שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סערת השופט אל-יגון: המערכת המשפטית מתנערת ומגנה

חדשות

סערת השופט אל-יגון: המערכת המשפטית מתנערת ומגנה, צילום: לינור אברג'יל. צילום מסך: כאן 11
סערת השופט אל-יגון: המערכת המשפטית מתנערת ומגנה
12/05/2019, עו"ד לילך דניאל

אל יגון, שכיהן בעבר כנשיא בית משפט השלום בבאר שבע, כינה את כיסוי הראש של לינור אברג'יל בטקס המשואות בערב יום העצמאות "תרבוש רב קומות" וביקר את לבושה. שורת אישים וגופים במערכת הפוליטית ובמערכת המשפט מיהרו להתנער ולגנות את דבריו: "גם לאחר ששופט פושט את גלימתו, הוא אינו פושט את חובתו לייצג את מערכת המשפט"

"ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות. מאידך שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל, זאת כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים".

דברים אלו, שכתב בפייסבוק השופט (בדימוס) עודד אל-יגון, לשעבר נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע, על מנחת הטקס, לינור אברג'יל, עוררו סערה מאז פרסומם בערב יום העצמאות וכבר גרפו גינויים משורת אישים וגופים במערכת הפוליטית, אך גם ובעיקר במערכת המשפטית, וזאת נוכח היותה של אברג'יל עורכת דין במקצועה, לבד מהיותה דוגמנית ומגישה. "מדובר בהתבטאות מבישה ואומללה של שופט שלום בדימוס שפרש לפני כ- 13 שנים ממערכת בתי המשפט ומערכת בתי המשפט מתנערת ממנה מכל וכל", צייצה בטוויטר דוברות הרשות השופטת.

גם יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, גינה בעמוד הפייסבוק שלו את דבריו של השופט בדימוס אל-יגון וכינה אותם "דברי הבל ורעות רוח שמתאימים למשטרים חשוכים ואפלים". "ה'תרבוש רב הקומות' אותו חבשה עורכת הדין לינור אברג'יל הוא כתר. לבושה - עטוי פאר והדר. בישראל 2019 אין מקום לאמירות מהסוג הזה, ואני מצפה להתנצלותו הכנה של השופט בדימוס אל-יגון בפני עוה"ד אברג'יל", כתב חימי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מלבד חימי, התייחסו לדברי של אל-יגון מתמודדים נוספים לראשות לשכת עורכי הדין. עו"ד ציון אמיר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "צר לי עליך אחי עודד אל-יגון, שבניסיונך לבייש את לינור אברג'יל ביישת אך ורק את עצמך ואת מערכת המשפט. לינור, דמות מופת לחיקוי ולהערכה, שכל חטאה שנהגה צניעות מתוך אמונה תמימה בהליכותיה, הצליחה להכעיס אותך ולהוציא ממך ארס ורשעות שלא היו מביישים את אחרון המסיתים, על אחת כמה וכמה נשיא בית משפט השלום בדימוס. כשקראתי את הפוסט התכווצתי מבושה - בשבילך, לא בשבילה".

עו"ד אמיר המשיך: "גם לאחר ששופט פושט את גלימתו, הוא אינו פושט את חובתו לייצג את מערכת המשפט, הנשענת ובנויה על אמון הציבור, כבוד לזולת ושוויון לכל. הבוז המתנשא כלפי סממן לבוש דתי לראשה של עורכת הדין אברג'יל היה מזעזע; את התוספת בדבריך הנוגעת לגופה של לינור עוד לא מצאתי מילים לתאר, או שמא אני זוכר לך חסד נעורים ושומר על כבודך. לא האמנתי שבימינו נשמע דברים כאלה, ובוודאי לא ממי שהיה שופט בישראל... אני מפציר בך לגייס את האומץ שהבאת לאולם המשפט על מנת להתנצל על דבריך, שזורעים שנאת חינם ופילוג".

עו"ד אביחי ניסן ורדי, המתמודד גם הוא לראשות לשכת עורכי הדין, כתב אף הוא: "שוויון זו לא סיסמה, זו תפיסת עולם. העובדה שבשנת 2019 יש מי שמרשה לעצמו להחפיץ נשים ולבקר אותן על סגנון הלבוש באורח כה בוטה. מבוזה ומקוממת. שוביניסטים לא מעטים מתהדרים בנוצות של נאורות אבל בתוך תוכם עמדותיהם חשוכות ומגונות. אני שמח שאל יגון לא מעמיד עצמו לבחירה בלשכה. אני הייתי מתנגד לכך בכל תוקף".

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אף היא לדברים וכתבה: "היום מועמד כמו השופט אליגון לא היה נכנס בשערי הוועדה לבחירת שופטים. לשמחתי הדעות הפסבדו נאורות שלו גם לא נכנסות היום בשערי החברה הישראלית, שמגנה אותן בקול גדול. חברה נאורה באמת תילחם על הכלת מגוון הדעות וכיבוד אורחות חיים שונים, לא רק הכלת הדעות "הנכונות". לינור, את אלופה. הטקס השנה היה מרענן ומרגש במיוחד".

התייחסות נוספת לדברים נרשמה הבוקר גם מצד ארגון הפרקליטים, שגינה בחריפות את התבטאויותיו של השופט בדימוס אל יגון. יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, הבהירה את עמדת הארגון בפניה לכלל הפרקליטים והפרקליטות בשירות הציבורי: "מדובר בדברים מכוערים ולא ראויים, קל וחומר כאשר הם באים משופט בדימוס, אשר מצופה ממנו להתנהגות ראויה ומכבדת  כלפי נשים וקורבנות עבירה. אל יגון חצה כאן את הגבול באופן מובהק והוסיף חטא על פשע כאשר סירב להתנצל בפני לינור אברג'יל על דבריו המבישים. ארגון הפרקליטים מגנה בתוקף את ההתנהגות של השופט בדימוס - הבושה כולה עליו ובטח לא על מושא הביקורת שלו". 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה