שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הותר לפרסום: הפרשה המשפטית - חשד לשחיתות במינוי שופטים

חדשות

הותר לפרסום: הפרשה המשפטית - חשד לשחיתות במינוי שופטים, צילום: istock
הותר לפרסום: הפרשה המשפטית - חשד לשחיתות במינוי שופטים
16/01/2019, עו"ד לילך דניאל

על פי הודעת המשטרה, מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים, במסגרתה נעצרו הבוקר עורכי דין ושופטת שלום. יתר הפרטים אסורים עדיין לפרסום. הערכה: חברי הוועדה לבחירת שופטים, לרבות שקד, חיות ושר האוצר כחלון, יזומנו לעדות

הבוקר (ד') פרסמה משטרת ישראל חלק מפרטי הפרשה המשפטית שעומדת במוקד השיח הציבורי בימים האחרונים. על פי הודעת המשטרה, בלהב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בנושא מינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי, שלא קודם.

הבוקר הגיעו חוקרי היחידה לבניין לשכת עורכי הדין בת"א. בפעילות של היחידה נעצר לחקירה חשוד אחד, עורך דין במקצועו, ועד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות, אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין. כן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. כל יתר פרטי הפרשה אסורים בפרסום.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במקביל פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פסל את עצמו מעיסוק בפרשה עקב קרבה לגורם המרכזי בה. בנוסף נשמעו הערכות כי רוב חברי הוועדה לבחירת שופטים, לרבות שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, יזומנו בקרוב למסור עדות פתוחה במשטרה במסגרת הפרשה.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד הגיבו לפרשה ומסרו: "ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין.

ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:214
קומיט וכל טופס במתנה