שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפייסבוק בשירות עורך הדין: טיפים לקידום נכון ברשת החברתית

חדשות

הפייסבוק בשירות עורך הדין: טיפים לקידום נכון ברשת החברתית, צילום: עו"ד אריאל דובינסקי. צילום: שלומי מזרחי
הפייסבוק בשירות עורך הדין: טיפים לקידום נכון ברשת החברתית
25/10/2017, עו"ד אריאל דובינסקי

בעידן המודרני, הליך בחירת בעל מקצוע ובכלל זה עורך דין, נעשה פעמים רבות באמצעות רשת הפייסבוק, אך כיצד מגיעים לתודעת ההמונים ואיך מאזנים נכון בין תוכן מקצועי לאישי בלי להיתפס כ"נודניק בלתי נלאה"? עו"ד אריאל דובינסקי מפרט מספר עקרונות לחשיפה רחבה ברשת החברתית

לא אחת אני נשאל לגבי האפקטיביות של רשת הפייסבוק בקידום המשרד. "אתה מקבל עבודה מהפייסבוק? אני נמצא ב-LINKEDIN", "בפייסבוק אני לא משקיע, אני לא מאמין בזה", "יש לי 200 חברים בפייסבוק ואני בעיקר מעדכן דברים אישיים". אמירות אלו מרמזות על התפיסה לפיה הפייסבוק הוא מקום שמיועד לפיתוח ושימור קשרים חברתיים ופחות לפיתוח עסקי של המשרד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטעמי, בעידן של היום, בעלי עסקים עצמאיים ובמיוחד עורכי דין הכפופים למגבלות אתיות רבות, נדרשים לוותר על הפרטיות שלהם לטובת הגדלת חשיפת פעילות המשרד. כיום, הליך בחירת בעל מקצוע ובכלל זה גם עורך דין נעשה פעמים רבות באמצעות רשת הפייסבוק אך כיצד מגיעים לתודעת ההמונים? כיצד לגרום לחברים שלך להמליץ עליך כעורך דין כאשר מחפשים אחד כזה? הדרך לעשות כן היא באמצעות פעילות ענפה ומגוונת ברשת הפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות ככלי שיווקי למינוף בית העסק.

יחד עם זאת, חשוב לעשות זאת במשורה. מומלץ להימנע מתכנים מקצועיים פר אקסלנס וכדאי לגוון בין תכנים מקצועיים לבין תכנים אישיים. העלאת פוסטים פרופסיונליים כמו "הטפסים החדשים במיסוי מקרקעין" או "התיקון לחוק החופים" עלולה לשכנע את החברים שלך שאתה 'נודניק בלתי נלאה' ולהניע אותם להסירך מרשימת החברים שלהם.

אז איך עושים את זה נכון? על מנת לפשט את הדברים, לפניכם מספר העקרונות לשימוש שיתרום לחשיפה רחבה ברשת הפייסבוק:

1. תמונה שווה אלף מילים: אל תנסו לשבור את הפורמט. העלו תמונות יוצרות עניין. הפייסבוק נועד להעברת מסרים בתמונות.

2. ת-פ-ר-ג-נ-ו:  גם אם שריר הפרגון שלכם אינו מפותח תמיד אפשר להשתפר – אם אתם רוצים להיות פופולאריים, לקבל תגובות אוהדות ולייקים, תדאגו לפרגן. מבלי להיכנס להסברים טכנולוגיים משמימים על האלוגריתם של פייסבוק, דעו שזה פשוט משתלם.

3. מהו האיזון הנכון בין תכנים מקצועיים לבין תכנים אישיים? בפייסבוק, בניגוד לרשתות חברתיות המתמחות בתחום העסקי, מומלץ לשמור על תמהיל של 1:5, כלומר חמישה פוסטים אישיים לצד פוסט מקצועי אחד. בנוסף, כדאי שגם הפוסט המקצועי יהיה מעניין, מצחיק עם קריצה או ביקורת מרומזת להאדרה עצמית.

4. התזמון הוא בעל חשיבות ("Timing is everything"): אין טעם להעלות פוסטים ביום שישי בשעה שמונה בערב בגלל שהסיכוי שהם יזכו להתייחסות הוא נמוך מאד. לעומת זאת, ביום ראשון בבוקר הפייסבוק רותח.

5. צרת רבים נחמת שוטים: הלקוחות אינם מעריכים, בלשון המעטה, את העבודה שאנו עושים עבורם אך הפייסבוק אינו המקום לדון בכך.

6. שמרו על מסרים חיוביים ואופטימיים – הצלחה מוכרת. מסרים חיוביים והצלחה מביאה הצלחה.

7. הצטרפו לקבוצות – חשוב להצטרף לקבוצות שתורמות במישרין או בעקיפין להגדלת החשיפה שלכם ברשת הפייסבוק.

8. השתמשו בפייסבוק ככלי נטוורקינג: כפי שבחיים האמיתיים אנו עורכים חיבורים וקישורים, כך גם בפייסבוק - הנותן מקבל.

9. העניקו ערך בתגובות לשאלות – השתדלו להשיב לשאלות מקצועיות תוך מתן ערך מוסף לשואלים. אין הכוונה להענקת ייעוץ משפטי מלא ברשת, אלא לתת תשובות שמעניקות ערך מוסף לפונים.

עו"ד אריאל דובינסקי מתמחה בתחום הקניין הרוחני, ועומד להשתתף בסדנה מתקדמת לגיוס לקוחות למשרד עורכי דין, במסגרת בית הספר לקריירה משפטית של לשכת עוה"ד

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה