שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אילו תחומים נחשבים חמים כיום בעולם עריכת הדין?

חדשות

אילו תחומים נחשבים חמים כיום בעולם עריכת הדין? , צילום:
אילו תחומים נחשבים חמים כיום בעולם עריכת הדין?
13/05/2019, כתיבת מומחים

עורכי דין צעירים ואפילו סטודנטים למשפטים נוהגים לתהות, אילו תחומים נחשבים חמים כיום בעולם עריכת הדין. עבור עורך דין צעיר או מתמחה, יש לתשובה משמעות כבדת משקל. זה יכול להוביל לקבלת החלטה במה להתמחות, באיזה משרד כדאי להתמחות או לאיזה משרד להצטרף לאחר סיום ההתמחות.

דרכון פורטוגלי וקבלת אזרחות זרה

מאז ומעולם הביעו ישראלים רבים עניין בקבלת אזרחות זרה. לכל מדינה הרשות לקבוע על סמך אילו חוקים יוכל אזרח זר לקבל אזרחות מקומית. העובדה שממשלת פורטוגל מעניקה דרכון פורטוגלי לישראלים, בתנאים מסוימים ובהליך מיוחד, מוכרת היטב על ידי שכבה מסוימת של עורכי דין. התחום משפטי של טיפול בבקשות לקבלת דרכון פורטוגלי או דרכונים של מדינות אחרות, נחשב חם ביותר. העיסוק לרוב לא מצריך נסיעות לחו"ל או ייצוג בבית המשפט. יש צורך בקשרים עם רשויות בחו"ל, עורכי דין, נוטריונים וכיוצא בזה.

משפט מסחרי ודיני חברות

המורכבות המרובה של תחומי העסקים והמסחר הביא לכך שבכירים וחברות גדולות לעולם לא יעשו צעד מהותי מבלי להיוועץ עם עורך דין. ההתמחות בתחום המסחרי לפעמים מחייבת מעורך הדין להיות בקיא גם בנושאים כגון חשבונאות או מנהל עסקים, לצד ניסוח חוזים מסחריים. חלק מעורכי הדין מעניקים ללקוחותיהם ייעוץ בנושאי משא ומתן, טיפול בהכנת מכרזים, ניהול ענייני המקרקעין העסקי. עורך דין הבקיא בדיני החברות, נושא חם ומבוקש בפני עצמו, עשוי להעניק שירותים מקצועיים במגוון נושאים. למשל, הנפקה של חברה והתאגדות של חבה בע"מ. הקמת שותפות או פירוק של חברה מרצון. מיזוגי חברות, בוררות עסקית וכן ייצוג בבתי המשפט, בתביעות מסחריות.

פטנטים וזכויות יוצרים

על רקע נושאים כמו הפרת זכויות יוצרים, עולה כפורח התחום של רישום פטנטים והגנה על זכויות יוצרים. בתחום זה ניתן לראות עורכי דין ומשרדים אשר מטפלים בנושאים כגון ייצוג משפטי בתביעת הפרת זכויות יוצרים, רישום פטנטים בארץ ובחו"ל, חיפוש יזום אחר פטנטים רשומים, עריכת בקשות רישום פטנטים מסחריים במדינות שונות (בארץ, באירופה, בארצות הברית). ישנם משרדי עורכי דין אשר מעניקים שירותים נלווים בתחום, זה, לרבות מציאות משקיעים, מכירת פטנטים וזכויות קניין, רישוי של קניין רוחני, העברת זכויות של נפטרים וכיוצא בזה.

דיני משפחה וגירושין

תחום חם נוסף בעולם עריכת הדין כולל את כל הקשור בדיני משפחה וגירושין. עורכי דין בתחום זה מטפלים בסכסוכי אישות וענייני גירושין, אפוטרופסות וחסויים, ירושות, צוואות, הסכמי ממון וכיוצא באלה. כדאי לציין כי לצד ייצוג משפטי מקובל, בבניית תיקי גירושין והגעה להסכמים, ישנם עורך דין אשר רוכשים התמחות בגישור. גירושין בהסכמה, בית המשפט בהחלט מעודד גישה זאת, על פני סכסוכים משפטיים שיכולים להימשך שנים.

דיני תעבורה ותאונות דרכים

דיני תעבורה הינו תחום חם נוסף בעולם עורכי הדין. בתחום זה, עורך הדין עשוי לייצג נפגע בתאונת דרכים או חשוד שמואשם בתאונה (במצבי שכרות או בנהיגה שלא בהשפעת חומרים אסורים). בתחום זה, עורך הדין עשוי לייצג נפגעים אשר תובעים נהג פוגע או אשר תובעים רשות או חברת ביטוח. בתחום התעבורה, עורך הדין עשוי לטפל בנושאים כמו שלילת רישיון, ביטול שלילה, ייעוץ בתביעה וכיוצא בזה.

חוזים ומקרקעין

דיני חוזים ודיני מקרקעין הם שני הנושאים החמים הנוספים שבהם עוסקים עורכי דין כיום. בדיני חוזים, עורך הדין צריך לדאוג לכך כי החוזה נחתם כחוק, שהוא יהיה כשר, תקין, שיחתם בתום לב ועם סייגים נאותים (כגון ניסוח תנאים יסודיים לחוזה). במקרקעין, עורך הדין מלווה עסקות מכירה וקניה, לרבות ניסוח זיכרון דברים או חוזה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:244
קומיט וכל טופס במתנה