שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תבעה הכרה כנפגעת עבודה בטענה ששברה שן כשנגסה במאפין עם חתיכת חרס

חדשות

תבעה הכרה כנפגעת עבודה בטענה ששברה שן כשנגסה במאפין עם חתיכת חרס, צילום: pixabay
תבעה הכרה כנפגעת עבודה בטענה ששברה שן כשנגסה במאפין עם חתיכת חרס
29/08/2018, עו"ד לילך דניאל

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתה של מנהלת מרכזיה במלון, להכיר בה כנפגעת עבודה לאחר שלטענתה נפגעה בשיניה בעת שנגסה בעוגיית מאפין שהייתה בה חתיכת חרס כשאכלה ארוחת בוקר במקום העבודה. ביה"ד: התובעת לא הרימה את הנטל להוכיח ולו בראשית ראיה כי נפגעה בשיניה באירוע תאונתי

התובעת, בשנות השלושים לחייה, עבדה במועד הרלוונטי כמנהלת מרכזיה במלון "כרמים" הסמוך לירושלים. לטענת התובעת, באחד הימים, בעת שאכלה ארוחת בוקר במקום עבודתה, אכלה "עוגיית מאפינס" שבתוכה הייתה חתיכת חרס שבורה בגודל של 3 ס"מ אשר פגעה לה בחיך וגרמה לשבר בשן אחת וסדק בנוספת.

בעקבות האמור, הגישה התובעת תביעה למוסד לביטוח לאומי, בה עתרה להכיר באירוע כ"תאונת עבודה". לאחר שתביעתה נדחתה, הגישה התובעת תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. לטענת המל"ל, לא אירעה לתובעת תאונת עבודה וטיפולי השיניים אותם ביצעה כחודש לאחר מכן אינם קשורים באירוע תאונתי, ומשכך דין התביעה להידחות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

סגן נשיא בית הדין, השופט כאמל אבו קאעוד, דחה את התביעה. לדבריו, בתיעוד הרפואי שהומצא, שנערך כחודש לאחר האירוע הנטען וחלקו מאוחר יותר, אין כל ציון לממצאים חבלתיים בשיניה של התובעת. בעניין זה, הזכיר השופט את ההלכה הפסוקה לפיה יש לתת משקל מיוחד לרישום כפי שנערך על ידי הרופאים, שכן יש להניח כי חולה המאושפז בבית החולים ימסור את העובדות הנכונות על מנת לזכות בטיפול הנכון.

עוד ציין השופט כי טענות התובעת לפיהן לא פנתה לטיפול רפואי בסמוך לאחר האירוע מאחר שלא שוחררה מהעבודה מעוררות תמיהה, במיוחד נוכח חומרת האירוע המתואר והנזק המיידי הנטען - שן שנשברה בחצי, שן סדוקה וחיך מדמם.

בנוסף, על אף שלטענת התובעת קצין הבטחון של המלון הוזעק על ידה וראה את הפצע בחיך בזמן אמת, היא לא עשתה כל מאמץ לזמנו לעדות. לפיכך, בהתאם להלכה הפסוקה הדבר יזקף לחובתה. מלבד האמור, התובעת לא הניחה בפני בית הדין את תיקה הרפואי הקודם לאירוע הנטען, על יסוד טענה שלא הובאה לה כל תימוכין כי הרופא המטפל נפטר וסכסוך יורשים מונע ממנה גישה לתיק. מכאן, שלא ניתן לעמוד על מצב שיניה עובר לאירוע.

עוד הוסיף השופט כי עדותה של התובעת לא תמכה בתביעה, שכן למרות שמהמסמכים הרפואיים התובעת התלוננה על פגיעה בשיניים בצד ימין של הפה, בעדותה בפני בית הדין טענה כי הפגיעה הייתה בצד שמאל.

לאור כל האמור, סבר בית הדין כי התובעת לא הרימה את הנטל להוכיח ולו בראשית ראיה כי נפגעה בשיניה באירוע תאונתי – ומכאן שדין התביעה להידחות. התובעת יוצגה ע"י עו"ד נאוה אילון. המל"ל יוצג ע"י עו"ד הלנה מרק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה