חשמלי
3יג. מפר אמון
סימן ו': פטור
3יד. פטור
פרק ד': פיקוח
4. הסמכת מפקחים
4א. תנאים להסמכת מפקח
4ב. סמכויות פיקוח
4ג. זיהוי מפקח
4ד. פיקוח בנוגע למכשיר חשמלי שניתן לגביו אישור הממונה
5. סמכויות פיקוח כלפי צרכן אנרגיה ביטחוני
פרק ה': הוראות כלליות
6. סודיות
7. ביצוע על-ידי הממונה
8. שימוש בסמכות בענין כור גרעיני
פרק ו': עונשין
9. עונשין
פרק ז': עיצום כספי
9א. עיצום כספי
9ב. הודעה על כוונת חיוב
9ג. זכות טיעון
9ד. החל טת הממונה ודרישת תשלום
9ה. הפרה נמשכת והפרה חוזרת
9ו. סכומים מופחתים
9ז. סכום מעודכן של העיצום הכספי
9ח. המועד לתשלום העיצום הכספי
9ט. הפרשי הצמדה וריבית
9י. גבייה
9יא עיצום כספי בשל הפרה לפי חוק זה ולפי חוק אחר
9יב. ערעור
9יג פרסום
9יד שמירת אחריות פלילית
9טו שינוי התוספת הראשונה
פרק ח': הוראות שונות
10. תיקון חוק הנפט
11. תיקון חוק הפעלת רכב
12. סמכות פקודת המכרות
13. ביטול
14. תקפות תקנות
14א. שמירת דינים
15. תחולה
תוספת ראשונה
חלק א'
חלק ב'
טור א'ההוראה טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) טור ב'סכום העיצום הכספי (בשקלים חדשים) יחיד תאגיד תאגיד תאגיד (9) יצרן, יבואן או משווק שלא קיים את הוראת הממונה שניתנה לו לפי סעיף 3יב1 30,000 60,000 (10) יבואן או יצרן שלא מסר למפקח מסמכים המעידים על עמידת מכשיר חשמלי בדרישת נצילות אנרגטית, בהתאם לדרישת המפקח לפי סעיף 4ב(2) 25,000 50,000 תקנות דודי קיטור (1) בעל דוד קיטור שלא דאג לעריכת בדיקת נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (2) בעל דוד קיטור שלא נקט אמצעים לשיפור נצילות הבעירה ולא דאג לעריכת בדיקה חוזרת של נצילות בעירה של דוד קיטור בידי בוחן, בניגוד לתקנה 4(א) לתקנות דודי הקיטור 3,000 15,000 (3) בעל דוד קיטור שהפעיל דוד קיטור לאחר שנערכה בו בדיקה חוזרת, בלי שנצילותו היא כמפורט בתקנה 3 לתקנות דודי הקיטור, בניגוד לתקנה 4(ב) לאותן תקנות 3,000 15,000 תקנות דירוג אנרגטי ליחידת דיור (4) מוכר שהציג לקונה דירוג אנרגטי של יחידת דיור או שהעביר את הדירוג האנרגטי למתווך, בניגוד לתקנה 2(א) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 15,000 25,000 (5) מתווך שהציג דירוג אנרגטי של יחידת דיור, בניגוד לתקנה 2(ב) לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 15,000 25,000 (6) מוכר שהציג דירוג אנרגטי ליחידת דיור לקונים בלי שהעביר לממונה את הנתונים שעל בסיסם קבעה המעבדה את הדירוג האנרגטי של אותה יחידת דיור, וקיבל אישור מקוון על קליטת הנתונים במערכת, בניגוד לתקנה 3 לתקנות הצגת דירוג אנרגטי ליחידת דיור 3,000 15,000
תוספת שנייה
1. הגדרות - תוספת שנייה
2. הפחתת סכומי העיצום הכספי
3. הפחתה בשל נסיבות אישיות
4. הפחתה בשל כמה נסיבות
5. הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות
תוספת שלישית
תוספת רביעית