שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הגננת תבעה את הביטוח הלאומי: "קיבלתי התקף לב כי רדפתי אחרי ילד קשה"

חדשות

הגננת תבעה את הביטוח הלאומי: "קיבלתי התקף לב כי רדפתי אחרי ילד קשה", צילום: istock
הגננת תבעה את הביטוח הלאומי: "קיבלתי התקף לב כי רדפתי אחרי ילד קשה"
28/10/2018, עו"ד לילך דניאל

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתה של גננת ותיקה שתבעה הכרה כנפגעת עבודה, בגין התקף לב בו לקתה לטענתה לאחר שרדפה באחד הימים בחצר אחרי ילד עם קשיי התנהגות. נקבע, כי בהעדר רישום ותיעוד רפואי לעניין תלונתה של התובעת על מקור הכאבים וההחמרה במצבה לאחר ובעקבות אירוע כלשהו בעבודה, לא הוכח אירוע חריג בעבודה

התובעת עבדה כגננת כ-29 שנים ובזמנים הרלוונטיים עבדה בגן ילדים בנשר המונה 34 ילדים. לטענת התובעת, באחד הימים נאלצה להתמודד עם "ילד מפריע מאוד" בהתנהגותו, הסובל מקשיי התנהגות וקשיים רגשיים. לגרסתה, באותו יום יצא אותו ילד מהגן ללא רשות והתחיל לרוץ, והיא נאלצה לרוץ אחריו בכל שטח החצר תוך שהוא מטפס על מתקנים שונים ובצורה מסוכנת, עד שהצליחה להשיג אותו, לאחוז בו ולהכניסו חזרה לגן. לדבריה, ריצה זו הייתה מבחינתה משהו חריג, שכן היא כבדת משקל ואינה רגילה לרוץ ריצה ארוכה תוך כדי עצבים וצעקות לילד שיעצור, וחשש לשלומו ובריאות כשהוא רץ בגשם ובקור.

בתביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה נגד הביטוח הלאומי, עתרה התובעת להכיר בה כנפגעת עבודה, לאחר שלטענתה האירוע גרם לה לאירוע לבבי. לשיטתה, אותו "מרדף" אחרי הילד היווה מאמץ פיזי ונפשי חריג בעבודה ביחס לשגרת עבודתה הרגילה, ולכן יש לייחס את האירוע הלבבי שאירע לה לאותו מקרה.

המל"ל דחה את התביעה, בטענה שלא הוכח קיום אירוע תאונתי שאירע תוך כדי ועקב עבודתה של התובעת, אשר הביא להתפתחות מחלתה. לטענתו, מחלתה של התובעת התפתחה על רקע מצב תחלואתי טבעי שאינו קשור בתנאי עבודתה ולכן יש לדחות את התביעה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השופט נוהאד חסן הזכיר כי על מנת שיוכר אוטם שריר הלב כתאונת עבודה, יש להוכיח קיומו של אירוע חריג בעבודתו של התובע וקשר בינו לבין עבודה. עוד ציין השופט כי ככלל, "אירוע חריג" יכול שייחשב כדחק נפשי בלתי רגיל או מאמץ גופני יוצא דופן, כאשר הנטל להוכחתו מוטל על התובע.

במקרה זה, לא שוכנע השופט כי ביום הנטען עבודתה של התובעת הייתה מלווה במאמץ פיזי חריג, ביחס לשגרת עבודתה הרגילה. נקבע, כי לא ניתן לקבל את טענת התובעת כי דיווחה על האירוע החריג למנהליה בזמן אמת או בסמוך למועד האירוע הנטען. התובעת גם לא צירפה טופס חתום על ידי מעסיקה או תעודה רפואית כלשהי לנפגע בעבודה.

עוד סבר השופט כי תמוהה גרסת התובעת, לפיה לאחר האירוע החריג בגן היא חשה שלא בטוב ולא עלה בידה לאתר גננת מחליפה למרות כל ניסיונותיה במשך ימים רבים על מנת שתוכל לנוח. לשיטתו, גרסה זו לא באה לידי ביטוי בפניותיה של התובעת למנהלת הגנים בעירייה, שהרי לא יתכן שלא תנסה להיעזר במנהלת למציאת גננת מחליפה בשל מצבה הבריאותי. עוד למד השופט מנוסח מייל ששלחה התובעת למנהלת הגנים חמישה ימים לאחר האירוע הנטען, במסגרתו סיפרה על אירוע ספציפי מאותו היום, כי האירוע מושא התביעה לא היה חריג ביחס לשגרה.

בנוסף לכך, התובעת סיפרה בעדותה כי באותה שנה היו בגן עוד שבעה ילדים עם בעיות התנהגות. גם שתי העדות מטעמה סיפרו במהלך עדותן כי "הייתה חגיגה כמו שאומרים" וההתמודדות של התובעת עם השלטת סדר בגן הייתה לא פשוטה.

גם עיון בתיקה הרפואי של התובעת מגלה, לדעת השופט, כי שבועיים לאחר האירוע הנטען פנתה לקבלת טיפול רפואי, ואך תיעוד הרפואי מאותו היום אין כל זכר על תלונה של אירוע כלשהו בעבודה אשר החמיר את מצבה הנשימתי. גם בביקור נוסף מספר ימים לאחר מכן אין אזכור לכך שהתובעת מתלוננת על לחץ בחזה או החמרה במצבה לאחר אירוע כלשהו בעבודה, אלא שהתובעת סיפרה לרופאה על החמרה במצבה במשך זמן ממושך של כ-3 חודשים.

בהמשך, הופנתה התובעת לאשפוז לאחר בדיקת CT שנעשתה לה, אז נרשם בסיכום האשפוז כי תלונתה העיקרית הייתה "החמרת קוצר נשימה", וכי היא סובלת מאסטמה מילדות ומטופלת במשאפים. משכך, אין כל תיעוד לכך שהתובעת התלוננה בפני רופאיה על החמרה במצב לאחר אירוע/מאמץ חריג בעבודה, אלא נרשם כי היא התלוננה על החמרה במצבה אשר נמשך כ-3 חודשים לערך, כלומר שההחמרה במצבה הרפואי החל לפני יום האירוע הנטען.

על כן, בהעדר רישום ותיעוד רפואי לעניין תלונתה של התובעת על מקור הכאבים וההחמרה במצבה לאחר ובעקבות אירוע כלשהו בעבודה, קבע השופט כי התובעת לא השכילה להוכיח אירוע חריג בעבודה והתביעה נדחתה. התובעת יוצגה בהליך ע"י עו"ד סאמי אבו ורדה ואח'. המל"ל יוצג ע"י עו"ד וירג'ינה מנסור.

 

ב"ל 46149-09-15

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה