שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סטודנטים – רגע האמת מתקרב! כיצד תבחרו תחום התמחות?

חדשות

סטודנטים – רגע האמת מתקרב! כיצד תבחרו תחום התמחות?, צילום: עו"ד רוני ניר. צילום: יח"צ
סטודנטים – רגע האמת מתקרב! כיצד תבחרו תחום התמחות?
09/11/2017, עו"ד רוני ניר

אחד השיקולים המרכזיים בעת בחירת התמחות, אם לא המרכזי בהם, הוא בחירת תחום התמחות שיהיה נכון עבור אותו אדם, אך כיצד תדעו לבחור בין שלל התחומים הקיימים? עו"ד רוני ניר, מנהלת פרויקט "שחקים" של חברת מחשבות SmartJOB, מסבירה מה באמת עושים המתמחים בתחומי המשפט השונים

אחד השיקולים המרכזיים בעת בחירת התמחות, אם לא המרכזי בהם, הוא בחירת תחום התמחות שיהיה נכון עבורכם. יש חשיבות רבה לכך שהתחום בו תעסקו בשנת ההתמחות יהיה תחום שתרצו להמשיך להעמיק ולהתמחות בו גם לאחר שתיגמר שנת ההתמחות או לחילופין כזה שישרת אתכם לצורך בניית קריירה משפטית לטווח ארוך. תחושה של אי וודאות בנוגע לתחום משפטי מועדף בשלב זה היא טבעית ואף מתבקשת, שכן החשיפה המשפטית במסגרת הלימודים האקדמיים היא ראשונית וברובה תאורטית. לצורך כך, ראינו לנכון להביא לעיונכם כמה מילים על מה עושים המתמחים בפרקטיקה בתחומי משפט שונים בהם עוסקים המשרדים המובילים במגזר הפרטי. חשוב להבהיר כי מדובר בסקירה כללית בלבד העוסקת בחלק הארי של תחומי המשפט בהם עוסקים המשרדים במגזר הפרטי ובעולם המשפט המסחרי, וכי קיימים תתי תחומים רבים ומרתקים שאינם מופיעים בסקירה זו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

ליטיגציה אזרחית - מסחרית: כמתמחים במחלקת ליטיגציה, תהיו חלק אינטגרלי מצוות המייצג חברות מסחריות ואנשים פרטיים כצד לסכסוך. הצוות הליטיגטורי מעניק ייעוץ בקשת רחבה של סוגיות משפטיות, בין היתר לחברות פרטיות, ציבוריות, ישראליות ובינלאומיות. הייעוץ ניתן בתחומים מגוונים כמו הפרת חוזים מסחריים, תובענות ייצוגיות, קניין רוחני, נדל"ן, הגבלים עסקיים, איכות הסביבה ותחומים נוספים המגיעים לסכסוך משפטי. בין היתר תסייעו בניסוח ועריכה של כתבי בי דין ובקשות שונות לבתי המשפט (כתב תביעה, כתב הגנה, תצהירים וכו'), תעמיקו במחקרים משפטיים, תערכו חוות דעת בסוגיות מורכבות ותתלוו לדיוני המאמן בבתי המשפט.

משפט מסחרי: המינוח 'משפט מסחרי' מתייחס אמנם לקשת רחבה של תחומי התמחות שונים במגזר הפרטי, אולם התמחות ועבודה כעו"ד במחלקה מסחרית כולל ייעוץ משפטי וליווי שוטף של חברות (פרטיות/ציבוריות) בשלבים השונים של חייהן, ניהול מו"מ וניסוח מסמכים והסכמים מסחריים, לרבות: הסכמי מכר, הסכמי רכש, הסכמי הפצה, הסכמי שותפות ועוד, מתן ייעוץ משפטי לחברה בנוגע לפעילותה השוטפת במהלך עסקיה, עבודה בתחום דיני התאגידים הכוללת עיסוק במסמכי החברה, הגשות לרשם החברות ועוד. יש לציין כי המחלקות המסחריות יכולות להיחלק לשתיים, האחת ישראלית, העוסקת בליווי של חברות מקומיות והשנייה בינ"ל העוסקת בליווי חברות בינ"ל. במחלקות המסחריות, ובעיקר במחלקות המסחריות הבינ"ל, קיימת חשיבות רבה למיומנות המתמחה / עוה"ד לעבודה משפטית שוטפת ברמת אנגלית כשפת אם.

