שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חולם להיות עורך דין - התכנית העסקית לבניית קריירה

חדשות

חולם להיות עורך דין - התכנית העסקית לבניית קריירה , צילום: עו"ד רוני ניר. צילום: יח"צ
חולם להיות עורך דין - התכנית העסקית לבניית קריירה
20/06/2017, מערכת תקדין

תחום עריכת הדין הנו רווי במועמדים ולכן על המועמדים אשר מעוניינים להשתלב במקצוע לתכנן את מסלול הקריירה ולהתייחס אליו כמו אל כתיבת תכנית עסקית.  ב"תקדין" ישבנו עם עורכת הדין רוני ניר מצוות הגיוס וההשמה במחשבות SmartJOB, בשביל לתת לכם את הטיפים להמריא הכי גבוה שאפשר

עו"ד רוני ניר מצוות הגיוס וההשמה במחשבות SmartJOB מסבירה, כי ברמה הבסיסית, חשוב לנסות  להגדיר באופן כללי את היעד הסופי ואז לתכנן את אבני הדרך אשר יובילו אליו. תחילה, עליכם להבין כמה שיותר על תחום המשפטים, לקרוא באינטרנט, להתייעץ עם חברים (עורכי דין, מתמחים), וגורמים נוספים שהנכם חושבים שיכולים לתרום לכם בנושא, לחשוב מה יתאים לכם, לאישיות שלכם ומה תאהבו לעשות בעתיד.

בקצרה מסבירה עו"ד ניר כי, קריירה מוצלחת נסללת כבר מצעדיו הראשונים של המועמד אשר משפיעה באופן ישיר על עתידו המקצועי, החל מבחירת מוסד הלימוד, בחירת מקום ההתמחות אשר לה השפעה משמעותית על כיוון הקריירה, עורך דין שעסק בהתמחותו בתחום ספציפי, סביר להניח שימשיך בתחום זה, ו/או תחומים משיקים קרובים עד לסיום הקריירה שלו. 

ההחלטות של המועמד שנעשות בשלב מאוד מוקדםיכולות לקבוע את מסלול הקריירה כעורך הדין – מספר דגשים חשובים שיש לקחת בחשבון, עליהם מסבירה עו"ד ניר.

אל תעגלו פינות – בחרו מוסד לימוד נכון

עליכם לבחור היכן ברצונכם ללמוד, בעוד שאנו רוצים להאמין שהדלתות תמיד פתוחות עבורנו המציאות בפועל מלמדת כי לעתים הדרך ליעד קשה יותר אלא אם למדת במוסד הלימוד הנכון! אנו לא אומרים שלא ניתן להתקדם באמצעות כל מוסד להשכלה גבוהה אך כן יש השפעה משמעותית לאפשרויות, בחירת מוסד לימוד מוביל והוכחת הישגים אקדמיים מרשימים יאפשרו מרווח תמרון רחב יותר בעת בחירת מקום ההתמחות.

העצה שלנו הנה לא לעגל פינות ולבחור בדרך הקלה אלא להשקיע בבחירת מוסד הלימוד, קחו את הזמן הנדרש בכדי לשפר את בחינת הפסיכומטרי וציוני הבגרות בכדי להתקבל למוסד לימוד שיתרום לכם משמעותית בעת בחירת מקום ההתמחות, התמקדו בהישגים האקדמיים והחברתיים שיהיו רלוונטיים ויאפשרו פתיחת דלתות עבורכם בהשגת התמחות במשרדים המבוקשים או במגזר הציבורי המוביל.

בחרו התמחות שתפתח לכם דלתות

לבחירת מקום ההתמחות משמעות רבה בקידום מסלול הקריירה העתידי שלך. נושאים הנראים מעניינים באקדמיה יכולים לצמצם את האפשרויות העתידיות מבחינת קריירה, לדוגמה, תחומים שיכולים להגביל אתכם כגון: דיני משפחה ו/או משפט פלילי יש לבחור רק במידה והנכם ממש מעוניינים להתמקד בהם ולבנות את הקריירה סביבם. באופן כללי, עדיף לכם לבחור תחומים כללים כגון: ליטיגציה, מסחרי וחוזים שבדרך כלל יאפשרו לכם להרחיב את אופציות התעסוקה שלכם כעורכי דין.

התמידו, התמידו, התמידו

ברמה הכללית, העצה שלנו היא להמשיך לעבוד כעורך דין במקום בו התמחית, כלומר, משמעות הדבר כי בעת בחירת מקום ההתמחות יש לבחון את הסיכויים של השארות במשרד בהתבסס על מספר המתמחים  שקיבלו הצעות להמשיך כעורכי דין בשנים קודמות.

אם אינכם מרוצים מהמשרה ו/או מהמשרד, באפשרותכם להתחיל לחפש מקום עבודה אחר לאחר מספר חודשים, המפתח הנו שהמשרד שהעסיק אתכם כמתמחים היה מספיק מרוצה מעבודתכם ועל כן החליט להשאיר אתכם במשרד כעורך דין. עם זאת, אם התחלתם להתמחות בתחום ספציפי, והנכם מבינים כי אינכם מעוניינים בתחום זה, אנו ממליצים לכם, תחילה לנסות במגוון תחומים אחרים במשרד במידה וזה אפשרי ואם הדבר לא יישומי לבחון אפשרויות אחרות.

שווקו את עצמכם

החלטתם שאתם רוצים לעבור למקום עבודה חדש, כתיבת קורות חיים משכנעים הנה הכרחית, סביר להניח שהנכם מתחרים עם עשרות עד מאות מועמדים אחרים וככל שקורות החיים יהיו ברורים ומפורטים בהתאם לניסיונכם, כך יגדלו הסיכויים להתחיל תהליך גיוס במקום העבודה הבא שלכם.

חשוב לזכור, העובדה שהנכם חכמים, בעלי מוסר עבודה גבוה ויכולת למידה מהירה אינם תמיד מספקים, עליכם להראות את הכשרון והניסיון הנדרש למשרות אליהם הנכם מגישים את הקורות חיים על מנת לקדם את מועמדותכם בצורה משמעותית.

לסיכום, אם החלטתם להיכנס לעולם המשפט, כל החלטה שתקבלו תשפיע על אפשרויות הבחירה שלכם בעתיד וככל שתצברו ניסיון, ההזדמנויות שלכם בתחום המומחיות שלכם תגדל אך יכולתכם לשנות את הכיוונים לתחומים ואזורים חדשים רק תקטן.

 

עורכת דין רוני ניר, צוות השמה ויעוץ קריירה מחשבות SmartJOB, חברת ההשמה ופורטל הדרושים המשפטי המוביל בישראל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה