תאריך תצוגה: 30/06/2022
הקליקו על כותרת הסעיף
1. תחולה
1א. הגדרות
2. תקופת ההגבלות
2א. איסור שימוש בנכסי הציבור
2א1. שקיפות בתעמולת בחירות
2ב. הגבלות על תעמולת בחירות שבה התייחסות לכוחות הביטחון או לנפגעי פעולות איבה
2ג. הגבלה על שיתוף ילדים בתעמולת בחירות
3. איסור לשימוש בכלי טיס ובכלי שיט
4. הגבלת השימוש ברמקול
5. הגבלת תעמולה בשידורי רדיו וטלוויזיה
7. הגבלת השימוש באות של רשימה
8. איסור של תכניות בידור וכיבודים
9. איסורים שונים
10. הגבלה על מודעות מודפסות
10א. הגבלה על שלטים
10ב. הסדר פרסום חוצות
11. שמירה על הוראות
12. מסירת חומר מודפס
13. איסור הפרעה
14. הסדר בנוגע לאולמות ומקומות פומביים
15. הסדר של שידורים ברדיו
15א. הסדר של שידורים בטלוויזיה
15ב. פטור מאחריות
16. פרסום הודעה על חופש הבחירות
16א. שידורי הסברים והדרכה
16ב. השידורים ללא תשלום
16ג. תחולה על הרשות השניה לטלויזיה ורדיו
16ד. שידורי תעמולה ברדיו אזורי בבחירות למועצות מקומיות
16ה. הסדר פרסום סקר בחירות
17. ענשים
17א. אחריות פלילית
17ב. צו מניעה
17ג. צו להסרת מודעות ולניקוי ושיקום מקרקעין
17ד. צו מניעה בבחירות לעיריות ולמועצות מקומיות
17ה. סדרי דין והוצאות
18. זכות אישום
19. הגבלת סמכות
20. התיישנות
20א. חסינות החוק
20ב. חסינות בפני סעד משפטי
20ג. שמירת דינים
21. תחילה

חוק הבחירות (דרכי-תעמולה), התשי"ט-1959 1

 
1.   
1א.   
2.   
2א.   
לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת-בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר כמשמעותו בפיסקאות (1), (2), (3), (4) ו-(9) של סעיף 9 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב), או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו, ולא ייעשה שימוש כאמור במקרקעין או במטלטלין המוחזקים למעשה על ידי גוף או תאגיד כזה, למעט שימוש כמפורט להלן:
(1) שימוש, בתמורה או שלא בתמורה, באולמות ובמקומות פומביים פתוחים העומדים כרגיל לשימוש כאמור;
(2) שימוש בנכסים שהועמדו על ידי המדינה לרשותו של שר, סגן שר או חבר הכנסת, או שהועמדו על ידי הרשות המקומית לרשותו של ראש הרשות; אין בהוראות פסקה זו כדי לגרוע מהגבלות על שימוש בנכסים כאמור שהוטלו לפי כל דין או כללי אתיקה.
2א1.   
(5) נבחר הציבור, כהגדרתו בסעיף 28א לחוק המפלגות.
(ג) סעיף זה יחול גם על תעמולה בבחירות מקדימות, בשינוי זה: בפסקה (1) להגדרה "מודעת בחירות", במקום "מתמודד בבחירות, גוף הקשור לסיעה או גוף פעיל בבחירות או מי מטעמם" יקראו "מועמד בבחירות מקדימות או מטעמו".
2ב.   
2ג.   
3.   
4.   
5.   
6.   
7.   
8.   
9.   
10.   
(2) רשות מקומית רשאית לקבוע בחוק עזר תנאים והגבלות להצגת מודעה כאמור בפסקה (1) לשם הבטחת בטיחות הציבור ואיכות הסביבה, שענינם גודל המודעה, החומר שממנו היא עשויה או אופן הצגתה.
