שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשמור על המשפחה מלוכדת גם לאחר אובדן בן משפחה

חדשות

לשמור על המשפחה מלוכדת גם לאחר אובדן בן משפחה, צילום: Pixabay
לשמור על המשפחה מלוכדת גם לאחר אובדן בן משפחה
27/07/2022, כתיבת מומחים

ללא ספק, אובדן בן משפחה קרוב עלול לערער את המבנה המשפחתי המלוכד, בין אם מדובר על אובדן הורה, בן או בת זוג, אח או אפילו ילד. האובדן עלול לגרור עימו השלכות קשות על לכידות המשפחה כולה, במיוחד כאשר לא נמצאה צוואה אותה ניסח המנוח ואין תמימות דעים אודות חלוקת העיזבון. עם זאת, ניתן למנוע את אותם סכסוכי ירושה בתוך המשפחה באמצעות ניסוח צוואה תקפה מבחינה משפטית אשר מורה על חלוקת הרכוש, הממון והנכסים.

להתמודד עם האובדן

לאבד בן משפחה זה תמיד לא קל, על כמה וכמה כאשר מדובר על בן משפחה מהגרעין המשפחתי הקרוב הכולל הורים, בני זוג ואחים. לעיתים, ההתמודדות עם האבל לוקחת חודשים ארוכים, בהם למשפחה האבלה אין את הכוחות והמשאבים הנפשיים להתמודד בעצמם עם הבירוקרטיה הכרוכה בלכתו של בן משפחתן. עם זאת, ישנן פעולות אשר צריכות להיעשות לאחר מותו של אדם, כמו הגשת בקשה לצו קיום צוואה במידה והמנוח כתב צוואה טרם לכתו, או לחילופין הגשת בקשה לקבלת צו ירושה במידה ולא נמצאה צוואה. כאשר בני המשפחה מרגישים שלא בנוח להתעסק עם כספי העיזבון זמן קצר לאחר לכתו של אדם אהוב, הם פעמים רבות מעדיפים לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום הצוואות והירושות על מנת שינהל את ההליכים הבירוקרטיים בשמם. עורך הדין יוכל לשמש כמיופה כוחם של היורשים ולמלא בעבורם את כל המסמכים והבקשות, בעוד הם יוכלו להתאבל ולהתמודד עם האובדן.

לחשוב על טובת הילדים

כאשר לאדם אשר הלך לעולמו מבלי לכתוב צוואה יש ילדים, בין אם הם ביולוגים ובין אם הם מאומצים, לפחות מחצית מהעיזבון יעבור אליהם על פי חוק הירושה במדינת ישראל. על אף שבמרבית המקרים היורשים יצליחו למצוא את עמק השווה ולהגיע להסכמה בכל הנוגע לחלוקת העיזבון, ישנם מקרים בהם היעדר הצוואה וצו הירושה יגררו עימם סכסוכי ירושה קשים אשר יגיעו לבית המשפט ויארכו שנים רבות. סכסוכים אלה מורכבים במיוחד לגישור משום שהצדדים הם בני אותה משפחה, לעיתים אחים, דודים ואפילו הורים. לכן, על מנת למנוע את אותם סכסוכי יורשים בתוך המשפחה ולהשאירה מאוחדת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין צוואות ולנסח צוואה אשר תכיל באופן ברור את כל נכסיכם, הונכם ורכושכם, ואת החלוקה שלהם ליורשים השונים. כמו כן, גם במהלך תהליך גירושין בין שני בני זוג אשר יש להם ילדים משותפים, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום על מנת לנסח צוואה שתשמור על העיזבון לטובת הילדים. כך ניתן יהיה לוודא את טובת הילדים, גם כאשר הוריהם ממשיכים בחייהם בנפרד ואף מתחתנים מחדש.

לא לוותר על בית המשפט לענייני משפחה

לעיתים, כאשר בני זוג מעוניינים להיפרד ולהתגרש, הם פונים לבית הדין הרבני על מנת לבצע פתיחת תיק גירושין . עם זאת, מה שאותם זוגות פעמים רבות אינם יודעים הוא שבבית הדין הרבני ישנם חוקים והליכים שונים ממה שרובנו מכירים, בגלל זיקתם לדת היהודית. לכן, בעת פתיחת תיק גירושין מומלץ לפנות ראשית כל לייעוץ משפטי על מנת לבחון האם בנסיבות אלו עולה הצורך להקדים ולפנות לבית המשפט לענייני משפחה על מנת לעבור את הליך הגירושין, ורק בסיומו לפנות ולקבל גט בבית הדין הרבני. את התהליך כדאי לעשות בליוויו של עורך דין מומחה לדיני משפחה וירושה, כמו עורך דין ערן דוידוב. עורך הדין ערן דוידוב מתמחה מזה שנים רבות בדיני משפחה וירושה, והוא פועל ברגישות והכלה עם לקוחותיו ברגעים קשים בחייהם כמו מות אדם אהוב וגירושים. מעוניינים בייעוץ משפטי מקצועי? חייגו למספר 0505592490 ותתחילו את הדרך.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה