שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מגמה חדשה בעולם ההייטק ומשרדי עוה"ד: חברות עוברות מהשכרת משרדים לרכישתם

חדשות

מגמה חדשה בעולם ההייטק ומשרדי עוה"ד: חברות עוברות מהשכרת משרדים לרכישתם , צילום: הדמיה של מגדלי GLOBAL TOWERS. צילום: viewpoint
מגמה חדשה בעולם ההייטק ומשרדי עוה"ד: חברות עוברות מהשכרת משרדים לרכישתם
27/06/2017, עומרי גל

חברות ההיי טק בכל העולם עוברות לאחרונה מהשכרת משרדים לרכישת משרדים. המגמה הגיעה גם לישראל ובפתח תקווה היא כבר נמצאת בעיצומה. התופעה תופסת תאוצה גם במשרדי עורכי הדין שמבינים את היתרונות שבדבר

האם חברות ההיי-טק בארץ מצטרפות למגמה העולמית של רכישת משרדים במקום השכרת משרדים? על פי הנתונים בשוק הנדל"ן הישראלי, נראה שכן. רק לפני כחודש חנכה חברת הענק "apple"אתה-"apple park", מתחם העובדים החדש שלה, בעיר קופרטינו בקליפורניה, בו ישוכנו אלפי עובדי החברה. גם חברת google העולמית תחנוך בקרוב בנייני משרדים כאלו, ב-mountain views בקליפורניה. המטרה של אותן חברות, לצד המשך מכירת המוצרים המובילים שלהן, היא החזקת והשבחת הנדל"ן ברשותן, כך שהן יכולות לרשום רווחים משמעותיים נוספים באמצעותו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

המגמה העולמית הזו מחלחלת גם לארץ. חברות היי טק מבוססות כבר הבינו את הפוטנציאל הטמון בהחזקת נכסי נדל"ן בבעלות החברה. כך לדוגמא, חברת 'intel' בונה מבנה חדש בקרית אריה בפתח תקווה ל-2,000 מעובדיה שישמש אותה לשנים רבות קדימה. חברת sap עברה למבנה חדש ורחב ידיים שנבנה על קרקע שהחברה רכשה באזור התעשייה ברעננה וחברות הייטק נוספות הולכות בדרכן.

על פי גורמים בענף הנדל"ן, יותר ויותר חברות היי טק עוברות לרכישת משרדים, לבעלות עליהם. זה קורה מתוך רצון להשיג יציבות ולהגיע לניצול מיטבי של הכספים שנכנסו לאותן חברות מבוססות בעקבות רווחים שנצברו במשך השנים. מנהלי ההייטק כבר מבינים שערך עסקאות רכישות הנדל"ן רק הולך ועולה, ושהן יכולות להרוויח הרבה יותר על הנכס באמצעות רכישתו.

בפתח תקווה לדוגמא, נראה כי המגמה הזו כבר נמצאת בעיצומה.רק בתחילת השנה הנוכחית יצא לשיווק פרויקטGLOBAL TOWERS בפינת שדרות יצחק רבין וז'בוטינסקי הכולל שני מגדלי משרדים מפוארים ומסחר בשטח של 110,000 מ"ר, וכבר הסתיים שלב א' בשיווק הפרויקט.  חיים מאור, מנהל השיווק בפרויקט GLOBAL TOWERSמסביר על התופעה החדשה והמעניינת: "בפרויקט שלנו קיימת מגמת רכישה גדולה מאוד למשתמשי קצה, בעבר מרבית חברות ההיי טק היו מתמקדות בהשכרה של משרדים, כיום יותר חברות הייטק חושבות יזמות עם ראייה לטווח ארוך, ורוכשות משרדים לפעילותם. בזמן שערך החברה עולה, כך עולה גם ערך הנדל"ן שהיא רכשה".

סיבה נוספת ומשמעותית לכך שפתח תקווה "מסומנת" כיעד מרכזי לחברות ההייטק, היא מיקומה האסטרטגי במרכזם של רשת כבישים, אוטובוסים, רכבת, שבילי אופניים, וכמובן הקו האדום שבו תנוע הרכבת הקלה מפתח תקווה עד בת ים. חיים מאור, מנהל השיווק בפרויקט GLOBAL TOWERS מוסיף "אני שמח לבשר שאנו יוצרים פה משהו חדש ועוצמתי - מתחם משרדים ומסחר הראשון מסוגו באזור התעשייה של פתח תקווה עם יעילות תחבורתית מושלמת. הקו האדום יהיה עמוד השדרה של הסעת ההמונים, ולכלל העובדים והמבקרים בפרויקטGLOBAL TOWERS ".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:122
קומיט וכל טופס במתנה