(ב) לא תהא תעמולת בחירות באמצעות מודעות מודפסות המתפרסמות בעתונים יומיים, בשבועונים או בירחונים, אלא בהגבלות אלה:
(1) מודעה לא תהא גדולה מ-40 אינץ';
(2) (בוטלה);
(3) לא תפורסם יותר ממודעה אחת ביום מטעם כל מפלגה בעתון אחד;
(4) לא תפרסם מפלגה יותר מ-10,000 אינץ' בסך הכל במשך שלושת החדשים שלפני יום הבחירות. הוראה זו לא תחול בבחירות לכלל הרשויות המקומיות;
(5) (נמחקה).
10א.   
10ב.   
(4) בבחירות מיוחדות לראש רשות מקומית - תקופה שתחילתה ביום הגשת הצעת המועמד לפי סעיפים 7(ב) ו-24א(ב) לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), התשל"ה-1975.
(ב) על אף הוראות סעיפים 9, 10(א) ו-10א, תותר, בתקופת הבחירות, תעמולת בחירות באמצעות השימוש במיתקן פרסום חוצות, בתנאים האלה:
(1) תעמולת הבחירות היא מטעם מתמודד בבחירות אלה;
(2) משווק פרסום לא יפלה בין מתמודדים בבחירות בכל דרך שהיא, לרבות במחיר, במועדי פרסום ובשיבוץ תעמולת הבחירות במיתקני פרסום החוצות;
(3) משווק פרסום המפעיל למעלה מ-10 אחוזים מכלל מיתקני פרסום החוצות בשטח המדינה כולה או בשטח רשות מקומית מסוימת, לא יקצה למתמודד אחד בבחירות, במועד נתון, שטח פרסום לתעמולת בחירות על גבי המיתקנים המופעלים על ידו בשיעור העולה על השיעור כמפורט להלן משטח הפרסום שלו הן במדינה כולה והן ברשות המקומית:
(א) בבחירות לכנסת, ובבחירות לרשות מקומית ולראש רשות מקומית - 10 אחוזים;
(ב) בבחירות מיוחדות לראש רשות מקומית - 20 אחוזים;
(ג) בבחירות חוזרות לראש רשות מקומית - 30 אחוזים;
(4) מתמודד בבחירות לא יפרסם תעמולת בחירות על גבי מיתקני פרסום חוצות המופעלים על ידי משווק פרסום כאמור בפסקה (3), בשטח פרסום העולה על השיעור כמפורט באותה פסקה;
(5) תעמולת הבחירות תהיה על גבי מיתקן פרסום חוצות המופעל על ידי משווק פרסום אשר מסר הודעה כאמור בסעיף קטן (ג)(1).
(ג) משווק פרסום המבקש להקצות בתקופת הבחירות שטח פרסום לתעמולת בחירות על גבי מיתקני פרסום חוצות המופעלים על ידו, או שהקצה שטח פרסום כאמור, ימסור הודעות למבקר המדינה כמפורט להלן:
(1) לפני תחילת השיווק של שטח הפרסום כאמור - הודעה שתכלול את הפרטים האלה:
(א) מספרם, מיקומם ושטח הפרסום של כל מיתקני פרסום החוצות המופעלים על ידו, במועד מתן ההודעה, בשטח המדינה כולה ובשטח כל רשות מקומית;
(ב) פירוט חבילות הפרסום המוצעות על ידו לשיווק במועד מתן ההודעה ושהוצאו על ידו לשיווק בשלושת החודשים שקדמו לה, לרבות מספרם, מיקומם ושטח הפרסום של מיתקני פרסום החוצות המרכיבים כל חבילה;
(ג) מחירן של חבילות הפרסום המוצעות לשיווק לצורכי תעמולת בחירות;
(2) לא יאוחר מ-90 ימים לאחר יום הבחירות - הודעה שתכלול פרטים לענין תעמולת הבחירות שפורסמה על גבי מיתקני פרטים החוצות המופעלים על ידו, לרבות זהות המזמין, זהות המממן ופרטי העסקה;
(3) בסעיף קטן זה, "תקופת הבחירות", לענין בחירות לרשות מקומית ולראש רשות מקומית, תהיה נוסף על האמור בהגדרה "תקופת הבחירות" שבסעיף קטן (א)(3) ו-(4) -
(א) לענין פסקה (3), תקופה שתחילתה 60 ימים לפני יום הבחירות ועד יום הגשת רשימות המועמדים כאמור באותה פסקה;
(ב) לענין פסקה (4), תקופה שתחילתה 7 ימים לאחר שנוצרה העילה לבחירת ראש הרשות המקומית ועד יום הגשת הצעת המועמד כאמור באותה פסקה;
(4) חובות הדיווח לפי סעיף קטן זה יחולו גם לגבי הקצאת שטחי פרסום על גבי מיתקני פרסום חוצות למי שפרסם תעמולת בחירות, בתקופת הבחירות כמפורט בפסקאות (א) ו-(ב) של פסקה (3), ואולם לענין פסקה (2) חובת הדיווח לא תחול אלא אם כן הוגשה רשימת מועמדים או הצעת מועמד, לפי סעיף 35(ח) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965, או לפי סעיפים 7(ב) ו-24א(ב) לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), התשל"ה-1975, שעל המועמדים או המועמד הכלולים בה נסב הפרסום.
(ד) משווק הפרסום ישלח העתק מההודעה לפי סעיף קטן (ג)(1) לועדת הבחירות המרכזית, לעיון כל דורש.
(ה) בתקופה שאינה תקופת הבחירות כהגדרתה בסעיף קטן (א), לא יחולו לענין פרסום תעמולת בחירות באמצעות השימוש במיתקן פרסום חוצות האיסורים וההגבלות שבסעיף זה ובסעיפים 9, 10(א) ו-10א.
11.   
12.   
13.   
14.   
15.   
15א.   
15ב.   
16.   
16א.   
16ב.   
16ג.   
הוראות סעיפים 15א, 15ב, 16, 16א ו-16ב יחולו, בשינויים המחייבים, גם על שידורי טלויזיה לפי חוק הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, התש"ן-1990 והוראות סעיפים 16 ו-16ב יחולו גם על שידורי רדיו לפי החוק האמור למעט על שידורי תעמולה לפי סעיף 16ד; לענין שינויים כאמור יראו, לפי הענין, את מנהל הרשות השניה לטלויזיה ורדיו ((להלן - הרשות השניה), כאילו היה המנהל הכללי של תאגיד השידור הציבורי ואת הרשות השניה והמורשים לשידורים כהגדרתם בחוק האמור כאילו היו תאגיד השידור הציבורי.
16ד.   
"מועצת הרשות" - המועצה כהגדרתה בחוק הרשות השניה;
"רשות מקומית" - כהגדרתה בחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965;
"רשימת מועמדים" - רשימת מועמדים שהוגשה לפקיד הבחירות לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965.
(ב) בעל זיכיון רשאי לכלול בשידוריו, במסגרת זמן השידור המוקצה לו לשידור תשדירי פרסומת, תעמולת בחירות של רשימת מועמדים ומטעמה בלבד, בתקופת שלושים הימים שלפני בחירות לרשות מקומית המצויה באזור זיכיונו.
(ג) בעל זיכיון רשאי לגבות תשלום בעד שידור תעמולת בחירות.
(ד) בקבלת תשדירי תעמולת בחירות לשידור לא יפלה בעל זיכיון בין רשימות מועמדים המתמודדות בבחירות שבאזור הזיכיון, בכל דרך שהיא, לרבות במחיר, בזמני שידור ובשיבוץ תשדירים.
(ה) (1) זמן שידור מרבי לתשדיר תעמולה בחירות שרשאי בעל זיכיון להקצות, בכל שעת שידור וביממה, לא יעלה על זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת המותר לו על פי סעיף 85 לחוק הרשות השניה.
(2) זמן השידור המרבי ביממה לתשדירי תעמולת בחירות של רשימת מועמדים אחת לא יעלה על 10% מזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת, ביממה, המותר לבעל זיכיון לפי סעיף 85 לחוק הרשות השניה.
(3) זמן השידור המרבי, בשעת שידור, לתשדירי תעמולת בחירות של רשימת מועמדים אחת לא יעלה על 15% מזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת, באותה שעת שידור, המותר לבעל הזיכיון לפי סעיף 85 לחוק הרשות השניה.
(4) מועצת הרשות תקבע כללים בדבר אופן הגשת בקשות לשידור תשדירים של תעמולת בחירות ובדבר הקצאת זמן השידור על ידי בעל הזיכיון; בכללים ייקבעו, בין היתר מועדים להגשת הבקשות, חלוקת היממה או שעות השידור לקבוצות של זמני שידור שלגביהן יוגשו לבעל הזיכיון הבקשות לשידור (בסעיף זה - יחידת שידור), וכללים להקצאת הזמן המותר לתשדירי תעמולת הבחירות על ידי בעל הזיכיון.
(5) הוגשו לבעל זיכיון, על ידי רשימות מועמדים, בקשות לשידור תשדירי תעמולת בחירות, ביממה מסוימת או ביחידות שידור מסוימת, בהיקף זמן כולל העולה על הזמן המרבי המותר לבעל הזיכיון לתשדירי פרסומת, ביממה או באותה יחידת שידור לפי הענין, או העולה על הזמן המרבי שמקצה בעל הזיכיון לתעמולת בחירות, בהתחשב בהתחייבויות קודמות שלו, יקצה בעל הזיכיון את זמן השידור העומד להקצאה, בין כל רשימות המועמדים, באופן יחסי לזמן שהתבקש על ידי כל רשימת מועמדים.
(6) ביקשה רשימת מועמדים זמן שידור העולה על הזמן המרבי המותר לרשימת מועמדים אחת לפי פסקאות (2) ו-(3) יראה זאת בעל הזיכיון, לצורך החלוקה היחסית לפי פסקה (5) כאילו ביקשה את זמן השידור המרבי המותר לפי פסקאות אלה.
(ו) (1) עשרה ימים לפני תחילת השידורים של תשדירי תעמולת בחירות לפי סעיף זה יקבע בעל זיכיון לוח תעריפים לשידור תשדירי תעמולת בחירות באזור זיכיונו, לפי יחידת שידור ולפי משך התשדיר, ואת תנאי התשלום; לוח התעריפים יהיה אחיד לכל אזור הזיכיון.
(2) בעל הזיכיון לא יהיה רשאי למכור זמני שידור במחיר שונה או בתנאי תשלום שונים מן הקבוע בלוח התעריפים, ולא יהיה רשאי לתת הנחה או הטבה כלשהי, במישרין או בעקיפין, לרשימת מועמדים כלשהי.
(3) התעריף המרבי שרשאי בעל זיכיון לקבוע לשידור, לכל שלושים שניות של תשדיר תעמולת בחירות, יהיה כמפורט בתוספת.
(4) בעל זיכיון ישלח את לוח התעריפים למנהל כמשמעותו בסעיף 1 לחוק הרשות השניה; כן ישלח את לוח התעריפים לכל רשימת מועמדים שביקשה זאת, יעמידו לעיון, לכל דורש, ויפקיד עותק ממנו אצל המפקח הארצי על הבחירות.
(5) בעל זיכיון ישדר הודעות על קביעת לוח התעריפים, בהתאם להוראות סעיף זה, ועל הדרכים לקבלתו.
(ז) בעל זיכיון ידווח למבקר המדינה, לפי דרישתו, על תשדירי התעמולה ששודרו על ידיו, לרבות על זהות מזמין השידור, זהות המממן ופרטי העסקה; כן יעביר למבקר המדינה, לפי דרישתו, עותק מוקלט של השידורים.
(ח) בעל זיכיון ישמור הקלטה של תשדירי תעמולת הבחירות ששודרו על ידיו וכן את הפרטים המנויום בסעיף קטן (ז), במשך שלוש שנים מיום הבחירות.
(ט) מועצת הרשות תקבע, בהתייעצות עם יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, כללים לביצוע הוראות סעיף זה ולהבטחת קיום הוראותיו על ידי בעל הזיכיון; הכללים ייקבעו בשים לב, בין היתר, לכללי האתיקה שנקבעו לפי חוק הרשות השניה וכן לאופייה ולייחודה של תעמולת הבחירות, ולהנחיות בענינה.
(י) שידורי תעמולה לפי סעיף זה ייכללו במסגרת שידוריו של בעל הזיכיון והוראות חוק הרשות השניה יחולו עליהם, בשינויים שתקבע מועצת הרשות.
(יא) הוראות סעיף זה יחולו לעניין תעמולת בחירות של מועמד לראשות מועצה אזורית לפי חוק המועצות האזוריות (בחירת ראש המועצה), התשמ"ח-1988, הנערכות באותו יום שבו נערכות בחירות למועצת המועצה האזורית.
16ה.   
17.   
17א.   
17ב.   
(א) יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת רשאי, לאחר שנתן לנוגע בדבר הזדמנות להביא טענותיו לפניו, ליתן צו המונע ביצוע מעשה עבירה לפי חוק זה, לפי פרק י"א לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969, לפי פרק ט' לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965, או לפי סעיף לחוק המועצות האזוריות (מועד בחירות כלליות), התשנ"ד-1994, או המשכתו (להלן - צו-מניעה); לענין זה, "נוגע-בדבר" - חבר ועדת הבחירות המרכזית שהוא נציג הסיעה שתעמולה בעדה מהווה או עלולה להוות עבירה לפי חוק זה, או בא-כוח רשימה לפי סעיף 59 לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969.
(ב) (בוטל).
(ג) (1) הוראות סעיף 6 לפקודת בזיון בית משפט, יחולו על צו מניעה, ולענין זה יראו צו כאמור כצו של בית משפט, וליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית יהיו הסמכויות הנתונות לבית משפט לפי אותו סעיף.
(2) בלי לגרוע מהוראות פסקה (1) ניתן צו מניעה נגד סיעה, רשימת מועמדים או מועמד בבחירות מיוחדות לראש רשות מקומית והצו הופר, בין בידיהם ובין בידי אדם אחר הפועל בעבורם, ניתן להטיל את הקנס לפי סעיף 6 לפקודת בזיון בית משפט על הסיעה, רשימת המועמדים או המועמד, ובלבד שניתנה הזדמנות לבא כוח הסיעה, לבא כוח רשימת המועמדים או למועמד להשמיע את דברם, ואם הופר הצו בידי אדם אחר הפועל בעבורם - ניתנה הזדמנות כאמור גם לאותו אדם.
(3) בלי לגרוע מדרכי גביה אחרות, יקוזז קנס שהוטל לפי פסקה (2) מכספי מימון המפלגות או מהמקדמות שלהם זכאי מי שעליו הוטל הקנס לפי חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973, או לפי חוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות), התשנ"ג-1993, לפי הענין, ובלבד שלא יעלה סכום הקיזוז על 10 אחוזים מכספי המימון או מהמקדמות, לפי הענין.
(ד) לא ייענש אדם לפי הוראות סעיף 17 אם עמד לדין בשל הפרת צו-מניעה, ולא יועמד אדם לדין בשל הפרת צו-מניעה אם הואשם בשל אותו המעשה לפי סעיף 17.
17ג.   
17ד.   
"מחוז שיפוט" - כפי שנקבע לפי סעיף 33 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984.
(ב) יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, ויושב ראש של ועדת בחירות אזורית שמונה כאמור בסעיף קטן (א) הדן בבקשה פלונית, רשאים, ביוזמתם, או על פי בקשה של בעל דין או של היועץ המשפטי לממשלה שהוגשה לפני תחילת הדיון או במהלכו, להורות שהדיון יתקיים בפני יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, אם ראו כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין.
(ב1) (1) יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית רשאי, ביוזמתו, או על פי בקשה של יושב ראש ועדת בחירות אזורית או של בעל דין, להורות שדיון בבקשה למתן צו לפי סעיף 17ב או 17ג שהוגשה או שיש להגישה במחוז שיפוט מסוים, יתקיים במחוז שיפוט אחר, ובלבד שלא ייתן הוראה כאמור לאחר תחילת הדיון, אלא אם כן קיבל לידיו את עמדתו של יושב ראש ועדת הבחירות האזורית שהחל לדון בה.
(2) בהחלטה לפי סעיף קטן זה, ישקול יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית את מידת הפגיעה הצפויה בבעלי הדין כתוצאה מהעברת הדיון בבקשה למתן צו כאמור בפסקה (1), את המרחק ממחוז השיפוט שממנו יועבר ההליך למחוז השיפוט שאליו יועבר ואת הבטחת נגישותם של בעלי הדין להליך.
(ג) על החלטה של יושב ראש ועדת בחירות אזורית לפי סעיף קטן (א) ניתן לערור לפני יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית.
(ד) ליושב ראש ועדת בחירות אזורית יהיו נתונות הסמכויות הנתונות ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית כאמור בסעיף 17ה(ב) או (ג), לעניין בקשות שהוא דן בהן.
(ה) (בוטל).
17ה.   
(ד) הוראות סעיף 77א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, יחולו על יושב ראש ועדת בחירות שדן בבקשות לצווים לפי סעיפים 17ב עד 17ד, בשינויים המחויבים ובשינויים אלה:
(1) בסעיף קטן (ב1), בכל מקום, במקום "בית המשפט" יקראו "יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית";
(2) ערעור לפי סעיף קטן (ג) יידון לפני יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית; החלטת יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בעניין פסילתו הוא נתונה לערעור לפני נשיא בית המשפט העליון.
18.   
19.   
20.   
20א.   
20ב.   
20ג.   
21.   
[1.] ס"ח 284, התשי"ט (15.7.1959), עמ' 138.
תיקונים:ס"ח 346, התשכ"א (21.6.1961), עמ' 166;
ס"ח 544, התשכ"ט (6.11.1968), עמ' 12;
ס"ח 567, התשכ"ט (22.7.1969), עמ' 199 [התשכ"ט (מס' 2)];
ס"ח 711, התשל"ג (2.8.1973), עמ' 245;
ס"ח 911, התשל"ח (1.9.1978), עמ' 232;
ס"ח 1019, התשמ"א (9.4.1981), עמ' 198;
ס"ח 1031, התשמ"א (16.6.1981), עמ' 331 [התשמ"א (מס' 2)];
ס"ח 1266, התשמ"ט (8.2.1989), עמ' 6;
ס"ח 1304, התש"ן (13.2.1990), עמ' 80;
ס"ח 1391, התשנ"ב (25.3.1992), עמ' 160;
ס"ח 1429, התשנ"ג (30.7.1993), עמ' 156;
ס"ח 1548, התשנ"ו (2.11.1995), עמ' 2;
ס"ח 1576, התשנ"ו (17.3.1996), עמ' 172 [התשנ"ו (מס' 2)];
ס"ח 1576, התשנ"ו (17.3.1996), עמ' 173 [התשנ"ו (מס' 3)];
ס"ח 1632, התשנ"ז (30.7.1997), עמ' 202;
ס"ח 1684, התשנ"ח (6.8.1997), עמ' 337;
ס"ח 1769, התשס"א (27.12.2000), עמ' 92;
ס"ח 1769, התשס"א (27.12.2000), עמ' 94 [התשס"א (מס' 2)];
ס"ח 1769, התשס"א (27.12.2000), עמ' 101 [התשס"א (מס' 3)];
ס"ח 1772, התשס"א (10.1.2001), עמ' 118 [התשס"א (מס' 4)];
ס"ח 1809, התשס"ב (30.10.2001), עמ' 4;
ס"ח 1869, התשס"ג ;7.11.2002), עמ' 14;
ס"ח 2078, התשס"ז (18.1.2007), עמ' 84. הצ"ח - כנסת 119, התשס"ז, עמ' 6;
ס"ח 2140, התשס"ח (18.3.2008), עמ' 265. הצ"ח - כנסת 161, התשס"ז, עמ' 232;
ס"ח 2140, התשס"ח (18.3.2008), עמ' 265 [התשס"ח (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 185, התשס"ח, עמ' 55;
ס"ח 2160, התשס"ח (3.7.2008), עמ' 593 [התשס"ח (מס' 3)]. הצ"ח - כנסת 130, התשס"ז, עמ' 48;
ס"ח 2276, התשע"א (17.2.2011), עמ' 338. הצ"ח - ממשלה 532, התש"ע, עמ' 1264;
ס"ח 2297, התשע"א (26.5.2011), עמ' 924 [התשע"א (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 365, התשע"א, עמ' 66;
ס"ח 2310, התשע"א (11.8.2011), עמ' 1026 [התשע"א (מס' 3)]. הצ"ח כנסת 382, התשע"א, עמ' 146;
ס"ח 2471, התשע"ד (11.8.2014), עמ' 812. הצ"ח - ממשלה 869, התשע"ד, עמ' 706;
ס"ח 2484, התשע"ה (17.12.2014), עמ' 106 ו-108. הצ"ח - כנסת 591, התשע"ה, עמ' 90;
ס"ח 2637, התשע"ז (14.5.2017), עמ' 948. הצ"ח - ממשלה 1132, התשע"ז, עמ' 1082;
ס"ח 2720, התשע"ח (23.5.2018), עמ' 677. הצ"ח - ממשלה 1217, התשע"ח, עמ' 864;
ס"ח 2789, התש"ף (12.12.2019), עמ' 6 ועמ' 11. הצ"ח - כנסת 839, התש"ף, עמ' 5;
ס"ח 2881, התשפ"א (23.12.2020), עמ' 201 ו–206. הצ"ח - כנסת 869, התשפ"א, עמ' 62;
ס"ח 2949, התשפ"ב (6.1.2022), עמ' 678. הצ"ח - כנסת 877, התשפ"ב, עמ' 12;
ס"ח 2982, התשפ"ב (30.6.2022), עמ' 909 ו–910 [התשפ"ב (מס' 2)]. הצ"ח - כנסת 931, התשפ"ב, עמ' 228. (התיקונים הרלבנטיים לבחירות לכנסת ה–25 בלבד לא שולבו במסמך זה. ראו חוק הבחירות לכנסת העשרים וחמש (הוראות מיוחדות ותיקוני חקיקה), התשפ"ב-2022).

מפת מסמך

1. תחולה
1א. הגדרות
2. תקופת ההגבלות
2א. איסור שימוש בנכסי הציבור
2א1. שקיפות בתעמולת בחירות
2ב. הגבלות על תעמולת בחירות שבה התייחסות לכוחות הביטחון או לנפגעי פעולות איבה
2ג. הגבלה על שיתוף ילדים בתעמולת בחירות
3. איסור לשימוש בכלי טיס ובכלי שיט
4. הגבלת השימוש ברמקול
5. הגבלת תעמולה בשידורי רדיו וטלוויזיה
7. הגבלת השימוש באות של רשימה
8. איסור של תכניות בידור וכיבודים
9. איסורים שונים
10. הגבלה על מודעות מודפסות
10א. הגבלה על שלטים
10ב. הסדר פרסום חוצות
11. שמירה על הוראות
12. מסירת חומר מודפס
13. איסור הפרעה
14. הסדר בנוגע לאולמות ומקומות פומביים
15. הסדר של שידורים ברדיו
15א. הסדר של שידורים בטלוויזיה
15ב. פטור מאחריות
16. פרסום הודעה על חופש הבחירות
16א. שידורי הסברים והדרכה
16ב. השידורים ללא תשלום
16ג. תחולה על הרשות השניה לטלויזיה ורדיו
16ד. שידורי תעמולה ברדיו אזורי בבחירות למועצות מקומיות
16ה. הסדר פרסום סקר בחירות
17. ענשים
17א. אחריות פלילית
17ב. צו מניעה
17ג. צו להסרת מודעות ולניקוי ושיקום מקרקעין
17ד. צו מניעה בבחירות לעיריות ולמועצות מקומיות
17ה. סדרי דין והוצאות
18. זכות אישום
19. הגבלת סמכות
20. התיישנות
20א. חסינות החוק
20ב. חסינות בפני סעד משפטי
20ג. שמירת דינים
21. תחילה
תוספת