הי- טק: מתמחים במחלקת ההי- טק עוסקים בליווי ומתן שירותים משפטיים למגזר ההי- טק הכולל, בין היתר, משקיעים, יזמים, קרנות הון-סיכון, חברות הזנק וחברות טכנולוגיות מהארץ והעולם. במחלקה עוסקים בעריכת הסכמים מגוונים בתחום כהסכמי הפצה, זיכיון, סודיות וכן בליווי וייעוץ משפטי הנוגע לנושאים ספציפיים כהנפקות, הסכמי השקעה וגיוסי הון, הקמת קרנות, עסקאות מיזוגים ורכישות, קניין רוחני ועוד. גם פה, רובה המכריע של העבודה נעשית בשפה האנגלית ולכן המתמחים נדרשים ליכולת עבודה משפטית ברמת אנגלית כשפת אם. 

איכות הסביבה: בשנים האחרונות ישנה התעוררות בכל הנוגע לתחומי איכות הסביבה, האנרגיה והתשתיות וקיימת התפתחות ענפה בתחום שלא פוסחת גם על עולם המשפט. כפועל יוצא, מחלקות איכות הסביבה והיקף פעילותן הולך וגובר. עבודת המתמחה במחלקת איכות הסביבה תכלול עיסוק רגולטורי וכן התנהלות שוטפת מול גופי הממשלה השונים, ליטיגציה מינהלית, אזרחית ופלילית וליווי מסחרי שוטף לחברות העוסקות בתחום.

שוק ההון: העבודה במחלקת שוק ההון כוללת את כל הקשור למסמכי הקמת חברה ולפעילות השוטפת של החברות הנסחרות בבורסה. זהו תחום בעל היבט רגולטורי רחב, שכן עולה הצורך להגן על כל 'המשקיעים הקטנים' המעורבים בפעילות זו. תפקידו של מתמחה במחלקת שוק ההון, כולל בין היתר סיוע בהכנת דוחות מידיים ותקופתיים, סיוע בהכנת תשקיפים, פעולות שונות במסגרת מזכירות חברות ציבוריות (הכנת מסמכי אספות כלליות מיוחדות ושנתיות, הכנת פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון) ועוד. כמו כן, מחלקת שוק ההון מטפלת פעמים רבות בתחום של מיזוגים ורכישות כשאחד מהצדדים הוא חברה ציבורית שחלה עליה חובת הדיווח.

מיסים: תפקידו של מתמחה במחלקת מיסים יכלול הכנת חוות דעת משפטיות מורכבות בתחום המיסוי מכל סוגיו (מס הכנסה, מיסוי בינלאומי, מע"מ, מיסוי מקרקעין ועוד), בקשות ופניות לרשויות המס השונות, תכנון והערכות מיסוי לישויות משפטיות וליחידים במסגרת ליווי עסקאות בהיבט הישראלי והבינלאומי.

דיני עבודה: תפקידו של מתמחה במחלקת דיני עבודה כולל ייעוץ משפטי שוטף, מעורבות ממשית ומהותית בניהול תיקי ליטיגציה לרבות עריכת כתבי טענות, תצהירים, בקשות והשתתפות בדיונים, הכנת חוות דעת משפטיות, עריכת חוזי עבודה אישיים, ביצוע חיפושים משפטיים וניסוח מכתבים שונים לעובדים ולמעסיקים כגון: מכתבי דרישה, מכתבי תשובה ומכתבי סיום העסקה.

נדל"ן: תפקידו של מתמחה במחלקת נדל"ן כולל ליווי עסקאות שונות בתחום המקרקעין ובין היתר עריכת הסכמי מכר, הסכמי שכירות, עסקאות קומבינציה, פירוק שיתוף, עסקאות התחדשות עירונית, עבודה שוטפת מול רשויות ומוסדות, תביעות פינוי ועוד.

חדלות פירעון: תפקידו של מתמחה במחלקת חדלות פירעון כולל ביו היתר סיוע בטיפול שוטף של הליכי הקפאת הליכים, פירוקים ופשיטות רגל. במסגרת זו המתמחים מתלווים להופעות בדיוני הכרזה, ביצוע חקירות לפושטי רגל, הכנת תסקירים וכתבי בי דין לבית המשפט וכו'. כמו כן, קיים עיסוק נרחב בתחום כינוס נכסים במסגרתו המתמחה מסייע בהכנת מסמכים מסחריים, הסכמי הלוואות, הסכמי פשרה מול הבנקים וכיו"ב.

לצורך העמקת ידיעותיכם על המשרדים והתחומים אנו ממליצים להיכנס לאתר הפרויקט ולאתרי המשרדים ולהבין איך הם מגדירים את התחומים ומסגרת העבודה בהם.

לכניסה לאתר הפרויקט: sky.smartjob.co.il

לקריאה נוספת ראו:

המרוץ להתמחות 2019 יוצא לדרך! איך תבחרו את המקום המתאים לכם?

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:241
קומיט וכל טופס במתנה