שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ליקוי מערכתי בביהמ"ש לתעבורה: עשרות אנשים זומנו לדיונים בשעות סמוכות

חדשות

ליקוי מערכתי בביהמ"ש לתעבורה: עשרות אנשים זומנו לדיונים בשעות סמוכות, צילום: istock
ליקוי מערכתי בביהמ"ש לתעבורה: עשרות אנשים זומנו לדיונים בשעות סמוכות
01/04/2019, עו"ד לילך דניאל

בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות תלונות הציבור על שופטים, נתגלתה בבית המשפט לתעבורה תקלה מערכתית שהתבטאה בזימון של עשרות אנשים לאותה שעה או לשעות סמוכות, תוך חוסר הכוונה של הנאשמים למקום שאליו עליהם לפנות. כתוצאה מכך, נאלץ המתלונן להמתין שעות רבות לתורו תוך שהוא יושב בטעות בחדר התובעים במקום באולם בית המשפט

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אורי שהם, מצא אגב בירור תלונה, ליקוי מערכתי בבית המשפט לתעבורה, המתבטא בזימון של עשרות אנשים לאותה שעה או לשעות סמוכות, תוך חוסר הכוונה של הנאשמים למקום שאליו עליהם לפנות.

התלונה לנציבות הוגשה ע"י נאשם במשפט תעבורה, שטען כי נכח באולם הדיונים משעה 8:30 בבוקר, השעה אליה זומן, והמתין עד לתחילת הדיון בעניינו לקראת השעה 15:00 באולם דחוק וצפוף. באולם זה היו חסרים מקומות ישיבה לחלק גדול מהאנשים והקלדנית יחד עם שתי התובעות מטעם התביעה המשטרתית ניהלו את התיקים וסגירתם ללא נוכחות של השופט באולם.

השופט טען כי אינו זוכר את עניינו של הנאשם המתלונן, אך ציין כי אולמו הוא אחד האולמות הגדולים בהיכל המשפט, ולדבריו ביום דיונים עמוס מציבה התביעה בבית המשפט "תובע הסדרים", אשר יושב בחדר התובעים, וזאת בנוסף לתובע שנמצא באולם בית המשפט. השופט הבהיר, כי לפי הרישום במערכת נט המשפט, הפרוטוקול בעניינו של המתלונן נפתח בשעה 14:00 לערך, וככל הנראה זו השעה שבה הופיע המתלונן, לראשונה, באולם בית המשפט ומסר את מספר התיק לקלדנית.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לאחר עיון בתלונה ובתגובות השופט והתובעת המשטרתית, קבע הנציב שהם כי נראה בבירור שהמתלונן הגיע בבוקר הדיון לחדר התובעים ולא לאולם המשפט, והמתין שם במשך מספר שעות, שבמהלכן קיימו התובעות המשטרתיות שיג ושיח עם מרבית הנאשמים שהתייצבו בחדר התובעים על מנת להגיע להסדרי טיעון, ובשלב כלשהו טיפלו גם בעניינו. רק לאחר מכן, נכנס המתלונן, כך נראה, לאולם בית המשפט וכפי שולה ממערכת נט המשפט, הפרוטוקול בעניינו נפתח בשעה 14:00 לערך.

לדעת הנציב, המתלונן סבר, ככל הנראה בטעות, כי הוא נמצא באולם בית המשפט, כאשר הלכה למעשה הוא המתין שעות רבות בחדר התובעים. לפיכך נדחתה התלונה על שעות ההמתנה הארוכות, שכן השופט לא היה מודע לכך כי המתלונן התייצב בבית המשפט כבר בשעה 08:30 בבוקר. גם דברי השופט לפיהם הקלדנית והוא עצמו נכחו באולם בית המשפט לפני השעה 08:30 וכי הוא שהה באולם ברציפות במהלך יום הדיונים למעט הפסקת צהריים בת כחצי שעה – התקבלו ע"י הנציב.

לצד זאת קבע הנציב, כי יש להעיר את תשומת ליבם של מנהל בתי המשפט ונשיא בית משפט השלום לחוסר בהכוונה של אנשים למקום הדיון. זאת, בנוסף לזימון אנשים רבים בסדר זמן צפוף לדיונים, הובילה לכך שהמתלונן נאלץ להמתין שעות רבות לתורו בחדר התובעים, במקום באולם בית המשפט. על כן, התלונה נמצאה מוצדקת מן ההיבט המערכתי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה